مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : عباس ط
  • تاریخ عضویت : 1403/1/10
  • تعداد نظرهای داده شده : 5

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 5 از مجموع 5 مورد

Xiaomi Poco M5s Xiaomi Poco M5s

1403/1/17 ادامه صفحه دوم بررسی Poco m5s :

آیا این گوشی توی فروردین 1403 ارزش خرید داره ؟
خب ببینید به نظر من بله ارزش خرید داره اما به شرطی که دنبال اپدیت های بیشتر نیستین و از قابلیت های گوشی هم میخواید استفاده کنید قابلیت هایی که فقط این گوشی توی این رنج داره مثل فیلم برداری 4k و کنترل سنتر بلوری و زیبا و انیمشن های خفن ، حافظه ذخیره سازی زیاد ، سبک و خوش دستی
اسپیکر استریو در این قیمت
اما اگر اپدیت رابط کاربری واستون مهمه و به دوربین 4k زیاد اهمیت نمیدین به نظر من گزینه های دیگه با یکم هزینه بیشتر واستون بهتر هستن مثل poco m6 pro و سری redmi note 13 و یا حتی سری a25 و a15 سامسونگ
( اگر به اپدیت اهمیتی زیادی میدین قطعا برین سراغ سامسونگ که حتی a15 سامسونگ تا اندروید 17 . 18 رو میگیره )
با بودجه های بالاتر هم میتونید galaxy a34 و poco x6 و redmi note 13 pro و ....
من خودم با توجه به شغلم و به خاطر دوربین 4k این گوشی نسخه های رم 6 و 8 رو خریدم و کاملا هم راضی هستم چون نیاز به این فیلم برداری با این کیفیت داشتم .
اگه زیاد به 4k فیلم برداری اهمیتی نمیدی گوشی جدید تر بگیری در کل بهتره .
امیدوارم موفق باشید .

Xiaomi Poco M5s Xiaomi Poco M5s

1403/1/17 ادامه بررسی poco m5s

اسپیکر یا بلندگو های گوشی : این گوشی خوشختانه از اسپیکر استریو دوتایی بهتره میبره که کیفیتش توی این رنج عالیه. از نظر بلندی خوبه و از نظر تفکیک صدا هم خوبه . البته اسپیکر بالایی گوشی صداش حدودا نصف اسپیکر اصلی پایینی هست ولی به هر حال شما زیاد متوجه نمیشید و قطعا اسپیکر این گوشی شما رو راضی میکنه .

رابط کاربری و اپدیت های سیستم عامل
خب این گوشی با اندروید 12 و miui 13 عرضه شد و طبق گفته شیاعومی 2 اپدیت اندروید و 3 اپدیت رابط کاربری و 3 سال بروزرسانی امنیتی رو دریافت میکنه ولی این چیزی هست که خود شرکت معمولا اجرا میکنه و قطعیتی توش نیست .
در حال حاضر که دارم متن رو مینویسم گوشی اندروید 13 و miui 14.0.11 هست و توی لیست اپدیت اندروید 14 و HyperOs هم قرار داره و قراره بگیره .

نسخه رم 6 بخریم یا 8 ؟ تفاوت های این دو نسخه در چیست ؟؟؟؟؟؟
خب من هر دو نسخه رو دارم و توی اندروید 13 و miui 14.0.11 تفاوت سرعت خاصی بینشون نیست و حتی گاهی مواقع نسخه رم 6 سریعتر هم هست اما چرا ؟
چون نسخه رم 6 انیمیشن های کمتر و افکت های بلور رو نداره .
توی رابط کاربری نسخه رم 8 انیمیشن های بهتری نشون میده و کنترل سنترش هم بک گراندش بلوری هست ولی رم 6 اینطور نیست و بک گراند کنترل سنتر خاکستری رنگه دقیقا مثل سری note 12 و note 13 4g
رم 8 دقیقا مثل گوشی های گرون تر بلوری و بسیار زیبا تره .
تفاوت دیگه این دو نسخه در حافظه ذخیره سازی هست که رم 8 حافظه 256 داره و رم 6 حافظه 128 گیگ که خب در طولانی مدت نسخه 8 256 میتونه بهتر باشه چون دیر تر پر میشه حافظش و رم بالاتر هم بعد ها خیلی به کار میاد هر چند الان در اندروید 13 تفاوت سرعت زیادی نداریم .
به نظرم در کل نسخه رم 8 برای انتخاب خیلی بهتره و قیمتش هم تفاوت خیلی خاصی نداره با رم 6 .

امتیاز گیک بنچ و انتوتو این گوشی :
این تست رو فقط روی نسخه رم 8 انجام دادم و نسخه miui 14.0.11 ( اگر نسخه دیگری از miui هستین ممکنه کمی امتیاز ها کم و زیاد باشد ) امتیاز به شرح زیر است .
گیک بنچ ورژن 6 : تک هسته ای 670 و تمام هسته 1950
انتوتو ورژن 10 : امتیاز 423 هزار
این امتیاز ها برای این گوشی واقعا خوبه و

آیا این گوشی داغ میکنه ؟؟ یه مدت شایعه شده بود داغ میکنه در حد بخاری !!!!
خب شایعه که خیلی زیاده ولی من خودم روی miui 14.0.7 به شدت گوشیم داغ میشد و دماش تا 53 درجه هم میرفت بالا دمای پردازنده و روی miui 13 هم که بود داغ میشد ولی تا حدود 46 درجه در کارای عادی ولی خوشبختانه در حال حاضر با اپدیت جدید و miui 14.0.10 و miui 14.0.11 هیچ مشکل داغی و حتی گرما هم نداره این گوشی .
الان دمای گوشی در کارای روز مره نهایتا 40 درجه ( استفاده همزمان و زیاد از یوتوب و اینستا و تلگرام ) و در بازی هم تا اگر بازی سبک باشه همین 40 و اگر سنگین باشه 45 . 46 . 47 درجه
دیگه واقعا در نسخه جدید miui این گوشی مشکل گرما رو نداره خیالتون کاملا راحت اگرم 1 درصد مشکل داشتین میتونید ریست فکتوری کنید گوشی رو که احتمال 99 درصد حل میشه مشکلتون .
در مواقعی خاموش کردن بهینه سازی Miui هم کار سازه
اینم بهتون بگم که خیلی از گوشی های برند های مطرح دیگر مثل سامسونگ و اپل هم در یه نسخه های خاصی از ios یا oneui مشکل داغی گوشی هاشون رو داشتن حتی پرچمدار ها!!!! قطعا در جریانید که ایفون 15 چطور داغ میشد ولی الان خیلی بهتر شده و همچنین s23 fe که با اپدیت جدید کلی مشکل و داغ میکنه ولی حل میشه چون نرم افزاری هست و سخت افزاری نیست .

Xiaomi Poco M5s Xiaomi Poco M5s

1403/1/17 خب دوستان الان حدود 1 سال و خورده ای هست که هر دو نسخه رم 6 و 8 با حافظه های 128 و 256 این گوشی رو توی خونه داریم و میخواستم توی تمامی بخش ها این گوشی رو براتون بررسی کنم امیدوارم توسته باشم در خرید محصول بهتون کمک کنم .

1 - طراحی و کیفیت ساخت : خب از نظر طراحی با یک گوشی بسیار سبک 178 گرمی بسیار خوش دست طرف هستیم و واقعا گوشی به خوبی توی دست میشینه و کار کردن باهاش راحته . لبه های گوشی خمیده هستن و تخت نیستن که باعث میشه احساس راحتی بیشتری داشته باشید .
ولی خب جنس بدنه گوشی به نظر من خیلی ضعیفه شاید خیلی ها بگن خوبه ولی به نظر من جنس بدنه ضعیفه و با کوچک ترین چیزی خط و خش میفته !!! ولی جنس فریم گوشی خوبه و به این راحتی خش نمیگیره . خود بدنه ولی زیاد پلاستیک با کیفیتی نیس و خط میفته هر چند این عیب زیادی محسوب نمیشه توی این رنج قیمت و حتی خیلی بالاترش

2 - صفحه نمایش : صفحه نمایش این گوشی توی قیمت خودش بهترین صفحه نمایش از نظر جزعیات ، کیفیت و روشنایی هست فقط تنها عیبش اینکه متاسفانه 60 هرتز هست که البته بعد یه مدت کم بهش عادت میکنی ولی خب کاش 90 هرتز بود به هر حال کیفیت صفحه و نورش توی این رنج اونقدر خوبه که بعد یه مدت رفرش ریت 60 هرتزی رو فراموش کنید . یکی از نکات بسیار عجیب و خفنی که توی این گوشی دیده میشه که حتی توی خیلی گوشی های گرون تر از این هم نیست پشتیبانی از محتوای HDR هست که در کمال تعجب این گوشی 6 . 7 تومنی پشتیبانی میکنه و در پلتفرم هایی که محتوای HDR میذارن مثل بعضی از ویدیو های یوتیوب شما میتونید HDR ببینید و از رنگ و نور و کیفیت لذت بیشتری ببرید .

3 - سخت افزار و عملکرد : سخت افزار گوشی شامل پردازنده مدیاتک helio G95 و پردازنده گرافیکی Mali G76 MC4 میشه که در این رنج قیمتی کارشو به خوبی انجام میده و از پس اجرای برنامه ها و بازی ها به خوبی بر میاد . عملکرد گوشی در کارای روزمره شامل وب گردی ، موزیک گوش دادن ، پخش ویدیو ، گشت و گذار در یوتیوب ، اینستاگرام و واتساپ تلگرام و ... واقعا خوبه و هیچ مشکلی نداره خیالتون راحت .
توی گیمینگ هم به نسبت قیمتش گوشی خوبیه ولی خب توقعتون رو از یه گوشی فوق اقتصادی زیادی بالا نبرید . در حد توانش توی گیم خوبه و کم نمیاره از هم رده هاش .
مثلا کالاف رو روی گرافیک low بهتون 60 فریم میده بدون لگ توی moui 14.0.11
ولی خب پابجی روی 60 فریم لگ میزنه و باید 40 فریم بذاری تا پایدار بازی کنی . در کل خوبه اگه یکم با تنظیمات گیم ها وربری .

دوربین : گوشی 4 تا لنز داره خب همین اول بگم که دو تاش کلا بدرد نمیخورن و توی اکثر گوشی هام بدرد نخورن یکی ماکرو یکی هم تشخیص عمق که خب کلا تعطیلن و روشون حساب نکنید !
دو لنز دیگه شامل یک لنز 64 مگاپیکسلی اصلی و یک لنز 8 مگاپیسلی الترا واید و یک لنز 13 مگاپیکسلی سلفی .
خب گوشی به صورت دیفالت وقتی با دوربین اصلیش عکس بگیرید عکسای 16 مگاپیکسل میگیره و به نظر من تعریفی نیستن اما روی حالت 64 مگاپیکسل اگه بذارید بافت ها به شدت بهتر پردازش میشن و کلا کیفیت عکس خیلی خیلی بهتر میشه . گوشی همچنین میتونه 4K 30fps و 1080p 60fps و 720p 120 تا 720p 960fps براتون فیلم برداری انجام بده که روی حالت 1080p 30 لرزشگیر دیجیتال هم بهتون میده که عملکردش نسبتا خوبه .
ولی 4k های این گوشی واقعا یه چیز دیگس و عالیه .
روی حالت پرو دوربین هم برید هم از فیلم برداری و هم از عکاسی پشتیبانی میکنه و با تنظیمات دلخواه میتونید فیلم برداری و عکاسی کنید .

بقیه بررسی رو توی کامنت جدید ببینید .....

Xiaomi Poco M5s Xiaomi Poco M5s

1403/1/17 درود رضا جان
بله نسل 4.5 رو داره و رم مجازی هم فعال میشه در نسخه رم 8 تا 5 گیگ رم مجازی شما میتونید اضافه کنید .
ولی در هر صورت اگه نسخه های رم 6 یا 8 این گوشی رو دارین فعال کردن رم مجازی رو زیاد بهتون توصیه نمیکنم چون نه تنها باعث افزایش سرعت گوشی نمیشه . بلکه باهش کاهش سرعت و خصوصا کاهش عمر مفید هارد گوشی هم میشه .
رم مجازی هیچوقت توی موبایل ها کاربرد خاصی نداشته و اکثر شرکت ها فقط برای تبلیغ و کم نیاوردن جلو بقیه این قابلیت رو گذاشتن ولی در واقعیت مزیتی نیس و بدم هست .

البته اون گوشی هایی که رم کمتر از 6 گیگ دارن گاها دیده شده مفید بوده فعال کردن رم مجازی براشون .

در رابطه با نسل 4.5 اینترنت هم اره فعال میشه و بستگی به منطقه ای که هستی داره من تو شیراز خیلی جاها 4.5g میشه ولی خب خونه خودم 4g هست .

Xiaomi Poco M5s Xiaomi Poco M5s

1403/1/17 اره دستش همینه که در حالتی که برنامه ها همه بسته هستن 4 تا 6 گیگ خالی بمونه رم توی نسخه رم 8 و مال منم روی 14.0.11 میانگین مواقم 5.2 گیگ خالی هست .

اگه لگ و کندی و چیزی حس نمیکنی به نظرم مشکلی نداره شاید اون عدد باگ باشه .
ولی اگه لگ و باگ زیاد داری و احساس میکنی واقعا رم داره زور میزنه میتونی ریست فکتوری کنی 99 درصد حل میشه .
موارد 1 تا 5 از مجموع 5 مورد
ایسام