ارائه خبرخوان محبوب فلیپ‌بورد برای ویندوزفون

نمایش خبر

تاریخ : 1393/7/15        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : فلیپ بورد Flipboard ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : اگر جزء آن دسته افراد هستید که همیشه اخبار روز را دنبال می‌کنید و از طرفی دیگر به کار کردن با اپلیکیشن‌های جذاب در اسمارت‌فون خود علاقمند هستید، احتمالا نام Flipboard را شنیده و یا از آن استفاده کرده‌اید. Flipboard نام یک اپلیکیشن موبایل در زمینه خبررسانی است که با فرمت خاص خود در قالب یک مجله، قادر است اخبار روز را از سایت‌های مختلف -- که می‌تواند سایت‌های مورد علاقه شما باشد -- جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار دهد. این سرویس خبرخوانِ رایگان -- که در غیاب Google Reader کاربران زیادی را به خود جذب کرده -- قبلا برای سیستم عامل‌های iOS، اندروید، BlackBerry OS و ویندوز منتشر شده بود و به‌تازگی نیز در تاریخ 2 اکتبر 2014 (10 مهر 1393) نسخه ویندوزفون این اپلیکیشن در اپ‌استور ویندوزفون در اختیار کاربران قرار گرفته است. لازم به ذکر است که اپلیکیشن مذکور تنها با ویندوزفون 8.1 سازگار بوده و بر روی دستگاه‌هایی با حداقل 1 گیگابایت رم قابل نصب است.

در ابتدای امر، کاربر باید پروسه راه‌اندازی سریعی را پشت سر بگذارد که در طی آن منابع خبری مورد علاقه کاربر مشخص می‌شود. بعد از اتمام این مرحله، کاربر مستقیما به بخش Cover Stories هدایت می‌شود تا بتواند تمام خبر‌های مهم و برجسته (highlights) را در بخش‌های مورد علاقه خود مشاهده کند. اگر یک کاربر ویندوزفون قبلا به‌وسیله دستگاه‌های دیگر از Flipboard استفاده می‌کرده، دیگر نیازی به راه‌اندازی نخواهد داشت و تنها کافی‌است عمل sign in را انجام دهد تا به Cover Stories شخصی خود منتقل شود. (کاربران ویندوزفون 8 توجه داشته باشند که برای نصب این نرم‌افزار، قبل از هر کاری باید ابتدا گوشی خود را به ویندوز 8.1 آپدیت نمایند.)

Flipboard for Windows Phone

امکانات جالب این اپلیکیشن باعث می‌شود که بتوانیم لقب "مجله شخصی" را به آن بدهیم. می‌توانید با ضربه زدن روی آیکون search در قسمت بالا سمت راست، به دنبال مقالات یا منابع جدید خبری بگردید و یا مجلات Flipboard دیگری را پیدا کرده و عضو آنها شوید. هم‌چنین این اپلیکیشن قسمت‌هایی مجزا با موضوعات مختلف از جمله اخبار، تکنولوژی، گردشگری، طراحی و ... را برای کاربران در نظر گرفته تا بتوانند در قسمت مورد علاقه خود عضو شوند. برای این کار کافی است قسمت مورد‌نظر را با ضربه زدن انتخاب کرده، نوار اپلیکیشن (علامت سه نقطه در قسمت پایین سمت راست) را بالا آورده و آیکون follow را فشار دهید. به‌علاوه می‌توانید از طریق آیکون share مقالات، عکس‌ها و ویدیو‌های مورد علاقه خود را با دیگر کاربران ویندوزفون از طریق پیام متنی یا ایمیل به اشتراک بگذارید. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از آیکون menu در قسمت بالا سمت چپ، تمام منابع مجله شخصی خود یا دیگر مجلاتِ Flipboard که در آنها عضویت دارید را، یکجا ببینید.

مایکروسافت در ابتدا قصد داشت گوشی‌ نوکیا لومیا‌ 830 را به همراه اپلیکیشن Flipboard عرضه کند ولی از آنجا که در طراحی اپلیکیشن وقفه‌ای ایجاد شده بود، این کار صورت نگرفت. اما اکنون که این امکان فراهم شده است. طبق اعلام مایکروسافت، از این پس گوشی‌های لومیا‌ 830 به همراه Flipboard وارد بازار می‌شوند. گفتنی است با وجود محبوبیت فراوان این اپلیکیشن، شرکت HTC برای گوشی ویندوزفونی خود (HTC One M8 For Windows) اپلیکیشنی مشابه، به نام Blinkfeed را طراحی کرده است.

Flipboard for Windows Phone on Nokia Lumia 830

تصویر بالا: نوکیا لومیا 830 مجهز به برنامه فلیپ‌بورد

اریک فنگ (Eric Feng) -- مدیر ارشد فنی Flipboard -- در رابطه با طراحی این اپلیکیشن برای ویندوزفون می‌گوید: «سعی کرده‌ایم تا بسیاری از طرح‌هایمان و نحوه تعامل با نرم‌افزار را با نگرشی جدید ارائه کنیم تا کاربران بتوانند سریع‌تر از قبل، به حجم بیشتری از مطالب مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.» اگرچه به قول اریک فنگ امکانات Flipboard در نسخه ویندوزفون بی‌نظیر است، ولی یک نقطه ضعف قابل توجه در این ورژن دیده می‌شود. پاشنه آشیل این اپلیکیشن -- دست‌کم در حال حاضر -- این است که برای نصب بر روی دستگاه‌های ویندوزفونی به رم 1 گیگا‌بایتی یا بالاتر نیاز دارد. این ضعف باعث می‌شود بسیاری از کاربران ویندوزفون -- از جمله دارندگان گوشی‌های لومیا در مدل‌های 520، 521، 620، 625، 630 و 720 و هم‌چنین گوشی‌های HTC Windows Phone 8s و Huawei Ascend W1 که رم گوشی آنها پایین تر از 1 گیگابایت است -- نتوانند از این خبرخوان استفاده کنند.

طبق آمار منتشر‌شده از سوی AdDuplex.com در سپتامبر 2014، لومیا 520 حدود 30.6 درصد از کل گوشی‌های ویندوزفونی را شامل می‌شود. به عبارت دیگر با اندکی اغماض می‌توان گفت از هر سه کاربر ویندوزفون، یک نفر دارنده لومیا 520 است. حال اگر دیگر گوشی‌های مجهز به ویندوزفون -- که دارای رم کمتر از 1 گیگابایت هستند -- را نیز در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که اپلیکیشن Flipboard به بیش از 57 درصد از گوشی‌های ویندوزفونی راه نخواهد یافت. البته سایت رسمی این نرم‌افزار اعلام کرده است که در چند ماه پیش رو، تیم‌هایی از مایکروسافت و Flipboard به منظور بهینه‌سازی این اپلیکیشن به همکاری خود ادامه می‌دهند تا کاربران دارنده گوشی‌هایی با رم پایین‌تر نیز بتوانند از آن برخوردار گردند.

Windows Phone Devices

عرضه هرچه بیشترِ این دست اپلیکیشن‌ها برای مایکروسافت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لذا این شرکت همواره در پی جذب برنامه‌نویسان بیشتر به سمت بستر ویندوزفون است؛ اپلیکیشن‌های کارآمد و باکیفیت باعث جذب کاربران جدید شده و این امر به نوبه خود نیاز به داشتن برنامه‌نویسان متعدد را بیش از پیش مشخص می‌کند و به این ترتیب این چرخه کامل و کامل‌تر می‌شود. کنفرانس برنامه‌نویسان مایکروسافت -- موسوم به Build، که در بهار هر سال برگزار می‌شود -- فرصت خوبی برای این شرکت در جذب توسعه‌دهندگان برنامه‌های جدید به شمار رفته و تیم برنامه‌نویسان Flipboard نیز یکی از صید‌های موفق مایکروسافت محسوب می‌شود.

برنامه Flipboard برای ویندوز فون را می‌توانید از این آدرس دریافت نمائید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا