همکاری مایکروسافت با شرکت بارنز اند نوبل در بازار کتاب های دیجیتال

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/12
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، ویندوز 8 Windows 8

واحد خبر mobile.ir :  طبق خبر منتشر شده از Reuters ظاهراً شرکت مایکروسافت قصد دارد تا با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری در شرکت Barnes & Noble وارد بازار کتاب‌های الکترونیکی شود. شرکت Barnes & Noble بعد از Amazon، دارنده بزرگترین کتابخانه الکترونیکی است و پیش بینی می‌شود که این شرکت بتواند 25% از سهم این بازار را بدست آورد.

شرکت مایکروسافت نیز از گذشته به بازار کتاب‌های الکترونیکی علاقه داشته و در سال 2000 این شرکت برای حضور در این بازار پروژه ای را شروع کرد که چندی بعد به دلیل ناکامی این شرکت در ایجاد یک کتابخانه قدرتمند، متوقف شد. اما با این سرمایه گذاری نه تنها مایکروسافت می‌تواند در این بازار نو ظهور عرض اندام کند، بلکه شرکت Barnes & Noble نیز این قدرت را پیدا می‌کند تا در بازار کتاب‌های الکترونیکی با شرکت Amazon وارد رقابت بیشتر شود.

طی این سرمایه گذاری، ارزش هر سهم مایکروسافت با 2 سنت افزایش، به 32 دلار و ارزش هر سهم شرکت Barnes & Noble، با 76% افزایش، به رقم بی سابقه 26 دلار رسید که در سه سال گذشته بالاترین بوده است.

البته هرچند سرمایه گذاری مایکروسافت در شرکت Barnes & Noble، باعث خوشحالی سهام داران خواهد شد، اما هر دو شرکت مذکور، در روز یکشنبه اعلام کردند که در حال بررسی تاسیس یک شرکت مجزا هستند که هم اکنون با نام Newco خوانده می‌شد.

Barnes & Noble's

 تصویر یکی از کتابخانه های Barnes & Noble

شرکت مایکروسافت با این سرمایه گذاری، 17.6 درصد از شرکتی را از آن خود خواهد کرد که تبلت های مبتنی بر آندروید را عرضه می‌کند و ممکن است این موضوع در آینده باعث افزایش محبوبیت این سیستم عامل شود. البته در عوض Barnes & Noble اعلام کرده که برنامه Nook -- برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی -- برای ویندوز 8 عرضه خواهد شد و هرچند این برنامه برای سیستم عامل ویندوز موجود است اما مایکروسافت می‌خواهد برنامه مذکور برای تبلت ها با پردازنده ARM نیز در دسترس باشد.

چندی پیش شرکت Barnes & Noble تبلتی مبتنی بر سیستم عامل آندروید و با قیمت 250 دلار به بازار عرضه نمود که با وجود تبلت کیندل فایر شرکت Amazon، نتوانست موفقیت چندانی بدست آورد. اما با وجود همکاری این شرکت با مایکروسافت و قریب‌الوقوع بودن عرضه ویندوز 8، این احتمال وجود دارد که تبلت های بعدی این شرکت به جای استفاده از سیستم عامل آندروید بر مبنای ویندوز 8 عرضه شوند.

منبع : Reuters


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا