همکاری هوآوی و پارس مایکروتل و رونمایی از اسمارت فون های هوآوی در ایران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/7/17
برچسب‌ها : پارس مایکروتل Pars Microtel ، ایران Iran ، Huawei Ascend P1 ، Honor U8860 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت پارس مایکروتل -- که احتمالاً پیش از این نام آن را به عنوان یکی از مطرح ترین توزیع کنندگان بازار موبایل کشور و پشتیبانی کننده گوشی های سامسونگ در ایران شنیده اید -- همراه با شرکت هوآوی -- که از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی و یکی از پرشتاب ترین کمپانی های عرصه گوشی های هوشمند در جهان است -- دیروز (16 مهر 1391) بطور رسمی در مراسمی همکاری خود با یکدیگر و عرضه اسمارت فون های هوآوی در ایران را اعلام نمودند.

در این مراسم که با حضور اصحاب رسانه های فناوری ایران برگزار گردید، پیمان وشکینی -- مدیر بازاریابی پارس مایکروتل -- اعلام نمود که شرکت محبوبش به منظور گسترش حضور خود در بازار موبایل اقدام به بررسی تولید کنندگان خارجی گوشی های موبایل با کیفیت جهانی نموده و شرکت هوآوی را به دلیل تولید محصولات با کیفیت و نوآورانه در صنعت موبایل انتخاب نموده. بطور متقابل نماینده هواوی نیز اعلام نمود که این کمپانی با توجه به توانایی های بالا و سابقه حضور پارس مایکروتل در بازار تلفن همراه، این شرکت را برای عرضه و پشتیبانی از محصولات هوآوی در ایران برگزیده است.

رضا آقایی نیا -- مدیر فروش محصولات هوآوی در ایران -- به این نکته اشاره نمود که کمپانی هوآوی در دو زمینه اصلی یعنی مخابرات (Telecommunication) و وسایل (Devices) به فعالیت گسترده می پردازد. بنا به اظهارات وی هوآوی رتبه دوم جهانی را در تولید تجهیزات مخابراتی جهان در اختیار دارد (البته طبق بررسی mobile.ir برخی منابع حتی پیشی گرفتن هوآوی از اریکسون را نیز گزارش داده اند که در این صورت باید این کمپانی را برترین کمپانی سازنده تجهیزات مخابراتی دانست) و از هر سه نفر در جهان یک نفر به نوعی بصورت مستقیم یا غیر مستقیم از تجهیزات این کمپانی بهره می برد. هوآوی همچنین بیش از 23,000 حق اختراع را در اختیار خود دارد که اکثر آنها در ارتباط با حوزه مخابرات است.

Huawei and Pars Microtel

اما در بخش وسایل الکترونیکی که فیچرفون ها، اسمارت فون ها و تبلت ها را نیز شامل می گردد، هرچند هوآوی را می توان برندی نسبتاً نوظهور دانست، اما این برند با شتابی بسیار بالا در حال پیشرفت و گسترش سهم خود از بازار (به ویژه بازار اسمارت فون ها) است. لازم به ذکر است که هوآوی کسب و کار تولید موبایل خود را از سال 2003 آغاز نموده و از سال 2010 محصولاتش را با برند اصلی خود یعنی "هوآوی" روانه بازار نموده است. در این سال (2010) هواوی توانست 5 میلیون دستگاه به فروش رساند و روند صعودی خود را با فروش 20 میلیون دستگاه در سال 2011 ادامه دهد. هوآوی انتظار دارد که بتواند 100 میلیون گوشی را در سال 2012 روانه بازارهای جهانی نماید که از این میان 60 درصد به گوشی های هوشمند اختصاص خواهد داشت. هرچند تمرکز فعلی هوآوی در بازار گوشی های هوشمند فعلاً بر روی گوشی های اندوریدی است اما این شرکت به عنوان یکی از شرکای تجاری مایکروسافت به تولید گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 8 نیز چشم دوخته است تا از بازار رو به رشد ویندوز فون نیز بهره گیرد.

Huawei Ascend P1

تصویر بالا: اسمارت فون Ascend P1 هوآوی که شاهد حضورش در بازار ایران هستیم

بنا به گفته پیمان وشکینی -- مدیر بازاریابی پارس مایکروتل -- سری جدید گوشی های هوشمند Ascend به رهبری Ascend P1 توسط پارس مایکروتل به بازار ایران معرفی و عرضه شده است. این اسمارت فون به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید، پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی، صفحه نمایش 4.3 اینچی و دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز است. البته هوآوی در تولید تبلت ها نیز فعالیت دارد و باید منتظر ورود تبلت های 7 اینچی و 10 اینچی این کمپانی به ایران نیز باشیم.

ما نیز همکاری پارس مایکروتل و هوآوی را به این شرکت ها تبریک گفته و امیدواریم شاهد منافعی باشیم که این همکاری می تواند برای مصرف کنندگان ایرانی به ارمغان آورد.

Huawei and Pars Microtel

تصویر بالا: اسمارت فون Honor - یکی دیگر از محصولات هوآوی در ایران

----------

توضیحی در مورد نام گذاری گوشی های هوآوی: هرچند هوآوی به تولید گوشی های معمولی (فیچرفون) نیز می پردازد، اما تمرکز خود را معطوف به تولید گوشی های هوشمند (اسمارت فون) نموده است. غالباً می توانید استفاده از برخی حروف انگلیسی را در نام گوشی های هوآوی مطابق فهرست زیر مشاهده نمائید. هرچه به انتهای فهرست نزدیک تر شوید گوشی های پیشرفته تری را شاهد خواهید بود:

Y: مخفف Youth - گوشی هایی که برای جوانان درنظر گرفته شده (نظیر گوشی Ascend Y100)

G: مخفف Gold - گوشی های پیشرفته تر از سری Youth (نظیر Ascend G300)

P: مخفف Platinum - اسمارت فون هایی که از طراحی و ظاهر مناسبی برخوردارند (نظیر Ascend P1)

D: مخفف Diamond - اسمارت فون هایی که از سرعت بالا و پردازنده های قدرتمند، حافظه بالا و طول عمر باتری بسیار مناسب بهره می گیرند (نظیر Ascend D Quad)



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا