رونمایی سامسونگ از پکیج جدید uMCP، متشکل از رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/26        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : حافظه ، UFS ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ روز سه‌شنبه 15 ژوئن 2021 (25 خرداد 1400) از جدیدترین راهکار حافظه‌ای خود برای استفاده در گوشی‌های هوشمند پرده برداشت. در این محصول – که LPDDR5 uMCP نام گرفته – حافظه DRAM (از نوع LPDDR5) با حافظه داخلی NAND flash (از نوع UFS 3.1) به صورت یکپارچه در یک تراشه واحد ترکیب شده‌اند (در اصطلاح، به این نوع تراشه‌های حافظه، "بسته" یا "پکیج" گفته می‌شود). بد نیست بدانید، این نخستین پکیجی‌ست که رم LPDDR5 را با حافظه داخلی UFS 3.1 ترکیب می‌کند. به گفته شرکت سازنده، تراشه جدید LPDDR5 uMCP وارد فاز تولید انبوه شده و می‌تواند عملکردی در سطح پرچمداران را برای گوشی‌های با چیپ‌ست میان‌رده، به ارمغان بیاورد.

به گفته یانگ-سو سوهن (Young-soo Sohn)، معاون گروه برنامه‌ریزی محصولات حافظه در سامسونگ، تراشه جدید LPDDR5 uMCP با اتکا بر داشته‌های غنی سامسونگ در زمینه حافظه‌های پیشرفته و همچنین توانایی بالای این شرکت در ساخت پکیج‌ها ساخته شده و می‌تواند لذت استریم، بازی و تجربه واقعیت ترکیبی بدون وقفه را – حتی برای دیوایس‌های رده‌پایین‌تر – به همراه داشته باشد. وی در ادامه با یادآوری فراگیرتر شدنِ دیوایس‌های 5G، ابراز امیدواری کرد که این پکیج چندتراشه‌ای بتواند گذار به 5G را تسریع کند.

به گفته سامسونگ، تراشه جدید uMCP می‌تواند سرعت بالا و فضای ذخیره‌سازی فراوانی را با مصرف خیلی پایین ارائه کند. ترکیب رم LPDDR5 با حافظه داخلی UFS 3.1 در این پکیج، زمینه را برای بهره‌گیری از بسیاری از کارکردهای 5G – که در گذشته فقط در مدل‌های پرچمدار قابل دسترسی بودند – هموار می‌کند. از جمله این کارکردها می‌توان به عکاسی پیشرفته، بازی‌های با گرافیک بالا و واقعیت افزوده اشاره کرد. طبق ادعای شرکت سازنده، در مقایسه با پکیج قبلی (که از رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 تشکیل شده بود)، در این پکیج جدید عملکرد DRAM با بهبود 50 درصدی، از 17 گیگابایت در ثانیه به 25 گیگابایت در ثانیه افزایش یافته است. عملکرد حافظه NAND flash نیز دو برابر شده و از 1.5 گیگابایت در ثانیه به 3 گیگابایت در ثانیه ارتقا پیدا کرده است.

پکیج uMCP جدید سامسونگ در ابعاد 11.5×13 میلی‌متر ساخته شده و لذا با این اندازه‌ کوچک می‌تواند فضا را برای گنجاندن امکانات بیشتر در اسمارت‌فون باز کند. لازم به ذکر است، این پکیج در پیکربندی‌های متفاوتی ساخته می‌شود. ظرفیت رم پکیج بین 6 تا 12 گیگابایت و ظرفیت حافظه داخلی آن از 128 تا 512 گیگابایت متغیر است تا بتواند نیاز طیف گسترده‌ای از دیوایس‌های میان‌رده تا پیشرفته را پاسخگو باشد. سامسونگ مدعی شده که تست‌های سازگاری LPDDR5 uMCP را با چندین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون با موفقیت طی کرده و انتظار می‌رود دیوایس‌های مجهز به این پکیج به زودی از همین ماه میلادی وارد بازار شوند.

منبع : Samsung


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا