معرفی vivo Y33s – میان‌رده جدید ویوو برای بازار هند

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 80 Helio G80 ، Vivo Y33s ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : در ژانویه 2021 بود که کمپانی ویوو از گوشی هوشمند vivo Y31 و نسخه نسل پنجمی آن تحت عنوان vivo Y31s 5G پرده برداشت. حال، باخبر شدیم این کمپانی چینی روز دوشنبه 23 آگوست 2021 (1 شهریور 1400) از یک اسمارت‌فون جدید در این خانواده رونمایی کرده است. این دیوایس vivo Y33s نام داشته و ظاهرا شرکت سازنده در نام‌گذاری این گوشی، با پرش از عدد 32، یک‌راست به سراغ عدد 33 رفته است. جالب است بدانید، vivo Y33s از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری – از جمله اندازه و وضوح نمایشگر، رزولوشن دوربین اصلی و ظرفیت باتری – به گوشی Redmi 10 (که به تازگی معرفی شد) شباهت دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات vivo Y33s آشنا می‌شویم.

گوشی هوشمند vivo Y33s یک میان‌رده محسوب می‌شود، اما ضخامت کم آن در بین هم‌رده‌ها در نوع خود قابل‌توجه است. این گوشی ابعادی برابر با 8×76.08×164.26 میلی‌متر داشته و با 182 گرم وزن، در دسته سبک‌وزن‌ها قرار می‌گیرد. محصول جدید ویوو ظاهرا بدنه‌ای پلاستیکی داشته و فریم آن تخت است.

نمایشگر 6.58 اینچی گوشی از نوع LCD بوده و رزولوشن +FHD (معادل 1080×2408 پیکسل) دارد. این نمایشگر 90.6 درصد از سطح بدنه را در بر گرفته و 96 درصد از طیف NTSC را پوشش می‌دهد. به گفته شرکت سازنده، این نمایشگر توانایی فیلتر کردن نور آبی را دارد، اما این قابلیت باید توسط کاربر فعال شود.

ویوو پردازش این گوشی را به تراشه نسبتا قدیمی Helio G80 (محصول مدیاتک) سپرده است. این چیپ‌ست 12 نانومتری مشتمل بر 2 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G52 است. vivo Y33s دارای 8 گیگابایت حافظه RAM و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی‌ست. با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان حافظه دستگاه را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

بد نیست بدانید، ویوو با یک ترفند جالب، موفق شده حافظه RAM را در صورت لزوم افزایش دهد. به این ترتیب که در صورت نیاز، 4 گیگابایت از فضای بلااستفاده حافظه داخلی می‌تواند به کمک حافظه RAM بیاید. در نتیجه vivo Y33s روی کاغذ می‌تواند اپلیکیشن‌های سنگین و بازی‌ها را به‌راحتی و بدون لگ اجرا کند. ناگفته نماند، شرکت سازنده در معرفی این محصول به قابلیتی به نام HyperEngine Game Technology اشاره کرده و مدعی شده که با مدیریت GPU ،CPU و حافظه، عملکرد بخش پردازشی را ارتقا داده و کاربر می‌تواند به مدت طولانی‌تری به بازی بپردازد.

در دپارتمان اپتیک، با یک مجموعه سه عضوی روبرو هستیم که دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. دو دوربین عمق و ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) نیز به کمک دوربین اصلی می‌آیند. حالت شب، لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS)، حالت پانوراما، عکس زنده، فیلم‌برداری اسلوموشن، عکاسی زمان‌گریز (تایم-لپس) و حالت حرفه‌ای از جمله امکانات دوربین اصلی به شمار می‌روند. گفتنی‌ست، دوربین جلو نیز وضوحی معادل 16 مگاپیکسل (f/2.0) داشته و در ناچ قطره آب بالای نمایشگر قرار دارد.

vivo Y33s از باتری قدرتمندی به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت، بهره می‌برد. این باتری با شارژر 18 واتی شارژ شده و قابلیتی موسوم به VEG (کوتاه‌شده vivo Energy Guardian به معنای نگهبان انرژی ویوو) می‌تواند میزان مصرف باتری توسط دستگاه را مدیریت کند. حسگر اثر انگشت دستگاه روی دکمه پاور در لبه سمت راست دستگاه تعبیه شده است. علاوه‌بر آن، امکان قفل‌گشایی گوشی از طریق تشخیص چهره (Face Wake) نیز در vivo Y33s فعال است.

سیستم‌عامل دستگاه اندروید 11 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی Funtouch OS 11.1 توسعه یافته است. با توجه به نیم‌نگاه این گوشی به مقوله گیمینگ، قابلیت‌های نرم‌افزاری مناسبی برای این منظور تدارک دیده شده است، از جمله Ultra Game Mode. این قابلیت با امکاناتی مانند لرزش 4 بعدی، حالت تصویر-در-تصویر، حالت مزاحم نشوید و حالت Esports (ورزش‌های الکترونیک)، بازی را برای کاربر لذت‌بخش‌تر می‌کند.

vivo Y33s یک گوشی دو سیم‌کارته بوده و در کنار دو اسلات سیم‌کارت، یک اسلات اختصاصی برای کارت حافظه نیز در آن پیش‌بینی شده است. با توجه به محدودیت‌های تراشه Helio G80، این گوشی فاقد تکنولوژی ارتباطی نسل پنجم بوده و نهایتا از 4G پشتیبانی می‌کند. البته وجود تراشه NFC از نقاط مثبت این گوشی به شمار می‌رود. سایر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس عبارتند از بلوتوث 5.0، وای-فای دو باندی، پورت USB-C، جک هدفون و پشتیبانی از مسیریاب‌های GLONASS ،Beidou ،GPS و Galileo.

گوشی هوشمند vivo Y33s در رنگ‌های مشکی (Mirror Black) و رنگی موسوم به Midday Dream (ترکیبی از آبی و نارنجی) وارد بازار خواهد شد. عرضه این گوشی در حال حاضر به بازار هند اختصاص دارد، اما ممکن است در آینده به سایر بازارها نیز وارد شود. این محصول 17,990 روپیه هند قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 242 دلار آمریکا.

منبع : vivo


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا