مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : حامد ج
  • تاریخ عضویت : 1389/4/28
  • تعداد نظرهای داده شده : 213

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 213 مورد

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/3/14 درسته دوست عزیز بنده هم این مطالب رو تایید میکنم

++رعایت حقوق مصرف کننده هزینه داره که اغلب زیر بار نمیرن ++

من این اطمینان رو به دوستانی که قصد تهیه این گوشی رو دارن میدم اگر از فروشگاه معتبر و گارانتی های خوش نام و معتبر تهیه کنن جای نگرانی نداره یکم به گوشی فرصت بدن اپدیت هارو انجام بدن نتیجه خوبی میگیرن

درمورد واکنش مثبت یا منفی دوستان به نظرات خدمت شما عرض کنم
خود بنده خیلی کم به این مسائل توجه میکنم و اصلا موضوع حاشیه ای هست و اگر به شخصه مطلب خیلی مهم و تاثیر گذار و حقیقی ببینم با واکنش مثبت یا سبر یا به قول دوستان لایک یا پاسخ دادن به اون شخص تشکر میکنم
واکنش مثبت دوستانی که لطف میکنن محبت میکنن بسیار ارزشمند هست اما عزیزانی واکنش منفی میدن هم قابل احترام بالاخره هر نظری موافق و مخالفی داره که با ذکر دلیل اعتبار بیشتری داره در غیر اینصورت نسبت به این مسائل ذهنتونو درگیر نکنید
دوست عزیز مهمتر از هر مسئله ای فقط ++ بیان حقیقت بدون ملاحظات دیگر هست++ حتی اگه به تعداد بالایی واکنش منفی بخورید مهم نیست
اگر احساس میکند تعداد واکنش ها غیر طبیعی شده این موضوع گذراست و اون نفر خسته میشه و خودش میره بند قبلا هم به پست چنین افرادی خوردم با بی توجهی قابل حله
البته این مسائل طبیعیه در سایت هایی که اهراز هویت کاربران انجام نمیشه که بنده همیشه نسبت به این موضوع در چنین سایت مرجع اطلاعاتی در حوزه گوشی های موبایل که کامل و تخصصی در نوع ایرانی هست انتقاد داشتم.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/27 سلام و درود، با کمال احترام برای نظر شما خدمت شما عرض کنم،
درمورد متریال پلاستیکی تند رفتید،آخرین جمله ایشون فرمود پلاستیک مثل شیشه نمیشه! (برداشت شماست که فرمودید پلاستیک بهتره یا الومینیوم!!)
درمورد تفاوت کیفیت پلاستیک،گلاستیگ در رده های مختلف گوشی تا تجربه نداشته باشید متوجه نخواهید شد.
درمورد (گلاستیک) هم یه سرچی در نظرات من یا صفحات جستجو بزنید نظرتون عوض میشه. یا میتونید حصوری تشریف ببرید نمایندگی ها یا فروشگاه هایی که لایو دمو دارن هر مدلی که مد نظرتونه کیفیتشونو بسنجید.

++از دید هرکسی هر مدلی با خصوصیات مد نظر خودش،سطح استفاده و دانش و تجربش میتونه ارزش خرید بالاتری داشته باشه البته اگر تحمیلی یا اسپم(تخریب و تبلیغ) نباشه میشه مدنظر قرار داد++

+نظرات بنده هم اگر تمایل داشتیدصرفا جهت (اطلاعات عمومی بیشتر) مدنظر قرار بدید.
مدل هایی که نام بردید قاتل پرچمدار هستن مثل S21FE و از دید افراد حرفه ای رقابت پایاپای دارن با S21FE.
صرفنظر از مشکلاتشون هم گوشی های خوب،اقتصادی هستن خصوصا برای استفاده گیمینگ.خود بنده برای استفاده گیمینگ این دو رقیب رو پیشنهاد میدم.
یانسبت به میان رده های سامسونگ در صورت استفاده گیمینگ F3 یا X3PRO رو پیشنهاد میدم.
نه تنها در گوشی ها بلکه لپتاپ ها کامپیوتر یا قطعاتشون هر برند و مدلی مشخصه هایی داره که کاربران با توجه به سطح کاربری خود و قدرت مالی خود انتخاب میکنن.
مثلا فلان مدل یا برند از CPU,GPU ، نسل های پردازنده ،تعداد هسته، فرکانس پایه و توربو و...
یا فلان برند (در شرایط یکسان) تو بازار ایران محبوب تر و هزینه کمتری داره.
مثلا برند MSI در GPU تو ایران حرف اولو میزنه (بخاطر مقرون به صرفه بودن) یا برند های ASUS و GAGABYTE (مدل های گران تر و البته با عمر بالا)
یا مثلا برند MSI در لپتاپ ها باز هم (در شرایط یکسان از نظر قدرت و خصوصیات) با خصوصیات ظاهری خشن تر گیمینگ برای گیمر ها مورد پسند تره و البته گران تر.
در گوشی های موبایل هم مسئله اینجاست وقتی شما استفاده گیمینگ دارید چه مدل از سخت افزار رو انتخاب کنید که براتون مقرون به صرفه باشه و بتونید حداکثر سطح انتظار خود را در بیارید(صرفنظر از مشکلات خاص خودشون)

++انتخاب ویژگی های یک مدل یا برند بسته به نیاز کاربر و سطح مالی و سلیقه ایه++

چند نمونشو خدمتتون عرض میکنم :
+قطعا متریال بهتر تو رقبای این گوشی بکار رفته و برای کسی که این موضوع مهمی باشه خب بدنه شیشه ای رو ترجیح میده.
+ کسی که استفاده گیمینگ داره نیاز به باتری و شارژدهی بیشتر،فست شارژ پر سرعت تر،حافظه رم بیشتر خصوصا(12 گیگ) و عملکرد بهتر پردازش هسته ای و گرافیکی در چیپست (خصوصا اسنپ دراگون) داره قطعا 11TPRO یا 12X برای گیم مناسب هستند.
+کسی که فست شارژ بالا تو اولویتشه قطعا 120 واتی رو به 25 وات ترجیح میده.(صرفنظر از استهلاک باتری و عمر گوشی با تکنولوژی فعلی).
+کسی که فیلمبرداری 8K یاعدد مگاپیکسل بیشتر(چاپ عکس) براش مهمه قطعا سراغ S21FE نمیاد.
+کسی که بخاطر آپدیت بیشتر (صرفا افرادی که استفاده طولانی مدت دارن و حداقل تا 5 سال قول آپدیت سامسونگ میخوان استفاده کنن)
+دوربین کمی بهتر خصوصا سلفی بهتر یا فیلمبرداری پرتره که یکی از خصوصیات منحصر به فرد در S21FE هست نسبت به رقبا
+ضد آب یا رابط کاربری روان و بدون باگ
+یا شارژ وایرلس،خوش دست بودن
قطعا میاد سراغ S21FE.
هر خصیصه ای برای هر فردی میتونه مهم باشه و تو اولویت های برترش باشه نمیتونیم من یا شما بگیم خیلی مهم نیستن و نظرات تحمیلی بدیم.
موفق باشید.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/26 شهاب عزیز درمورد دوربین S21FE یکی از بهترین های زیر 20 تومن هست.
خصوصا با ویدیو اخیر اقای محمد زند هم که ایشون در کل بررسی تخصصی و کاملی از دوربین گوشی ها ارائه میده S21FE رو برای زیر 20 تومن پکیج خوب و خصوصا از نظر دوربین پیشنهاد داده که میتونه به کاربرانی که مردد هستن بین انتخاب های دیگه کمک کنه میتونید تو نظر قبلیم ببینید.

نبودن آدپتور داخل جعبه! و کیفیت بدنه پلاستیکی! که از دلایلی عدم رضایت پسر دایی محترمون عنوان کردید جالب و نادر بود!
دوست عزیز همه ما با علم بر این موضوع این گوشی رو تهیه کردیم نباید موضوع ازار دهنده ای باشه و در نهایت اکثر کاربران برای گوشی کاور تهیه میکنن، پس مسئله چندان مهمی نیست.
ایشون هم میتونستن در انتخاب گوشی دقت کنن و گوشی که خصوصیات آزار دهنده که عنوان کردید برای ایشون نداشته باشه تهیه کنن. (تواین رنج قیمت صرفنظر از رابط کاربری و ضد اب بودن 11TPRO)

درمورد(باتری ضعیف)که عنوان کردید حتما پسر دایی محترمون استفاده گیمینگ دارن
وگرنه این گوشی باتری متوسطی داره و برای کاربران غیر گیمینگ و استفاده معمولی آزار دهنده نیست پیشنهاد میکنم تشریف بیارن به این پیج دوستان با تجربه راهنمایی شون کنن.

درمورد سرعت پایین شارژ باید دید آیا طی 75 دقیقه (زمان مورد انتظار شارژ کامل در فست شارژ در این گوشی)شارژ میشه یا بیشتر،اگر بیشتر باشه آداپتور فیک هست و باید از آداپتور اصلی 25 واتی سامسونگ استفاده کنید.

اگر منظورتون از(سرعت شارژ پایین) فست شارژ پایین در سامسونگ هست تو این مورد موافقم
++فست شارژ زیر یک ساعت شارژ کامل برای گوشی های امروزی ضعف محسوب میشه.++
اما اینم در نظر بگیرید که در حال حاضر سرعت های بالاتر باعث داغ شدن گوشی و باتری میشن که مسئله داغی قاتل باتری هست،باعث کاهش عمر باتری میشه اما این تکنولوژی که در حال پیشرفت هست در آینده تو گوشی های سامسونگ هم میتونیم استفاده از فست شارژهای پر سرعت تر رو ببینیم برند های سامسونگ و اپل معمولا منطقی تر روی این مسئله کار میکنن که به عمر گوشی هاشون لطمه نزنه چرا که که سال به سال اپدیت های اندروید و امنیتی سامسونگ بیشتر میشه و این یکی از دلایلشه
حالا اگر شیائومی در آینده بتونه با تکنولوژی های مختلف مثل سیستم خنک کننده های پیشرفته تر و.. در فست شارژ های سرعت بالای خود مسئله داغ شدن هم مهار کنه که دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره و این یک نقطه قوت محسوب میشه اما در حال حاضر تاجایی که اطلاع دارم خیر.

درمورد انتخاب برند هم کاملا سلیقه ای هست و بهتره خود دوستان تصمیم بگیرن بر اساس انتظارات و سطح کاربری خودشون از پیشنهاد شما سپاسگذاریم.

اعتقاد شما قابل احترام جناب،حتی قصد ندارم مانند کاربران آماتور یا کم سن کلکل کنم بگم اینجا پیج این گوشیه حرف فلان برندو نزنید و...
ارزش خرید اگر از نظر اقتصادی بودن گوشی های شیائومی باشه بنده هم موافقم چون بر اساس تجربه شخصی خود و نزدیکانم در مورد شیائومی عرض کنم خدمت شما ارزش خرید در سری POCO که گوشی های اقتصادی گیمینگ میزنه و برای عزیزانی که ((قدرت مالی کم و استفاده گیمینگ)) دارند، مناسبه مثلا برای دوتا از اقوام و دوستانمون که گیمر هستند و قدرت مالی کمی داشتن POCOX3PRO و برای یکی دیگر POCO F3 به پیشنهاد خود بنده، گرفتیم صرفنظر از ایراد های نرم افزاری از نظر سخت افزاری راضی هستن به نسبت هزینه ای که کردن و خود بنده هم در استفاده از برند با تجربه ای که کسب کردم میتونم بهتر درکش کنم تا نفراتی که هیچ گاه تجربه استفاده نداشتند و از یک برند کابوس ساختند.

Samsung Galaxy A52s 5G Samsung Galaxy A52s 5G

1401/2/26 دوستانی که درمورد دوربین گوشی ها سوال داشتند این رو حتما ببینند
یک ویدیو در مورد دوربین گوشی های مختلف با عنوان (کدوم گوشیا دوربین خوبی دارن ؟)
بر اساس تجربه شخصی آقای محمد زند در پیج irdevice داخل یوتیوب :
https://www.youtube.com/watch?v=whk97Uj6nB4

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/26 دوستانی که درمورد دوربین گوشی ها سوال داشتند این رو حتما ببینند
یک ویدیو در مورد دوربین گوشی های مختلف با عنوان (کدوم گوشیا دوربین خوبی دارن ؟)
بر اساس تجربه شخصی آقای محمد زند در پیج irdevice داخل یوتیوب :
https://www.youtube.com/watch?v=whk97Uj6nB4

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/23 سلام و درود وقت شماهم بخیر
خیر جناب ، چنین مشکلاتی نداره داغ شدن فقط هنگام استفاده سنگین گیمینگ.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/23 سلام و درود
ببینید علی عزیز کلا هر استفاده ای (غیر گیمینگ ) بکنید تقریبا تا ساعت 9-10 شب باید بزنید شارژ اگه مشکلی با این قضیه ندارید بهترین انتخابه

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/23 علی عزیز،
کلمه (آداپتور) رو تو تاریخچه نظراتم(بزنید رو اسمم میاد) سرچ کنید

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/21 با تنها دلیل موافقم.طبق این ویدیو فرقشون با S21FE تو استفاده مداوم نهایت 2 ساعته
بنده تو هم استفاده مداوم 5 الی 6 ساعت اسکرین رو تایید میکنم.
برای کسی که باتری و شارژدهی خیلی مهمه S21FE ممکنه کمی رو اعصابش باشه.

قبلا هم عرض کردم این گوشی بواسطه شارژدهی متوسط و عملکرد ضعیفتر چیپستش درمقایسه با اسنپ دراگون مناسب گیمر ها نیست. واسه گیمر ها S20FE 5G مناسبه(صرفنظر از اپدیت اندروید).
واسه افرادی که استفاده روزمره و معمولی و غیر گیمینگ دارن S21FE مناسبه.اگه حتی واسه این افراد شارژدهی بیشتر مهمه صرفنظر از کیفیت S21FE میان رده A73-A53 توصیه میشه.
اما در هر صورت حتی اگه مثل بنده گاها استفاده سنگین هم داشته باشید،هر چی باشه این گوشی بالاردست و با میان رده ها قابل مقایسه نیست کیفیت پرچمدار داره بنظرم می ارزه بهش روزی دوبار هم بزنیم تو شارژ اونم در شرایط استفاده سنگین و گیمینگ.
من خودم پاور بانک دارم ولی کمتر پیش اومده استفاده کنم مگه اینکه برم مسافرت یا زمان خیلی طولانی بیرون از منزل باشم.

منطقی نیست کیفیت S21FE رو نادیده گرفت رفت سراغ سایر مدل های میان رده توی این ویدیو.خصوصا A73 که ارزش خرید پایینی داره چون قیمت واقعیش 12 تومن هست.

این توضیحات هم واسه عزیزانی که برای S0FE2022 انتظار میکشن:

++طبق ادعای سامسونگ سری S21 و S22 و S های آینده +سری A ساخت 2022 و بعد مثل A53-A73 تا 4 سال اپدیت اندروید و 5 سال اپدیت امنیتی میگیرن ++

در نتیجه S20FE 2022 شامل مطلب بالا نمیشه و 3 سال آپدیت اندروید و 4 سال آپدیت امنیتی میگیره. حداقل انتظاری که میره چون تو 2022 بااندروید 12 عرضه شده به مدت سه سال تا 2025 اپدیت اندروید رو تا 15بگیره.(یک اندروید کمتر از S21FE)
احتمالش کمه ولی اگر وارد بازار ایران بشه ارزش خرید بالایی داره واسه اونهایی که شارژدهی و عملکرد بسیار خوب نسخه اسنپ دراگون865 خیلی مهمه.
چون این نظر مربوط به باتری گوشی ها میشه بد نیست این هم در نظر بگیرید:
مصرف انرژی و باتری طبق مقایسه GSMARENA:
تو رفرش ریت 120 هرتز : 110 ساعت - تو رفرش ریت 60 هرتز: 118 ساعت (S20FE 5G).
تو رفرش ریت 120 هرتز : 88 ساعت - تو رفرش ریت 60 هرتز: 92 ساعت ( S21FE 5G).

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/18 عذر میخوام امین جان اسمتونو امیر نوشتم

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/18 سلام و درود امیر عزیز،

++هیچ ارزانی بی حکمت نیست، گرانی هم مطلقا دلیل بر کیفیت و اصالت نیست++

نمایندگی ها گاهی گرونتر از جاهای دیگه میدن ولی این اختلاف قیمت خیلی نجومیه!
اما نمایندگی جای مطمئنیه دیگه گوشی ایراد دار نمیدن اسم و رسمشونو خراب کنن،اگه میخوایید زیر بار این ارزش افزوده غیر مقعول نرید اگه حوصله به خرج بدید و جستجو کنید فروشگاه خوشنام و معتبر و پر فروش در هر شهری که هستید با کمی تحقیق تو محیط مجازی و حقیقی میتونید پیداش کنید
علاءالدین یه جاهاییش پر از عمده فروشه از گوشی تا لوازم جانبی حتی قیمت پایینتر از جاهای دیگه هم میدن ولی وارد نباشید رفته تو پاچه تون ممکنه فروشگاه های دیگه هم از اونجاهم تامین کرده باشن اون دیگه بستگی به فروشگاهی داره که مراجعه میکنید اگه معتبر نباشه قطعا این اتفاق می افته.

+درمورد گارانتی: داریا همراه یکی از معتبر ترین وارد گارانتی ها و وارد کننده هاست
اما ار نظر رسیدگی و پاسخگویی کلا هر گارانتی که برای خدمات پس از فروش رجوع کنید خیلی پیگیر و پاسخگو نیستن خیلی فرقی هم نداره از چه گارانتی بگیرید از این نظر.
اما از نظر اطمینان به اصل بودن کالا و... بهتره از گارانتی های معتبر تهیه کنید +نکات استعلام اصالت و فعالسازی رو رعایت کنید و خودتون شخصا انجام بدید+ضمانت تست و تعویض (عودت و تعویض درصورت ایراد دار بودن دستگاه) حداقل 7 روز فروشگاه های اینترنتی و 2 روز فروشگاه های سنتی (طبق قوانین صنف و اتحادیه دستگاه های مخابراتی) +فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که دارای کد 15 رقمی IMEI باشه. (که درصورت زیر بار نرفتن فروشنده طبق سند خرید قانونی بتونید به سازمان های قضایی برای طرح شکایت مراجعه کنید.)
تجربه شخصی: داریا همراه برایS21FE و گارانتی های دیگه گوشی های قبلی مایکروتل و مدیاپردازش.

+درمورد لوازم جانبی:
آداپتور : تو تاریخچه نظراتم سرچ کنید(آداپتور) کامل توضیح دادم.
نکته خیلی مهمی که داره باید اون میزان زمان مورد انتظار رو برای فست شارژ داشته باشه وگرنه فیکه+
حتما هم با ضمانت تست و تعویض (حداقل یک هفته) تهیه کنید. تواین مورد چون های کپی و فیک زیاده بهتره از نمایندگی رسمی سامسونگ تهیه کنید.قیمت آداپتور اصلی بین 400 تا 600 هست قیمت (های کپی ) معمولا 300-350 هست که شرکت اصلی کوالکوم نساخته و از نظر شکل و شمایل مثل اصلی و از نظر کیفیت درجه دو هست که توسط شرکت های متفرقه ساخته شده.
فیک هم که تکلیفش روشنه هم ارزان و هم بی کیفیت که به دستگاه اسیب میزنه داغ میکنه ومیزان مورد انتظار فست شارژ نمیکنه.
تجربه شخصی: آداپتور اصلی 25 واتی سه پین یا سه شاخه PD (پاور دلیوری)طبق نکاتی که قبلا گفتم
به مبلع 570

گلس: تو تاریخچه نظراتم سرچ کنید (بوف) که انواع گلس و همه نکات رو کامل توضیح دادم.
شما برای اطمینان از اصالت و کیفیت از برند های مطح و معتبر مثل بوف و نیلکین که البته گران قیمت هستن تهیه کنید و با اطمینان کامل استفاده کنید ارزشش هم داره! ارزانتر هم هست مثل سوپر دی.
تجربه شخصی : Buff F33 5D که تو هر استانی نمایندگی رسمی داره و با دستگاه مخصوص خودشون نصب میکنن و با اطمینان کامل بدون حباب و یا جمع شدن لبه ها پس از نصب +گارانتی و 6 ماه بیمه. به مبلغ 340.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/15 درود بر شما ، خواهش میکنم قابل شمارو نداشت ، انجام وظیفست
مبارکت باشه سامان جان برات آرزو میکنم تو شادی و تندرستی استفاده کنی
چه جالب بنده هم این گوشی سومم هست میخواستم پرچمدار بگیرم گیم هم بزنم باهاش که یکم فکر کردم عاقلانه تصمیم گرفتم PS5 گرفتم بجاش و چون میخواستم گوشی بالارده با حس پرچمدار داشته باشم اینو گرفتم

بنده هم احتمال میدم از گلس باشه موقع خرید قبل از نصب گلس هم همه جوانب گوشی رو چک کردم و کاملا سالم بودن الان هم که گلس نصب کردم چنین مشکلی ندارم البته گلسی که نصب کردم بهترین نوع موجود در بازار بود و هزینه نسبتا بالایی بابتش دادم.

دقیقا اون علامت سبز رنگ که فرمودید یکی از خصوصیات امنیتی اندروید 12 برای محافظت و هشدار استفاده از دوربین و میکروفون توسط اپلیکشین ها به شماست.
(خصوصا تو استفاده از اپ های فارسی زبان خصوصا پیام رسان های داخلی که ابزار جاسوسی هستن این قابلیت خیلی کاربردیست. من کلا اپ هارو از طریق گوگل پلی نصب میکنم و سعی میکنم اپ های فارسی زبان نصب نکنم نرم افزار بانکی هم فقط از طریق سایت خودشون یک مورد نصب کردم.)

++البته قبل از این قابلیت تو اندروید12 تو سیستم عامل گوشی های آیفون بود و تو اندروید هم آپ هایی هستن که با نصبشون این کار رو برامون انجام میدن++

دقیقا نمیشه فهمیدباید برنامه های در حال اجرا رو چک کنید و برنامه مشکوکو شناسایی کنید
تنها راهی که به ذهنم میرسه اینه که باید برنامه های در حال اجرا تو پس زمینه رو بررسی کنید از طریق ادرسsetting-app-running app برنامه های فعال تو پس زمینه رو ببینید و اگه به برنامه ای مشکوک بودید پاکش کنید یا محدودش کنید تو قسمت (camera-Microphone ) میتونید برنامه هایی که این دو براشون فعال یا غیر فعاله رو ببینید تا زودتر اپ مورد نظر رو پیدا کنید.
اگر دوستان راه حل دیگه ای سراغ دارن لطفا بفرمایند تا این مطلب کامل بشه

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/15 خواهش میکنم محمد جان، قابلی نداشت
درسته ،پس شماهم میتونی تو استفاده از این گوشی تقریبا رضایت رو داشته باشی اگر مدارا کنی.
دوربین عالی داره خصوصا تو فیلمبرداری پرتره که این خصوصیت این گوشی رو نسبت به بقیه متمایز میکنه
خیلی خوبه که با آگاهی کامل و واقعی به نقاط قوت و ضعف گوشیو بخریم و مهمتر از اون وقتی گوشیو گرفتیم دوستش داشته باشیم و با بدو خوبش کنار بیاییم و صادقانه به دوستان دیگر اطلاع بدیم.
تنها نکته مهم که تو این گوشی باید رعایت کنیم نزاریم داغ بشه که تو پایداری سخت افزار و طول عمر باتری اثرات منفی داره

من خودم شخصا با اینکه به اصول شارژ صحیح رو پیاده میکنم(عدم استفاده هنگام شارژ-بین20 تا85 درصد شارژ کردن و...) گاها به گوشی فشارهم میارم اما بیشتر وقتا باهاش مدارا میکنم یعنی هم استفاده خیلی سنگین گیمینگ چند ساعت گیم (باتری تقریبا نصف روز اسکرین میده روزی دوبار میزنم شارژ)و هم استفاده سبک دارم(باتری تقریبا یک روز تا شب اسکرین میده) اما استفاده های سنگینم زیاد نیست که بخواد ازار دهنده باشه نهایتش بهاش که شارژ مجدده رو میپردازم) با این قضیه مشکلی ندارم چرا که هزینه بیشتری بابت سخت افزار قدرتمند و رفرش ریت 120 هرتزی رو دادم باید استفاده کنم لذت استفاده از همه قابلیت های گوشی از خودم نمیگیرم. البته اگه همیشه و هر روز بخوام اینکارو بکنم حقیقت رو نمیشه کتمان کرد که طول عمر باتری کمتر میشه.

+تو استفاده های سبک هم خصوصا ساعت های طولانی که بیشتر اوقات تو محل کار یا بیرون از منزل هستم:بنده هم مثل همه کسانی که میخوان شارژدهی بهتری داشته باشن محدودیت (رفرش ریت رو 60 هرتز -اعمال محدودیت ها در قسمت تنظیمات باتری divice care فعال- پاور سیوینگ فعال-دارک مود فعال-Always on display غیر فعال--فعالسازی حالت sleep یا hibernation برنامه هایی که استفاده نمیکنیم و...
فقط برای بنده صفحه نمایش همیشه روشن Always on display غیر فعال نیست.
1 و نیم ساعت گیم با رفرش ریت 120 هرتزی و فریم ریت بالا که حدودا داغی رو داره 29 درصد
اینستا 36 دقیقه 9تا10 درصد ،دوربین 20 دقیقه 7 درصد

البته من دائم دستی تو تنظیمات بسته به محتوایی که استفاده میکنم رفرش ریت رو بین 120 و 60 هرتز تعویض میکنم مثلا تو چت کردن،متن خوانی، نت خوانی و... نیازی به 120 هرتز نیست.اگه رفرش ریت تو این گوشی اداپتیو بود خیلی عالی میشد و اذیت نمیشدیم بابت تنظیم دستی حیف که سامسونگ ازین مورد تو این گوشی چشم پوشی کرد، با این دوربین و چیپست قدرتمند! باتری4500داره باید آداپتیو باشه که نیست متاسفانه.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/14 سلام و درود محمد عزیز،
فاجعه نه اما بد نیست خیلی خوبم نیست.
صادقانه بگم پس از 4 ماه تجربه استفاده این گوشی،شکی درش نیست که این گوشی باتریش متوسطه،حتی سایت های معتبر هم ازنقاط ضعف این گوشی باتری متوسط یاد کردند.
من خودم به شخصه با این موضوع کنار اومدم و با علم به این موضوع اقدام به خرید کردم
درمورد اون فکت که یه نفر گفته بود عرض کنم خدمت شما اولش یکم مصرف باتری بالاست و بهینه نیست تو این تایم هر شخصی هر فکتی میتونه بگه !
ولی کم کم بهینه میشه و طبق الگوریتم مصرف شما منطبق میشه پس تو بلند مدت میشه نتیجه گرفت

++در کل گوشی های امروزی یک روز شارژدهی رو میدن با هر میزان حجم باتری و... و همه افراد رو میتونن راضی کنن غیر از افراد پر مصرف این افراد هم باید مدل هایی انتخاب کنن که باتریش اولین نقطه قوت اون گوشی باشه.++

نظرات فیک و ربات زیاده چه اینجا و چه فروم های دیگه چه تو تعریف و تمجید و چه تو نقد و هیت که باعث سردرگمی بیشتر میشه خیلی رو این دسته از نظرات حساب نکنید خصوصا یه عده که بخاطر سن کم کارشون فقط تعریف و تمجید و برند پرستی هست اصلا نمیتونن کمکتون کنن حتی اگه تجربه استفاده از گوشی رو هم داشته باشن حقیقت رو سعی میکنن پنهان کنن این افراد که تکلیفشون روشنه مشخص هم هستن.
هرکس یک چیزی میگه شما تجمیع نظرات و منابع اطلاعاتی معتبر و بی طرف(نه کم ارزش و مغرضانه) رو مطالعه کنید و با علم و اگاهی خودتون یک نتیجه گیری ای بکنید و خودتون انتخاب کنید و نزارید چیزی بهتون تحمیل بشه.
همه اینا به کنار تا وقتی خودتون تجربه نکنید نمیتونید به صحت و سقم این فکت ها پی ببرید.

حقیقتشو بخوایید تو استفاده های سنگین زیاد راضیتون نمیکنه چون مصرف انرژی چیپست هم بالاست ه هر چند نسبت به نسل قبل بهینه شده،گیمر هم رو 120 هرتز مصرف میکنه پس این گوشی برای گیمرایی که دائما گیم میزنن باتریش ناامید کنندس ولی تو اون مواردی که فرمودید یک روز دوام میاره حقیقتا باید با این گوشی مدارا کنید حتی اگه باز ناراضی بودید یه سری محدودیت هارو برای شارژدهی بیشتر اعمال کنید میشه گفت هم ارزش این کار رو داره هم نداره.داره چون شارژدهی بهتر میشه نداره چون هزینه تمام امکانات گوشی رو دادید حقتونه استفاده کنید. پس اگه یه موقع استفاده سنگین یا بدون محدودیت هم داشتید زیاد خودتونو اذیت نکنید
باتری همه گوشی ها تو سال اول به بعد مثل سابق نیستن شما چه کار سنگین بکشید چه متوسط که انرژی بیشتری مصرف کنه بعد یک سال عمر باتری رو به کاهشه و مثل روز اول نیست و هنگام پایان عمر باتری نهایت چند ماه زودتر این اتفاق بیوفته.
++کمپانی ها در تلاشن این معضل شارژدهی رو حل کنند تو اینده نه چندان دور چون این داستان رفرش ریت چند وقتی هست تو گوشی های امروزی اومده ولی راه حل های زیادی برای بهینه شدن مصرف باتری ندارن و یکم این تکنولوژی پر مصرف برای گوشی ها سنگینه. مثلا گوشی جدید POCOF4 GT از فناوری های جدیدی برای حل این موضوع استفاده کرده خصوصا برای خنک تر شدن که این عامل مهمی برای طول عمر باتری و پایداری سخت افزار هست.++

در کل تو برند سامسونگ سری FE تنها گوشی بالارده هایی هستن که سخت افزار پرچمدار هارو دارن بخاطر این موضوع میشه با این مسئله باتری هم کنار اومد وگرنه باید یکم بیخیال کیفیت و سخت افزار یا اپدیت بیشتر بشید وگوشی های قدیمی تر یا ضعیفتری با باتری و شارژدهی بهتر تهیه کنید مثلا اگه خیلی مسئله باتری براتون مهمه A73 گزینه خوبیه. انتظارات معمولی رو به بالا رو براورده میکنه و انتظارات بالارده و پرچمدار نباید ازش داشت

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/14 سلام و درود وقت شماهم بخیر دوست عزیز،
امیدوارم قیمت این گوشی باز هم بیاد پایین و بتونید تهیه کنید و لذتشو ببرید.
من هم موافقم دوست عزیزگوشی های موبایل ذاتا برای استفاده های حرفه ای و سنگین نه برای گیم خوبن نه عکاسی. دیگه ته تهش باید یک گوشی پرچمدار بخرن که همه نمیتونن.
مثلا دوربین iPhone 13 Pro Max آخرت دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری
یا گوشی آخرت گیمینگ ROG Phone 5 Ultimate اما بسیار گران.
عاقلانه ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای گیم بصورت حرفه ای با قیمت معقول تر(خرید کنسول PS4 واسه کسانی که هزینه زیادی نمیتونن بکنن تا 10-12 تومن هست) یا PS5 از 19 تا 25 تومن هست اصلا لذت تجربه گیم با این کنسول های قدرتمند یه چیز دیگست خصوصا هم بازی های دیگه ای هم داری دور هم جمع میشید لذت دوچندان میشه
تجربه خودم: هزینه خرید پرچمدار اپل و سامسونگ داشتم بجاش یک قاتل پرچمدار S21FE گرفتم این هزینه رو نصف کردم و PS5 گرفتم از این تصمیمم راضیم.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/14 خیلی خلاصه اگه بگم : فرقش در این هست که پک هند مونتاژ هند و پک ویتنام مونتاژ ویتنام فقط همین!!! این اتفاق فقط تو ایران می افته و فرقش اینه که چند صد تومن بیشتر ازتون میگیرن!
تفاوت قیمت نسخه هند و ویتنام ارزش پول کمتر هند و هزینه پایینتر ساخت گوشی و تبلیغات منفی علیه گوشی های سامسونگ ساخته شده تو هند.

+برای توضیح بیشتر:
سامسونگ برای همه خط تولیدهای خود استاندارد یکسان داره و کیفیت تمام قطعات،سخت افزار و متریال ساخت یکسان هست و برای مونتاژ از یک قانون و کنترل کیفی پیروی میکنن و مهم نیست گوشی تو هند مونتاژ میشه یا ویتنام کیفیت و محصول نهایی یکیه.
برند محبوب سامسونگ آبرو و اعتبارشو بخاطر کیفیت مونتاژ در کشور ثانی زیر سوال نمیبره و ماهانه میلیون ها دستگاه میفروشه و تولید این تعداد تو یه خط تولید امکان پذیر نیست همچنین هزینه تولید میره بالا!
برای اینکه هزینه تولید را پایین بیاره و جوابگوی تولید برای تقاضای در سطح جهانی باشه مونتاژ گوشی رو برعهده شعبه هاش تو کشور های مختلف از جمله همین(هند و ویتنام ) قرار میده مثل گوشی های آمریکایی اپل تو چین ساخته میشن .

در کل این موضوع بهانه و ترفندی شده تا فروشنده ها گوشی های ساخت ویتنام رو با قیمت بالاتری بفروشن اینطور ادعا میکنن که گوشی‌های مونتاژ ویتنام کیفیت بالاتری دارن و باید هزینه بیشتری براش بپردازید و گوشی‌های مونتاژ هند رو بی‌کیفیت و بدون خریدار جلوه میدن یا حتی موقع فروش گوشی تون گوشی مونتاژ هند شما رو زیر ارزش واقعی از شما بخرن. وقتی تبلیغات منفی زیاد باشه کمتر کسی خرید میکنه و ناخواسته تو این جریان قرار میگیریم.
تجربه شخصی: با علم و اگاهی به این موضوع باز هم نسخه ویتنام تهیه کردم چون این جریان غلط تو کشور ما باب شده و نخواستم موقع فروش تو دردسر بیوفتم. البته قیمت ها تو هر فروشگاه متفاوته! من کمترین قیمت موجود در بازار رو تهیه کردم.

اما اگر میخوایید بدونید ساخت چه کشوری هست راه های مختلفی داره غیر از ادعای فروشنده :
((کد IMEI و Build Number تمام اطلاعات گوشی رو در اختیار داره از جمله مدل-سریال-کشور سازنده-تاریخ ساخت و...))
1- ساده ترین راه: روی جعبه نوشه ساخت چه کشوری.
2- از طریق سایت www.imei.info : که کد 15 رقمی IMEI رو وارد کرده و دکمه CHECK رو میزنید.
3- نصب نرم افزار phone info : که شماره سریال گوشی رو وارد میکنید ویتنام خط تولید شماره 8.
4- از طریق Build Number در قسمت (Setting -About Phone ):
این اعداد در بیلد نامبر DB ویتنام و DD هند هست .
5- از طریق ارقام ((هفتم و هشتم)) کد 15 رقمی IMEI روی جعبه و یا ((با شماره گیری (ستاره-مربع-صفر-شش-مربع)#06#* توسط گوشی که میخوایید بخرید و یافتن کد IMEI ))
کد 07 و 70 یا 01 و 10 شایعات زیادی درباره کد ویتنام هست اما کد 02 و 20 ساخت هند هست.
این روش کاربرد نداره چون ساختار کد های IMEI همیشه در حال تغییر بوده ولی یکی از روش هاست. مثلا اکثر گوشی های سری A کد 11 دارن یه عده میگن هند یه عده میگن ویتنام و اختلاف افتاده بین علما!

این روشهایی بود که بنده میدونستم اگه باز روش های دیگری هست دوستان تو نظرات اضافه کنن تا این مطلب تکمیل بشه.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/13 دوست عزیز جای نگرانی دودل شدن نداره چنانچه از کاور استفاده میکنید متریال بدنه خیلی موضوع با اهمیتی نیست گوشی شما حتی شیشه ای هم باشه معمولا میره تو کاور.
بدنه پلاستیکی اون ذهنیتی که وجود داره کاملا غلطه و حتی باعث سبک شدن گوشی هم شده.
منظور از بدنه پلاستیکی تو میان رده ها و بالا رده های سامسونگ سری یFE یا پرچمداران قبلی با بدنه پلاستیکی همون گلاستیک(پلاستیک شیشه مانند یا همون گلس ، پلاستیک که نوعی پلی استر تقویت شده ی فایبرگلاس بوده ) که انعطاف پذیری ، مقاومت بالا و ضد خش بودن رو دارا هست
اما من خودم اهل ریسک نیستم گوشی بدون کاور حمل کنم لذا برای گوشی خودم یک کاور حتی ضد ضربه تهیه کردم چون هزینه بالایی دادم .
اما برای افرادی که به منظور دیده شدن پشت بدنه گوشی این ریسک رو میکنن کاور نمیندازن بخاطر این موضوع میتونن از کاور های شفاف کریستالی استفاده کنن.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/13 موافقم دوست عزیز من هم تعجب کردم
تونظر قبلی عرض کردم به دوست دیگری که هدف بنده از این لینک ها این هست افراد با تجربه بتونن مغایرت این فکت هارو به اطلاع دوستان برسانند.
این افراد بیشتر کاسب هستن و بررسی های خیلی دقیقی ندارن
سایت های معتبر که هر کدام قسمت های خاص گوشی رو بصورت خیلی تخصصی بررسی میکنند و تجمیع گزارشات این ها تقریبا میشه نتیجه گیری کرد البته تا وقتی خود فرد تجربه نکنه نمیتونه واقعیت این فکت هارو بفهمه
همچنین از شما دوستان عزیز که تجربه استفاده از گوشی هارو دارید و صادقانه با دیگران به اشتراک میگذارید سپاسگذارم.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/13 ببینید آقا آرمان عزیز،
نمیخوام خصوصیاتی که تو پیچ هردو گوشی هست و خودتون هم میدونید تکرار کنم اما
+گوشی 11TPRO : سخت افزار و متریال و خصوصیات منحصر به فرد خودشو داره که گوشی قدرتمندی هست خصوصا برای گیمر ها گوشی گیمینگ هست و گوشی قاتل پرچمدار محسوب میشه
+گوشی A73 مشخصات ضعیفتری داره و میان رده هست اما نسبت به میان رده های قبلی خودش کاملا برتری داره.
از نظر قیمتی این دو گوشی تو یک سطح هستن اما نمیشه از نظر قدرت مقایسشون کرد پر واضحه 11TPRO پیروز میدان هست.
+پس اگر گیمر هستیدقطعا 11TPRO.
+ار نظر رابط کاربری :شما باید اول ببنید با رابط کاربری ONEUI راحت تری یا MUI و اگه به رابط کاربری ONUI عادت دارید پیشنهاد میدم A73 رو انتخاب کنید که روان تر کم باگ تر.
+ازنظر سطح کاربری شخصی: سطح کاربریتونو سطح انتظاراتتونو بررسی کنید اگر سطح کاربری متوسط و معمولی دارید باز هم A73.
+از نظر باتری و شارژدهی : در یک سطح هستن باتری هردو یکسان هست و رفرش ریت آداپتیو دارند. -از نظر حرارت یا داغی: 11TPRO بواسطه چیپست اسنپ دراگون 888 که داغی رو داره(تو استفاده سنگین گیمینگ) و خصوصا هنگام فست شارژ 120 واتی باز هم داغی رو داره باعث کاهش عمر دستگاه و باتری میشه.
پس اگر گوشی خنک تری میخوایید A73.
از نظر اپدیت: سامسونگ گفته گوشی های سری S21وS22 (چه پرچمدار چه FE)و سری A ساخت 2022 مثل A73-A53 تا 4 اپدیت اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی رو میگیرند پس اینجا هم A73 پیشنهاد میشه.
باقی خصوصیات تو پیچ هر دو گوشی هست و نیازی به توضیح محدد نیست مثل برتری های 11TPRO اعم از فست شارژ120 واتی -قابلیت دالبی ویژن صفحه نمایش -اسپیکرهای قدرتمند هاارمن کاردون- متریال ساخت با کیفیت بالا -فیلمبرداری 8K- گوریلا گلس ویکتوس و... که سلیقه ایه. و برتری( A73 ( IP67 با این حال هر دو گوشی ضد آب کامل (در عمق 1 و نیم متری) یا IP68 نیستن و مقاومت در برابر پاشش آب رو دارند.
در کل اگه خیلی خیلی گیم واستون مهمه 11TPRO انتخاب کنید در بقیه موارد به صلاحتون هست A73 انتخاب کنید دلایل این پیشنهاد تو موارد مهم رو خدمتتون عرض کردم که با علم و اگاهی بدونید چرا این پیشنهاد رو دادم.
موفق باشید.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/13 تاحدودی موافقم دوست عزیز صرفا درمورد واکنش شما به نظر ایشون در مورد باتری و استفاده سنگین گیمینگ. البته بازدر این مورد اهورا نیازی نظر بهتری داشت.
اون سایت جهت سهولت دسترسی افرادی که به یوتیوب دسترسی نداشتن گذاشتم برای بنده هم اعتبار چدانی نداره.سایت شخصی این فرد هست.
قطعا این گوشی نیازمند بررسی های بیشماری هست و این فکت ها از هر شخصی میتونه ادعای باشه.
هدف بنده از گذاشتن این لینک ها اینه که دوستان دیگه هم متوجه بشن تا چه حد فکت های این افراد با تجربه استفاده دوستان در این فروم یا فروم های دیگه مغایرت دارد

درمورد باتری دوستان دیگری که تجربه استفاده این گوشی رو تو نظرات همین پیج داشتن دوروز شارژدهی رو گزارش کرده بودن البته باز نیازمند گزارش های بیشتری هست ولی با مشخصاتی که این گوشی داره باید اینطور باشه.
چیپست این گوشی خیلی استفاده سنگین گیمینگ که فریم بالا تحویل بده رو نداره و نمیشه خیلی توقع داشت
دقیقا! 99 درصد کاربران هم گیمر نیستن
انتخاب سامسونگ بخاطر رابط کاربری روان و بدون باگ ،عمر بالای سخت افزار،اپدیت های بی دردسر برای استفاده روزمره افرادی که کسب و کار های مجازی دارند و افرادی که گوشی های بی دردسر میخوان کاربرد داره.
گوشی های گیمینگ بیشتر تو برند شیائومی محبوب تر هست که سخت افزار قدرتمند با چیپست گیمینگ با ((قیمت اقتصادی)) دارند.
مثل POCO XTPRO ,POCO F3 و در بقیه موارد گوشی های گیمینگ از برند های مختلف بالارده و گران قیمت هستند.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/13 دوست عزیز اگر استفاده گیمینگ ندارید باتریش یک روز شارژدهی رو داره جای نگرانی نداره
قطعا عزیزانی که از باتریش ناراضی هستن علاوه بر استفاده های روزمره روزی چند ساعت استفاده گیمینگ رو دارند
درمورد گوشی فعلیتون با این سطح کاربری از A51 با چیپست ((10 نانومتری)) اگزینوس 9611 راضی بودید، قطعا از S21FE هم راضی خواهیدبود چون چیپست((5 نانومتری)) اگزینوس 2100 نسبت به نسل های گذشته خیلی بهینه تر شده بواسطه هسته های پردازشی و همینطور هرچه حجم چیپست بر واحد (نانومتر) کمتر باشد مصرف انرژی کمتری دارد
چیپست اگزینوس 2100 نسبت به نسل قبلی خود یعنی اگزینوس 990 ،بخاطر هسته های بزرگ تر 30 درصد سریعتر و 20 درصد کم مصرف تر هست در نتیجه S21FE نسبت به سخت افزار قدرتمندی که داره شارژدهی بدی نداره و میتونه راضیتون کنه.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/13 ببینید نوشین عزیز سامسونگ تا به امروز تا 3 اپدیت اندروید رو ساپورت میکرد، اما بعد از معرفی پرچمداران S22 اعلام کرد S22 و S21 ها و سری S در آینده و بعضی گوشی های سری A ( A73و A53) تا 4 اپدیت اندروید رو دریافت میکنند اما تا 5 سال بروزرسانی امنیتی رو دریافت میکنند.
درمورد S20FE ببینید با اندروید 10 عرضه شده احتمالا تا اندروید 13 بیشتر نگیره قبلا شایعه بود نسخه 2022 این گوشی ممکنه تا 4 اندروید بگیره اما اطمینانی به این موضوع نیست بنده مطلبی در این باره با منبع موثق ندیدم.
بازم توصیه میکنم اگه خیلی آپدیت اندروید براتون مهمه و اگه خیلی اهل گیم های سنگین به صورت حرفه ای نیستید همین S21FE رو بگیرید زیاد خودتو اذیت نکنید بابت چیپست.این گوشی با اندروید 12 عرضه شده تا 4 اندروید میگیره تا سالها از نظر سخت افزار هم جوابه
هرمدل از هر برند کم و کاستی های خودشو داره ولی باید عاقلانه ترین تصمیم رو گرفت.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/13 سلام و درود خدمت آرمان عزیز،
طبیعتا از نظر سخت افزار (چیپست-دوربین-ضدآب-متریال بدنه و صفحه نمایش) قطعا S21FE
درمقایسه میان اگزینوس و اسنپ دراگون از نظر قدرت تو استفاده گیمینگ اسنپ دراگون قدرت بیشتر داره. اما بین اسنپ دراگون 778G و اگزینوس2100 قطعا اگزینوس 2100.
باتری و شارژدهی متوسط هست تو هر دو گوشی یعنی با استفاده معمولی یک روز شارژدهی رو میدن
کیفیت بدنه S21FE گلاستیکه خیلی بهتر از میان رده های سری A هست
درمورد چیپست ها اطلاعات کامل بخوایید تاریخچه نظراتم مراجعه کنید(دوباره بگم خیلی طولانی میشه)
تاریخ 1401/2/9 تفاوت بین (اگزینوس و اسنپ دراگون )چند نظر قبل تو این پیچ توضیح دادم
چیپست A52S و A73 یکی هستن تو پیچ A73 توضیح دادم1401/2/10 چند نظر قبل.
در کل تفاوت پردازنده ها در: پایداری -سازگاری با سیستم عامل و رابط کاربری -میزان حرارت -میزان مصرف انرژی و باتری-قدرت پردازش هسته ای و گرافیکی دارند که
به ترتیب : 1- بایونیک (اپل) - 2-(کوالکوم)اسنپ دراگون 3-اگزینوس (سامسونگ)4-کایرین (هواوی) 5- مدیاتک (دایمنسیتی)
البته مدیاتک با ساخت چیپست پرچمدار 4 نانومتری دایمنسیتی 9000 که شایعه شده ممکنه در S22FE A53PROعرضه بشه یا در برند هایی مثل ویوو اوپو و وان پلاس گفته شده قدرت پردازش و کیفیت تقریبا در حد بایونیک اپل و اسنپ دراگون 8-1 که ممکنه
امیدوارم این تحول در مدیاتک حقیقت داشته باشه و مصرف کنندگان بین انتخاب اگزینوس و اسنپ دراگون محدود نباشن.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/12 بررسی A73 توسط مهدی شجاری در وب سایت موبو نیوز :
https://mobo.news/samsung-galaxy-a73/
حتما ببینید کمکتون میکنه.
دوستانی هم که تجربه استفاده دارند نظر بدید بگید ایا این فکت ها که ایشون میگه حقیقت دارد یا خیر.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/12 ببینید دوست عزیز معمولا بعد از معرفی و عرضه گوشی ها تو بازار حدودا 1 تا 2 ماه بعد افت قیمت پیدا میکنه
اما در حال حاضر با توجه به شرایط کشور و افزایش قیمت به تدریج کالاها نمیشه پیش بینی کرد این اتفاق میوفته یا خیر نمیشه دقیقا گفت اگه الان با این قیمت تهیه کنید سود کرده اید یا ضرر چون واقعا شرایط ثبات نداره هر اتفاقی ممکنه بیوفته.
اما در حال حاضر چون کمیاب هست بسیاری از فروشندگان سودجویی کرده و بالاتر از عرف میفروشند نسخه 256 این گوشی بیشتر از 14-15 تومن نیست اما بین 1 تا 2تومن جا داره واسه افت قیمت.

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/12 دوست عزیز
+(منظور از رفرش ریت): یعنی همون بازسازی، تازه سازی،سرعت به‌روزرسانی صفحه نمایش هست. یعنی هنگام روشن بودن صفحه نمایش پنلش در هر ثانیه چند بار نوسازی میشه.
تو گوشیای امروزی به کار رفته فعلا تا 60 -90-120-144 هزتر موجود هست
صفحه‌نمایش 60 هرتزی در هر ثانیه 60 بار صفحه‌نمایش 90 هرتزی 90 بار و الی آخر در هرثانیه نوسازی میشه.
هر چه این عدد بره بالا صفحه نمایش سریعتر بارگذاری میکنه و همچنین میزان مصرف باتری میره بالایعنی (باعث کاهش عمر باتری گوشی‌ها میشه ولی خیلی حاد نیست نهایت یکی دوماه زودتر مستهلک میشه در کل هیچ باتری ای تو سال دوم استفاده مثل روز اول کار نمیکنه)،اما بازی‌ها و سایر محتوا تو اعداد بالاتر رفرش ریت بسیار روان‌تر اجرا میشن.

+منظور از (تطبیقی یا آداپتیو): یعنی با توجه به محتوایی که نمایش میده بصورت خودکار این نرخ نو سازی تغییر میکنه مثلا صفحه رو 120 هرتز هست وقتی تاچ نمیکنی و استفاده نمیکنی از صفحه نمایش برای مصرف بهینه باتری خودکار میاد پایین مثلا تو پرچمداران سامسونگ S22 ها تا 10هرتز میاد پایین اما بلافاصله پس از تاچ کردن برمیگرده رو همون 120 هرتز که در نتیجه مصرف باتری کمتر میشه.
در این باره مثال های زیادی تغییر نرخ نوسازی تو نمایش محتواهای مختلف هست .

البته جهت اطلاعات بیشتر :
+نرخ نمونه یا پایش لمس(touch sample rate): که هر چی بالاتر باشه تاچ سریعتر خصوصا تو استفاده گیمنگ کاربردی هست.مثلا تو گوشی خودم S21FE و حتی A73 این نرخ 240 هرتز هست یا در گوشی گیمینگ مثل Redmi K40 Gaming این نرخ 480 هرتز هست.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/11 موضوع:
#اسپمر#پیشنهاد#افراد مجرب و فنی و بی طرف:
روی صحبتم با اون عزیزی هست که هر شبانه روز 7 روز هفته در ((تلاش بی ثمر)) جهت گمراهی و اسپم! وضعیت دیسلایک ها جالبه!
خسته نباشی اسپمر جان!!!
_ _ انقدر با حساب های فیک دیسلایک بده یا نظر اسپم بزار تا جبرانی باشه بر خلاءهایت _ _
عموما توجه به این چیزا نمیکنم ولی همزمان تو یک تایم کم 3-4 تا پشت هم منفی میدی به چند نظریک شخص که بنده باشم یا جالبش اینه عزیزانی که از بنده راهنمایی میگیرن و تشکر میکنن مثل nooshin k Nila J همین تعداد منفی! دستت رو میشه! کاربران اینجارو چی فرض کردی عزیز؟!! کاربران قدیمی این سایت دیگه با این مسائل اشنا هستن! توجهی هم به این مسائل نمیکنن! اما لازمه افراد بی اطلاع بدونن!
بعد این نظر ، کمافی السابق به مسائل تخصصی و مربوطه میپردازم ،از سایر دوستان عذر میخوام بابت واکنش به این موضوع.اما لازم بود یکبار پاسخ این افراد رو بدم.

+پیشنهاد:
++من فکر میکنم اگه بازخورد منفی و مثبت رو از نظرات بردارن و اهراز هویت ساخت حساب با شماره موبایل یا خصوصا کد ملی بزارن این ربات هاهم جمع میشن.++

+برخلاف امثال شما ربات ها دلایل حضور بنده:
استفاده از تجربیات (دوستان بزرگوار بی تعصب اهل فن مثل جناب Majid K وجناب Rakshasa H و بقیه دوستان که از اولین نظر تو این پیچ به دوستان کمک کردن)
کمک رسانی و راهنمایی به افراد دیگر با توجه به تجربیات و اطلاعاتم(ادعایی هم ندارم در دنیای وسیع تکنولوژی) اما چیزی که حقیقت باشه با (آپدیت کردن اطلاعاتم) از گفتنش ابایی ندارم و سعی میکنم کامل توضیح بدم (تاریخچه نظراتم گواهه).

_ _یه گوشی از یه برندی گرفتی دستت حس سهامدار اون برند گرفتی و فاز تخصص!_ _
تا حرفی زده میشه لینکی داده میشه حتی اگه به برند دیگه مربوط نباشه ربطش میدید و اجل معلق میشید که گوشی من برند من خوبه تو هر پیجی هستید و به گند کشیدید مهم نیست حضورتون!
اخر سر خودت خسته میشی میری ، لااقل تو این پیج به هدفت نمیرسی!

++ اگر نمیدونی باید بگم( کشور ما تحریمه گوشی از هر نوع برندی طریق هاب های دوبی و امارات سفارش کشورهای دیگه رو با خفت و خواری وارد میکنیم یک بار خارج از کشور گوشی فعال میشه بعد وارد میشه! پس حس سهامدار بودن نگیر چون جز ربات بودن چیزی نداره مگر اینکه فروشنده باشید) ++

++کسی که تجربه استفاده از کمپانی های مختلف رو داشته باشه میتونه تفاوت هارو درک کنه و درست و بی طرفانه راهنمایی کنه نه کسی که با فکت های بی پاسه اساس منتشر شده صرفا در مجازی توسط اسپمر هایی مثل خودشون که از برندهای مطرح کابوس میسازه نمیتونه هموطناشو راهنمایی کنه و جز گمراهی و بار مالی چیز دیگه ای نداره .++

دوستانی که لطف دارن و نظرات بنده رو تایید میکنن لطفا یه مدت لایک ندید تا افراد بی اطلاع هم متوجه حضور این فرد بشن.
++امیدوارم این ربات ها جمع بشن و افراد باتجربه و اهل فن درگیر این افراد و فراری نشن و بیشتر فعالیت کنن.++
اگر عمری بود ازین به بعد این افراد مفید رو معرفی میکنم به دوستان.

Xiaomi 11T Pro Xiaomi 11T Pro

1401/2/11 مقایسه جدید S21FE و 11TPRO توسط مهدی شجاری میتونه به کسانی که بین این دو گوشی خوب و زیبا و قاتل پرچمدار از دو برند محبوب سامسونگ و شیائومی که رقیب هم هستن دودل هستن خیلی کمک کنه :
https://www.youtube.com/watch?v=xPYO90Ol3YI
کسانی که دسترسی به یوتیوب ندارندبه وب سایت موبو نیوز هم میتونن مراجعه کنن البته فعلا این ویدیو داخلش اپلود نشده اما توضیحات متنیش هست :
https://mobo.news/s21fe-vs-11t-pro/

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/11 مقایسه جدید S21FE و 11TPRO توسط مهدی شجاری میتونه به کسانی که بین این دو گوشی خوب و زیبا و قاتل پرچمدار از دو برند محبوب سامسونگ و شیائومی که رقیب هم هستن دودل هستن خیلی کمک کنه :
https://www.youtube.com/watch?v=xPYO90Ol3YI
کسانی که دسترسی به یوتیوب ندارندبه وب سایت موبو نیوز هم میتونن مراجعه کنن البته فعلا این ویدیو داخلش اپلود نشده اما توضیحات متنیش هست :
https://mobo.news/s21fe-vs-11t-pro/

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/11 دوست عزیز باید دید اولویت و سطح کاربری تون چی هست
از نظر کیفیت صفحه نمایش و دوربین و مقاومت صفحه نمایش (گوریلاگس ویکتوس) و گواهی IP68 (ضد آب کامل) قطعا S21FE
اما از نظر ابعادو سایز (که A73بزرگتره) و همچنین باتری که A73 به علت صفحه نمایش سوپر امولد پلاس که گفته شده رفرش ریت تطبیقی یا آدابتیو داره +500 میلی امپر باتری بیشتر و همچنین چیپست 778G (کم مصرف تر و ضعیف تر) این عوامل باعث میشه شارژدهی خوبی داشته باشه و در استفاده معمولی تا 2 روز دوام میاره و باتری S21FE باتری متوسطی داره و در استفاده معمولی 1 روز دوام میاره.
برای آنهایی که بین میان رده ها مردد هستن A73 گرینه مناسبی هست چون نسبت به میان رده های قبلی بهینه شده و 5 سال هم آپدیت میگیره اما درصورت افت قیمت قیمت فعلی که داره اصلا منطقی نیست.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/10 خواهش میکنم قابلی نداشت، بله منظور بعد یکی دوسال هست.

اینکه عرض کردم معلوم نیست یعنی ممکنه اگزینوس 2100 مثل نسل گذشته به اون صورت افت عملکرد رو نداشته باشه . من و بسیاری از دوستان این ریسک رو کردیم و فعلا به شخصه راضی هستم از عملکردش.
ببینید منظور افت عملکرد افت فریم ریت و لگ زدن یا به قول دوستان تیک زدن تو استفاده گیمینگ و اسکرول کردن صفحات و.. و به هر دلیلی هست
با اینکه S21FE مشخصات گوشی گیمینگ رو داره ولی خیلی نمیشه استفاده سنگین گیمینگ کرد که باید مسئله پایداری رو در نظر بگیریم هر چقدر فشار بیاد رو سخت افزار پایداری کمتر میشه.
دشمن پایداری در اگزینوس مسئله داغی هست وقتی بحث داغی مطرح هست این خودش علتی بر ناپایداری عملکرد میشه
مسئله بسیار مهم این هست که وقتی پردازنده داغ میکنه نرخ فریم ریت رو پایین نیاره که جلوی داغی بیش از حد رو بگیره و بتونه کنترل کنه که چیپست اسنپ دراگون888 به قبل از پس این کار بخوبی بر میاد.

اما این نکته هم یاد اور بشم اگزینوس 2100 نسبت به نسل قبل خود پایداری بیشتری داره.
از نظر پایداری تو تست های انجام شده اسنپ دراگون 888 و اگزینوس 2100 تفاوت چندانی باهم ندارن که حتی اگزینوس امتیاز بیشتری گرفته
درکل اسنپ دراگون 888 (برخلاف اسنپ دراگون 865) ارزش خرید بالایی نداره چون نه تو پایداری نه کنترل دما نه قدرت پردازشش فرق خاصی نداره و فقط تو پردازش گرافیکی بهتره تو گیم های خیلی سنگین بهتره و فریم ریت بالاتری میده.

نسخه اسنپ دراگون هم مثل اینکه دوباره فروشگاه ساری تک موجود کرده ولی خب 20 تومن هزینشه.
بنظر بنده بهترین گوشی سامسونگ تو این محدوده بودجه هست
اگه حتما(سامسونگ و اسنپ دراگون )میخوایید چاره ای جز4-5 تومن هزینه اضافی بابت نسخه اسنپ دراگون S21FE یا انتخاب S20FE 5G ندارید.پیشنهاد دیگه ای هم هست هرچند توصیه نمیشه به علت تفاوت کیفیت و سخت افزار زیاد با این گوشی و همچنین به علت ارزش خرید پایین اما A73 هم هست خصوصا واسه کسانی که پردازنده اسنپ دراگون و باتری تو اولویته.
موفق باشید

Samsung Galaxy A73 5G Samsung Galaxy A73 5G

1401/2/10 فراموش نکن دوست عزیز این گوشی نسخه بهینه شده میان رده های قبلی هست و تو بسیاری از زمینه ها بهینه شده و تقریبا از حالت میان رده در اومده تا جایگاه بالارده رسیده.
این گوشی به لطف صفحه نمایش سوپرامولد پلاس گفته شده نرخ رفرش ریت صفحه نمایش آدابتیو یا همون متغیر ،تطبیقی داره که برای اولین بار تو میان رده ها شاهد این تکنولوژی هستیم و حتی همون 500 میلی امپر بیشتر که در کل تو شارژدهی تاثیر بسزایی داره دوروز شارژ رو نگه میداره اما A52S یک روز آن هم اگر استفاده سنگین باشه کمتر .
پس برای آنهایی که باتری تو اولویت بالایی براشون قرار داره این گوشی توصیه میشه .
اون دومورد که فرمودید تنها برتری نیست
برتری های دیگری هم داره مثل ابعاد بزرگتر وزن کمتر ضخامت کمتر
از نظر زیبایی هم نسبت به A52S بسیار جذابتر شده ساختار قاب دوربین ها و رنگ زیبای سبز که برای خیلی ها جذابه.
کیفیت دوربین به پیکسل نیست اما در ثبت جزئیات تاثیر داره که بهتره بزاریم بر عهده سایت معتبر دگزومارک.

طبق سیاست سامسونگ از سال 2021 به اینور 5 سال اپدیت میگیرن و A73 و A53 تنها میان رده ای هست که تا 4 سال اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی میگیره و تا اینجا A73 بهترین میان رده سامسونگ هست
با این قیمت حق باشماست ارزش خرید نداره فعلا تازه معرفی شده و به علت تقاضای زیاد و عرضه کم قیمتش بالاست

شما طبق چه بررسی میفرمایید سرعت A52S بیشتره؟ منبعش کجاست؟
در کل از نظر پردازش هسته چیپست 778G با امتیار 62 در سایت nanoreview رتبه 29 هست که روی این دو گوشی تعبیه شده اگر هم قرار باشه سرعت بیشتر باشه طبیعتا بایدتو A73 دیده بشه چون بهینه شده هست.

خداروشکر که A52S شما مشکل نداره اما گزارشاتی از کاربران تو سایت های مختلف هست که مشکلاتی داره و برای بعضیا مشهوده و برای بعضیا مشهود نیست. بهترین میان رده قبل A73 هست اما با وجود A73 اگر قیمتش بیاد پایین کمتر کسی میره سراغش.
درمورد FE ها حق باشماست یکی از گوشی هام S21FE که باتری متوسط اما کیفیت پرچمدار داره
اما باز هم میگم برای کسانی که باتری خیلی خیلی مهمه این گوشی توصیه میشه.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/10 نکاتی در انتخاب آداپتور اصلی :
در درجه اول اگر امکانش هست از نماینده های اصلی شرکت ها با تضمین اصل بودن و گارانتی تهیه کنید یا از یک فروشگاه معتبر خرید کنید که مهلت تست داشته باشه که فرصت تست طبق موارد پایین رو داشته باشید.
آداپتور ها به3 دسته اصل - های کپی - کپی تقسیم میشن که صد البته از نظر قیمتی باهم تفاوت های زیادی دارند.

فکت هایی چه از نظر ظاهری و چه فنی راجع به آداپتور اصلی هست با همه این اوصاف بازهم سخت میشه تشخیص داد و پیدا کرد:
(آداپتور های اصلی عموما UK سه شاخه هستند) اما درمدل های دو شاخه فیک بسیار است.
+آداپتور سه پین یا سه شاخه : شاخک ها باید براق و استیل باشه و شاخک پلاستیکی متحرک باید محکم باشه و در اثر چند بار بازو بسته شل نشه. پورت تایپ سی درست مقابل شاخک ها قرار داره یا بالای نوشته ها.

+آداپتور دو پین یا دوشاخه : شاخه هاش باید به سمت داخل متمایل باشن و در مقابل آهن ربا رسانا نشون ندن و دارای لایه اضافی از پلاستیک روی قسمت انتهایی پایین شاخک

فکت های کلی:
اطلاعات روی بدنه آداپتور:
1- وجود حرف A+ روی بدنه نشان دهنده اینه که آداپتور کپی هست.
2- آداپتور اصلی روش نوشته MADE IN VIETNAM .
3- لوگوی SAMSUNG و SUPER FAST CHARGING بدون غلط املایی و پر رنگ بودن، با ظرافت و کاملا واضح با کیفیت بالا روی بدنه باید حک شده باشه
4-علامت گواهی CE دارد به این معنا است که شارژر، تمام آزمایش‌های لازم را گذارانده و از کیفیتی خوب برای استفاده برخوردار است.

+کیفیت بدنه:
1- در آداپتور اصلی که متریال خوبی داره کابل شارژ و سوکت بخوبی داخل پورت قرار میگیره و محکم میشه اتصالش راحت و براحتی جدا نمیش. در مدل کپی هنگام وصل کردن کابل به آداپتور شکاف بیشتری نسبت به مدل اصلی بین قسمت پورت آداپتور و سوکت کابل وجود دارد.
2- آداپتور اصلی کیفیت ساخت خوب و تمیز و محکم داره و حس پلاستیک ارزان نمیده گوشه ها و لبه های آداپتور اصلی زائده نداره و نرم هست و درزهاش با چشم دیده نمیشه
3- وزن آداپتور اصلی بیشر از تقلبی هست و با چند ضربه به بدنه حس تو خالی بودن نداره.

+کیفیت و زمان شارژ:
1- آداپتور تقلبی خیلی دیرتر از استاندارد سامسونگ زمان می‌بره تا گوشی شما را به 50% شارژ برسه و در نهایت طی زمان مورد انتظار باید شارژ کنه مثلا در این گوشی 75 دقیقه شارژ کنه پس اگر زمان شارژ کردنش خیلی بیشتر از زمانی بود که انتظار داشتید، آداپتور شما تقلبیه.
2-به ولتاز خروجی و آمپر هم دقت کنید (ولتاژ * امپر =وات) مثال (9 *2.77=25)
3-میزان گرمای آداپتور حین شارژ نباید بیش از حد و در حد داغی باشه.
4- آداپتور اصلی دارای قابلیت پاور دلیوریPower delivery 3.0 هست (فناوری استاندارد تایپ سی PD) تایپ سی به تایپ سی.به دلیل امنیت بالای این فناوری به گوشی آسیب وار نمیشه.
که اگه بخوایید کابل خود که سری USB داه رو با تبدیل به این آداپتور متصل کنید قابلیت فست شارژ کار نمیکنه.

در پایان نمیشه گفت همه این فکت ها باعث تشخیص اصالت میشه چون بیشتر این ها ظاهری هست و کپی ها میتونن بخشی از این موارد رو رفع کنن و تشخیص خیلی سخت تر بشه اما بد نیست این موارد رو درنظر داشته باشیم و خودمان بررسی کنیم تا اینکه چشم بسته به حرف فروشنده یا ادعای تضمین اصالتشون اعتماد کنیم.
باز هم اگر دوستان نکات دیگه ای میدونن بگن تا این مطلب تکمیل بشه.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/9 ببینید چیپست اگزینوس2100 این گوشی تو (بازی های سنگین) بیش از 1 ساعت، گرم شدن گاها رو به داغی رو داره که تو بازی های معمولی و متوسط اصلا اینچنین نمیشه که خب با نوع معماری و مصرف بیشتر تو این قدرت و توان پردازشی گرم شدن و داغی بنظر طبیعی میرسه.
درمورد بازی township بازی ای نیست که بخوایید نگران داغ شدن بشید پایداری این چیپست در حال حاضر خوبه اما در دراز مدت معلوم نیست.
باتری متوسطی داره اما در کل پکیج خوبی بهتون میده و میتونه راضیتون کنه نسبت به هزینه ای که میکنید کیفیت و قدرت پردازش خوبی رو دریافت میکنید و تا سالها جواب انتظاراتتونو میتونه بده.

درمورد چیپست 865+ S20FE که بهش اشاره فرمودید هرچند نسل های قبل اما از پس بازی های سنگین هم بخوبی بر میاد و سریعترین وخنک ترین چیپست قبل از 888 اسنپ دراگون هست تا به امروز هست.

به امتیازات هم توجه کنید:

+مقایسه تراشه ها Chipset تا (ژانویه 2022) :
طبق بررسی های سایت Nano Review:
اسنپ دراگون 888 با نمره کل 90 رتبه 7
اگزینوس 2100 با نمره کل 83 رتبه 11
اسنپ دراگون 865+ با نمره کل 78 رتبه 16

+ مقایسه پردازنده گرافیکیGPU تا (آپریل 2022) :
ADERNO-660 اسنپ دراگون 888 با امتیاز 243 رتبه 11
ADERNO-650 اسنپ دراگون 865+ با امتیاز 206 رتبه 14
Mali G78-M‍P14 اگزینوس 2100 با امتیاز 154 رتبه 19
همونطور که ملاحظه میفرمایید نسخه اسنپ دراگون 888 چه از نظر تراشه و چه پردازنده گرافیکی این گوشی امتیاز بالاتری داره و بسیار بهینه تر از اگزینوس 2100
عملکرد پردازش گرافیکی و میزاشن شارژدهی با توجه به توضیحات پایین تر مشهوده.

+درمورد چیپست بطور تخصصی تر بخوام عرض کنم اگزینوس 2100 در این گوشی هم نسبت به نسل قبلی خود یعنی اگزینوس 990 ،بخاطر هسته های بزرگ تر 30 درصد سریعتر و 20 درصد کم مصرف تر هست
که اگزینوس 990 هم رده اسنپ دراگون 865 بود که عملکرد ضعیفتری داست.

تو بررسی بین اگزینوس 2100 و اسنپ دراگون 888 ((از نظرهسته پردازشی)) نتایج جالبی هست که حتی اگزینوس 2100عملکرد بهتری رو داره اما از نظر (پردازش گرافیکی) اسنپ دراگون عملکرد بهتری داره .

تو بررسی توان هسته پردازشی دو پردازنده اگزینوس 2100 و اسنپ دراگون 888
اگزینوس 2100 علی‌رغم فرکانس بالا هسته‌های بزرگ کورتکس X1 اگزینوس، 7 درصد عملکرد ضعیفتری از هسته‌های کورتکس X1 اسنپدراگون نشون میدن. که در کل اسنپ دراگون 12 درصد عملکرد بهتری داره
تو بخش هسته های سه گانه کورتکس A78 اگزینوس 2100 کارایی بهتری داره ولی خب این عملکرد باعث افزایش 52 درصدی میزان مصرف انرژی میشه.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/7 خواهش میکنم دوست عزیز قابل شمارو نداشت
راهنمایی و کمک به دوستای عزیز و نازنینم در کامل ترین شکل ممکن علاوه بر وظیفه، شخصا برام لذت بخش

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/7 اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نیست احتمالش خیلی کم هست بصورت عموما وارد بشه مگه اینکه وارد کننده سفارشی بصورت محدود که هزینه بیشتری داره بیاره و خب مسلما ارزش افزوده در برداره (گوشی های سفارش امریکا با نسخه اسنپ دراگون با هزینه حمل بیشتر از آمریکا با هماهنگی های لابی های مرتبط وارد کنه)
اگه خواستید با داریا همراه یا وارد کننده های دیگر در این باره صحبت کنید اطلاعات کسب کنید ( اگر به بن بست خوردید میتونید +پیشنهاد+ پایین این نظر رو مدنظر قرار بدید)
بطور مثال: چندوقت پیش فروشگاه اینترنتی ساری تک موجود کرده بود به قیمت 20 تومن ولی خب 5 میلیون اختلاف قیمت اصلا مقرون بصرفه نیست ولی خب این اختلاف قیمت کمتر بود میشد بهش فکر کرد بازم بستگی به خودتون داره.

+پیشنهاد+
این مورد البته کاملا سلیقه ایه و باید دید اولویت چی از همه مهمتره براتون و چی رو ترجیح میدید:
چون اسنپ دراگون براتون اولویت بالایی داره اگر بخواهید از از صفحه نمایش داینامیک امولد2X و گوریلا گلس ویکتوس S21FE بگذرید ، پیشنهاد میشه اگر S20FE 2022 با اندروید 12 و ONEUI 4.1 وارد شد که خنک ترین چیپست اسنپ دراگون 865 داره میشه بهش فکر کرد
اگر از مسئله اپدیت صرفنظر کنید همین نسخه S20FE 2020 تهیه کنید( اگر خیلی نمیتونید انتظار بکشید)
چون شباهت زیادی به هم دارند پیشنهاد دادم.

#مباحث تخصصی مرتبط #چیپست #آپدیت سامسونگ:
+پیرامون بحث آپدیت:
راجع به آپدیت گوشی های سامسونگ خدمتتون عرض کنم
++ گوشی های سال 2019 به بعد 4 سال و گوشی های 2021 به بعد تا 5 سال اپدیت های کامل رو میگیرن++
طبیعتا نسخه S20 FE 2022 هم خواهد گرفت امیدوارم وارد بشه و تنوع انتخاب و دست خریداران بیشتر باز بشه و با انتخابی آگاهانه نهایت لذت رو ببرن.

+پیرامون بحث چیپست ها :
درکل بطور خلاصه عرض کنم از نظر اهل فن اسنپ دراگون نسبت به اگزینوس کمترین تمایل به داغ شدن و بیشترین بهینگی در مصرف انرژی و نگهداری شارژ و طول عمر باتری و عملکرد بهتر در پردازش تصویر رو نشون میده . خصوصا برای گیمر ها و عکاسان که به لطف ADERNO(عملکرد بهتر در پردازش تصویر) داره.

این نکته هم در نظر بگیرید معماری چیپست اگزینوس و اسنپ دراگون از 888 و بعد توسط سامسونگ بوده و از نظر داغ شدن هردو در یک سطح هستند اما از نظر پایداری با دلایل فوق قطعا اسنپ عملکرد بهتری داره.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/7 دوست عزیز قطعا بطور دقیق هر کس این سه گوشی رو در کنار هم تجربه کرده باشه میتونه کمکتون کنه
ببینید نمایندگی های سامسونگ لایو دمو دارند امتحان کنید

پاساژ چارسو طبقه دوم کلا کارشون لایو دمو هست اونجا میتونید به مقصودتون برسید هرچند فکر نکنم گوشی که تازه معرفی و وارد شده لایو دمو داشته باشه بازم بپرسید

اما از نظر فنی خودتونم بهتر میدونید دوربین FE ها یکی هست اگر فرقی هم داشته باشن بخاطر قدرت چیپست و نوع گرافیک هست اونمم باز میگم در توان پردازشی یکسان چیپست
و قطعا بهتر از A53 هستند این دو
تفاوت هارو فقط یک عکاس اهل فن میتونه متوجه بشه نه هرکس پس ممکنه حتی بگن زیاد تفاوت ندارن!

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1401/2/7 سلام و درود وقت بخیر
اول اینکه تبریک عرض میکنم خدمت شما که به امنیت صفحه نمایش خود اهمیت میدید چون صفحه نمایش گوشی های گران حداقل 10-12 تومن هست پس هرچقدر برای گلس هزینه کردید ضرر نخواهید کرد.

+درمورد برند به ترتیب قیمت : بوف-نیلکین--سوپردی گرین-هورس و...
در کل این دوبرند یا برندهای دیگر مطرح همه خاصیت های مشترک رو دارند و تفاوت های خاص خود را دارند
نیلیکن که بسیار پر فروش و عالیBUFF هم که همه میشناسن از قدیمی های این عرصه هست کلا کارش ساخت گلس بصورت تخصصی هست که علاوه بر تضمین استحکام و کیفیت آنتی شوک و بسیاری از مزایای دیگر هم داره +بیمه 6 ماهه به این صورت که تا وقتی که گلسشون رو گوشیت نصبه چنانچه صفحه نمایش صدمه دید 70درصد هزینشو تقبل میکنند

+درمورد کیفیت و استحکام: از نظر کیفیت بخوایید شما باید دنبال گلسی باشید که نه صرفا خط و خش بلکه دربرابر ضربه مقاومت داشته باشه هر دو برند که فرمودید عالی هستند

+درمورد افت کیفیت کلا صفحه نمایش و دوربین :
خودتونو درگیر اصطلاحاتی مثل مات پرایوسی و... نکنید اینها همه یک فیلتر به لایه های گلس اضافه میکنند و باعث افت کیفیت (خیلی نه اما تاثیر گذار) صفحه نمایش میشه. پس بهترین نوعش براق هست هرچند زود به زود کثیف میشه نسبت به مات اما خب لذت صفحه نمایش با کیفیت اصلی رو خواهید چشید

+درمورد نوعش :
بهترینش شیشه حرارت دیده هست که خود من شخصا براق رو میپسندم برای عدم افت کیفیت صفحه.

+درجه سختی: همه شونم از 9H بالاتر نیست یک درجه با الماس فرقشونه. 21H و... هم نمایشیه.

+درمورد پوشش صفحه:
این اصطلاح هست xd از 2-2.5-3-5-6-9-11 D
تنها چیزی که میشه برای تفاوت گلس‌ها در نظر گرفت فرق گلس 3D و 2.5D و 2D هست چون در دنیای واقعی هم تنها 3 بعد داریم . بقیه گلس‌ها مثل 4 و 5 و 6 و 9 و 11 بعدی تنها اصطلاحات نمایشی هست

2D: یعنی تخت هست هیچ انحنایی ندارد
2.5D: یعنی تخت هست اما شکل لبه‌های آن حالت خمیده دارند (90 درجه) (اکثر گوشی ها دیگر با لبه 90 درجه تولید نمیشن)
3D : سه بعدی با لبه های خمیده (خمیدگی سرتاسری) (آناتومی گوشی های امروزی با لبه های خمیده)
5D : مثل گلس 3D است+خمیدگی در لبه های بالا و پایین لب به لب Edge To Edge هم میگن البته بهشون گلس 4D هم میگن.

گلس های نیلکین معمولا 2.5 و 3D هستند CP+MAX که بهترینش هست 3D هستند یعنی قوس های اطراف صفحه نمایش(چپ و راست) رو میگیرند که با یک کاور خوب میتونید کاملا تحت پوشش قرار بدید حدودا 340 تومن قیمتش

اما برای پوشش کامل از اطراف یعنی( سمت چپ و راست و بالا و پایین) گلس 5D که مدل F33 5D برند BUFF مخصوص S21FE زده به مبلغ 340 تومن بیشتر از این میزان هزینه زیاد توصیه نمیشه و مقرون بصرفه نیست وگرنه تا 1 میلیون تومان هم از این نوع برای S21FE هست

پس این دونکته رو موقع خرید گلس حالا از هر برندی مدنظر داشته باش

+اگر درمورد حساسیت لمس سوال داشتی: همین مدل F33 ضخامتش 0.33 هست که خوبه و جوابه البته کمتر هم هست مثلا باید گلس تهیه کنی با ضخامت 0.2 مثل نیلکین H+PRO که قیمت بالایی داره حدودا 500

تجربه شخصی:
گلس BUFF F33 5D رو340 نصب کردم البته داخل نمایندگی خود BUFF که با دستگاه مخصوصشون بطور تخصصی چسبوندن بدون هیچ مشکل یا ور اومدن یا حباب و...
پس دقت کنید که چه شخصی گلس رو براتون نصب میکنه! خصوصا گلس 5D که دقت بالایی میخواد وگرنه لبه هاش ور میاد.
نمایندگی BUFF هم در سراسر کشور هست میتونید با یه سرچ از سایتش buffiran.com ادرس نمایندگی شهر خود را دریافت کنید.
موفق باشید.

OnePlus Ace OnePlus Ace

1401/2/6 طراحی زیبا مشخصات عالی امیدوارم وارد بشه و لذت استفادش رو ببریم

Xiaomi Redmi 10 Power Xiaomi Redmi 10 Power

1401/2/6 شیائومی اخیرا گوشی های زیبایی میزنه این گوشی میتونه یک هدیه برای پدر مادر ها باشه که این بنده خداها زیاد اهل تکنولوژی نیستند چون باتری خوبی داره مناسبه براشون
موارد 1 تا 40 از مجموع 213 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا