معرفی X50 Pro Player اسمارت‌فون 5G جدید Realme

نمایش خبر

تاریخ : 1399/3/6        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 865 Snapdragon 865
واحد خبر mobile.ir : برند Realme در روز دوشنبه 25 می سال جاری میلادی (5 خرداد 1399) مجموعه‌ جدیدی از محصولات خود شامل سه گوشی هوشمند را طی رویدادی آنلاین در چین معرفی کرده است. یکی از این گوشی‌ها Realme X50 Pro Player است و همان طور که نام آن نشان می‌دهد برای علاقمندان به بازی‌های موبایلی طراحی شده است. محصول جدید Realme از نظر طراحی و شکل ظاهری به دیگر اسمارت‌فون پرچمدار این سری یعنی Realme X50 Pro 5G شباهت دارد و از صفحه‌نمایش 6.44 اینچی با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز و تراشه اسنپ‌دراگون 865 با پشتیبانی از 5G بهره می‌برد، اما برخی جنبه‌های سخت‌افزاری مرتبط با بازی در آن بهبود یافته است.

شرکت چینی در روزهای آغازین سال 2020 از Realme X50 5G به عنوان اولین تجربه نسل پنجم خود رونمایی کرد. این محصول میان‌رده پیشرفته نه تنها نخستین اسمارت‌فون Realme به شمار می‌رود که به چهار دوربین در بخش پشتی مجهز شده، بلکه اولین گوشی این شرکت محسوب می‌شود که از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت آن در کناره دستگاه قرار گرفته است. Realme چندی بعد عضو دیگر این خانواده را با نام Realme X50 Pro 5G معرفی کرد که اسمارت‌فونی پرچمدار به حساب می‌آید و علاوه بر ارتقاء کیفیت دوربین‌های اصلی و سلفی به پلتفرم موبایلی اسنپ‌‌دراگون 865 و فناوری شارژ سریع 65 واتی مجهز شده است. زیربرند اوپو اواخر ماه آوریل از Realme X50m 5G به عنوان سومین محصول نسل پنجم خود پرده برداشت. این گوشی میان‌رده از نظر طراحی ظاهری، وضوح و اندازه صفحه‌نمایش، پردازنده اسنپ‌دراگون 765G و ظرفیت باتری هیچ تفاوتی با Realme X50 5G ندارد و با قیمت مناسبی به کاربران ارائه شده است.

همان طور که اشاره شد X50 Pro Player از صفحه‌نمایشی با قطر 6.44 اینچ با وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که با فناوری Super AMOLED ساخته شده است. این نمایشگر 92 درصد از سطح رویی دستگاه را می‌پوشاند و نرخ به‌روزرسانی آن 90 هرتز اعلام شده است. این صفحه‌نمایش از 100 درصد محدوده رنگی DCI-P3 و +HDR 10 پشتیبانی می‌کند. هر دو طرف دستگاه با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند. حفره‌ای که در سمت چپ بالای پنل صفحه‌نمایش پانچ شده، میزبان دوربین سلفی دوگانه دستگاه بوده که یکی از آنها 16 و دیگری 2 مگاپیکسلی است و برای تشخیص عمق به کار می‌رود.

همانند اکثر گوشی‌های پیشرفته حال حاضر، پردازش در این گوشی را پلتفرم موبایلی 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 865 بر عهده دارد. حافظه داخلی دستگاه از نوع UFS 3.1 و 128 گیگابایتی است و رم آن در سه ظرفیت 6، 8 یا 12 گیگابایت ارائه می‌شود که اولی از نوع LPDDR4X‌ و دوتای بعدی از نوع LPDDR5 هستند.

این اسمارت‌فون در بخش پشتی از 4 دوربین بهره می‌برد که به نظر می‌رسد از نظر وضوح و گشودگی دیافراگم دقیقا مشابه X50m 5G باشد. مقایسه مجموعه دوربین‌های محصول جدید Realme با X50 Pro 5G نشان می‌دهد که نه تنها وضوح دوربین اصلی از 64 به 48 مگاپیکسل کاهش یافته، بلکه ماژول تله‌فتو هم از ترکیب دوربین‌ها حذف شده است. چنان که اشاره شد، دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی بوده و یک واحد الترا واید با وضوح 8 مگاپیکسل و میدان دید 119 درجه‌ای هم در کنار آن قرار دارد. دو دوربین 2 مگاپیکسلی هم این مجموعه را کامل می‌کنند که یکی از آنها ماکرو و دیگری سیاه و سفید است و برای سنجش عمق میدان کاربرد دارد.

اسمارت‌فون X50 Pro Player به HyperBoost 3.0 مجهز شده که با استفاده از آن پردازنده، توان باتری و فضای حافظه مدیریت می‌شود تا کاربر بتواند بازی روان و بدون مشکلی را تجربه کند. به علاوه، این فناوری به کاربر کمک می‌کند تا در صورت نیاز، اتصال اینترنت خود را بدون هیچ تأخیری از وای‌فای به LTE یا 5G تغییر دهد؛ مسأله‌ای که هنگام بازی‌های آنلاین اهمیت بیشتری می‌یابد.

از آنجا که Realme این گوشی را به هدف علاقمندان به بازی عرضه می‌کند، ظاهرا علاوه بر بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده اتاقک بخار یا vapor chamber از ورقه‌های گرافیتی هم استفاده کرده که میان باتری و پنل پشتی قرار دارند و با گرمازدایی و دفع حرارت به کارایی بهتر دستگاه در هنگام بازی کمک می‌کنند.

حسگر اثر انگشت این گوشی بر خلاف دیگر اعضای خانواده، زیر لایه نمایشگر جای گرفته و می‌تواند در مدت کمتر از 0.27 ثانیه قفل دستگاه را باز کند. X50 Pro Player از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و از تأییدیه صوتی Hi-Res برخوردار است، اما از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برد.

مهم‌ترین وجه اشتراک گوشی‌های خانواده Realme X50 باتری 4,200 میلی‌آمپر آنهاست. باتری محصول جدید با استفاده از تکنولوژی شارژ سریع SuperDart شارژ می‌شود. این شارژر 65 واتی است و می‌تواند ظرف مدت 35 دقیقه به طور کامل ظرفیت گوشی را پر کند.

گوشی هوشمند Realme X50 Pro Player با اندروید 10 و رابط کاربری Realme UI در دو رنگ نقره‌ای (Light Speed Silver) و مشکی (Phantom Black) ارائه می‌شود. پیش‌سفارش این محصول از روز معرفی، با 400 یوان تخفیف نسبت به قیمت واقعی، آغاز شده و قرار است از روز 1 ژوئن (12 خرداد) در اختیار کاربران قرار گیرد. نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم این اسمارت‌فون با قیمت 2,699 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 378 دلار) و نمونه 8 گیگابایتی به بهای 2,999 یوان (حدود 420 دلار) به فروش می‌رسد. پیشرفته‌ترین مدل هم با 12 گیگابایت نیز 3,299 یوان (نزدیک به 463 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

گفتنی است که در این رویداد نسخه‌ای از X50 Pro هم به مناسبت یک سالگی حضور Realme در بازار چین معرفی شده که برای فروش ارائه نمی‌شود و قرار است از طریق قرعه‌کشی به طرفداران محصولات این شرکت اهداء شود.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا