اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان موبایل یاهو - معرفی محصولاتی جدید برای توسعه‌دهندگان موبایل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/12/7        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : یاهو Yahoo ، فلوری Flurry ، برایت‌رول Brightroll ، کنفرانس توسعه‌دهندگان موبایل یاهو Yahoo Mobile Developer Conference (YMDC)

واحد خبر mobile.ir : اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان موبایل کمپانی یاهو (YMDC) روز پنج‌شنبه 19 فوریه سال جاری میلادی (30 بهمن) در سان‌فرانسیسکو با حضور بیش از ‌یک‌هزار توسعه‌دهنده موبایل برگزار شد.

در این کنفرانس یک‌روزه، یاهو مجموعه‌ای از ابزارهای خود را برای کمک به توسعه‌دهندگان موبایل معرفی کرد تا از طریق این محصولات جدید، تحلیل، تأمین مالی، تبلیغ و توسعه اپ‌ها برای توسعه‌دهندگان میسر شود. این برنامه‌های نرم‌افزاری شامل داشبرد تحلیل جدید (analytics dashboard) و خدماتی برای جستجو درون اپ‌ها است که اینک به‌طور رایگان در دسترس قرار گرفته است. این محصولات عبارتند از: Yahoo Search in Apps ،Yahoo App Publishing ،Flurry Pulse ،Flurry Analytics with Explorer و Yahoo App Marketing که از طریق لینک developer.yahoo.com قابل دسترسی هستند.

Yahoo Mobile Developer Suite

تصویر بالا: Yahoo Mobile Developer Suite

یاهو در مقابل ارائه رایگان این خدمات جدید انتظار دارد که از طریق تبلیغات در هزاران اپ تولیدشده درآمدزایی بیشتری داشته باشد. در این کنفرانس دو نمونه از خدمات جدید یاهو برای فروش تبلیغات معرفی شد که سرویس‌های Gemini برای تبلیغات محلی و Brightroll برای تبلیغات ویدئویی را شامل می‌شود و توسط 200,000 توسعه‌دهنده موبایل همکارِ کمپانی قابل استفاده است.

مریسا مایر -- مدیر عامل یاهو -- ضمن اشاره به روابط این کمپانی با متخصصان برجسته بازاریابی و تجارب یاهو در این حوزه، ارائه تبلیغات مورد نظر به بیش از یک میلیارد کاربر اینترنت را هدف یاهو اعلام کرد. در حقیقت مایر در دوران بیش از دو ساله مدیریت خود، تقویت توان یاهو در حوزه موبایل را مورد توجه جدی قرار داده و در این مسیر، از قابلیت‌های مهندسان در زمینه اپ‌های موبایل بهره گرفته است.

Yahoo Mobile Developer Conference

تصویر بالا: مریسا مایر -- مدیر عامل یاهو -- در کنفرانس توسعه دهندگان موبایل این کمپانی

به نظر می‌رسد یاهو که برخلاف رقبای خود، تاکنون اقدام به تولید گوشی موبایل و سیستم عامل منحصر به خود نکرده است، طی سال‌های اخیر بخش زیادی از سهم بازار در این حوزه را از دست داده و اکنون می‌خواهد به این جریان بپیوندد.

بنا بر اعلام یاهو، مجموعه محصول جدید « ترکیب قدرتمندی از فناوری و داده از سه کمپانی یاهو، فلوری و برایت‌رول است.» علاوه بر این، « ماهیت کاری فلوری به نحوی است که درک عمیقی از نیازهای توسعه‌دهندگان و فضای فن‌آوری موبایل را امکان‌پذیر می‌سازد. در مقابل، یاهو مکانی است با حجم عظیمی از مخاطبان که از ابزارهای متنوع و تکنولوژی سطح بالایی استفاده می‌کنند.»

شرکت یاهو اواسط سال گذشته میلادی اقدام به خرید شرکت فلوری -- یکی از شرکت‌های مطرح در عرصه تحلیل‌گری و جمع‌آوری اطلاعات بازار دیجیتال -- کرده بود. برایت‌رول نیز در اواخر سال 2014 به یاهو پیوست. این کمپانی به طور عمده در زمینه ارائه تبلیغات ویدئویی فعالیت می‌کند. از این زاویه، خدمات جدید یاهو محصول ماه‌ها فکر و تلاش برای ادغام هوشمندانه این دو مجموعه و ایجاد ترکیبی موثر از قابلیت‌های آنها بوده که اینک در اختیار کاربران قرار گرفته است.

Flurry Analytics

تصویر بالا: Flurry Analytics 

حال این کنفرانس اهمیت بالای تبلیغات موبایل برای یاهو و تلاش مایر برای بازسازی قابلیت‌های کمپانی در حوزه گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد. ظاهرا در حال حاضر مهمترین انگیزه رشد یاهو درآمدزایی قابل توجه در زمینه خدمات موبایل است که به جز کمیسیون‌های این کمپانی در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، 254 میلیون دلار یا به عبارتی یک پنجم کل درآمد یاهو بوده است؛ رقمی که نسبت به سه ماهه سوم افزایش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس پژوهشی از eMarketer، یاهو در سال 2015 درصدد آن است که سهم خود را از بازار تبلیغات موبایل ایالات متحده آمریکا به سطحی فراتر از توئیتر برساند. درآمد کمپانی یاهو از تبلیغات موبایل در سال آتی به حدود 3.7 درصد از کل این بازار در آمریکا خواهد رسید که پس از دو غول دیگر این عرصه یعنی گوگل، با 35.2 درصد و فیس‌بوک با 16.7 درصد رتبه سوم را خواهد داشت.

اینک یاهو با تقویت ارتباطات خود با تولیدکنندگان مستقل و ارائه این ابزارهای جدید، برای متخصصین بازاریابی در حوزه تبلیعات موبایل جذابیت بیشتری یافته است. یکی از مسائل اصلی بازار تبلیغ گوشی همراه ماهیت پراکنده اپ‌ها است و شمار اندکی از کمپانی‌ها قادر به ارائه این تضمین به دیگر شرکت‌ها هستند که تبلیغات آنها توسط تعداد زیادی از کاربران مشاهده خواهد شد.

یاهو مدعی است که هر ماه بیش از 575 میلیون کاربر در سطح جهان از اپ‌های موبایلی این شرکت مانند سرویس پست الکترونیک، برنامه آب و هوا و فلیکر استفاده می‌کنند. اما با خرید شرکت فلوری، یاهو به مجموعه عظیمی از اپ‌ها دسترسی پیدا کرده که در مجموع ماهانه 1.6 میلیارد نفر کاربر دارند. اگر تنها یک سوم توسعه‌دهندگان فلوری به خدمات تبلیغاتی یاهو بپیوندند، این کمپانی به یکی از چند شبکه تبلیغات موبایل با بیش از یک میلیارد کاربر تبدیل خواهد شد.