اپل ناخواسته تبلت سامسونگ را تبلیغ کرد

نمایش خبر

تاریخ : 1390/9/24
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 ، Samsung P7500 Galaxy Tab 10.1 3G ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : سامسونگ به دلیل تبلیغات غیر مستقیمی که اپل برای تبلت گالاکسی تب 10.1 سامسونگ در استرالیا نمود خود را مدیون اپل می داند.

نزاع قانونی میان اپل و سامسونگ در استرالیا چند ماه پیش آغاز شد. اپل مدعی بود که تبلت گالاکسی تب 10.1 سامسونگ -- به ویژه ویژگی های ظاهری آن -- از روی تبلت های آی پد اپل کپی برداری شده. رسانه های بسیاری این درگیری قانونی را به تیتر اول اخبار خود تبدیل نمودند و بدین ترتیب نام تبلت سامسونگ در استرالیا بر سر زبان ها افتاد.

بر اساس حکم دادگاهی در استرالیا مدتی عرضه و فروش تبلت گالاکسی تب 10.1 سامسونگ در این کشور بطور موقت متوقف گردید. داستانی که مشابه آنرا در آلمان نیز شاهد بودیم (). اما بالاخره چند روز پیش دادگاهی در سیدنی که پرونده دعوی اپل را پی گیری می نمود ممنوعیت عرضه و فروش را لغو کرد تا تبلت سامسونگ بتواند به قفسه فروشگاه ها بازگردد.

iPad 2 Wi-Fi 3G vs. Galaxy Tab 10.1

تصویر بالا: تبلت آی پد 2 اپل (سمت  راست) در مقابل تبلت اندرویدی Galaxy Tab 10.1 سامسونگ (سمت چپ)

بر اساس گزارش سیدنی مورنینگ هرالد -- یکی از محبوبترین رسانه های فناوری استرالیا -- Tyler McGee -- نائب رئیس ارتباطات راه دور سامسونگ در استرالیا -- معتقد است که هرچند منع فروش موقت ایجاد شده در استرالیا باعث گردید که سامسونگ حجم زیادی از فروش تبلت های خود در استرالیا را از دست دهد، اما دعوی اپل علیه سامسونگ بهترین بازاریابی برای محصول سامسونگ بوده که شاید سامسونگ با هزینه های بازاریابی نیز نمی توانست چنین آگاهی عمومی را برای تبلت خود ایجاد نماید.

بدین ترتیب به لطف همین بازاریابی غیر مستقیم اینک تبلت گالاکسی تب 10.1 سامسونگ به محصولی شناخته شده در میان خانواده های استرالیایی بدل شده است و سامسونگ رفع ممنوعیت فروش این تبلت در استرالیا را که درست در آستانه فصل فروش کریسمس به وقوع پیوسته غنیمت دانسته و امیدوار است فروش بسیار مناسبی را شاهد باشد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا