حذف اپلیکیشن Here Maps نوکیا از اپ‌استور

نمایش خبر

تاریخ : 1392/10/10
برچسب‌ها : هیر مپس HERE Maps ، نقشه های اپل Apple Maps ، آی او اس iOS ، فروشگاه برنامه های اپل App Store ، نوکیا Nokia ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در ماه نوامبر 2012، شرکت اپل تصمیم گرفت اپلیکیشن نقشه پیش‌فرض دستگاه‌های مبتنی بر iOS را تغییر داده و نقشه اختصاصی خود را جایگزین اپلیکیشن “Google Maps” نماید. در آن زمان، اپلیکیشن “Maps” اپل نقص‌های فراوانی داشت و قرار دادن آن به جای سرویس نقشه گوگل مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرد. این مشکلات انتقادهای بسیاری را برای شرکت اپل در پی داشت و موجب تمسخر این شرکت در آگهی‌های تبلیغاتی رقبا شد. تیم کوک -- مدیر عامل اپل -- نیز به دلیل مشکلات پیش آمده در اقدامی کم سابقه از کاربران اپل عذرخواهی نمود ().

در حالی که اپل به رفع اشکالات اپلیکیشن خود و پاسخ به انتقادهای کاربران مشغول بود، شرکت نوکیا از فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را برد و اپلیکیشن iOS مربوط به سرویس نقشه و مسیریابی خود با نام “HERE” را بر روی اپ‌استور قرار داد. این اتفاق باعث شد اپلیکیشن HERE نوکیا که به داشتن سرویس مسیریابی پیشرفته مشهور بود به سرعت در بین کاربران اپل جا باز کند.

HERE Maps

اما چند روز قبل، کاربرانی که اپلیکیشن HERE را بر روی اپ‌استور جستجو می‌کردند با پیغام خطایی مواجه شدند که مشخص می‌کرد این اپلیکیشن از اپ‌استور حذف شده است. در ابتدا شرکت نوکیا دلیلی برای حذف این اپلیکیشن ارائه نکرد اما پس از پیگیری‌های به عمل‌آمده توسط خبرنگاران، شرکت نوکیا پاسخ زیر را به صورت ایمیلی در اختیار رسانه‌ها گذاشت:

ما تصمیم گرفتیم اپلیکیشن نقشه‌های خود را از روی اپ‌استور حذف کنیم چون تغییرات اخیر در iOS 7 به تجربه کاربر در استفاده از این اپلیکیشن لطمه وارد می‌کرد. البته کاربران آی‌فون همچنان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی m.here.com از نسخه موبایلی این سرویس تحت وب که امکانات اصلی مکان‌یابی همچون جستجو، مسیریابی، جهت‌یابی، اطلاعات حمل‌ونقل ترانزیت و ... را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار آنها می‌گذارد استفاده کنند.

سخنگوی شرکت نوکیا در پاسخ به خبرنگار CNET به‌صورت تلویحی به این نکته اشاره کرد که اشکال از سمت شرکت نوکیا و اپلیکیشن این شرکت است و گفت: «هدف ما این نیست که شرکت اپل یا iOS 7 را مقصر بدانیم و سرزنش کنیم. بلکه فقط به این دلیل که اپلیکیشن HERE برای iOS 7 بهینه‌سازی نشده بود، تصمیم به حذف آن گرفتیم.»

گفتنی است اپلیکیشن نقشه‌های نوکیا "HERE" همچنان برای کاربران ابزارهای مبتنی بر اندروید و ویندوزفون در دسترس است و می‌توان احتمال داد که در آینده با بهینه‌سازی برای iOS 7 مجدداً برای iDevice ها عرضه گردد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا