چرا دیر آمدی؟ چون آیفونم زنگ نزد!

نمایش خبر

تاریخ : 1389/10/13
برچسب‌ها : آلارم Alarm ، Apple iPhone 4 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : بسیاری از مردم عادت دارند برای بیدار شدن از زنگ ساعت (آلارم) گوشی موبایلشان استفاده کنند (به نکته بهداشتی پائین صفحه در مورد مضرات احتمالی این کار دقت نمائید). اما امسال در آغاز سال نو میلادی بسیاری از کاربران گوشی های آیفون و پخش کننده موسیقی آی پاد به دلیل باگی که در نرم افزار iOS وجود دارد خواب ماندند چرا که آلارم گوشی یا پخش کننده موسیقیشان در موعد مقرر به صدا در نیامد. بدین ترتیب برخی نتوانستند به موقع به محل کار خود بروند. برخی از رفتن به کلیسا در آغاز سال نو میلادی باز ماندند و شاید بدشانس ترین ها مسافرینی بودند که به دلیل خواب ماندن به موقع به فرودگاه نرسیدند.

مشکل یاد شده برای کاربران آیفون 4 و برخی نسخه های قدیمی تر آیفون که نرم افزارشان را به روز نموده بودند و نیز برخی از نسخه های آی پاد پیش آمده و اپل با اعتراف به وجود این باگ عنوان نمود که این مشکل تنها در روزهای اول و دوم ژانویه سال 2011 وجود داشته و در روز سوم ژانویه خود به خود برطرف می شود. البته بنا به اظهارات اپل اگر از آلارم مکرر (Recurring Alarm) به جای آلارم تکی استفاده شود این مشکل به وجود نخواهد آمد.

با وجود آنکه اپل مدعی شده بود که مشکل آلارم در روز سوم ژانویه برطرف خواهد شد باز هم بنا بر ادعای تعدادی از کاربران این مشکل در روز سوم ژانویه نیز به قوت خود باقی بوده است. البته این نخستین بار نیست که آلارم آیفون مشکل ساز می شود. پیش از این نیز مشکلی مشابه در زمان جابجایی ساعت (Daylight Saving Time) برای آلارم آیفون بوجود آمده بود.

----------------------------------------

نکته بهداشتی: اگر گوشی موبایلتان روشن باشد، قرار دادن آن در بالای سرتان ممکن است برای سلامتیتان بسیار زیان آور باشد چرا که برخی گزارش ها که البته هنوز صحت و سقم آن ها به درستی مشخص نیست حاکی از ارتباط تومورهای مغزی و امواج گوشی موبایل است (برای اطلاعات بیشتر در این مورد به اینجا مراجعه نمائید). از این رو اکیداً توصیه می کنیم اگر از گوشی موبایل برای بیدار شدن استفاده می کنید حتماً آنرا خاموش کنید یا تا حد ممکن آنرا از محل خوابتان دور کنید (خصوصاً به هیچ وجه آنرا زیر بالشتان یا در نزدیکی محل قرارگیری سرتان قرار ندهید). تقریباً آلارم تمامی گوشی ها در شرایط خاموش بودن گوشی نیز قادر به کار است.



تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا