سیری اپل دیگر نمی گوید لومیا 900 نوکیا بهترین گوشی هوشمند است

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/2/27
برچسب‌ها : سیری Siri ، Apple iPhone 4S ، Nokia Lumia 900 ، نوکیا Nokia ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : چندی پیش برخی از کاربران گوشی iPhone 4S متوجه شدند که با پرسیدن این سؤال که «بهترین گوشی هوشمند کدام است» از سیری (Siri) -- که دستیار هوشمند گوشی های iPhone 4S محسوب می شود -- پاسخی دور از انتظار دریافت می کنند. Siri در پاسخ به این پرسش گوشی لومیا 900 نوکیا را به عنوان بهترین گوشی هوشمند جهان معرفی می کرد.

این مطلب بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت که علاوه بر تحلیل دلیل چنین جوابی از سوی Siri، تبلیغی بسیار خوب برای گوشی لومیا 900 نوکیا محسوب می شد که می توانست به زیان اپل در بازار منجر شود.

علت معرفی لومیا 900 نوکیا به عنوان بهترین گوشی هوشمند از سوی Siri را می توان در الگوریتم و منابع اطلاعاتی مورد استفاده این برنامه هوشمند دانست. ظاهراً Siri برای این پاسخ خود از Wolfram Alpha و اطلاعات موجود در رتبه بندی گوشی ها توسط مشتریان در سایت هایی نظیر Best Buy و ستاره های گرفته شده توسط این گوشی ها در بررسی های موجود در اینترنت استفاده می کند. در زمان ارائه این پاسخ، لومیا 900 تعداد 5 رأی 5 ستاره در Besy Buy از کاربران دریافت کرده بود در حالی که 86 نفر به iPhone 4S رأیی با متوسط امتیاز 4.7 داده بودند.

Apple Siri Answer

تصویر بالا: پاسخ قبلی Siri به پرسش «بهترین گوشی هوشمند کدام است؟»

البته در مورد تبلت ها اوضاع متفاوت بود و پاسخ Siri به پرسش «بهترین تبلت کدام است» چنین بود: «آی پد اپل بهترین است. و این تنها نظر من نیست.»

مدتی پس از انتشار این خبر کاربران و رسانه ها متوجه شدند که Siri پاسخ قبلی را در مورد بهترین گوشی هوشمند به آنها نداده و دیگر لومیا 900 را به عنوان بهترین گوشی هوشمند معرفی نمی کند. به عنوان مثال چنین پاسخ هایی دریافت شد: «همانی که الان آن را در دست دارید» و یا «شوخی می کنید. مگه نه؟»

New Apple Siri Answer

تصویر بالا: نمونه هایی از پاسخ های جدید Siri به پرسش «بهترین گوشی هوشمند کدام است؟»

اینکه به چه دلیل پاسخ Siri تغییر یافته هنوز به درستی مشخص نیست. خوشبینانه این است که در این مدت کوتاه اطلاعات موجود در منابع اطلاعاتی Siri تغییر کرده و از این رو پاسخ Siri نیز تغییر یافته است. اما به نظر نوکیا اپل ممکن است عمداً و به صورت دستی پاسخی را که به زیان این کمپانی بوده تغییر داده باشد. در همین رابطه Tracy Postill سخنگوی نوکیا چنین اظهار نظر نموده: «اپل Siri را به عنوان سیستم هوشمندی که قرار است یاری رسان باشد معرفی نموده، اما بدیهیست اگر آنها پاسخی را دوست نداشته باشند، آن را تغییر می دهند.»

هرچند برخی رسانه ها علت تغییر پاسخ  Siri را از اپل جویا شده اند، اما این کمپانی هنوز در این مورد اظهار نظری رسمی انجام نداده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا