اچ‌تی‌سی 15 درصد از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد

نمایش خبر

تاریخ : 1394/5/25        نویسنده: سپیده مکارمی

واحد خبر mobile.ir :  به تازگی شرکت HTC از کاهش 15 درصد از نیروی کار خود در سراسر دنیا خبر داده است. این شرکت تایوانی که روزی در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند رتبه اول را از نظر تعداد تولید داشت در فاصله کوتاهی از سال 2013 از لیست 10 شرکت برتر تولیدکننده اسمارت‌فون از لحاظ تعداد کالای وارد شده بازار خارج شد و اکنون در شرایط دشواری قرار گرفته است.

شرکت HTC زمانی در گذشته‌های نسبتا دور چیزی نزدیک به 10 درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در دست داشت اما شرایط برای این کمپانی تایوانی اینک به گونه‌ای پیش رفته است که این سهم بازار در حال حاضر به تنها 2 درصد کاهش یافته است. در این میان روبرو شدن با رقبای بسیار قدرتمند در هر دو سوی بازار باعث شده است که فروش HTC از سال 2011 به این سو بیش از 75 درصد کاهش پیدا کند؛ در سمت و سوی گوشی‌های پیشرفته و رده بالای بازار، سامسونگ (و البته Apple) در این رقابت حضور دارند و در سوی دیگر در رده پایین بازار نیز سیل فزاینده دیوایس‌های اندرویدی ارزان و در عین حال قدرتمندی از برندهایی نظیر شیائومی و هواوی دیده می‌شوند. در طی سال گدشته ارزش سهام این شرکت به نصف کاهش پیدا کرده و ارزش بازار آن از دارایی نقدی این شرکت کمتر شده است. در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران HTC این شرکت را عملا فاقد ارزش دانسته‌اند.

بنا بر تصمیم HTC مبنی بر کاهش 15 درصد از نیروی کار حدود 2250 نفر از کارمندان این شرکت اخراج خواهند شد. این کار به منظور کاهش 35 درصد از هزینه‌ها انجام خواهد گرفت. Cher Wang --رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل HTC-- در این رابطه می‌گوید: «HTCیک شرکت الهام‌ بخش است که توسط افراد نوآور با ترکیب منحصر بفرد مهارت در یک‌پارچه سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، تکنولوژی پیشرفته و طراحی در سطح جهانی اداره می‌شود. اکنون که فعالیت ما از گوشی‌های هوشمند فراتر رفته است ما به یک تشکیلات انعطاف‌پذیر و پویا نیازمندیم تا مطمئن شویم می‌توانیم از تمام فرصت‌های مهیج در فضای سبک زندگی ارتباطی بهره‌مند شویم. این توازن مجدداستراتژیک در کسب‌و‌کار، ما را مطمئن می‌کند که هر گروه از محصولات ما از تمرکز درست، منابع درست و تخصص درست برای پیروزی در بازارهای جدید برخوردار است.»

HTC CEO Cher Wang

Cher Wang مدیرعامل اچ تی سی

شرکتHTC در نمایشگاه MWC 2015 از قصد خود در گسترش فعالیت‌های شرکت و حضور در زمینه‌های دیگری علاوه بر ساخت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی خبر داد؛ از جمله این موارد می‌توان به ساخت هدست‌های واقعیت مجازی موسوم به (Vive (virtual reality headsets در همکاری با شرکت معتبر Valve اشاره کرد که هنوز به بازار عرضه نشده است. دستبند ورزشی این شرکت با نام Grip نیز در همین رده قرار می گیرد که البته چندی پیش به صورت نیمه رسمی خبر کنسل شدن آن حداقل با طراحی فعلی منتشر شد.

در حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی مدرن با حضور رقبای متعدد و فراوان و قیمت‌های پایین در شرایط دشواری به سر می‌برد. در حالی که اپل با سیستم عامل اختصاصی و بازاری تضمین شده در کشورهای مختلف جهان سودهای کلانی به دست‌ می‌آورد سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند اکثرا در رده اندروید تحت فشار قرار گرفته‌اند. برای مثال شرکت LG با فروش هر گوشی تنها 1.2 سنت سود به دست‌ می‌آورد و HTC با فروش هر گوشی نه تنها سودی عایدش نمی‌شود بلکه مبلغی ضرر هم می‌کند.  

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا