مایکروسافت نسخه 1.0 برنامه اسکایپ را برای سیستم عامل ویندوز فون عرضه نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/5
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، اسکایپ Skype ، ویندوز فون Windows Phone

واحد خبر mobile.ir :  کمپانی مایکروسافت بالاخره پس از گذشت نزدیک به یک سال از پذیرفته شدن پیشنهاد 8.5 میلیارد دلاریش برای تملک کمپانی اسکایپ (Skype) و گذشت بیش از شش ماه از تملک کامل این کمپانی نسخه 1.0 برنامه اسکایپ را برای سیستم عامل ویندوز فون عرضه نمود.

برنامه اسکایپ با نزدیک به 700 میلیون کاربر ثبت شده امکان ارتباط صوتی را با استفاده از فناوری VOIP (صدا بر روی پروتکل اینترنت) فراهم آورده و علاوه بر این، مکالمه تصویری، کنفرانس ویدیویی و پیام رسانی فوری را نیز برای کاربران خود میسر می سازد و هر ماه نزدیک به 200 میلیون نفر از این برنامه استفاده می کنند.

پیش از این تقریباً تمامی سیستم عامل های مطرح موبایل نظیر آندروید، آی او اس، سیمبیان و بلک بری و سیستم عامل های دسکتاپ نظیر بسیاری از نسخه های ویندوز، مک او اس و لینوکس امکان استفاده از نسخه هایی از برنامه اسکایپ را داشتند و مایکروسافت نیز در کنگره جهانی موبایل که در ماه فوریه برگزار گردید نسخه بتای این برنامه را برای سیستم عامل ویندوز فون معرفی نموده بود.

Skype Logo

در نسخه 1.0 علاوه بر برطرف شدن باگ های نسخه بتا شاهد اضافه شدن قابلیت ها و ویژگی های جدیدی هستیم که از آن جمله می توان به پشتیبانی از 18 زبان مختلف، امکان برقراری تماس ویدیویی در مد Portrate (تصویر عمودی)، پشتیبانی از پیوستن به کنفرانس های صوتی و بلوکه نمودن انتخابی تماس ها اشاره نمود. استفاده از این برنامه تحت شبکه های 4G، 3G و WiFi امکان پذیر است.

Skype for Windows Phone

البته نسخه 1.0 برنامه اسکایپ عرضه شده برای سیستم عامل ویندوز فون دو نقطه ضعف نسبتاً بزرگ دارد:

نقطه ضعف نخست نبودن امکان دریافت تماس در پس زمینه (Background Call) است. این بدان معناست که از طریق این برنامه امکان دریافت تماس تنها هنگامی میسر است که برنامه اسکایپ در حال اجرا بوده و کاربر در برنامه دیگری نباشد.

نقطه ضعف دوم، نیاز این برنامه به گوشی مجهز به نسخه 7.5 سیستم عامل ویندوز فون (ملقب به Mango) و یا نسخه های بالاتر و مجهز بودن گوشی به حداقل 512 مگابایت RAM است. بدین ترتیب گوشی هایی نظیر گوشی Lumia 610 نوکیا امکان استفاده از این برنامه را ندارند اما گوشی های مدرنتری نظیر Lumia 800 ،Lumia 710 و Lumia 900 نوکیا، گوشی های Titan و Radar اچ تی سی و گوشی های Focus S و Focus Flash سامسونگ قابلیت استفاده از برنامه اسکایپ را خواهند داشت.

البته نقطه ضعف های کوچکی نظیر عدم پشتیبانی از هد ست بلوتوث نیز در این نسخه از برنامه اسکایپ وجود دارد.

بنا به گفته مایکروسافت در آینده شاهد عرضه نسخه های دیگری از اسکایپ برای بستر ویندوز فون خواهیم بود.

نسخه 1.0 برنامه اسکایپ برای سیستم عامل ویندوز فون را می توان بصورت رایگان از بازار برنامه های ویندوز فون (Windows Phone Marketplace) دریافت نمود. با اسکن نمودن QR Code و یا Microsoft Tag زیر نیز می توانید این برنامه را بصورت مستقیم روی گوشی خود بارگذاری و نصب نمایید.

Skype Microsoft TagSkype QR Code



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا