معرفی Motorola Edge 30 Pro – پرچمدار جدید موتورولا

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 8 جن 1 Snapdragon 8 Gen 1 ، پرچمدار Flagship ، Motorola Edge 30 Pro ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : در سال 2020 بود که موتورولا با عرضه Motorola Edge و Edge Plus به بازار اسمارت‌فون‌های پرچمدار بازگشت. موتورولا با عرضه Motorola Edge (2021) در آگوست سال گذشته، این سری را به‌روزرسانی کرد. این شرکت آمریکایی (که بخش موبایل آن در تملک لنوو قرار دارد) روز پنجشنبه 24 فوریه 2022 (5 اسفند 1400) از عرضه جدیدترین پرچمدار خود با نام Motorola Edge 30 Pro خبر داد. این دیوایس جدید تا حد زیادی به Motorola Edge X30 که در دسامبر سال گذشته عرضه شد شباهت دارد منتهی با چند تغییر جزئی، از جمله باتری کوچک‌تر و اندروید خالص‌تر. لازم به ذکر است، اسمارت‌فون جدید Motorola Edge 30 Pro با نام Motorola Edge Plus 2022 وارد بازار ایالات متحده خواهد شد.

با وجود اینکه فریم گوشی از جنس پلی‌کربنات است، اما در جلو و پشت دستگاه، شیشه مقاوم گوریلا گلس کار شده است (گوریلا گلس 3 در جلو و گوریلا گلس 5 در پشت). Motorola Edge 30 Pro در ابعاد 8.79×75.95×163.06 میلی‌متر طراحی شده و 196 گرم وزن دارد. درجه حفاظت IP52 این دیوایس را در برابر پاشیده شدن قطرات آب یا باران ملایم محافظت می‌کند، اما موتورولا نسبت به غوطه‌ور کردن این محصول در آب هشدار داده و یادآور شده که همین میزان از مقاومت نیز به مرور زمان کاهش می‌یابد. این در حالی‌ست که بسیاری از پرچمداران هم‌قیمت با این دیوایس، مقاومت بیشتری در برابر آب دارند (IP68).

نمایشگر این گوشی – با نام تجاری Max Vision – از پنل‌هایی با فناوری POLED ساخته شده است. این نمایشگر 6.7 اینچ قطر داشته و رزولوشن آن+ FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) اعلام شده است. نمایشگر 88.5 درصد از سطح بدنه را تشکیل داده و با داشتن تأییدیه از SGS، می‌تواند تا حد زیادی نور آبی را فیلتر کند. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر 144 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن 360 هرتز است. پشتیبانی از +HDR10 و فناوری کاهش نور صفحه (DC-Dimming) از دیگر مشخصات این نمایشگر بر شمرده شده‌اند.

تراشه 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 فرمانروای این گوشی‌ست. این چیپ‌ست جدیدترین و قدرتمندترین پروسسور کوالکام بوده و به گفته موتورولا، قدرت CPU آن تا 20 درصد و سرعت GPU آن تا 30 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. Snapdragon 8 Gen 1 از یک هسته 3 گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A510 تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 730 است. کاربران این گوشی 8 یا 12 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR5) در اختیار داشته و می‌توانند (به تناسب مدل) از 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 3.1) استفاده کنند. ظاهرا ارتقاء حافظه داخلی در این گوشی امکان‌پذیر نیست.

دپارتمان اپتیک پشت دستگاه دارای سه عضو است؛ دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. اندازه هر پیکسل در این دوربین برابر با 1 میکرون است که با توجه به تکنولوژی Quad Pixel، با ترکیب هر 4 پیکسل در 1 پیکسل، اندازه هر کدام به 2 میکرون افزایش پیدا می‌کند. از قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزه‌گیر اپتیکال و زوم صوتی اشاره کرد (زوم صوتی زمانی فعال می‌شود، که زوم تصویری حداقل 2 برابری انجام شده باشد). سایر امکانات دوربین اصلی عبارتند از حالت شب، استیکرهای هوش مصنوعی، حالت حرفه‌ای، عکاسی ماکرو، حالت پرتره، برداشت همزمان با دوربین‌های جلو و پشت (Dual Capture)، برجسته کردن یک رنگ در عکس (Spot Color)، تایم-لپس و حالت پانوراما. ناگفته نماند دوربین اصلی می‌تواند با وضوح 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. ضبط ویدئوی اسلوموشن با رزولوشن FHD نیز با سرعت حداکثر 240 فریم در ثانیه انجام می‌شود.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین التراواید 50 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2 و میدان دید 114 درجه) به کمک این مجموعه می‌آید. در اینجا نیز تکنولوژی Quad Pixel اندازه هر پیکسل را از 0.64 میکرون به 1.28 میکرون می‌رساند این دوربین ظاهرا از فوکوس خودکار برخوردار بوده و می‌توان از آن برای گرفتن عکس‌های ماکرو (از فاصله بسیار نزدیک) نیز سود جست. عضو سوم مجموعه، یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 است. ناگفته نماند، یک دوربین سلفی قدرتمند – با وضوح 60 مگاپیکسل و گشودگی f/2.2 – نیز در حفره مرکزی بالای نمایشگر تعبیه شده است. شکی نیست که دوربین التراواید 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی، انتظار متداول از یک پرچمدار را برآورده می‌کنند، اما نباید فراموش کنیم بیشتر پرچمداران هم‌قیمت با Motorola Edge 30 Pro (مثل Galaxy S22 یا آیفون 13 پرو)، علاوه بر دوربین‌های التراواید و عمق، یک لنز تله‌فوتو (برای زوم باکیفت‌تر) نیز دارند.

یک باتری به ظرفیت 4,800 میلی‌آمپر ساعت، انرژی مورد نیاز Motorola Edge 30 Pro را تأمین می‌کند. عمر باتری در صورت استفاده معمولی 32.6 ساعت اعلام شده و لذا انتظار می‌رود حداقل تا دو روز جوابگو باشد. از نقاط قوت این باتری می‌توان به استاندارد شارژ 68 واتی (موسوم به TurboPower) اشاره کرد. جالب است بدانید، امکان شارژ بی‌سیم (با توان 15 وات) نیز فراهم شده است. نکته جالب‌تر آنکه با توجه به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس، می‌توانید از Motorola Edge 30 Pro به عنوان یک پاوربانک استفاده کرده و باتری دیوایس‌های دیگر را (در صورت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم) صرفا با قرار دادن آنها روی گوشی جدید موتورولا، با توان 5 وات شارژ کنید. موتورولا این گوشی را در بازار آمریکا ظاهرا با یک شارژر ضعیف‌تر 30 واتی عرضه می‌کند.

سیستم‌عامل Motorola Edge 30 Pro اندروید 12 بوده و پوسته اختصاصی موتورولا (یعنی My UX) نیز در آن فعال است (البته این پوسته تغییرات چندان چشمگیری در سیستم‌عامل اصلی ایجاد نکرده و می‌توان تجربه نزدیک به اندروید خالص را از آن انتظار داشت). یکی از امکانات کاربردی My UX قابلیتی به نام Ready For است که به واسطه آن می‌توان با اتصال گوشی به مانیتور خارجی، محیط دسک‌تاپی مشابه ویندوز را در اندروید شبیه‌سازی کرد (چیزی شبیه Samsung DeX در گوشی‌های گلکسی). همچنین موتورولا امنیت گوشی در برابر بدافزار، فیشینگ و سایر تهدیدهای سایبری را با قابلیت امنیتی ThinkShield for mobile تضمین کرده است.

طبق ادعای موتورولا، سیستم‌عامل Motorola Edge 30 Pro از دو آپدیت اندروید بهره‌مند خواهد شد. به عبارت دیگر در صورت خرید این گوشی، می‌توانید در آینده آن را به اندرویدهای 13 و 14 به‌روزرسانی کنید. آپدیت‌های امنیتی نیز تا 3 سال برای این دیوایس قابل دریافت خواهد بود. مقایسه این مقوله با سایر رقبا، نشان می‌دهد موتورولا نسبت به برخی برندها عقب‌تر است. به عنوان مثال، سامسونگ، تا 4 آپدیت اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی را برای دیوایس‌های پرچمدار جدیدش ضمانت می‌کند. سری گوشی‌های پیکسل 6 نیز از 3 آپدیت اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی برخوردارند.

حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن تعبیه شده و علاوه بر آن، می‌توانید با استفاده از تشخیص چهره (Face Unlock) نیز گوشی را قفل‌گشایی کنید. Motorola Edge 30 Pro از اسپیکرهای استریوی دوگانه بهره می‌برد که به تکنولوژی دالبی آتموس و Snapdragon Sound مجهز شده‌اند.

Motorola Edge 30 Pro یک گوشی نسل پنجمی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) است. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس می‌توان به وای-فای 6E، بلوتوث 5.2، پورت USB-C و مسیریاب‌های GLONASS ،GPS و Galileo اشاره کرد. گوشی جدید موتورولا فاقد جک هدفون است، اما وجود NFC از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند Motorola Edge 30 Pro در دو رنگ آبی (Cosmos Blue) و سفید (Stardust White) وارد بازار خواهد شد. ورژن آنلاک این محصول به‌زودی با قیمت پایه 899.99 دلار وارد بازار ایالات متحده می‌شود. البته این قیمت موقتی بوده و پس از مدتی، قیمت پایه به 1,000 دلار می‌رسد. موتورولا این محصول را با پیکربندی 12GB/256GB و با قیمت 799 یورو به بازار اروپا عرضه خواهد کرد. همچنین، فروش Motorola Edge 30 Pro از تاریخ 4 مارچ (13 اسفند) در هند با قیمت پایه 49,999 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 666 دلار) برای نسخه 8GB/128GB آغاز خواهد شد.


به روزرسانی - قیمت موتورولا اج 30 پرو در بازار ایران

گوشی موتورولا Edge 30 Pro به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی موتورولا Edge 30 Pro از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا