ویندوز فون 8 باورنکردنی خواهد بود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/9
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : سیستم عامل ویندوز فون با وجود حضور حدودا یک ساله در بازار گوشی های هوشمند و برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فردی چون رابط کاربری Metro، هنوز نتوانسته طرفداران زیادی پیدا کند و خود را در میان سیستم عامل‌های محبوب جای دهد. مایکروسافت نیز که سرمایه گذاری سنگینی بر روی این سیستم عامل انجام داده است، اصلاً از وضع موجود خوشنود نیست و سعی دارد تا با ایجاد تغییرات "اساسی" در نسخه آپولو (Apollo) این سیستم عامل که ویندوز فون 8 نیز نامیده می‌شود، سهم بیشتری از بازار تلفن‌های هوشمند را در دست گیرد.

البته هنوز تا تاریخ عرضه نسخه آپولو سیستم عامل ویندوز فون -- که طبق گفته مایکروسافت در سه ماهه سوم سال 2012 عرضه خواهد شد -- زمان زیادی باقیست اما از هم اکنون شایعات درباره این نسخه بسیار متفاوت شنیده می‌شود.

به همین ترتیب و به گفته شخصی که با یکی از کارکنان نوکیا در بخش گوشی‌های هوشمند ویندوز فونی ملاقات داشته، محصولات مبتنی بر ویندوز فون 8 "فوق‌العاده" و "غیر قابل باور" خواهند بود و هیچ شباهتی به گوشی‌های هوشمند ویندوز فونی کنونی نخواهند داشت. او همچنین به هسته (Kernel) کاملاً متفاوت ویندوز فون 8 اشاره داشته و تایید کرده است هسته نسخه آپولو مانند نسخه کنونی ویندوز فون، بر پایه CE نخواهد بود.

البته این اطلاعات مربوط به ویندوز فون 8، کمابیش در گذشته نیز شنیده شده که مهم‌ترین آنها، پشتیبانی سیستم عامل ویندوز فون 8 از سخت افزار پیشرفته تر از جمله پردازنده های چند هسته ای و صفحات نمایشگر HD بوده است. همچنین یکی از کارمندان مایکروسافت قبل‌تر از ایجاد تغییرات بنیادین در رابط کاربری و هسته این سیستم عامل سخن به میان آورده، که با وجود گفته های این شخص بیشتر رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.

البته برخی از نقل قول های مشابه در گذشته به صورت عمدی و برای بزرگنمایی محصولات شرکت‌ها انجام می‌شده اما این شخص از فرد ملاقات شده با عنوان"غیر بازار یاب" یاد کرده و ابراز داشته که به این شخص می‌توان اطمینان نمود. با این وجود خبر فوق هنوز به تائید رسمی نرسیده ولی قطعا نمی‌توان سخنان رسمی افرادی چون Stephen Elop مدیرعامل نوکیا، Niklas Savander یکی از کارمندان بلند پایه نوکیا و بسیاری دیگر را در خصوص تغییرات بنیادین در ویندوز فون 8 و ابزار های تحت آن، نادیده گرفت.

منبع : My Nokia Blog


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا