مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : حمید ر
  • تاریخ عضویت : 1397/6/21
  • تعداد نظرهای داده شده : 242

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 242 مورد

Google Pixel 5 Google Pixel 5

1399/7/12 گوگل جان از سنسور سونی ۳۶۳ بکش بیرون برادر! چهارساله واسه دوربین اصلی گوشیاش داره از همین سنسور استفاده میکنه! هرسال همون دوربین، که البته میدونم دوربینش یکی از بهترین هاست، و هرسال نرم افزار و هوش مصنوعیش بهتر و قویتر میشه، ولی بعداز چندسال، سخت افزار رو هم یکم ارتقا بده بد نیست. انتظار داشتم امسال گوگل حداقل سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ای که روی دوربین اکسپریا 1 II و 5 II ( مارک ۲ ! ) هست رو استفاده کنه که هم بزرگتره و هم پیکسلهای سنسورش بزرگتره، و این یعنی نورگیری و وضوح و جزئیات بیشتر، که قطعا روی کیفیت نهایی عکس تاثیر زیادی داره. امیدوارم توی دوربین اصلی گوشی های بعدیش از این سنسور استفاده کنه که با اون نرم افزار و هوش مصنوعی قوی گوگل، قطعا بی رقیب میشه..

Nokia 7.1 Nokia 7.1

1399/3/10 خواهش میکنم، بزرگوارین، قربان شما

Nokia 7.1 Nokia 7.1

1399/3/4 سلام، احتمالا بخاطر آپدیت اندروید ۱۰ هست، باتوجه به نظرات کاربران مختلف در سایتای مختلف میشه فهمید که کیفیت آپدیتای نوکیا اصلا خوب نیس (برخلاف ارائه سریع و مرتب آپدیتهاش) و بارها دیدیم که بیشتر کاربران(نه همه) بعداز آپدیت، باگها و مشکلات مختلف نرم افزاری و سخت افزاری واسشون پیش اومده. چندتا از دوستان بنده هم که نوکیا دارن، از جمله ۶.۱ و ۷.۱ و ۸.۱ (رام گلوبال) بعداز آپدیت به اندروید ۱۰ یسری مشکلات جزئی واسشون پیش اومد مثل مشکل تاچ و فریز، یا همین پرش آنتن که گفتن برخی اوقات اتفاق میفته، و با تغییر شبکه به 3G یا 2G و سپس دوباره سوییچ روی 4G آنتن برمیگرده. در صورتیکه بنده روی X7 (رام چین) و با اندروید ۹ چنین مشکلاتی رو ندارم. در کل بارها به دوستان توصیه کردیم که برای آپدیت خیلی ذوق و شوق نداشته باشن و آپدیت قرار نیس معجزه کنه و اگه گوشی شون مشکلی نداره و سریع و روونه، نیازی نیس ریسک کنن و آپدیت کنن چون «احتمال» به وجود اومدن اینچنین باگها و مشکلاتی هست، که البته کم کاری اون شرکت(در اینجا نوکیا) و همینطور احتمالا کم کاری گوگل رو میرسونه. بنظر نوکیا خیلی کار داره تا بشه مثل نوکیای پرفکت قدیم..

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1399/1/24 سلام دوست عزیز، علت های مختلفی میتونه داشته باشه، شاید حافظه داخلی دستگاه بیش از ۹۰ درصد پُره و به اصطلاح گوشی سنگین شده، شاید گوشیتون ویروسی شده، شاید تنظیمات دوربین به هم خورده و یا در حالت دستی ( pro یا manual ) گذاشته شده. در حالت بوکه یا پرتره بعداز عکس گرفتن طبیعیه یکی-دو ثانیه مکث داره بخاطر ثبت و پردازش عکس.
به هرحال اگه حافظه پُره، حافظه رو کمی خالی کنید. نرم افزارهای مشکوک یا غیرضروری رو پاک کنید. تنظیمات دوربین رو ریست کنید. همه ی برنامه ها مخصوصا دوربین رو پاک کردن حافظه پنهان یا clear cache کنید. و در پایان گوشی رو یه ریستارت کنید(خاموش و روشن کردن)، به احتمال زیاد مشکلش درست بشه. اگر همچنان این مشکل وجود داشت، دیگه باید گوشی رو ریست فکتوری یا تنظیمات کارخانه بزنید، به احتمال خیلی زیاد درست میشه

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1399/1/24 سلام دوست عزیز، بله متوجهم، بنده هم اکثرا بین ۲۰ - ۳۰ درصد میزنم به شارژ و بین ۸۰ - ۹۰ درصد از شارژ میکشم، و معمولا شارژ 0 تا 100 رو هر یکی-دو ماه و در حالت خاموش انجام میدم. ممنون از شما

Sony Xperia 1 II Sony Xperia 1 II

1399/1/17 ماشالله در مورد همه چی، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد، صحبت شد، بجز خوده این گوشی!!! همش هم کل کل و بحثای بی ربط. همه هم کتاب و طومار تایپ کردن. صلوات بفرستین.

Xiaomi Mi 10 Lite 5G Xiaomi Mi 10 Lite 5G

1399/1/12 با توجه به 5G بودنش و صفحه نمایش آمولد و سنسور اثرانگشت درون صفحه نمایش و چیپست و سخت افزارش، و برچسب قیمتی ۳۵۰ یورو، واقعا گوشی ارزنده ای هست و ارزش خرید بالایی داره.

Nokia 8.3 5G Nokia 8.3 5G

1399/1/8 فرمایشات شما صحیح، اما با جمله آخرتون که فرمودید این گوشیو نخرم مشکل دارم!! منی که طرفدار نوکیام و دلم میخواد گوشیم نوکیا باشه، از کمپانی مورد علاقه ام انتظار دارم گوشی ای ارائه و عرضه کنه تا حرفی برای گفتن مقابل بقیه برندها داشته باشه. چرا بنده و امثال بنده طرفدار نوکیا شدیم و هستیم؟! چون همانطور که قبلا گوشی هاش پرفکت و حرفه ای و نامبروان بازار بود، الان هم همون انتظار رو داریم، در غیر اینصورت کاربر یه برند دیگه میشدیم. چون طرفدار نوکیا هستیم قرار نیس متعصب غیرمنطقی باشیم و انتقاد نکنیم و فقط به به و چه چه کنیم. ممنون از شما، موفق باشین.

Nokia 8.3 5G Nokia 8.3 5G

1399/1/8 چه خوب 👍 غیر از این هم نباید می بود 👌

Nokia 8.3 5G Nokia 8.3 5G

1399/1/8 سلام دوست عزیز، بنده در حال حاضر بیش از یکسال هست که نوکیا ۸.۱ (x7) دارم. جهت اطلاع برای شما که میخوای بدونی قبلش نوکیا۶.۱پلاس (x6) و قبل از آن هم نوکیا۳ داشتم. اگر روی اسمم کلیک یا تپ کنین و نظرات قبلیمو یه نگاه بندازین، می بینین که در نظرات قبلیم بارها عرض کردم چه گوشی یا گوشیایی دارم و داشتم. همینطور تابستون و اخیرا برای برادرام به ترتیب نوکیا ۶.۱ و ۷ پلاس خریدیم. با بقیه ی گوشیای نوکیا هم از نزدیک کار کردم. توی این یکسال اخیر بعضی وقتا گوشیمو با گوشیای دوستان و آشنایان یا در پاساژ چارسو از نزدیک با بقیه گوشیا مقایسه میکردم، اما جوری نبود که قانع یا وسوسه بشم گوشیمو(۸.۱ رو) بفروشم و بیشتر هزینه کنم و یه گوشی دیگه بخرم، چون واقعا همه ی نیازامو در حد پرچمدارها برطرف کرده، پردازنده که همه ی نرم افزارها و بازیها رو بخوبی اجرا میکنه(هرچند خیلی اهل بازیای سنگین نیستم)، دوربین که حرف نداره و در حد پرچمدارهای ۱۲ مگاپیکسلی(سامسونگ اس۹ و نوت۹ و آیفونx و xs ) و حتی بهتر از میانرده های ۴۸ مگاپیکسلی عمل میکنه، البته با گوگل کمرای مود شده عکسای بهتری نسبت به نرم افزار دوربین خوده گوشی میگیره. بعداز یکسال با اینکه بیش از ۵۰ گیگ حافظه پُره اما همچنان مثل روز اول سریع و روون و بدون لگ و هنگه. باتری عالی. شکل و ظاهرش هم واقعا زیبا و محکمه با شیشه براق ضدخش و فریم فلزی، و بارها بدون گارد و گلس از دستم خورده زمین ولی چیزیش نشده. کلا گوشیای نوکیا مخصوصا میانرده و بالارده و پرچمدارهاش خیلی باکیفیت و زیبا و منحصربفردن و شبیه هیچکدوم از گوشیای شرکتای دیگه نیستن(درصورتیکه الان اکثر گوشیای میانرده شبیه همدیگه شدن). و گوشی بعدیم هم احتمالا پرچمدار نوکیا خواهد بود که انشالله اگر پرفکت و حرفه ای و همه چی تموم باشه، هرچند دلم میخواد این گوشی ۸.۳ رو هم چندماهی داشته باشم و باهاش کارکنم. ببخشید توضیحاتم زیاد شد

Nokia 8.3 5G Nokia 8.3 5G

1399/1/5 سلام دوست عزیز، ممنون از پاسخ شما، علاوه بر 5G و چیپست و لنز و صفحه نمایش، مواردی که نام بردم، و همینطور موارد دیگری که الان فرصت نام بردنشون نیس، هم در ساخت و کیفیت و عملکرد گوشی تاثیر دارن، این موارد که هیچی، حتی موارد قوی تر و بهتر از اینها هم در گوشیهای مشابه و حتی ارزانتر هم یافت میشوند. البته مقایسه محصولات شرکتای مختلف از لحاظ قیمت با نوکیا کار صحیحی نیس، چونکه سیاست کاری شرکتها باهم تفاوت دارند. منظورم اینه که با این قیمت میتونست حداقل یه لرزشگیر اوپتیکال و شارژر با توان بالاتر برای سیستم تعبیه کنه، قطعا ارزنده تر میشد. و هم اینکه با توجه به اینکه نوع گلس محافظ صفحه و نوع حافظه داخلی مشخص نشده، امیدواریم گوریلاگلس۵ و ufs باشه، چون اگه گوریلاگلس۳ و emmc باشه، بدجوری توذوق میزنه و از چشم میفته

Nokia 8.3 5G Nokia 8.3 5G

1399/1/4 سلام دوست عزیز، اشتباه گرفتید، من فقط اینجا کامنت میذارم، و خیلی وقته که توی سایت مای.نوکیا به لطف حضور شما، دیگه کامنت نمیذارم، و ماههاست که فقط کامنتا رو میخونم. توی سایت زو.میت هم اصلا عضو نیستم و تا حالا کامنتی نذاشتم. اون آقا حمیدی هم که در مای.نوکیا کامنت گذاشته، یه نفر دیگه ست، هر حمیدی که من نیستم، و قبلا هم این اشتباه و سوتفاهم پیش اومده بود و کامنت گذاشته بود و شما فکرکرده بودید منم و دیدم چه زیبا و مودبانه جواب ایشان و امثال ایشان رو دادید. از این پس اگر خواستم در مای.نوکیا کامنت بذارم، با همین نام کاربری اینجا یعنی «حمید ر» کامنت میذارم که دیگه این اشتباهات و سوتفاهمات پیش نیاد. هرچند عرض کردم به لطف حضور شما و دانسته های بی پایانت دیگه در مای.نوکیا کامنت نمیذارم، و هرگونه تشابه اسمی بنده نیستم، موفق باشین.

Nokia 5.3 Nokia 5.3

1399/1/3 نوکیا باید چیپست این گوشی رو میذاشت روی ۷.۲ و چیپست ۷.۲ رو میذاشت روی این گوشی! چون الان چیپست این گوشی قویتر و بهتر از ۶.۲ و ۷.۲ محسوب میشه که چندماه پیش معرفی و عرضه شدن، و قطعا روی فروش اونها تاثیر منفی میذاره.
در سال ۲۰۲۰ در نسل چهارم این گوشی میانرده با این چیپست و این قیمت، باز هم مودم cat4 ، بازهم رزولوشن صفحه hd (پلاس) مخصوصا با این صفحه بزرگ که تراکم پیکسلیش هم خیلی کم میشه. الان دیگه فقط پایینرده ها صفحه hd دارن، نه میانرده با این چیپست و این قیمت. و باز هم شارژر ۱۰ واتی! انگار گوشیهای سری ۵ نوکیا قرار نیس پیشرفت کنن. انگار که نوکیا میانرده ها و پایینرده هاشو هرسال فقط ظاهرش و اسمشو عوض میکنه و با همون مشخصات و امکانات معرفی و عرضه میکنه! نوکیا جان داری چیکار میکنی برادر؟!؟!
در پایان منتظر نظرات و حملات دوستان نوکیایی هستم.(راستی خودم طرفدار نوکیام و گوشیم نوکیاست، گوشی قبلیم هم نوکیا بود) سال خوبی داشته باشین.

Nokia 8.3 5G Nokia 8.3 5G

1399/1/3 خب بالاخره بعدازمدتها شاهد ارائه یک گوشی پیشرفته و بالارده و حرفه ای از نوکیا هستیم،اما باز هم یسری ضعفها و کمبودها داره که با این قیمت و در سال ۲۰۲۰ از نوکیا بعیده. هرچند تا عرضه محصول و کارکردن با آن ومشخص شدن عملکردش در دنیای واقعی، و صرفا ازمشخصات روی کاغذ، نمیشه در مورد عملکرد یک دیوایس نظر داد، مخصوصا که اگه نوکیا هم باشه. امیدوارم نوکیا درگیر بازی با اعداد نشه و کیفیتش وعملکردش همون نوکیای سابق باشه. این گوشی واقعا زیبا و خاص و منحصربفرده، اما یسری موارد واسم سوال شده که گفتم با شما هم مطرح کنم(همه ی موارد رو توی سایتهای معتبرخارجی و همینطور سایت خوده نوکیا چک کردم)
۱- نوع و سایز سنسور دوربین اصلی و اولترا واید مشخص نشده(هرچند شاید قابل حدس باشه که چی ان)،
همچنین با این دوربین و این امکانات و این قیمت، لرزشگیر اوپتیکال و زوم اوپتیکال نداره، چیزی که نوکیا قبلا در گوشیهای ارزونترش هم ارائه داده بود، و یجورایی واقعا کم کاری کرده، اونم با این قیمت،
رزولوشن دوربینهای ماکرو و تعیین عمق خیلی کمه، یجورایی انگار نوکیا خواسته فقط از سرش باز کنه، مثل پایینرده های خودش و هوآوی و سامسونگ که یه دوربین ۲ مگاپیکسلی میچسبونن تنگ دوربین اصلی که بگن این گوشی دوتا و سه تا دوربین داره! بگذریم، انشالله که در واقعیت عملکردش فراتر از حدس و گمان ما باشه.
دوربین سلفی باز هم فوکوس خودکار نداره! (جهت مقایسه سلفی نوکیا۳ فوکوس خودکار داره)

۲- نوع شیشه محافظ و نوع حافظه داخلی رو مشخص نکرده که چیه؟! احتمالا گوریلاگلس ۳ و emmc باشه، چون اگه گوریلاگلس ۵ و ufs باشه، با افتخار و بعنوان یک پوینت تبلیغاتی توی معرفیش حتما میگفتن! انشالله که حدس ما اشتباه باشه و گوریلاگلس ۵ و حافظه ufs باشه، چون اگه دوتای اولی باشه، کم کاری و ضعف بزرگی درمقابل همرده هاش و هم قیمت هاش(حتی ارزونتر) محسوب میشه! دیگه نوع گلس و حافظه چیزی نیس که بگیم کیفیت ساختش در نوکیا بهتره و نوکیا روش بهینه سازی انجام داده و فلان! بگذریم،

۳- با اینکه تراکم پیکسلی صفحه همین الان هم خوب و قابل قبوله، ولی بشخصه انتظار داشتم ای کاش نزدیک به ۵۰۰ می بود، مثل نوکیا ۸ و ۸ سیروکو. حداکثر روشنایی صفحه نمایش رو هم مشخص نکردن چنده؟!

۴- شارژر ۱۸ واتی دیگه قدیمی شد و واسه این گوشی با این باتری حجیم دیگه فست محسوب نمیشه، و در مقابل همرده هاش و هم قیمتاش با شارژرهای سریعتر و با توان بالاتر مثل ۷۰ درصد و ۹۰ درصد در ۳۰ - ۳۵ دقیقه، یک ضعف و کم کاری محسوب میشه. انشالله حداقل ۵۰ درصد رو توی نیم ساعت پر کنه.

۵- فقط در یک رنگ ارائه شده. البته همین یه رنگش هم زیبا و خاصه.

۶- قیمت! چرا واقعا؟! صرفا بخاطر 5G و چیپست و لنزهای زایس؟! آخه از حداکثر توان چیپست هم استفاده نکرده، مثل پشتیبانی از شارژرهای با توان بالاتر، دوربین های چندگانه با رزولوشن بالاتر، حافظه داخلی پرسرعت(؟؟) و... بگذریم، با این وضع مملکت و ارز، احتمالا قیمتش همردیف سامسونگ اس۱۰ و نوت۱۰ بشه(انتخاب کدوم ترجیح داده میشه؟!)، و هم اینکه واسه خیلیا دست نیافتنی.

۷- تاریخ عرضه رو گفتن تابستون! چقد دیر! یعنی حداقل ۳ - ۴ ماه دیگه، بنظرتون توی این مدت گوشیای جدید با ویژگیها و کارایی جدیدتر و بهتر معرفی نمیشن؟! و یجورایی این گوشی رو قدیمی نمیکنن؟! در کل درک نمیکنم چرا نوکیا انقد دیر دیر گوشیاشو عرضه میکنه.

درپایان منتظر حملات و توهین های دوستان نوکیایی هستم.(راستی خودم طرفدار نوکیام، گوشی فعلیم نوکیاست، گوشی قبلیم هم نوکیا بود) سال خوبی داشته باشین..

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/29 سلام خدمت دوستان، امروز شارژ صفرتاصد این گوشی رو در حالت خاموش بودن گوشی انجام دادم، بعداز نیم ساعت ۵۰ درصد، بعداز یکساعت ۹۰ درصد، و درنهایت بعداز صد دقیقه (یکساعت و چهل دقیقه) به ۱۰۰ درصد رسید. فکرمیکردم ده درصد آخرش ۲۰ - ۲۵ دقیقه طول بکشه، ولی ۹۰ تا ۱۰۰ درصد رو توی چهل دقیقه طی کرد که کمی عجیبه.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/23 خواهش میکنم، مواردی رو که توی کامنت قبلیم گفتم، اون کارها رو نباید انجام بدین تا باتری گوشیتون سالم بمونه و ظرفیتشو از دست نده. البته عمر باتری های گوشی های موبایل معمولا ۴ - ۵ ساله و با استفاده صحیح هم به مرور زمان در اثر استهلاک و گرما ضعیف و کم ظرفیت میشن و بعداز ۴ - ۵ سال ممکنه خراب بشن و زود شارژ خالی کنن و نیاز به تعویض پیدا کنن.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/21 سلام دوست عزیز، متاسفانه باتری گوشی شما در اثر استفاده نادرست ظرفیتشو از دست داده و خراب شده و باید هرچه زودتر عوض بشه. کارهایی مثل استفاده از گوشی حین شارژ مخصوصا بازیها و نرم افزارهای سنگین و نت سیمکارت، مکررا گوشیو به شارژ زدن با مدت زمان کم، شب تا صبح گوشیو تو شارژ گذاشتن، استفاده زیاد از گوشی بطوریکه شارژ به زیر ۱۰ و ۵ درصد برسه و بعدش بزنین به شارژ تا ۱۰۰ بشه، این کارها باعث میشه به باتری خیلی فشار بیاد در طولانی مدت سلولهای باتری ظرفیتشونو از دست بدن و باتری خراب بشه و باد کنه.

Nokia 7 plus Nokia 7 plus

1398/12/19 سلام، بله درسته هر آپدیتی نیاز به ریست فکتوری نداره، مثل آپدیتهای ماهانه که عموما پچ امنیتی هستن و حجم زیادی هم ندارند، و با یه ریستارت اوکی میشن. اون دوستمون در مورد آپدیت به اندروید ۱۰ سوال پرسیدن، بنده هم عرض کردم «بهتره» ریست فکتوری کنن، نه «حتما» . بعداز آپدیتهای اصلی اندروید که حجم گیگابایتی دارن، مثل آپدیت از اندروید ۹ به ۱۰ ، اکثر کارشناسان توصیه میکنند که بعداز آپدیت «بهتره» گوشی ریست فکتوری بشه. میتونین ریست فکتوری هم نکنید و اگه گوشی مشکلی نداشت نیازی به ریست فکتوری نیس. ولی بعضا پیش میاد که بعداز آپدیت یسری باگها و اختلالات جزئی پیش میاد که بیشترشون با ریست فکتوری درست میشن. پس اگه عملکرد گوشی مشکلی نداشت نیازی نیس ریست فکتوری بشه.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/17 خواهش میکنم، این گوشی فست شارژه دوست عزیز، اتفاقا صراحتا توی همه ی سایتا چه ایرانی و چه خارجی نوشته فست شارژ ۱۸ واتی داره. روی خوده شارژرش هم نوشته ۱۸ واتی، طبیعتا ۱۸ وات فسته و معمولی نیست. و اینکه وقتی توی نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ میشه یعنی این گوشی فست شارژه. شاید شارژرتون فست نیست؟ شارژر رو چک کنید و ببینید روش عبارات ۵ ولت و ۳ آمپر ، ۹ ولت و ۲ آمپر ، ۱۲ ولت و ۱.۵ آمپر نوشته یا نه؟ به هرحال شارژر و پریز و جریان برق رو چک کنید، شاید شارژر یا پریز اتصالی و اختلال داشته باشن. ولی خب خوده گوشی از همه نظر عالیه و بنده بیش از یکسال دارمش و تا الان که مشکلی نداشته. مبارکتون باشه و امیدوارم مشکلش حل بشه.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/17 سلام دوست عزیز، احتمالا شارژرتون مشکل داره یا اصلی نیس یا عوضش کردن،
چندتا کامنت پایینتر در مورد تایم شارژ شدن این گوشی که بنده هم دارمش، توضیح دادم.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/17 سلام دوست عزیزم، والا من که از لحاظ کیفیت صدا مشکلی ندارم، نه اسپیکر و نه با هندزفری (البته هندزفری اصلی خوده نوکیا که توکارتن پلمپ گوشی بود].
آپدیت های ماهانه عموما فقط پچ امنیتی هستن، آپدیت های بهبود عملکرد یا آپدیتهای اندروید معمولا سالی دو-سه بار تا سه-چهار بار ارائه میشن، اونم در صورتی که نرم افزار یا سخت افزار گوشی باگ و هنگی و اختلال عملکرد داشته باشن، در غیراینصورت آپدیت بهبود عملکرد معنا و لزومی نداره. البته اینها در مورد گوشی ۸.۱ هست! در مورد گوشی x7 که ورژن رام چین این گوشی هست، حق با شماست، برای x7 کمتر و دیرتر آپدیت میاد. و چندماه پیش هم نوکیا اعلام کرد ظاهرا با اون تیم نرم افزاری چینی که آپدیتهای گوشیهای رام چین مثل x5 و x6 و x7 و x71 و... امثال اینها رو آماده و ارائه میکردن، به مشکل خورده، و دنبال یه تیم نرم افزاری دیگه ست تا آپدیتهای گوشیهای رام چین رو آماده و ارائه کنن. و فعلا خیلی وقته که برای x7 آپدیتی نیومده، تا بعد ببینیم چی میشه. البته در مورد ۸.۱ که رام گلوبال و اندروید وان هست و تحت ساپورت مستقیم گوگل هم هست، گمون نکنم این مشکلات وجود داشته باشه..

Nokia 7 plus Nokia 7 plus

1398/12/14 سلام، وقتی گوشیو آپدیت میکنین، بعدش بهتره که گوشی ریست فکتوری بشه تا آپدیت با نرم افزار و سخت افزار گوشی مَچ بشه، و با ریست فکتوری اطلاعات و فایلهای گوشی پاک میشه و میشه مثل روز اول که خریدین. پس قبل از آپدیت و ریست فکتوری باید از اطلاعات و فایلهای گوشی بکاپ گرفت یا به لپ تاپ انتقالشون داد.
در مورد اینکه آپدیت کنین یا نکنین، با توجه به اینکه بعضیا از آپدیت ناراضی بودن(و بعضیا هم راضی بودن) بهتره ریسک نکنین و آپدیت نکنین چون «احتمال» داره مشکلات و باگهای بعداز آپدیت براتون پیش بیاد، مثل زود خالی شدن باتری و داغ کردن و هنگ و لگ و کم شدن کیفیت دوربین و عکسبرداری، و بقیه مشکلاتی که قبلا دوستان ذکر کردند.
در کل اگه الان از عملکرد و باتری و دوربین و سرعت گوشی راضی هستین، بهتره ریسک نکنید و لزومی نداره آپدیت کنید.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/10 خواهش میکنم، قبلا بعضی دوستان گفتن که ظاهرا تاچ پنل گوشی ۸.۱ شون یا نواتک بوده، و یا گودیکس. موضوعی که از مدت ها قبل، بحثش در مورد گوشی ۷پلاس هم وجود داشت. که ظاهرا تاچ پنل های نواتک بعضیاشون کیفیت مناسبی ندارن و بعضیاش به مشکل خوردن. بعضی دوستان هم گفتن که تاچ پنل گوشی شون نواتک بوده و مشکلی نداشتن و گوشی خیلی اوکی کار میکنه. البته گوشی بنده x7 هست و توی درباره تلفن، تاچ پنل رو نوشته himax ، نمیدونم که آیا ۸.۱ هم himax داره یانه؟! وقتی یه گوشی رو کارخونه های مختلف با سخت افزار مختلف تولید کنن، ممکنه این مشکل و عدم هماهنگی سخت افزار پیش بیاد. و متاسفانه از روی کارتن گوشی نمیشه فهمید که تاچ پنل گوشی چیه، و حتما باید گوشی رو روشن کرد و با رفتن به تنظیمات و درباره تلفن میشه این موضوع رو فهمید. قبلا بعضی دوستان هم گفتن که با فروشنده توافق کردن که به شرط روشن کردن گوشی و گودیکس بودن تاچ پنل، گوشی رو خریدن. به هرحال امیدوارم مشکل گوشی تون حل بشه.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/8 سلام، بله قطعا ارزششو داره. ۸.۱ در واقع آپدیت و ارتقا در مشخصات و عملکرد ۷پلاس هست و جانشین ۷پلاس هست، ۸.۱ تقریبا یکسال بعداز ۷پلاس تولید و عرضه شده و جدیدتره، شکل و طراحی و زیبایی و خوشدستی ۸.۱ بهتره. صفحه نمایش ۸.۱ تکنولوژی pure display داره و محتوای hdr10 رو ساپورت میکنه که فیلمها و عکسها و بازیها رو بهتر و باکیفیت تر نمایش میده. نسبت به ۷پلاس، cpu و گرافیک ۸.۱ ارتقا پیدا کرده و جدیدتر و قویتر و کم مصرف تره. سنسور دوربین از سونی ۳۶۲ به ۳۶۳ ارتقا پیدا کرده و به لرزشگیر اوپتیکال ois مجهز شده که از این نظر عکسها و فیلمهایی فوق العاده با کیفیت و با جزئیات دقیق در حد پرچمدارها مثل نوت۹ و اس۹ و آیفونx میگیره. باتریشون تقریبا در یک سطحه، البته ظرفیت باتری ۷پلاس کمی بیشتره، اما چون cpu گوشی ۸.۱ کم مصرف تره، در عمل باتریشون تقریبا در یک سطحه، و با ۸ - ۹ ساعت کار کردن و وبگردی و تلگرام و اینستا و بازیهای معمولی و تماس و پیامک و... باتریش از صبح تا شب جواب میده. در مورد بازیهای سنگین و حجیم اطلاعات ندارم چندساعت. اما کاملا ارزششو داره که یک-یک و خوردی بیشتر هزینه کنی و ۸.۱ رو بخری.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/8 سلام دوست عزیز، من چندبار شارژ 0 تا 100 رو انجام دادم (با فواصل یکماه-یکماه) تقریبا ۲ ساعت طول میکشه (ممکنه ۵ دقیقه کمتر یا بیشتر بشه)، و اکثرا بین ۲۰ - ۳۰ درصد میزنم به شارژ و طی ۳۰ - ۴۰ دقیقه به ۸۰ - ۹۰ درصد میرسه(در صورتیکه حین شارژ از گوشی استفاده نکنم) احتمالا شارژر شما اصل نیس یا عوضش کردن.
درمورد تایپ و تاچ صفحه نمایش، گوشی رو یه ریست فکتوری کنین شاید درست بشه.
منظورتون از gkeyboard همون gboard هست؟!
توی تنظیمات گوشی، قسمت درباره تلفن، تاچ پنل رو چک کنید، اگر novatek بود احتمالا مشکل سخت افزاری و بخاطر کیفیت نامطلوب تاچ صفحه نمایشه.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/2 سلام دوست عزیز، گوشی بنده x7 با رام چین(رام اصلی) هست. منظور شما از «فایل دامپ بگیرن ازش» رو متوجه نشدم. لطفا کمی بیشتر توضیح بدین. جسارتا کدوم شهر تشریف دارین؟ در هر صورت اگر کمکی ازم بربیاد در خدمتم

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/12/2 بله درسته وقتی روی x7 رام گلوبال ریخته بشه، یا برعکس، روی 8.1 رام چین ریخته بشه، یا روی هر گوشی دیگه ای یه رام دیگه(کاستوم) بجز رام استوک مربوط به اون گوشی ریخته بشه، «ممکنه» برای اون گوشی مشکلات نرم افزاری پیش بیاد(و البته نه لزوما همه ی اون مدلها! )، و بنده با آگاهی از «احتمال» وجود داشتن این مشکلات، هنگام سفارش x7 با پشتیبانی هماهنگ کردم که فقط رام چین رو برام ارسال کنند(نه رام گلوبال فلش زده روی آن را!) و الان تقریبا بیش از یکسال میشه که x7 دارم و با اینکه درحال حاضر بیش از ۵۰ گیگ از حافظه ی آن پر می باشد، از نظر سرعت و روونی و عملکرد و سوییچ بین نرم افزارهای مختلف، مثل روز اول کار میکنه و افت نکرده. باتریش هم همینطور. قطعا این دوگوشی تفاوتهایی با هم دارند و از لحاظ نرم افزاری و آپدیت و امنیت احتمالا برتری با 8.1 هست، اما از لحاظ سخت افزاری و کیفیت ساخت و سرعت و عملکرد گمان نکنم تفاوتی باهم داشته باشند. حداقل من که از نزدیک مقایسه کردم، تفاوتی ندیدم و بنظرم x7 هم دست کمی از 8.1 ندارد(نه اینکه چون خودم x7 دارم بخوام الکی ازش تعریف کنم). دقت کنید که برای همون 8.1 یا هرگوشی دیگه ای از هر برندی ممکنه اینچنین مشکلات نرم افزاری پیش بیاد. و فکرنکنم مشکل نرم افزاری یک گوشی رو بشه به همه ی مدلهای اون گوشی تعمیم داد، وگرنه باید افراد دیگه ای هم این مشکل رو مطرح میکردند.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/11/10 سلام دوست عزیز. من معمولا روی گوشیام گارد و گلس نمیذارم و اگه مسافرت یا کوه و جنگل برم، بعضی وقتا گاردشو میذارم، ولی اکثرا بدون گارد و گلس استفاده میکنم چون خوشگلتر و خوش دست تر بنظر میاد. این گوشی رو از آذر پارسال دارم و دو-سه باری بدون گارد و گلس از دستم افتاد روی سرامیکای کف آشپزخونه و محل کار، چندبار هم توخیابون از دستم افتاد روی آسفالت. اما خدارو شکر هیچ خط و خش و ترکی برنداشت و چیزیش نشد. فقط فریم فلزی دورش چندجاش خط و خش برداشت.(در صورتیکه دیدم بعضی دوستام که گوشیشون صفحه نمایش amoled داره، بعداز یکی-دو بار زمین خوردن حتی با وجوده داشتن گارد و گلس، نصف یا کل صفحه نمایش سوخته و باید کلی پول بده و عوضش کنه) از این نظر استحکام و عمر و ثبات کیفیت صفحات ips lcd از amoled بهتره. شاید کنتراست و نمایش رنگها و مصرف باتری در صفحات amoled بهتر باشه، اما قطعا ضعیفتر و حساسن و بعدازچندسال کیفیت نمایششون کم میشه و عمر کمتری دارن. و اینکه بنده خودم برای تست با چاقو و کلید چندبار روی جلو و پشت این گوشی ضربه زدم و روش چاقو کشیدم اما هیچ خط و خش و تَرکی برنداشت. از این نظر خیلی محکم و مقاوم و در عین حال زیبا و براقه. من رنگ سرمه ای تیره شو دارم که خیلی خوش رنگ و خوشگل و براقه. کیفیت صفحه نمایشش هم واقعا خوبه و از اکثر میانرده ها بهتره و با حداکثر روشنایی زیر نور مستقیم آفتاب، واضح و به خوبی نمایش میده. البته به دوستان پیشنهاد میکنم که ریسک نکنن و حتما گارد و گلس محافظ روی گوشی بذارن. چون هرگوشی ای هم که باشه و هرچقدر هم که محکم باشه بازم ممکنه تحت ضربه و فشار محکم، ترک برداره یا بشکنه. چندتا از دوستام آ۵۰ و آ۷۰ دارن و من فقط تونستم دوربیناشونو از نزدیک باهم مقایسه کنم، تونمایش جزئیات اجسام دور یا کوچیک، و هنگام زوم، و طبیعی بودن رنگها و رنج داینامیکی، دوربین این گوشی بهتر و باکیفیتتر عمل کرد(احتمالا بخاطر عملکرد پیکسلهای بزرگتر سنسور دوربین و لرزشگیر اوپتیکال و لنز زایس), خوده دوستام هم که گوشیمو دیدن گفتن از نظر شکل و طراحی خوشگلتر و خوش دست تره. (نه اینکه چون خودم این گوشیو دارم بخوام تعریف الکی یا اغراق کنم)، متاسفانه وقت نشد کیفیت صفحه نمایش و باتری و سرعت پردازش و... اینها رو خیلی مقایسه کنم، اما مطمئن باشین اگه از اون دو گوشی بالاتر نباشه، پایینتر هم نیس، و مطمئنا از همه نظر از آ۵۰ بهتر و بالاتره. بازم خودتون از نزدیک دستتون بگیرین و کار کنین و ببینین از کدوم بیشتر خوشتون میاد. اما اگه اولویتتون استحکام و مقاومته، بنظرم این گوشی از اون دوتا بهتره. موفق باشین..

Honor Magic Honor Magic

1398/10/24 سلام دوستان، بنده این گوشی رو میخوام، کسی یا جایی رو نمیشناسین که این گوشیو بفروشه؟ حتی کارکرده؟!

Nokia C1 Nokia C1

1398/10/20 فقط به درد تماس و پیامک میخوره، گهگاهی هم موسیقی گوش کردن.
وبگردی و شبکه های اجتماعی و دانلود و بازی که اصلا و ابدا، به عبارتی این گوشی واسه پدربزرگا و مادربزرگا خوبه.

Nokia 7.2 Nokia 7.2

1398/10/9 سلام، اگه فقط نوکیا میخوایین و گوشی کوچیکتر از ۷پلاس میخوایین، ۷.۱ گزینه خوبیه، اگه گوشی بزرگتر میخوایین که دوربین و صفحه نمایش و پردازنده بهتری داشته باشه، قطعا ۸.۱ بهتر از این گوشیه. یه نگاهی هم به اون بندازین.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/10/4 مگه این قضیه واسه ۷پلاس نبود فقط؟!؟!
فکرنمیکردم واسه این گوشی هم اینجوری باشه،
گوشی من توی تنظیمات، قسمت درباره تلفن تاچ پنل رو نوشته Himax

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/9/25 من انگشتمو چندثانیه روش نگه داشتم و بعدش بردمش سمت بالای صفحه (آیکون ریموو) و به راحتی پاک شد. اینکه شما میگین نمیشه عجیبه واقعا.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/9/25 گوشی بنده هم ایکس۷ و رام چین هست

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/9/22 سلام مبارک باشه، در مورد تنظیمات ناچ مطمئین توی تنظیمات گوشی نبود؟؟؟؟
چون منم همین گوشیو دارم و واسه من که داره، توی مسیر ستینگ، دیسپلی، اَدوَنسد، استاتوس بار استایل. میتونید تنظیمات ناچ رو تغییر بدین. یه اسکرین شات از صفحه تنظیمات ناچ گوشیم هم براتون میذارم:

http://s7.picofile.com/file/8381713134/Screenshot_2019_12_13_19_57_50.png

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/9/22 سلام واسه من مینویسه شارژینگ ولی خب فسته.

Nokia 2.3 Nokia 2.3

1398/9/21 آخه این چیه؟؟!! اندروید هنوز همون ۹ ، سی پی یو هم همونه. رزولوشن صفحه نمایشو یه ذره بیشتر هم نکرده و تراکم پیکسلیش کمتر هم شده! بجز دوربین دوم تشخیص عمق، پیشرفت خاصی نداشته. بهتره نوکیا بجای عرضه ی دوتا پایینرده در یک سال، به فکر عرضه ی بالارده های جدید(اندروید ۱۰ و سی پی یو سری ۷ اسنپدراگون) و پرچمدارهای جدید و قوی(سی پی یو اسنپدراگون ۸۵۵پلاس و سی پی یو ۸۶۵ ) باشه وگرنه بدجور از بازار گوشیهای هوشمند جا میمونه و دوباره فراموش میشه! بشخصه منتظر رونمایی از نوکیا ۸.۲ و نوکیا ۹.۱ هم بودم که باز هم تاخیر و تاخیر. بنظرم بهتر بود نوکیا اسم این گوشی رو میذاشت ۲.۲پلاس چون فقط صفحه نمایشش بزرگتر شده و دوربین دوم داره.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/9/16 سلام دوستان، اطلاع دارین این گوشی واسه پشتش هم گلس داره یا جایی هست بفروشن؟؟ چون قبلا دیدم بعضی گوشیا که پشتشون شیشه ای هست واسه قسمت پشتی هم گلس دارن(مثل گلس صفحه نمایش). ممنون.

Nokia 8.1 (X7) Nokia 8.1 (X7)

1398/8/23 لینک دانلود گوگل کمرای مود شده مخصوص نوکیا ۸.۱ (و x7 ) :

https://f.celsoazevedo.com/file/cfiles/gcm1/MGC_6.2.030_nokia_8.1_06.01.apk

در حالت hdr روشن(بدون فعال کردن حالت enhanced ) عکسهای به مراتب واضحتر و طبیعی تر با نوردهی و کنتراست و هایلایت و shadow بهتری میگیره.
حالت شب ( night sight ) اش هم که حرف نداره و عکسای عالی و باکیفیت و با نور و رنگ بهتری در شب میگیره. (همه ی اینا بخاطر نرم افزار و پردازش و هوش مصنوعی بهتر اپ دوربین گوگله)
(و طبق توضیحات توی تنظیمات خوده اپ، بعداز اعمال تغییرات متناسب با نوع عکسبرداری، باید گوشی رو ریستارت کرد)

البته چون نمیدونم امن هست یا نه، بعداز نصب و قبل از ورود به برنامه، توی تنظیمات گوشی، قسمت اپ ها، دسترسی و اجازه شو به لوکیشن(مکان) و وایفای مسدود کردم، همینطور دسترسیش به نت رو کلا قطع کردم(به اضافه دسترسی به نت در پس زمینه) و همینطور مسدود کردن دسترسی به باتری در پس زمینه. که اگه فرضا بدافزار تبلیغاتی یا جاسوسی داشته باشه، به این طریق جلوی اتصالش به سرورهاشو قطع کرده باشم. تا الان که خوب و روون بوده و مشکلی از جمله هنگی یا مصرف زیاد باتری نداشته. و عکسای بهتری نسبت به اپ دوربین خوده گوشی میگیره.

Nokia 7 plus Nokia 7 plus

1398/8/9 لرزشگیر اوپتیکال مهمتره که ۷پلاس نداره. من خودم واسه مقایسه با زوم دوبرابری ۸.۱ عکسهایی واضح و با جزئیات دقیق در حد زوم اوپتیکال دوبرابری آیفونx دوستم گرفتم. اکثر گوشیهایی که زوم اوپتیکال دارن، لرزشگیر اوپتیکال هم دارن چون شما تا وقتی تصویری ثابت و فیکس و واضح نداشته باشی و تصویر همش بلرزه و تار باشه، زوم اوپتیکال آنچنان هم کارایی نداره، مگر اینکه گوشی رو بذاری روی شاسی یا پایه و عکس بگیری، که همه شاسی ندارن یا استفاده نمیکنن. در نتیجه واسه عکسبرداری با دست جهت حذف لرزشهای دست، کارایی لرزشگیر اوپتیکال مهمتر و کاربردی تره. البته سلیقه و نوع استفاده ی کاربر هم مهمه. ممکنه یه نفر زوم اوپتیکال واسش مهمتر و کاربردی تر باشه، یه نفر دیگه لرزشگیر واسش مهم و کاربردی باشه. در کل بهتر بود این دوتا گوشی هردوتای این قابلیتها رو باهم داشتن، ولی خب چون میانرده هستن باید توی یه زمینه هایی کمبود داشته باشن، که اگه کاربر گوشی همه چی تموم میخواد، مجبور بشه پرچمدار بخره. ولی خب 8.1 برتری های بیشتری نسبت به 7پلاس داره که باعث میشه از این یه کمبودش بشه چشمپوشی کرد.
موارد 1 تا 40 از مجموع 242 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا