کاهش پیوسته سهم بازار آی پد از آغاز عرضه تا کنون

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/22
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، Apple iPad 3 Wi-Fi ، Apple iPad 3 Wi-Fi + 4G ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شرکت اپل در ماه مارس سال 2010 با معرفی آی پد تحولی در دنیای تبلت ها به وجود آورد و از آن زمان تا کنون این آی پد بوده که بر بازار تبلت ها حکم رانی می کرده اما در یکی دو سال اخیر، تبلت های آندرویدی نیز با پیشرفت در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری، توانستند سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

حال طبق اطلاعات منتشر شده از سوی نشریه چینی Want China Times و سایت معتبر Android Authority، نشان داده شده است که سهم بازار آی پد در دو سال اخیر همواره در حال کاهش بوده به طوری که سهم این تبلت از زمان عرضه تا کنون حدودا به نصف کاهش یافته (البته کاهش سهم بازار به معنای کاهش مطلق فروش نیست و فروش آی پد تقریباً همواره سیر صعودی داشته است، چرا که بازار تبلت ها در کل رشد سریعی را تجربه کرده.) این در حالی است که فروش تبلت های آندرویدی و بالطبع سهم این تبلت ها در بازار پیوسته رو به افزایش بوده است. بر مبنای این اطلاعات، سهم تبلت آی پد در نیمه سال 2010، 96 در صد بوده و تبلت های آندرویدی در آن زمان سهم ناچیزی از این بازار را در اختیار داشته اند اما با گذشت کمتر از دو سال، این ارقام به نفع سیستم عامل آندروید تغییر یافت و تبلت های مبتنی بر این سیستم عامل توانستند بیش از 44 درصد از این بازار را در اختیار گیرند.

Declining Market Share of iPad

در همین خصوص، یکی از کارکنان شرکت Foxconn -- که تولید تبلت های آی پد را بر عهده دارد -- بیان کرد که در ماه فوریه حجم تولید آی پد بسیار بالا بوده و کارکنان این شرکت بیش از وقت معمول کار می‌کردند اما این وضعیت یک ماه بعد یعنی در ماه مارس به سرعت تغییر کرد به طوری که به دلیل کاهش تولید آی پد، کارکنان گاهی اوقات حتی کمتر از 5 روز در هفته به کار مشغول بودند. همچنین این کاهش در تولید، منجر به تغییر 3 خط از 20 خط تولید آی پد به تولید محصولی کاملاً متفاوت شد.

Shenzhen Workers

تصویر بالا: کارگران در یکی از کارخانه های شرکت Foxconn در شهر شن ژن چین

البته با وجود تمام این بیانات، هنوز تبلت آی پد با داشتن بالاترین نرخ رضایت‌مندی، انتخاب اول بازار محسوب می‌شوند اما ممکن است در آینده به دلیل قیمت کمتر تبلت های آندرویدی، این تبلت ها بتوانند سهم بیشتری از بازار را بدست آوردند. شرکت اپل نیز ظاهراً در حال کار بر روی تبلت کوچک‌تر و ارزان‌تری است () که توان رقابت با تبلت های ارزان قیمت آندرویدی را داشته باشد و بتواند سهم این شرکت از بازار تبلت ها را بار دیگر افزایش دهد.

منبع : Android Authority


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا