فاکس کان می گوید آیفون 5 تا به امروز سخت ترین روند مونتاژ را داشته است

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/29
برچسب‌ها : فاکس کان Foxconn ، Apple iPhone 5 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : اپل اخیراً گفته که آیفون 5 پرفروش ترین گوشی این شرکت در مراحل ابتدایی آغاز فروش بوده است. اما به خاطر کمبود این تلفن همراه برای عرضه، فروش آن کاهش یافته است. دلیل این کمبود چیست؟

یکی از مدیران فاکس کان (Foxconn) که از فاش شدن نامش امتناع ورزیده، می گوید: «آیفون 5 سخت ترین روند مونتاژ را در بین وسائلی که فاکس کان انجام می داده، داشته است. بخاطر سبکی و باریکی این گوشی، طراحی آن با ظرافت و پیچیدگی انجام شده است. زمان خواهد برد تا تولید کنندگان دیگر بتوانند به طرز ساخت آیفون 5 پی ببرند. تمرین باعث برطرف شدن ضعف ها می شود، بهره وری ما هم روز به روز بهتر خواهد شد.»

این مدیر فاکس کان اظهار داشت که فاکس کان قدم های خود را برای بهبود کیفیت و درست کردن خط و خش های موجود در بدنه این تلفن همراه که پیش از این بعضی از آنها با خط و خش فروخته شده بود خواهد برداشت. اخیراً این سازنده چینی روند جدیدی به قسمت کنترل کیفیت خود اضافه کرده که احتمال آسیب دیدگی دستگاه را کاهش می دهد. البته این مقام ناشناس در ادامه صحبت های خود به این نکته هم اشاره کرد که روکش جدید مورد استفاده در بدنه آیفون 5 احتمال خش دار شدن آن را افزایش می دهد. آقای مدیر می گویند: «رعایت ظرافت و کاربردی بودن در کنار هم همیشه کار دشواری است.»

Inside Apple iPhone 5

اجزای داخلی آیفون 5 (برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه نمائید)

در حال حاضر فاکس کان قطعات آیفون 5 را در کارخانه های "ژنگژو" در مرکز چین و "گوان لان" در جنوب چین مونتاژ می کند.

او درگیری ماه گذشته کارکنان خط مونتاژ و بازرسان کیفی در کارخانه ژنگژو را تایید کرد. وی در ادامه افزود که درگیری به خاطر مسائل کیفیتی بوده اما توضیح بیشتری ارئه نکرد. آقای مدیر می گوید: «کارخانه ژنگژو از سال 2011 راه اندازی شده و فعالیت خود را تازه آغاز کرده است. ما هنوز برای مدیریت کارکنان آنجا قدری به زمان نیاز داریم.»

از آنجایی که ژنگژو بزرگترین خط تولید تاسیسات آیفون 5 را داراست، فاکس کان برای افزایش ظرفیت تولید محصولات اپل اقدام به استخدام تعداد بیشتری از کارمنان در آنجا کرده است.

شرکت فاکس کان

نمای داخلی از یکی از خطوط تولید شرکت Foxconn



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا