معرفی برنامه فارسی نویس برای استفاده در ویندوز فون مانگو

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/2
برچسب‌ها : LogiBird ، ویندوز فون 7.5 Windows Phone 7.5 ، فارسی نویس Persian Type ، ویندوز فون Windows Phone

واحد خبر mobile.ir :  اگر از گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت -- نظیر گوشی های خانواده لومیا نوکیا، گوشی Omina W سامسونگ و یا گوشی های Titan و Titan II اچ تی سی -- استفاده می کنید حتماً با مشکل تایپ فارسی در این گوشی ها مواجه شده اید. مایکروسافت هنوز این مشکل را حل نکرده و امید می رود در نسخه های بعدی سیستم عامل ویندوز فون قابلیت تایپ فارسی به کل سیستم اضافه شود.

اما در این میان عرضه نسخه 1.0 برنامه رایگان فارسی نویس (Persian Type) توسط LogiBird مشکل تایپ فارسی را برای کاربران نسخه 7.5 سیستم عامل ویندوز فون -- ملقب به مانگو -- تا حد زیادی برطرف نموده و گامی در جهت رفع نیاز کاربران ایرانی اسمارت فون های مجهز به این سیستم عامل برداشته شده است.

در این برنامه امکان تایپ دو زبانه فارسی و انگلیسی در محیط خود برنامه و انتقال آنچه تایپ شده از طریق کپی نمودن و سپس پیست کردن در مکان مورد نظر وجود دارد. همچنین کلیدهای ارسال ایمیل، جستجو و ارسال پیام در این برنامه تعبیه شده است.  البته در حال حاضر این برنامه برای تایپ مستقیم فارسی در برنامه های دیگر ویندوز فون نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

با اجرای برنامه فارسی نویس با عبور سریع از صفحه نخست برنامه به محیط اصلی برنامه وارد می شویم.

LogiBird PersianType

چیدمان صفحه کلید برنامه مطابق استاندارد صفحه کلید فارسی و انگلیسی (QWERTY) است و کاربر به سادگی می تواند با استفاده از کلید EN/FA بین دو زبان انگلیسی و فارسی جابجا شده و متون دو زبانه را تایپ نماید.

LogiBird PersianType    LogiBird PersianType

با یک بار کلیک بر روی متن می توان مطابق استاندارد ویندوز فون محدوده متن مورد نظر را انتخاب و سپس با استفاده از کلید ظاهر شده، متن انتخاب شده را کپی نمود. همچنین با دو بار کلیک بر روی متن تمامی متن انتخاب می شود.

واسط کاربر برنامه فارسی نویس خود را با وضعیت قرار گیری گوشی تطبیق داده و اجزاء آن به صورت خودکار چیدمان مناسب را برای سه حالت عمودی، افقی از راست و افقی از چپ پیدا می کنند. کار با این برنامه در حالت افقی ساده تر است چرا که در این حالت صفحه کلید به صورت گسترده تری نمایش داده می شود.

LogiBird PersianType

امکان استفاده از شکلک ها در میان متن نیز در این برنامه تعبیه شده است. لازم به ذکر است که در صفحه کلید اصلی ویندوز فون شکلک ها به صورت حروف اختصاری آنها نشان داده می شود، اما در فارسی نویس کاربر می تواند شکل نهایی هر شکلک را بر روی صفحه کلید ببیند.

LogiBird PersianType

همچنین امکان تایپ نمودن ارقام و علائم عمومی، اعراب و نیم فاصله و نیز علائم متداول ریاضی در این برنامه وجود دارد.

LogiBird PersianType  

LogiBird PersianType

برنامه فارسی نویس به شمارشگر تعداد حروف و تعداد SMS مجهز است. در SMS حاوی کاراکترهای فارسی از کد یونی کد استفاده می کند و هر SMS حداکثر می تواند تعداد 70 كاراكتر یونی کد را شامل گردد. هنگام تایپ به وسیله برنامه فارسی نویس به ازای تايپ هر حرف، يك واحد از عدد 70 كاسته شده و تعداد حروف باقيمانده نمايش داده مي شود و با رسیدن اندازه متن به  يك SMS كامل یک واحد به شمارشگر تعداد SMS مورد نیاز افزوده شده و شمارشگر حروف به وضعيت اول ( 70) باز می گردد. بدین ترتیب کاربر می تواند تعداد SMS مورد نیاز برای ارسال پیام را مشاهده نماید.

Persian Type Counters

کلیدی نیز در این برنامه تعبیه شده که امکان فعال و غیر فعال نمودن صدای تایپ حروف را برای کاربر فراهم می آورد. وضعیت این کلید و نیز وضعیت متن تایپ شده هنگام خروج از برنامه و ورود مجدد به آن محفوظ می ماند.

Persian Type Sound On/Off

LogiBird در نظر دارد با عرضه نسخه های آتی برنامه فارسی نویس به تکمیل امکانات آن بپردازد.


LogiBird Persian Type

سایت mobile.ir با کسب مجوز از LogiBird اقدام به توزیع برنامه فارسی نویس نموده است. برای دانلود برنامه فارسی نویس (فایل xap ) از سایت mobile.ir می توانید به اینجا مراجعه نمائید.

همچنین برای دریافت این برنامه از Windows Phone Marketplace مایکروسافت می توانید به اینجا مراجعه نمائید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه می توانید به سایت رسمی آن (www.logibird.com) مراجعه نمائید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا