معرفی برنامه‌های برگزیده ویندوزفون به انتخاب لومیا کانورسیشنز (قسمت 2)

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1393/10/19        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : کندی کراش ساگا Candy Crush Saga ، فیت بیت Fitbit ، جسچرز Gestures ، آفیس لنز Office Lens ، فلیپ بورد Flipboard

واحد خبر mobile.ir : همزمان با ورود به سال جدید میلادی و تعطیلات سال نو، استورِ ویندوزفون با انبوهی از اپلیکیشن‌ها و آپدیت‌های جدید خود را برای روزهای ابتدایی سال 2015 و هجوم کاربران برای دانلود برنامه‌های جدید آماده می‌کند. سایت mobile.ir هم -- به تاسی از وبلاگ لومیا کانورسیشنز -- در این مقاله به معرفی چند نمونه از برنامه‌های منتخب ویندوزفون در هفته‌های اخیر پرداخته است.

 

 

 

Candy Crush Saga - بازی شیرین!

Candy Crush Saga

بازی مهیج Candy Crush Saga -- که برای اولین بار در آوریل 2012 (فروردین 1391) برای فیس‌بوک طراحی شده بود -- به سرعت در میان کاربران محبوب شد، به‌طوری که در همان سال نسخه‌های iOS و اندروید این بازی منتشر شد. حال بعد از گذشت دو سال این بازی پرطرفدار در اختیار کاربران ویندوزفون هم قرار گرفته است.

در این بازی با یک صفحه پر از آبنبات‌های رنگی مواجه هستید و باید چینش آنها را طوری تنظیم کنید که 3 آبنبات همرنگ (یا بیشتر) در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح با هم match شده و درنتیجه از صفحه پاک شوند. برای به چالش کشیدن گیمر و سخت‌تر کردن بازی، آیتم‌هایی مثل مانع‌های چندلایه، شکلات‌هایی که در صفحه بازی پخش می‌شوند، بمب و ... هم پیش‌بینی شده است.

اگر اهل بازی کردن با گوشی هستید در انتخاب این بازی شک نکنید چون Candy Crush در سال 2013 پانصد میلیون بار در فیس‌بوک، iOS و اندروید نصب شد و بنابر اظهار Business Insider، این بازی پردانلود‌ترین اپلیکیشن iOS در همین سال بوده است.

این اپلیکیشن با ویندوزفون‌های 8 و 8.1 سازگار بوده و دریافت آن رایگان است، اما برای برخورداری از بعضی فیچر‌های درون بازی باید بهای آنها را پرداخت کنید. می‌توانید برای این‌کار از گزینه Wallet PIN در تنظیمات ویندوزفون کمک بگیرید.

Candy Crush Saga   Candy Crush Saga   Candy Crush Saga

 

Fitbit (به‌روز شده) - تنظیم فعالیت‌ها و تناسب اندام

Fitbit

احتمالا بسیاری از شما با برنامه Fitbit آشنایی دارید. با استفاده از این اپلیکیشن به فعالیت‌های روزانه خود نظم داده و تناسب اندام خود را حفظ کنید. این اپلیکیشن قابلیت‌های فراوانی دارد. می‌توانید با وارد کردن وزن کنونی و میزان خواب روزانه، برای خود برنامه غذایی طراحی کرده و به وزن مطلوب خود برسید. با استفاده از نمودارها و جدول‌های ساده هم میزان پیشرفتتان را مشاهده خواهید کرد. هم‌چنین امکان آن را دارید که با دیگر دوستانتان که از Fitbit استفاده می‌کنند ارتباط برقرار کرده، آمار فعالیت‌های خود را با آنها به اشتراک گذاشته و با آنها به رقابت بپردازید.

مادامی که گوشی خود را به همراه دارید، فیچر Mobile Track که در این برنامه گنجانده شده، قادر است تعداد قدم‌های برداشته شده، مقدار مسافت پیموده شده و میزان کالری سوزانده شده را مشخص کند.

پس از آپدیت اخیر پشتیبانی از زبان‌های ژاپنی، کره‌ای، چینی ساده و چینی سنتی هم به برنامه اضافه شده است. هم‌چنین Mobile Track تعداد ضربان قلب کاربر را نیز نشان می‌دهد. به‌علاوه جدای از کاربران آمریکا، کاربران انگلیس و استرالیا هم می‌توانند Fitbit را با Cortana (دستیار صوتی ویندوزفون) یکپارچه کنند.

Fitbit با ویندوزفون 8.1 سازگار است. ناگفته نماند که برای اجرای این برنامه باید Firmware Cyan هم بر روی گوشی شما نصب شده باشد.

Fitbit   Fitbit   Fitbit

 

Gestures (نسخه بتا) - کنترل راحت‌تر دستگاه بدون نیاز به تماس با دست

Gestures Beta

با این برنامه به ظاهر ساده کار‌های جالبی می‌توان انجام داد. به‌عنوان مثال برای جواب دادن به یک تماس، کافی است گوشی را برداشته و آن را به گوش خود نزدیک کنید (بدون نیاز به تماس دست با صفحه گوشی). می‌توانید با قرار دادن گوشی بر روی یک سطح صاف، به نحوی که صفحه گوشی رو به پایین باشد، میکروفون دستگاه را در حین تماس غیرفعال کنید. حال اگردرحالی که گوشی را روی سطح صاف قرار می‌دهید، صفحه آن رو به بالا باشد، بلندگوی گوشی روشن خواهد شد. هم‌چنین می‌توان صدای زنگ تماس ورودی را تنها با کشیدن انگشت از بالا به پایین، به حالت سکوت درآورد. البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن در گوشی‌های لومیا 530، 630 و 635 عملکرد محدودی دارد.

Gestures Beta

 

Office Lens (به‌روز شده) - اسکنرِ همراه

Office Lens

اپلیکیشن Office Lens، محصول مایکروسافت، یکی از بهترین برنامه‌های اسکنر موجود در استور ویندوزفون است. با استفاده از این برنامه می‌توانید اسناد، عکس‌ها و مطالب مهمی که روی تخته وایت‌برد نوشته شده را اسکن کرده و در برنامه OneNote ذخیره کنید. هم‌چنین می‌توان تصاویر را به فایل‌های Word و Power Point نیز تبدیل کرده و به‌طور خودکار در OneDrive ذخیره کرد.

در این برنامه برای اسکن‌های مختلف، حالت‌های متفاوتی در نظر گرفته شده:

 

  1. حالت Document: برای تهیه اسکن از اسناد و مدارک
  2. حالت Photo: برای تهیه اسکن از عکس‌های منظره یا اشخاص
  3. حالت Whiteboard: برای تهیه اسکن از مطالب روی تخته وایت‌برد (با قرار دادن برنامه بر روی این حالت می‌توان انعکاس‌های نور از سطح تخته و سایه‌ها را حذف کرد.)
  4. حالت Business Card: این حالت که در آپدیت اخیر به برنامه اضافه شده، برای تهیه اسکن از کارت‌های ویزیت کاربرد دارد. اگر در این حالت یک کارت ویزیت را اسکن کنید، به طور خودکار اطلاعات تماس از کارت، استخراج و در OneNote ذخیره می‌شود. این اطلاعات هم‌چنین به‌صورت فایل VCF هم ذخیره شده و در OneNote بر روی PC یا گوشی قابل دسترسی بوده و می‌توان این اطلاعات را به لیست مخاطبین هم اضافه کرد. البته این ویژگی فعلا با کارت‌های ویزیتی که به زبان انگلیسی آمریکایی نوشته شده اند بهتر کار می‌کند.

می‌توان گفت این برنامه رقیبی جدی برای اپلیکیشن CamScanner محسوب می‌شود با این تفاوت که در CamScanner امکان تبدیل اسکن‌ به فرمت‌های PDF و JPEG وجود دارد، ولی Office Lens فاقد این ویژگی است. همچنین در آزمون انجام شده توسط ما استخراج اطلاعات نوشتاری انگلیسی از روی تصویر توسط Office Lens دقیقتر از CamScanner بود.

پس از نصب Office Lens از شما خواسته می‌شود که با حساب کاربری مایکروسافت وارد شوید تا ارسال و ذخیره تصاویر در OneDrive امکانپذیر شود. Office Lens با ویندوزفون‌های 8 و 8.1 سازگار است.

 

Flipboard (به‌روز شده) - مجله شخصی!

Flipboard

اپلیکیشن محبوب Flipboard -- که در اکتبر 2014 (مهر 1393) برای ویندوزفون عرضه شد -- یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به دنیای اخبار و اطلاعات است. کاربر با نصب این برنامه و انتخاب حوزه‌های خبری مورد‌علاقه‌اش -- از جمله سیاست، ورزش، فیلم، موسیقی، تکنولوژی، کسب‌و‌کار، علوم، گردشگری، سلامت، فرهنگ و ... -- می‌تواند از اخبار روز دنیا مطلع شود. این اپلیکیشن در ابتدا بر روی گوشی‌های ویندوزفونی که دارای رم یک گیگابایت بودند نصب می‌شد، ولی با ارائه آپدیت اخیر، صاحبان گوشی‌های با رم 512 مگابایت هم می‌توانند از این اپلیکیشن برخوردار شوند. به‌گفته طراحان برنامه، تعدادی از باگ‌های ورژن قدیمی با آپدیت جدید از بین رفته و عملکرد‌ها بهبود یافته، اما به نظر می‌رسد اجرای برنامه در گوشی‌های با رم 512 مگابایتی کمی کند باشد.

Flipboard   Flipboard   Flipboard


دیگر اپلیکیشن‌های منتخب ویندوزفون از دید Lumia Conversations در هفته‌های اخیر عبارتند از: FourSquare ،Allrecipes ،Credit Karma ،Wunderlist ،Threema و 0h h1.

منبع : Lumia Conversations