MWC 2023 - معرفی NXTPAPER 11 و TAB 11 – تبلت‌های جدید TCL

نمایش خبر

تاریخ : 1401/12/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android
واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی TCL روز دوشنبه 27 فوریه 2023 (8 اسفند 1401) در جریان رویداد کنگره جهانی موبایل ضمن به‌روزرسانی تکنولوژی TCL NXTPAPER، از دو تبلت جدید نیز رونمایی کرد. این دیوایس‌ها TCL NXTPAPER 11 و TAB 11 نام دارند؛ در ساخت نمایشگر اولی – که قیمت بالاتری هم دارد – از نسل دوم تکنولوژی NXTPAPER یعنی TCL NXTPAPER 2.0 استفاده شده است. اما TAB 11 یک تبلت ارزان‌قیمت‌تر با نمایشگری معمولی به شمار می‌رود. گفتنی‌ست، TCL در کنار این دو تبلت از چهار گوشی هوشمند جدید نیز رونمایی کرد که در مطلبی جداگانه به آن پرداخته‌ایم. در ادامه با جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات تبلت‌های جدید TCL آشنا می‌شویم.

با توجه به افزایش تماس کاربران با نمایشگرها، کمپانی TCL در سال 2021 برای اولین بار از تکنولوژی NXTPAPER رونمایی کرد و مدعی شد که این تکنولوژی می‌تواند سلامت چشمان کاربران را تضمین کند. به گفته TCL، نمایشگرهای مجهز به نسل جدیدتر این تکنولوژی – یعنی TCL NXTPAPER 2.0 – تا 150 درصد از نسل پیشین روشن‌تر خواهند بود. حداکثر روشنایی نمایشگر با این تکنولوژی به 500 نیت رسیده و افراد می‌توانند کار کردن با نمایشگری با وضوح بالا (حتی در زیر تابش شدید آفتاب) را تجربه کنند. در این میزان از روشنایی، نمایشگر از سطح کاهش نور آبی (منطبق با استاندارد TÜV) فراتر رفته و در عین حال، رنگ‌های طبیعی و کنتراست عمیق در تصاویر حفظ خواهد شد.

TCL مدعی‌ست که نمایشگرهای مجهز به NXTPAPER 2.0 برای استفاده در محیط‌های پرنور نیز مناسب‌اند. این قابلیت به لطف تکنولوژی ضدانعکاس امکان‌پذیر شده است. در این تکنولوژی نمایشگر دارای حفاظی چندلایه است که به جای تغییر در ساختار نور، موجب پخش شدن آن می‌شود. نکته دیگر، وجود یک سنسور نور است که با تنظیم خودکار دمای رنگ (color temperature)، مانع از آسیب به چشم در هنگام استفاده طولانی‌مدت از دستگاه می‌شود.

TCL NXTPAPER 11

همان طور که از اسم آن پیداست، نمایشگر 11 اینچی این تبلت با استفاده از تکنولوژی NXTPAPER ساخته شده و به گفته شرکت سازنده حتی در نگاه از پهلو هم نمای خوبی را ارائه می‌کند. این نمایشگر LCD (از نوع IPS) دارای رزولوشن 2K (معادل 2000×1200 پیکسل) بوده و کیفیت بصری آن با استفاده از هوش مصنوعی (موسوم به قابلیت AI Boost) بهبود یافته است. طبق ادعای TCL، پوششی از مواد نانو-شیمی روی آن کشیده شده که حس کار کردن با کاغذ را به کاربر منتقل می‌کند. این حس زمانی بیشتر حس می‌شود که با قلم استایلوس T-pen روی نمایشگر تبلت مشغول یادداشت‌برداری یا طراحی باشید؛ این قلم 4096 سطح مختلف از فشار را تشخیص می‌دهد، اما جزو وسایل جانبی بوده و جداگانه به فروش می‌رسد.

در ساخت این تبلت از چیپ‌ست Helio P60T استفاده شده است. این چیپ‌ست از 4 هسته Cortex-A73 و 4 هسته Cortex-A53 (با حداکثر سرعت کلاک 2 گیگاهرتز) تشکیل شده و پردازنده گرافیکی آن PowerVR GE83200 است. متأسفانهTCL NXTPAPER 11 سیم‌کارت نمی‌پذیرد (مقایسه کنید با تبلت NXTPAPER 12 Pro که به لطف چیپ‌ست Kompanio 800T از ارتباطات 5G بهره می‌برد). از گزینه‌های ارتباطی NXTPAPER 11 می‌توان به وای-فای 5 و بلوتوث 5 اشاره کرد. ظاهرا این تبلت به 4 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که از طریق میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقا داد.

وجود یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (با میدان دید 100 درجه) به همراه دو میکروفن و چهار اسپیکر، این تبلت را به گزینه مناسبی برای تماس‌های ویدئویی تبدیل می‌کند. یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز در پشت دستگاه تعبیه شده است. گفتنی‌ست، NXTPAPER 11 دارای باتری 8,000 میلی‌آمپر ساعتی‌ست که با یک شارژر 18 واتی و از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود. امکان شارژ معکوس نیز در این تبلت پیش‌بینی شده و با استفاده از باتری آن می‌توانید باتری دیوایس‌های دیگر را شارژ کنید.

بدنه فلزی تبلت جدید TCL ابعادی برابر با 259×163.6×6.9 میلی‌متر داشته و وزن آن به 462 گرم می‌رسد. این تبلت – که با اندروید 13 وارد بازار می‌شود – از قابلیت‌های مناسبی جهت مالتی‌تسکینگ پشتیبانی می‌کند، از جمله حالت تقسیم نمایشگر و حالت پنجره‌های شناور.

تبلت TCL NXTPAPER 11 در رنگ‌های خاکستری تیره و اسطوخدوسی (متمایل به یاسی) به تولید می‌رسد. این تبلت از ماه می با قیمت 249 دلار وارد اروپا شده و پس از آن به سایر مناطق راه پیدا می‌کند. علاوه بر قلم استایلوس، وسایل جانبی دیگری نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است، از جمله کی‌بورد بلوتوثی، قاب محافظ و محافظ صفحه.

TCL TAB 11

اگر به دنبال خرید تبلتی با مشخصاتی شبیه به NXTPAPER 11 هستید اما قصد دارید کمتر هزینه کنید، TCL تبلت TAB 11 را به شما پیشنهاد می‌کند.

TAB 11 از لحاظ ابعاد، اندازه نمایشگر، چیپ‌ست، باتری و دوربین‌ها تفاوتی با NXTPAPER 11 ندارد. اما چیزی که قیمت TAB 11 را پایین‌تر آورده، آن است که در ساخت نمایشگر این تبلت دیگر از تکنولوژی جدید NXTPAPER 2.0 خبری نبوده و به جای آن از تکنولوژی قدیمی‌تر NXTVISION استفاده شده است. شاید تنها برتری TAB 11 به این باشد که در دو ورژن وای-فای و 4G وارد بازار می‌شود که به ترتیب 179 و 209 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

منبع : TCL


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا