معرفی POCO C51 – گوشی ارزان‌قیمت پوکو با تراشه Helio G36 و باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/1/20        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 36 Helio G36 ، Xiaomi Poco C51 ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : برند پوکو – که از زیرمجموعه‌های شیائومی به حساب می‌آید – روز جمعه 7 آوریل 2023 (18 فروردین 1402) از یک گوشی هوشمند پایین‌رده در سری C پرده برداشت. این دیوایس جدید POCO C51 نام داشته و علی‌رغم قیمت پایین در برخی مشخصات عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته که از این جمله می‌توان به چیپ‌ست Helio G36، ال‌سی‌دی 6.52 اینچی و باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. ظاهرا POCO C51 قرار است جایگزین گوشی POCO C31 شود. بد نیست بدانید POCO 31 – که اواخر سپتامبر 2021 معرفی شده بود – با فروش بیش از دو میلیون دستگاه توانست رکورد قابل‌قبولی را از خود بر جای بگذارد. در ادامه، با معرفی POCO C51 ما را همراهی کنید.

POCO C51 طراحی ساده‌ای داشته و مثل بیشتر گوشی‌های هم‌رده نکته برجسته‌ای در ظاهر آن وجود ندارد، جز اینکه بخش پلاستیکی پشت بدنه بافتی شبیه به چرم داشته و در دست گرفتن آن را آسان‌تر کرده است. همچنین پوکو مدعی شده که این دیوایس تا حدی در برابر پاشیده شدن آب مقاومت می‌کند.

یک نمایشگر به قطر 6.52 اینچ از نمای جلویی گوشی پیداست. این نمایشگر از پنل ال‌سی‌دی تشکیل شده و رزولوشن +HD دارد. از نرخ به‌روزرسانی نمایشگر اطلاعی در دست نیست، اما نرخ نمونه‌برداری تاچ آن 120 هرتز اعلام شده است. همچنین، طبق ادعای شرکت سازنده، این نمایشگر دارای پوششی‌ست که در برابر خط و خش مقاومت نشان می‌دهد.

سکان هدایت POCO C51 به تراشه Helio G36 مدیاتک سپرده شده است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و می‌توان آن را ورژن اورکلاک شده Helio G35 دانست. Helio G36 دارای هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز بوده و پردازش گرافیکی آن به PowerVR GE8320 (با فرکانس 680 مگاهرتز) سپرده شده است.

POCO C51 تنها در یک پیکربندی با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد. البته تا 3 گیگابایت از فضای بلااستفاده حافظه داخلی را می‌توان به شکل مجازی به رم دستگاه اضافه کرد. به این ترتیب در مجموع 7 گیگابایت RAM در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت (قابلیتی که شرکت سازنده از آن با عنوان Turbo RAM یاد می‌کند). حافظه داخلی دستگاه نیز از طریق میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر قابل ارتقاست.

ماژول پشت دستگاه شکلی بین مربع و دایره (موسوم به squircle) داشته و دو دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی را در خود جای می‌دهد. البته همان طور که از این رده گوشی‌ها انتظار می‌رود، نباید مجموعه دوربین پیشرفته‌ای را از آنها انتظار داشت. دوربین اصلی گوشی 8 مگاپیکسلی بوده و یک سنسور عمق (ظاهرا با رزولوشن VGA) در کنار آن به کار گرفته شده است. یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز درون ناچ قطره آب بالای نمایشگر تعبیه شده است.

متأسفانه جزییات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجموعه دوربین در POCO C51 ارائه نشده است. همین امر در مورد باتری نیز صدق کرده و صرفا می‌دانیم یک باتری به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت به همراه یک شارژر 10 واتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. حسگر اثر انگشت نیز در پشت دستگاه قرار دارد.

POCO C51 با سیستم‌عامل اندروید 13 (ویرایش Go) وارد بازار شده و شرکت سازنده آپدیت‌های امنیتی را تا 2 سال برای این گوشی تضمین کرده است. با توجه به محدودیت‌های Helio G36، این گوشی فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و نهایتا از LTE پشتیبانی می‌کند. جک هدفون و رادیو FM نیز از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس برشمرده شده‌اند.

گوشی هوشمند POCO C51 در دو رنگ آبی (Royal Blue) و مشکی (Power Black) به تولید رسیده و فروش آن در هند رسما از 12 آوریل (23 فروردین) آغاز می‌شود. این محصول 8,499 روپیه هند قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 103 دلار آمریکا. البته در روز اول خرید این محصول از فروشگاه آنلاین Flipkart، کاربران می‌توانند این گوشی را با تخفیف ویژه به قیمت 7,799 روپیه (95 دلار) خریداری کنند.


به روزرسانی - قیمت شیائومی پوکو سی 51 در بازار ایران

گوشی شیائومی Poco C51 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی شیائومی Poco C51 در ایران از 5,189,000 تومان تا 5,189,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Poco C51 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Poco


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا