قیمت تمام شده و حاشیه سود آی پد جدید چقدر است؟

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/19
برچسب‌ها : قیمت Price ، تبلت Tablet ، Apple iPad 3 Wi-Fi ، Apple iPad 3 Wi-Fi + 4G ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شرکت اپل همیشه به ساخت محصولات گران قیمت که حاشیه سود بالایی برای این شرکت به همراه دارند، مشهور بوده است اما طبق اطلاعات منتشر شده از مرکز تحقیقاتی UBM Techinsights، ظاهراً شرکت اپل در ساخت آی پد جدید سنت شکنی کرده و با وجود افزایش هزینه ساخت، قیمت همیشگی آی پد را حفظ کرده است که این موضوع باعث کاهش جزئی حاشیه سود اپل شده است.

این مرکز تحقیقاتی بعد از انجام برسی های اولیه روی آی پد جدید، متوجه شده است که ساخت این محصول برای اپل و برای مدل 16GB 4G حدوداً 310 دلار تمام شده که این رقم نسبت به قیمت تولید مدل مشابه آی پد 2 (16GB 3G) در سال گذشته افزایش جزئی داشته است. طبق اطلاعات منتشر شده، این مدل از آی پد جدید که در حال حاضر با قیمت 629 دلار به فروش می‌رسد، حاشیه سودی 51 درصدی را برای اپل به همراه دارد، در حالی که مدل مشابه آن در سال گذشته حاشیه سودی برابر با 56 درصد داشته است.

Apple New iPad Prices

تصویر بالا: مقایسه قیمت آی پد جدید با آی پد 2 در مراسم اپل - تصویر از CNET

ظاهراً بیشترین افزایش قیمت در این محصول مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود بدین شکل که اکنون صفحه نمایش با رزولوشن 2048x1536 پیکسلی آی پد جدید، حدوداً 70 دلار برای این شرکت تمام می‌شود درحالی ‌که صفحات نمایش آی پد قبلی در سال گذشته قیمتی برابر با 49.50 دلار داشته است. پردازنده A5X  این مدل نیز با وجود داشتن مشخصات مشابه مدل قبل، از شتاب‌دهنده گرافیکی 4 هسته ای بهره می‌برد و به همین علت، قیمت آن 6 دلار از مدل A5 که 22 دلار قیمت داشته، بیشتر است.

دیگر افزایش قیمت آی پد جدید نیز مربوط به بخش‌های ارتباطی آن می‌شود و اکنون آی پد جدید تقریباً از تمام انواع شبکه ها در اپراتورهای مختلف پشتیبانی می‌کند و چیپ جدید LTE این آی پد با قیمت حدوداً 21 دلار، 10 دلار بیشتر از مدل قبلی تمام می‌شود.

Apple New iPad

البته این تمام افزایش قیمت‌های اعمال شده در آی پد جدید نیست و بخش هایی مانند باتری با ظرفیت 70 درصد بیشتر و یا دوربین بسیار با کیفیت‌تر آن، در این تحقیق گنجانده نشده است. از طرف دیگر نیز، این تحقیق به صورت کاملاً تخصصی و ریزبینانه انجام نشده و طبق گفته این مرکز هزینه های مونتاژ، حمل و نقل، بازاریابی و تحقیقات برسی نشده است که قطعا افزودن بهای این بخش‌ها نیز در افزایش قیمت تمام شده آی پد جدید تأثیرگذار خواهد بود.

اما با تمام این تفاسیر، یک نکته کاملاً واضح است و آن اینکه اپل از فروش این تبلت محبوب سود سرشاری خواهد برد و این شرکت از آمازون که تبلت های خود را با کمی ضرر به فروش می‌رساند، فاصله بسیار زیادی دارد.

منبع : Phone Arena


خواندنی های دیگر...

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا