سقوط سهام اچ تی سی در پی پیش بینی کاهش فروش سه ماهه دوم این کمپانی

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/18
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، آمار Statistics ، سهام Stock ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی تایوانی اچ تی سی که مدتیست به دلیل رقابت شدید در بازار اسمارت فون ها -- خصوصاً از طرف کمپانی های اپل و سامسونگ -- با مشکلاتی مواجه شده است خبر بدی را برای سرمایه گذاران خود منتشر نمود.

این کمپانی پیش بینی فروش خود را برای سه ماهه دوم سال 2012 به میزان 13.3 درصد کاهش داد و از 105 میلیارد دلار تایوان به 91 میلیارد دلار تایوان (معادل 3.03 میلیارد دلار آمریکا) رساند. دلیل اصلی این کاهش پائین آمدن تقاضا برای گوشی های اچ تی سی در بازار اروپا (به دلیل وضعیت اقتصادی نا به سامان اروپا و نیز تشدید رقابت در این قاره) و تأخیر دو هفته ای در عرضه گوشی های HTC One X و HTC EVO 4G LTE به بازار آمریکا به دلیل منازعه حق اختراع با کمپانی اپل اعلام شده است.

مجموع فروش این کمپانی در ماه می سال 2012 نیز 30 میلیارد دلار تایوان گزارش شده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهشی 26.13 درصدی را نشان می دهد.

HTC One XL

گوشی One X اچ تی سی - یکی از پرطرفدارترین گوشی های این کمپانی که با تأخیر به بازار آمریکا عرضه شد

اما فروش اچ تی سی در چین بهتر از پیش بینی قبلی این کمپانی بوده و اچ تی سی پیش بینی می کند که بازار چین سهم قابل ملاحظه ای را در درآمد فصل جاری این کمپانی به خود اختصاص دهد.

بدنبال انتشار این اخبار سهام اچ تی سی در معاملات بورس تایوان به میزان 7 درصد -- که حد اکثر میزان مجاز کاهش یک سهام در یک روز در بورس تایوان است -- کاهش یافت.

برخی کارشناسان بر این باورند که اگر بخشی از کاهش فروش اچ تی سی به دلیل وضعیت اقتصادی جاری اروپا باشد، ممکن است کمپانی های دیگر نیز با مشکلات مشابهی رو به رو گردند.

اچ تی سی همچنین در بیانیه ای اعلام نموده که مشکل مرتبط با حق اختراعات اپل را در محصولات خود برطرف نموده و اداره گمرک آمریکا با بازبینی گوشی های این کمپانی، مجوز واردات آنها به این کشور را صادر نموده، چرا که اکنون این گوشی ها با قوانین کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا سازگاری دارند.

به گفته برخی از کارشناسان با نزدیک شدن عرضه آیفون 5 به بازار، اچ تی سی ناچار به کاهش قیمت محصولات خود خواهد بود، که به کاهش سود این کمپانی می انجامد. در غیر این صورت باید شاهد کاهش بیش از پیش سهم بازار خود باشد.

منبع : Reuters


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا