معرفی اسمارت‌فون Galaxy XCover7 و تبلت Galaxy Tab Active5 – تازه‌ترین محصولات مستحکم سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1402/10/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی مقاوم Rugged Phone ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، تبلت Tablet ، نسل پنجم 5G ، Samsung Galaxy Xcover7 ، Samsung Galaxy Tab Active5 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : در حالی که طرفداران سامسونگ منتظر رونمایی از گوشی پرچم‌دار Galaxy S24 ظرف چند روز آینده هستند، غول کره‌ای دوست‌داران محصولات خود را با معرفی گوشی مستحکم Galaxy XCover7 و تبلت مقاوم Galaxy Tab Active5 در روز چهارشنبه 10 ژانویه 2024 (20 دی 1402) و در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2024 غافلگیر کرده است. مجهز بودن به سیستم‌عامل اندروید 14، پشتیبانی از ارتباطات نسل پنجم، فناوری NFC، پلتفرم امینتی اختصاصی سامسونگ موسوم به Samsung Knox Vault و یک دکمه قابل برنامه‌ریزی برای دسترسی سریع به برنامه‌ها در شرایط دشوار از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک محصولات تازه سامسونگ محسوب می‌شود.

اسمارت‌فون Galaxy XCover7

گوشی مقاوم تازه سامسونگ در اندازه‌های 169.0x80.1x10.2 میلی‌متر طراحی شده است و 240 گرم وزن دارد. XCover7 همان طور که از محصولی در این سبک انتظار می‌رود، از درجه حفاظت IP68 (برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب شیرین به عمق 1.5 متر و به مدت نیم ساعت) و استاندارد نظامی MIL-STD-810H برخوردار است و با توجه به مقاوم بودن در برابر ضربه، در صورت سقوط از ارتفاع حداکثر 1.5 متری روی سطوح فولادی با مشکلی مواجه نخواهد شد. صفحه‌نمایش دستگاه نیز با شیشه مقاوم +Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود.

یک دکمه فیزیکی قابل برنامه‌ریزی درکناره سمت چپ گوشی به چشم می‌خورد که سامسونگ از آن با عنوان XCover Key یاد می‌کند و پیرامون آن به رنگ قرمز است.

Galaxy XCover7 با یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی LCD از نوع TFT ارائه می‌شود که از وضوح فول اچ‌دی پلاس برخوردار است و میزان حساسیت به لمس آن برای کار با دستکشی با حداکثر ضخامت 2 میلی‌متر و شرایط با رطوبت بالا افزایش یافته است. نمایشگر گوشی با نرخ 60 هرتز به‌روزرسانی می‌شود و نسبت تصویر آن 20:9 است.

سامسونگ بدون اشاره به نام تراشه پردازشی محصول تازه خود، تنها به ذکر 6 نانومتری بودن و برخورداری از 8 هسته پردازشی اکتفا کرده است و با توجه به مجهز بودن XCover6 Pro به چیپ‌ست 6 نانومتری Snapdragon 778G شاید برای پردازش این گوشی نیز همین پردازنده مورد استفاده قرار گرفته باشد. این دستگاه در یک پیکربندی حافظه شامل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و میزان فضای ذخیره‌سازی آن می‌تواند تا 1 ترابایت دیگر افزایش یابد.

در بریدگی بالای صفحه‌نمایش یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با f/2.0 قرار دارد و در بخش پشتی شاهد حضور یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 هستیم که حلقه‌ای به رنگ قرمز آن را در بر گرفته است.

بهره‌گیری از صدای Dolby Atmos و حضور جک هدفون 3.5 میلی‌متری از جمله امکانات XCover7 به شمار می‌رود و فناوری نسل پنجم، وای‌فای 5، بلوتوث 5.3 و NFC را باید به لیست ویژگی‌‎های ارتباطی این گوشی دو سیم‌کارته اضافه کرد.

باتری گوشی یک نمونه 4,050 میلی‌آمپر ساعتی و از نوع قابل تعویض است. به علاوه، کاربر می‌تواند از Pogo Pinهای پایین گوشی هم برای اتصال شارژر استفاده کند. سامسونگ اعلام کرده که باتری اضافه، داک شارژ و شارژر دستگاه را به صورت جداگانه به فروش می‌رساند.

تبلت Galaxy Tab Active5

این تبلت 433 گرمی با 126.8 میلی‌متر عرض و 213.8 میلی‌متر طول، از ضخامت 10.1 میلی‌متری برخوردار است. Galaxy Tab Active5 و قلم همراه آن از درجه حفاظت IP68 بهره می‌برند و با توجه به مجهز بودن دستگاه به استاندارد نظامی MIL-STD-810H0 می‌تواند در برابر شرایط دشوار محیطی مانند رطوبت بالا، گرد و غبار شدید، سقوط از ارتفاع و خوردگی به راحتی تاب آورد. همچنین این تبلت با حضور کیس محافظ همراه آن می‌تواند در صورت سقوط از ارتفاع 1.8 متری (روی سطح چوبی) بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. در حاشیه پایین صفحه‌نمایش سه دکمه دیده می‌شود و حسگر اثر انگشت روی دکمه home قرار دارد.

صفحه‌نمایش تبلت مقاوم جدید سامسونگ یک نمونه 8 اینچی LCD با وضوح WUXGA است که 120 بار در ثانیه به‌روزرسانی می‌شود و مانند XCover7 میزان حساسیت آن به لمس افزایش یافته است. در بخش رویی گوشی نیز شاهد حضور نسخه قدیمی‌تر پوشش محافظ Gorilla Glass 5 هستیم.

دوربین سلفی Tab Active5 مشابه اسمارت‌فون 5 مگاپیکسلی بوده، اما دیافراگم آن بسته‌تر شده و f/2.2 است. در پشت دستگاه هم یک ماژول 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 به عنوان دوربین اصلی حضور دارد.

شرکت کره‌ای به نام تراشه حاضر در این تبلت نیز اشاره نکرده و تنها می‌دانیم که آن را به چیپ‌ستی 5 نانومتری با 8 هسته پردازشی مجهز کرده است؛ اگر چه منابع خبری از حضور تراشه Exynos 1380 در آن خبر داده‌اند. این تبلت در دو چیدمان حافظه 6GB/128GB و 8GB/256GB روانه بازار می‌شود و حافظه داخلی آن می‌تواند تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء یابد.

باتری تبلت مشابه XCover7 قابل تعویض است و 5,050 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. همچنین شرکت سازنده حالتی با عنوان No Battery Mode برای تبلت تازه خود در نظر گرفته است که با فعال کردن این حالت می‌توان گوشی را به درگاه USB-C متصل و بدون باتری با آن کار کرد؛ وضعیتی که برای استفاده از گوشی در کیوسک، خودرو و شرایط دیگری کاربرد دارد که دستگاه می‌تواند به طور دائم به شارژر متصل باشد. به این ترتیب، باتری گوشی در محیط‌های با دمای بالا سالم می‌ماند.

Galaxy Tab Active5 با سیستم‌عامل اندروید 14 و امکانات ارتباطی مانند NFC، وای‌فای 6، بلوتوث 5.3 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

محصولات جدید سامسونگ نخستین محصولات مقاوم این شرکت به حساب می‌آیند که به پلتفرم امنیتی Samsung Knox Vault مجهز شده‌اند و در ماه جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند، اما سامسونگ هنوز در خصوص قیمت آن‌ها اطلاعاتی منتشر نکرده است.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا