مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : Igid I
  • تاریخ عضویت : 1393/2/3
  • تعداد نظرهای داده شده : 23

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 23 از مجموع 23 مورد

Nokia 808 PureView Nokia 808 PureView

1395/1/16 سلام
من fp3 رو نصب کردم و قبل از این کار سایت های زیادی رو مطالعه کردم راجع به این پروسه. من فقط به سایت های خارجی اعتماد دارم. بنابراین تعداد زیادی سایت خارجی و مقاله های انگلیسی زبان رو خوندم. ببینید بحث سر اینه که این به اصطلاح fp3 که ما میگیم، شاید نشه اسمش رو fp3 گذاشت چون اگه سیستمی با عنوان fp قرار باشه ارائه بشه، همونطور که گفتید، خود سایت نوکیا باید ارائه بده که اونم خیلی وقته نوکیا از سیمبین پشتیبانی نمیکنه. اگه فایل نصبی تحت عنوان fp ارائه بشه، باید تغییرات خیلی زیاد و بنیادینی در عملکرد سخت افزار توسط نرم افزارش بتونه اعمال کنه که خب بعضی کدهای اختصاصی لازم داره که اونم در انحصار خود نوکیا هست. پس بحث fp3 از نظر علمی و عقلانی تا زمانیکه نوکیا رسما چیزی معرفی و ارائه نکنه، منتفی هست ولی ما از منظر غلط مصطلح به این عبارت fp3 نگاه میکنیم. حالا اگه fp3 درکار نیست، پس من و بقیه دوستان آیا دروغ میگیم؟پس ما چکار کردیم؟چی نصب کردیم؟حقیقتش اینه که سیمبین هم مثل اندروید، هم دوستداران زیادی داره و هم توسعه دهندگان نرم افزاری (developer) زیادی داره. این توسعه دهنده‌ها با توجه به قدرت سخت افزاری بالای دوربین موبایل ۸۰۸ اومدن یه کاری کردن که محور تغییرات نرم افزاری که اعمال میکنند، بیشتر روی دوربین باشه. درواقع دقیقا معادل کاری که developer های اندروید طی دستکاری نسخه اصلی اندروید و ارائه ی کاستوم رام های زیاد و متعدد انجام میدن رو برای سیمبین انجام دادن. پس این fp3 معروف، اصلا fp نیست و معادل همون کاستوم رام های اندروید هست که روی نسخه ی اصلی fp2 سوار شده و هیچکدوم از سایت های معتبر خارجی حتی اون سایتی که من آموزش اعمال این تغییرات رو ازش خوندم هم از چیزی بنام fp3 حرف نزدن. این از بحث fp3 و شک و شبهه های زیادی که ایجاد کرده بود. و اما تغییرات مهمی که طی این دستکاری بدست میاریم: دستیابی به همه ی ۴۱ مگاپیکسل قدرت سنسور دوربین: این اتفاق صحت داره و هیچ کلک نرم افزاری در کار نیست. اگه درزمینه ی لنز و سنسور دوربین ها اطلاعات کمی هم داشته باشیم، میدونیم که دیافراگم دایره ای شکل و سنسور، مستطیل شکله. شما اگه یک سکه رو روی یک قوطی کبریت قرار بدید، سکه تمام سطح مستطیلی قوطی کبریت رو پوشش نمیده و این داستان همین دوربینه. سنسور موبایل ۸۰۸ بیشتر از ۴۱ مگا تا پیکسل داره و ۴۱ مگاپیکسلی هم که همه جا صحبتشه، دقت موثر اون سنسور هست. دقت موثر سنسور یعنی حداکثر سطحی که سکه ی دایره ای شکل میتونه روی قوطی کبریت پوشش بده. شرکت سازنده برای اطمینان از عملکرد پیوسته صحیح دوربین، میاد کمی کمتر از ۴۱ مگاپیکسل روی سنسور برای پوشش و نورگیری توسط دیافراگم تعریف میکنه و بعبارتی سکه کوچکتری روی همون قوطی کبریت قرار میده. کاری که developer ها انجام دادن، اینه که دقت موثر رو بالا بردن و به ۴۱.۵ مگاپیکسل رسوندن. به زبان ساده، سطح پوشش سکه روی قوطی کبریت رو افزایش دادن (شعاع سکه رو افزایش دادن = سکه ی بزرگتر) و این یعنی نیم مگاپیکسل هم بیشتر از دقت ۴۱ مگاپیکسلی معرفی شده ی دوربین.پس واقعا نتیجه عالیه.درمورد حالتPureView:اگهAspect Ratioروی۱۶:۹باشه،به ترتیب۲-۵و۸مگاپیکسل و درحالت۴:۳هم به تربیت۳-۵و۱۲مگاپیکسل داریم.من بهترین پیشرفت این دستکاری رو در همین۱۲مگاپیکسل میدونم و نه۴۱.۵مگاپیکسل.هرقدر تعداد پیکسلها بالا بره،همونقدر اندازه شون ریزتر میشه و این یعنی پیش بسوی نویز بیشتر در عکاسی در شرایط نوری ضعیف و فاجعه!ولی اگر ما۱۲مگا تا پیکسل خیلی بزرگ روی سنسور داشته باشیم،فوق‌العاده‌س!

Huawei G8 Huawei G8

1394/12/20 سلام جناب هیچ فرقی ندارن به نظر من ۳۲ گیگ بخرید با پرداخت ۳۰-۴۰ هزارتومن بیشتر ناقابل خودتون رو از لگ های احتمالی نسخه ۱۶ گیگی تاحدودی بیمه کنید.

Huawei G8 Huawei G8

1394/12/20 سلام دوست عزیز
من هفته ی پیش یک جی۸ طلایی برای خواهرم و یک گلکسی آ۷ ورژن ۲۰۱۶ سفید برای مادرم خریدم. با آنر۷ کار نکردم ولی پارسال یک آنر۶ برای پدرم خریدم که آنر۶ در مقایسه با این دوتا حداقل از لحاظ زیبایی به نظر من حرفی برای گفتن نداره.بحث زیبایی کاملا سلیقه ای هست تا جایی که خواهر من جی۸ طلایی خودش رو زیباتر از آ۷ ۲۰۱۶ سفید مادرم میدونه و مادرم هم برعکس. ولی من با سلیقه پسرانه م میگم جی۸ ظاهر مهندسی تر و به قولی "های کلاس" تری داره مخصوصا برشهای آینه ای فلز دور سنسور اثر انگشت و دوربینش خیلی چشم خیره میکنه به خودش. درمقابل آ۷ ۲۰۱۶ به دلیل باریک تر بودن صفحه نمایشش مخصوصا تو رنگ سفیدش ظاهر ظریفتری داره و چون با بقیه ی گلکسی های سامسونگ تفاوت خاصی تو طراحی نداره، زیاد چشم اطرافیان بهش جذب نمیشه تا جی۸. مگر اینکه واسه آ۷ گارد ضدضربه نندازید و شیشه ی پشتش معلوم باشه موقعی که دارید باهاش دم گوشتون حرف میزنید. اونوقت شاید از دور مقداری شبیه اس۶ جلوه کنه. این از بحث زیبایی. سنسور اثر انگشت جی۸ با قاطعیت میگم سنسور آ۷ رو قورت میده.خیلی سریعتر و دقیقتره. خیلی! و اما دوربین: من دوربین اصلی جی۸ رو به دوربین اصلی آ۷ ترجیح میدم ولی دوربین سلفی آ۷ خیلی جزئی عکسهاش شفاف تر از جی۸ هست. خیلی جزئیه اگه مقایسه ای نگاه نکنید اصلا متوجه نمیشید و فکر میکنید هردو کیفیت یکسانی دارن. ولی صفحه نمایش: صفحه ی آ۷ باتوجه به سوپر امولد بودنش رنگهای اشباع تر و روشن تری نسبت به جی۸ داره و خوشتون میاد همش نگاهش کنید.مخصوصا اینکه تم های شاد تری نسبت به جی۸ داره آیکونها و منوهاش شاد تره.ولی اینا زیاد حاد نیست چون با نصب یه لانچر ساده میتونید آیکون ها و منوهای دلخواهتونو روی جی۸ اعمال کنید. اما درکل صفحه ی آ۷ روشنایی بیشتری نسبت به جی۸ داره. راجع به باتری هم آ۷ هم آمپراژ بالاتری داره هم اینکه کم مصرف تره نسبت به جی۸.باتری جی۸ ضعیف تره.ولی نه زیاد! در حد ۴۵ دقیقه کارکرد بیشتر. آنتن دهی و کیفیت مکالمه ی هردو گوشی یکسانه و نمیشه یکی رو بر دیگری برتری داد.سخت افزار آ۷ و قدرت پردازشیش نسبت به جی۸ بالاتره ولی اونم درحدی نیست که تو استفاده ی روزمره تفاوت فاحشی احساس بشه ولی خب اگه براتون مهمه، بدونید که سی.پی.یو آ۷ قوی تره.جمع بندی: قبل از خرید بیشتر از همه چیز مبلغیه که میخواید هزینه کنید. جی۸ برای رده قیمتی زیر ۱ میلیون تومن تنها و بهترین گزینه س ولی اگه میخوایید ۳۰۰ تومن بیشتر هزینه کنید، آ۷ به نظر من "یکی" از گزینه های مناسبه که انتخاب اون میتونه خیلی به سلیقه بستگی داشته باشه که تو رنج قیمت آ۷ من خودم هیچوقت آ۷ برنمیدارم و سعی میکنم یکی از گوشی های دیگه ی هوآوی رو انتخاب کنم چون زیبایی زیاد برام مهم نیس و سخت افزار برام ارجحیت داره. در آخر اگه شما نمیخواهید بیشتر از ۱ میلیون هزینه کنید، جی۸ بهترین گزینه ی شماست. ولی درصورتیکه بودجه تون بیشتر از ۱ میلیون باشه، بین آ۷ و مدل های دیگه از برندهای دیگه اگه بیشتر تحقیق کنید، به گزینه های مناسب تر از آ۷ هم خواهید رسید. موفق باشید

Huawei G8 Huawei G8

1394/12/18 خواهش می‌کنم. به نظر من هم اگه از همون شارژر استاندارد داخل جعبه یا پورت خروجی ۱ آمپر پاوربانک‌تون استفاده کنید خیلی بهتره. چند دقیقه بیشتر صبر کردن ارزششو داره. از اونجایی که باتری جی۸ توسط کاربر قابل تعویض هم نیست، باید خیلی لیلی به لالاش بذارید وگرنه اگه باتریش بدلیل ورودی ولتاژ بالا سریعتر از زمان معمول عمر مفیدش رو از دست بده، احتمال اینکه مقدار زیادی از اعصاب و بعد پولتون از بین بره (خدای ناکرده) زیاده.

Huawei G8 Huawei G8

1394/12/17 سلام من یک پاوربانک دارم که ۲ پورت خروجی داره. یکی ۱ آمپر و دیگری ۲.۱ آمپر. همین آزمایشی رو که گفتید قبلا بصورت مقایسه ای انجام دادم به این صورت که یک موبایل الجی جی۴ و یک هووآوی جی۸ رو در میزان شارژ شدن با ۲ پورت با خروجی متفاوت باهم مقایسه کردم. از اونجایی که ظرفیت باتری هردو این موبایل ها ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعته، نتیجه ی آزمایش تا حدود زیادی میتونه قابل استناد باشه. الجی جی۴ به لطف پردازنده ش از کوییک شارژ پشتیبانی میکنه ولی جی۸ رو اطلاعی ندارم اما باتوجه به اسنپدراگون بودن پردازنده ی جی۸، احتمالش هست که حداقل از کوییک شارژ نسل اول پشتیبانی بکنه. و اما آزمایش: الجی جی۴ در مدت ۱۵ دقیقه با خروجی ۱ آمپر، ۱۰ درصد شارژ شد. وقتی الجی جی۴ رو به پورت ۲.۱ آمپری وصل کردم پیغام هشداری داد مبنی بر اینکه اگر میخواهید باتری دستگاه بهینه و سریعتر شارژ شود آن را به شارژر مناسب وصل کنید. این یعنی اینکه پشتیبانی از کوییک شارژ الجی جی۴، اون کوییک شارژی نیست که ۲.۱ آمپر ورودی داشته باشه و ورودی باید کمتر از ۲.۱ آمپر باشه. با این حال پیغام هشدار رو نادیده گرفتم و الجی جی۴ به مدت ۱۵ دقیقه به خروجی ۲.۱ آمپر وصل بود و در کمال ناباوری آخر کار تنها ۷ درصد شارژ شده بود! همین آزمایش رو برای هووآوی جی۸ تکرار کردم. جی۸ با خروجی ۱ آمپر در ۱۵ دقیقه تنها ۵ درصد و با خروجی ۲.۱ آمپر در ۱۵ دقیقه ۱۰ درصد شارژ شد. حالا اینکه خروجی ۲.۱ آمپر برای جی۸ میتونه مضر باشه یا نه اطلاعی ندارم ولی با آزمایشی که من انجام دادم خروجی ۲.۱ آمپر، ۲ برابر سریعتر از خروجی ۱ آمپر جی ۸ رو شارژ میکنه ولی داخل جعبه ی جی۸، شارژری که براش قرار دادن ۱ آمپر خروجی داره. امیدوارم تجربیاتم به دردتون بخوره.

Samsung Galaxy A7 2016 Samsung Galaxy A7 2016

1394/12/14 آقا دلیل نمیشه مدلی که شما خریدید چون ۲ اسلات داره، پس بقیه الکی میگن! این گوشی در ۲ مدل روانه بازار شده که یک مدلش ۲ اسلات داره یکی برای سیم اصلی و دیگری براش سیم دوم "یا" مموری اکسترنال. مدل دیگه ی این گوشی ۳ اسلات داره که یکی برای سیم اصلی، دیگری برای سیم دوم و اسلات سوم هم برای مموری کارت هست که بنده مدل ۳ اسلاته این گوشی رو تهیه کردم بسیار هم راضی هستم با قیمت ۱ میلیون و ۲۵۰ هزارتومن از بازار تبریز خریدم در این قیمت این امکانات و سخت افزار و طراحی و مخصوصا ۳ اسلاته بودن واقعا کم نظیره. به دوستان دیگه هم نصیحت میکنم موقع خرید از ۲ یا ۳ اسلاته بودن این موبایل اطمینان کسب کنید تا بعدا پشیمون نشید که وای من نمیدونستم ۳ اسلاته هم داره...
یاحق

Samsung Galaxy A7 2016 Samsung Galaxy A7 2016

1394/12/11 سلام دوستان من این گوشی رو دیروز خریدم برای یکی از فامیل ها توی اطلاعات خود گوشی که رفتم رقم ناکس ۲.۵.بود. آیا در این گوشی ها هم ناکس باید صفر باشه؟

Samsung Galaxy Note 4 Samsung Galaxy Note 4

1394/7/18 یه فهرستی منتشر شده مدهایی که اندروید 6 براشون میاد رو لیست کرده. برای نوت 4 فقط مدل اروپا و مدل اپراتور ورایزن اونجا بود. ظاهرا برای مدلهای رایج در ایران یعنی مدل سی و اچ بصورت رسمی اندروید مارشملو نمیاد !

Samsung Galaxy Note 4 Samsung Galaxy Note 4

1394/7/18 سلام. ظاهرا مشکل جدی هست. منم بعد از کلی تحقیق بین سایتهای داخلی و خارجی مثل شما واقعا برای خرید نوت 4 به شک افتادم و دارم به گزینه های جایگزین فکر میکنم. شایدم قید همه چیو زدم و خریدم. حالا یا جنس خوب درمیاد یا بد. با گارانتی میگیرم که اگه دوربینش (حداقل طی مدت تعهد گارانتی برای تعویض) مشکل پیدا کرد حداقل بشه دستگاه رو با یکی دیگه تعویض کرد. من بین گزینه های جدی برای خرید بغیر از نوت 4 به هووآوی P8 و گلکسی A8 های دوسیمکارت فکر میکردم ولی هرکدوم از اینا عیوبی دارن. یک عیب مشترکشون اینه که اسلات دوم رو فقط میشه بعنوان یکی از قابلیتهای سیمکارت دوم یا مموری کارت استفاده کرد. نمیشه از جفت این قابلیتها استفاده کرد. حالا بگذریم از اینکه نوت 4 هم اسلات دوم فقط از مموری کارت ساپرت میکنه. عیب دیگه P8 دوربین اصلیشه که اگه بخوایم در روز و محیط باز عکس بگیریم انقدر روشناییش زیاده که جزئیات از بین میرن و عکس اصطلاحا میسوزه. درضمن نسبت به P7 بیتریت فیلم برداریش کاهش پیدا کرده و درنتیجه کیفیت فیلمش درحد انتظار نیس.عیب مشترک دیگه شون هم اینه که هم P8 و هم A8 فیلم برداری رو در 30 فریم بر ثانیه انجام میدن. حالا هووآوی رو میشه چشم پوشی کرد ولی A8 سامسونگ با اون 16 مگاپیکسل دهن پرکنش که نسبت به تاریخ معرفی و نشانه های دیگه ش باید با نوت 5 مقایسه ش کرد، حالا 4k ازش نخواستیم. یه فیلمبرداری فول اچ دی 60 فریم بر ثانیه نمیتونه انجام بده! از مزایای بزرگ دیگه هر جفتشون استفاده از پردازنده 64بیتی هست و به طبع اون باتری خوبشون. البته نوت 4 سری اگزینوس هم پردازنده 64 بیتی داره که فعلا روی 32بیت کار میکنه ولی احتمالا در آینده حتی اگه آپدیت رسمی هم نتونه 64بیتی بودنش مورد استفاده قرار بده من ااز ترفندها و کاستوم رام های xda کمک میتونم بگیرم.باتری قابل تعویض هم خیلی خوبه. کاش سونی گند نمیزد به روحیات و احوالاتم با این سنسور دوربینش!حالا باید با هزار شک و ترس بخرم ... :(

Samsung Galaxy Note 4 Samsung Galaxy Note 4

1394/7/18 منم همین برام سوال شده بود ! مثلا هوآوی تقریبا همه موبایل های روزش دوربینشون سونیه ! اتفاقا بین گزینه های جایگزینم برای نوت 4، هوآوی پی8 بود که اونم دوربینش سونیه. چی بگم والا ! اینطور که معلومه باید دلو به دریا بزنم برم بخرم به امید اینکه انشالله دوربینش مشکل پیدا نکنه. چون به شخصه اگه موبایلم واسه تعمیر بره از چشمم میوفته !
باز ممنون که جوابگو هستید خدا خیرتون بده

Samsung Galaxy Note 4 Samsung Galaxy Note 4

1394/7/17 سلام خدمت دوستان و آقا امیر و تشکر بابت راهنمایی شون
بعد از خوندن نظرات در این سایت مبنی بر وجود مشکل در دوربین و قسمت فوکوس نوت 4 اونایی که دوربینشون سونیه،این موضوع رو در سایت های معتبری مثل xda و androidauthority بررسی کردم و این مشکل در اون سایتها هم گذارش شده بود و اینکه کاربرها مجبور شدن گوشی رو به مرکز خدمات سامسونگ برای تعمیر بفرستن. من الان تقریبا 10 روزی هست که با نمایندگی های سامسونگ تماس میگیرم همه شون میگن هنوز نوت 4 شرکتی در نمایندگی ها وجود نداره و باید منتظر دستگاه های تازه خریداری شده باشم. حالا سوالم اینه که باتوجه به اینکه این مشکل بصورت جهانی رویت شده امکان داره سامسونگ در دستگاه های نوت 4 جدیدی که روانه ی بازار میکنه این مشکل رو در اونها حل کرده باشه ؟ باتوجه به اینکه فرمودید در اندروید 5 به بعد با زدن کد برای مشاهده سونی یا ایزوسل بودن دوربین، حتی اگه ایزوسل باشه اون رو سونی نشون میده و امکان روانه شدن دستگاه های جدید با اندروید لالیپاپ که عملا امکان تشخیص سونی یا ایزوسل بودن دوربین رو ازبین میبره آیا میشه باخیال راحت ازبابت فوکوس دوربین منتظر نوت 4 های جدید موند و اونها رو از نمایندگی تهیه کرد ؟ به نظرتون سامسونگ به بازخوردهای مربوط به مشکل فوکوس دوربین توجه میکنه ؟ اگه توجه کنه و این مشکل رو در تولیدی های جدیدش حل کرده باشه به نظرتون موجودی نمایندگی های ایران از تولیدی های جدید سامسونگ خواهد بود یا اجناس از قبل دپو شده رو وارد نمایندگی خواهند کرد ؟ حقیقتش تصمیمم برای خرید نوت 4 دیگه حتمی شده بود ولی وقتی متوجه مشکل فوکوس دوربین شدم و اینکه این مشکل سخت افزاریه، خیلی تو ذوقم خورد حتی کم کم دارم به انتخاب گزینه های دیگه فکر میکنم ولی ترجیح میدم قبل از انتخاب گزینه های دیگه منتظر موجودی جدید نمایندگی ها بشم ببینم اونا چجوریه. شما نظرتون چیه دوستان ؟

Samsung Galaxy Note 4 Samsung Galaxy Note 4

1394/7/12 سلام آقا امیر
آقا واقعا از معلومات و کامنتهاتون استفاده میکنیم خیلی مفیدن.همینکه مجانی اینجا تجربیات و معلوماتتون رو به اشتراک میذارید خودش خیلیه.
میخوام نوت4 سری C بگیرم حقیقتش تاحالا ده-بیست بار خواستم کامنت بذارم راهنمایی بگیرم ولی دیدم تقریبا سوالای منو دوستای دیگه ای پرسیدن و شما هم با اظهار تکراری بودن سوالشون اونهارو به کامنتهای قبلیتون ارجاع دادین و اینکه خودشون رو اسمتون کلیک کنن برن بگردن جواب سوالشونو پیدا کنن. چندباری هم تو کامنتا دیدم دوستان گفتن گشتیم ولی نبود (یا حداقل پیدا نکردن) و دوباره ازتون خواهش کردن که یه کامنت تازه پست کنید حداقل مطلبی که قبلا کامنت کردید رو کپی کنید مثل همین نحوه ی صحیح شارژ باتری که لطف کردید دوباره توضیح دادید. خداوکیلی منم آدم راحت طلبی نیستم و مطالب قبلیتون رو خوندم ولی ماشالله باتوجه به معلوماتتون 108 صفحه کامنت دارید تو پروفایلتون! همه شون هم مربوط به نوت 4 نیس. توشون لنوو و سونی و... هم هست. خیلی سخته آدم جواب سوالی رو که میخواد پیداکنه بین این همه کامنت ! الان باتوجه به معلومات به اشتراک گذاشته تون متوجه شدم نوت 4 سری C برای خرید مصلحته و اینکه اونایی که دوربینشون سونیه مشکل فوکوس پیدا میکنن و معلومات خوبی هم راجع به نگهداری و قضاوت راجع به باتری بدست آوردم الان تصمیم دارم فردا پس فردا بگیرم ولی جواب چندتا سوالم رو دقیق نتونستم پیدا کنم. اگه امکانش هست منت بذارید جواب این سوالای باقی موندم رو بدید و به کامنتهای قبلیتون ارجاع ندید باورکنید درحد توانم گشتم! باتوجه به اینکه مغازه دارها حقیقت رو به ماها نمیگن، تو مغازه قبل از پرداخت مبلغ به فروشنده برای اطمینان از نو بودن موبایل چه کاری باید انجام بدم ؟ ظواهر دستگاه اگه شک برانگیز نبود، کدی، رمزی چیزی هست که بزنم معلوم بشه اصل و کارنکرده س ؟ راجع به اصل بودن باتری یک تگ ان.اف.سی دارم میخوام ببرم بچسبونم به باتری واکنششو ببینم. آیا کدی چیزی هم برای باتری هست که آدم بدونه باتری مال این دستگاهه و علیرغم اصل بودنش، مال یه نوت4 دیگه ای نباشه؟ یکی هم راجع به دوربین رمز مخفی ای داره که مشخصات دوربین رو در اختیار بذاره آدم متوجه بشه سونیه یا برای خود سامسونگه ؟
بازم ممنون از راهنمایی ها و کمکهاتون.

Samsung Galaxy Note 4 Samsung Galaxy Note 4

1394/6/4 سلام دوست عزیز، من قصد خرید نوت4 دارم ولی بین مدل سی و جی حقیقتا بدجوری دوبه شک موندم! شما که مدل جی دارید میشه لطف بکنید راجع به میزان میانگین شارژدهی روزانه گوشی (فرضا روزی نیم ساعت مکالمه، چهار ساعت وبگردی،سه ساعت شبکه های مجازی، یکی دو ساعت فیلمبرداری و عکسبرداری و یکی دو ساعت هم بازی) راهنمایی کنید؟درصورت مصرف ذکر شده، آخر روز چنددرصد باتری میمونه؟سوال دیگم راجع به گرم شدن گوشیه . تاحالا براتون پیش اومده که دیتا و وایفای گوشی خاموش باشه، هیچ برنامه ای هم در پس زمینه فعال نباشه ولی تو خیابون گوشی رو از جیبتون دربیارید و ببینید که صفحه نمایشش بطور عجیبی گرم شده و باتری شارژ پرونده؟چون همونطور که من متوجه شدم مدل جی بیشتر برای آمریکا و اروپاس و رادیوهای مخابراتیش با اون کشورها سازگاره. درصورت سازگار نبودن رادیوهای مخابراتی گوشی با سیمکارت مورد استفاده در کشور موردنظر هم گوشی بخاطر اینکه تقلای بیشتری برای برقراری آنتن انجام میده، شارژ بیشتری مصرف میکنه و در پس زمینه پردازشهای سنگین تری انجام میده. حتی جاهایی هم که آنتن کمه، دیگه نمیتونه آنتن بگیره و دیگه آنتن رو کم نشون نمیده و کلا صفر نشون میده. خودم قبلا نوت2 ورژن اروپا داشتم این مشکلات آنتن همیشه اذیتم میکرد. درحالیکه رفیقم ورژن خاورمیانه داشت هیچکدوم از مشکلای منو نداشت! راجع به میزان گرم شدن و آنتن دهی و شارژدهی باتری اگه کمک و راهنماییم کنید خیلی ممنونتون میشم.درضمن اگر ممکنه لطف کنید اپراتور سیمکارتتون رو هم بگید که کدوم شرکته و اینکه آیا سیمکارت های 4جی ایرانسل رو روی گوشی تست کردید؟ سرعت اینترنت و آنتن دهیش چطور بوده؟

Nokia 808 PureView Nokia 808 PureView

1394/3/3 من پارسال همین موقع ها بود که به سرم زد کلکسیون کمرافون های نوکیا رو جمع کنم ! اول از همه N8 بود که عمرا صفرش پیدا نمی شد ولی من از اراک با هزار مصیبت و مکاتبه پیداش کردم. بعدی 808 بود. تو شهر خودمون (اورمیه) هرچی گشتم صفرشو پیدانکردم. دست دومش هم خیلی کم بود ! از طریق همین سایت متوجه شدم یه مغازه داری تو میبد یزد صفرشو داره. به سختی پول قیمت خریدی که مغازه دار موقع ورود گوشی به اون قیمت خریده بود رو جور کردم و ازش خریدم و در نهایت بدون مشکل خاصی لومیا 1020 رو هم به کلکسیون کمرافون های کارل زایسی نوکیام اضافه کردم. الان همه شون عین ساعت کار میکنن ولی من بیشترین کاری که ازشون کشیدم اینه که هفته ای با هرکدوم 3 تا عکس داخل اتاقم میگیرم و به لپتاپم بلوتوثشون می کنم. بعدش گوشی ها میرن داخل جعبه شون تا هفته ی بعد D: اینم فقط بخاطر اینکه باتری گوشی راکد نمونه و خراب نشه. گوشی دم دستی اکسپریا زد3 کامپکت استفاده میکنم. N8 که در حد و اندازه 808 و 1020 نیست. ولی راجع به مقایسه 808 و 1020 بی طرفانه و بعنوان عاشق برند نوکیا باید بگم درکل و نه فقط عکس و فیلم، 1020 بهتره. البته این نظر شخصی منه. ببینید 1020 من الان آخرین ورژن ویندوزفون روش نصبه. ویندوزفون الان توسط سازنده ساپورت میشه ولی 808 که سیمبیانه نه ! نرم افزار حرفه ای عکاسی که روی 1020 بصورت پیشفرض نصبه، امکانات مبتدی و حتی متوسط یه دوربین دی اس ال آر حرفه ای رو در اختیارتون قرار میده ! شما با این گوشی لاین و وایبر و تلگرام و... دارین و درعین حال یه دی اس ال آر داخل جیبتون که همیشه همراهتونه ! اما... ویدئوهایی که 1020 داخل فضای بسته ثبت میکنه، رنگ های مشکی و تیره رو یجور عجیبی نویز دار نشون میده ! نمیدونم چرا ! مشکل نرم افزاریه که امیدوارم با آپدیت حل بشه. فقط ویدئوهاش اینجوری هستن ولی عکساش و مخصوصا فوکوس هوشمندش خداوکیلی حیرت زده تون میکنه ! عالیه ! ولی اینجا صفحه ی 808 هست ! قراره راجع به این گوشی نظر بدیم ! اول بگم که نرم افزار عکاسی 808 از 1020 خیلی عقب تره و این رو همه میدونن ! اما سیستم پردازش تصویرش یک و نیم قدم از لومیا بهتره. بعلاوه ی اینکه ویدئوهاش به اندازه مطلوب به اصطلاح vivid هستن و هیچ مشکلی ندارن. با تمام این اوصاف، بنده شخصا احترام خاص و مضاعفی به 808 دارم ! لومیا 1020 هرچقدر که خوب باشه برا خودش خوبه. من 808 رو دوس دارم. نمیدونم چرا ! طراحیش، حسش، فقط اینکه هربار که بهش نگاه میکنم، خدارو شکر میکنم که صفرشو تونستم پیدا کنم و صفر هم نگهش داشتم ! خدایا از خلقت نوکیا ممنونیم !

Nokia 215 Dual SIM Nokia 215 Dual SIM

1394/3/1 سلام.دیروز برای پدربزرگم به قیمت 110هزارتومن خریدم این گوشی رو از اورمیه.موبایل قبلی پدربزرگم هم نوکیا206بود که گمش کرد و منم اینو براش خریدم.سبک بودنش خوبه.جنس بدنش از 206 بهتره.206 اصطلاحا اسلیپری بود بدنش ولی برای 215 رابری هست که درقابل جذب اثرانگشت مقاومت خوبی نشون میده. خودم لومیا1020دارم.جنس بدنش عین1020هست.808هم عین همینه.دقت کنید جنس بدنه رو میگم!نه ضخامت و مقاومت و این حرفا.احساس میکنم اسپیکرش میتونست صدای بلندتری داشته باشه.اگه اینطور بود خیلی خوب می شد.ولی با این همه بازم اگه رینگتون خوبی براش انتخاب کنید تماس ازدست رفته ای نخواهید داشت.منم یه رینگتون خوب دانلود کردم با کانورتر بلندی صداش رو به 120% تبدیل کردم عالی شد.قدرت ویبره ش خوبه.جزیره ای بودن دکمه هاش از حُسن های بزرگشه.225میخواستم بخرم ولی اون دکمه هاش جزیره ای نبود بیخیالش شدم.دکمه هاش تکتایل هستن ولی به اصطلاح جوی استیک وسطش یخورده کوچیکه.جوی استیک206از این بهتر بود ولی اینم آدم اگه عادت کنه مشکلی پیش نمیاد.چراغ قوه داره که 206 نداره.225 دوربین2مگاپیکسلی داره ولی 215 دوربینش ضعیفتره و عین206 هست قدرتش.با تمام اوصاف نسبت به پولی که پرداختیم خیلی راضی هستیم.

Motorola Nexus 6 Motorola Nexus 6

1393/8/1 هرچی که هست، باشه.
اول از همه بخاطر برند موتورولا و بعدش خانواده نکسوس بودن دوسش دارم.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1393/2/8 بله درسته، سامسونگ از گلکسی اس4 به بعد خیلی روی اگزینوس هاش کار کرده و بهینه شون کرده. حتی تو نوت3 مشکلاتی که کاربرها با نسخه ی 8 هسته ای داشتن نسبت به مشکلات اس4 کم شده (اما هنوزم مشکلات به قوت خودشون باقی هستن). ولی خب 1.9 گیگاهرتز کجا، 2.5گیگاهرتز اسنپدراگون کجا!!! شما درصورتیکه نسخه ی اوکتاکور رو بخرید، به هرحال تو کارهای سنگین سووئیچ بین هسته ها اتفاق خواهد افتاد. این سووئیچ خواسته یا ناخواسته با لگ همراه خواهد بود. شک نکنید. حالا ممکنه تو روزهای اول راه اندازی گوشی محسوس نباشه، حتی واسه چند میلی ثانیه ! اما این لگ درطول استفاده از گوشی در طولانی مدت ممکنه به چند ثانیه هم برسه. چون در طولانی مدته که شما از گوشی (واقعا) کار میکشید. نمیتونید خودتون رو محدود به چند برنامه بکنید که یه وقت رم گوشی پر نشه (بگذریم از اینکه پسرفت رم این گوشی نسبت به نوت 3 واقعا رو اعصابه!). حالا بعضی از سروران میان میگن لگ و داغ شدن تو اندروید عادیه، بله عادیه ولی صحبت سر اینه که این عادت زشت اندروید رو به حداقل برسونیم. اسنپدراگون کمپانی ای هست که امتحانش رو خیلی قبل تر از اینکه اگزینوس حتی به دنیا بیاد پس داده. مصرف باتری اوکتاکور ها کمتر از 4هسته ای ها هست قبول دارم ولی دلیلش مشخصه ! زمانی که پردازش کلاک ها به 2.5 گیگاهرتز برسه طبیعیه که مصرف باتری بالا میره ! ولی هسته ای که حداکثر روی 1.9 گیگاهرتز تعریف شده خب معلومه انرژی کمتری مصرف میکنه (واسه این موضوع، مصرف بنزین و کیفیت خودروهای آمریکایی رو با کره ای مقایسه کنید. آمریکایی پرمصرفه ولی "آمریکاییه. کیفیت و اصالت داره"). حالا این مصرف انرژی چقدر فرق خواهد داشت ؟ اصلا مگه روزی چندبار ما میخوایم قدرت پردازنده رو تا 2.5 گیگاهرتز بالا ببریم ؟ فوقش بازی های اچ دی یا تست های بنچ مارک، اونم حداکثر 1 الی 2 ساعت. این مقدار فوقش روی مصرف باتری گوشی 15-20% تأثیر خواهد داشت (شاید هم کمتر!). من خودم به شخصه ترجیح میدم گوشیم نیم ساعت زودتر باتری خالی کنه تا اینکه مشکلات پنهان اگزینوس در طولانی مدت گریبان گیرم بشه. کوالکام نه تنها در اسنپدراگون، بلکه تو نسخه های دیگه ش اعم از اس4 و اس4 پرو و اس4 پلی و ... هم میزان گرم شدن پردازنده رو بین سایر کمپانی ها به حداقل رسونده. این موضوع رو میتونید تو ویدئوی معرفی پردازنده این شرکت تو قسمت آموزشی سایت دیجی کالا که یه آزمایش جالبی توسط آب کردن کره (!!!) روی گوشی ها انجام دادن ببینید. من خودم این گوشی ها رو ندارم ولی باهاشون کار کردم. کار کردنم هم شاید 1 تا 2 ساعت اونم واسه تست بوده که گوشی هایی که دستم بودن نو بودن (البته نسخه ی 4 هسته ای که عرض میکنم نوت 3 بود). ولی عملکردی که هنگام کاربری به شما القا میشه کاملا قابل لمسه. امیدوارم توضیحات هرچند طولانیم سرتون رو درد نیاورده باشه و بتونه کمکتون کنه.
درپناه حق باشید - ایگید ایلقار

HTC One M8 HTC One M8

1393/2/7 به نظر من که ارزشش رو نداره.
به قول مارکوس براونلی که توی ویدئوی بررسی آیپد گفت "چراشو نمیتونم(نمیدونم) بگم، ولی آیپد ایر بهترین عکس ها رو بین تبلت ها میندازه"، منم نمیتونم بگم چرا، ولی این گوشی ارزش این قیمت رو نداره. محصولات اچ تی سی همیشه بی دلیل گرون هستن. حالا بعضیا میگن گوشی تمام آلومینیومه فلانه، قبول. کیفیت ساخت بالایی داره منم انکار نمیکنم. نمیگم هم که گوشی بدیه. چون فلگشیپ اچ تی سی تو سال 2014 هستش. فقط دارم میگم ارزش این قیمت رو نداره و از اونجا هم که میدونم تا ورود محصول بعدی اچ تی سی قیمتش زیاد افت نخواهد کرد، خریدش رو (فعلا) به هیچکس پیشنهاد نمیکنم.
(البته مبارک اونایی باشه که خریدنش).
موفق باشید - ایگید ایلقار

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1393/2/7 دوست عزیز امکان نداره پردازنده ای گرم نشه. حالا چه اسنپدراگون باشه، چه اگزینوس، چه مدیاتک، چه اینویدیا یا هر مارک دیگه ای با هر معماری ساختی. حتی 64 بیتی ! ولی صحبت سر بهینه بودن پردازنده س. کلاک هسته هاش، اعتبار کمپانی، "میزان" گرم شدن، سرعت و ...
اسنپدراگون بین تمام مارک ها امتحانش رو پس داده. البته از پیشرفت اگزینوس های ساخت سامسونگ -از پردازنده ی بکار رفته شده در گلکسی اس4 تا نوت3 و حالا گلکسی اس5- هم نمیشه چشم پوشی کرد ولی من نه از روی سلیقه، بلکه از روی ایمانی که به اسنپدراگون آوردم، منتظر نسخه ی 4 هسته ای 32گیگ گلکسی اس5 خواهم موند. اگه نیاد بلادرنگ میرم سراغ نوت3. هرچند، استایلوس و امکانات نرم افزاری دوست داشتنی نوت3 به تنهایی کافیه تا چشممو روی تمام تراکم پیکسلی و روشنایی صفحه نمایش اس5، کیفیت اوپتیکی بالاتر دوربینش، حسگر ضربان قلب و اثر انگشت و خوش دست بودنش نسبت به نوت3 و غیره و غیره ببندم و انتخاب اول و آخرم نوت3 باشه.

موفق باشید - ایگید ایلقار

Samsung Galaxy Note 3 N9005 Samsung Galaxy Note 3 N9005

1393/2/7 این اتفاق دقیقا برای آیپد مینی رتینا و آیپد ایر افتاده. هردو با کانفیگ های مساوی بودن ولی آیپد ایر بنچ مارک جزئی بهتری نسبت به آیپد مینی رتینا داشت و دلیل این اتفاق هم فضای بزرگتری بود که آیپد ایر در اختیار داشت. بزرگ بودن دستگاه به خنک شدن پردازنده کمک میکنه و باعث بدست اومدن بنچ مارک های جزئی بهتری میشه. این تست هم که شما انجام دادید همین شرایط رو داره تقریبا. فقط اگه تبلت هم نسخه ی 4 هسته ای بود نتیجه ی بدست اومده بیشتر قابل اطمینان بود. یعنی اگه تبلت هم اسنپدراگون بود، نتیجه بدست اومده بهتر از اینی میشد که با اگزینوس بدست اومده. درکل این نتیجه ای که با نوت 3 بدست اومده، نسبت به سایزش فوق العاده س. واسه همینه که دوسش دارم :)

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1393/2/7 فرشید جان شما که تجربه کار با هردو گوشی نوت3 و اس5 رو داری میشه یه زحمتی بکشی راجع به تفاوت دوربین های این دو گوشی در کیفیت 1080 و همچنین آلترا اچ دی هم توضیح بدی ؟ تفاوت کیفیت تصویر در عکس و فیلم برداری چقدره ؟ 3 مگاپیکسل بالاتر بودن دوربین اس5 چقدر تو حجم عکس ها و فیلم ها تاثیر میذاره ؟ سوال دیگه هم راجع به کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی. چقدر توی کیفیت و روشنایی و همچنین زمان پاسخگویی به لمس این دو گوشی فرق دیدی ؟
ممنون میشم اگه جوابم رو بدی

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1393/2/7 باسلام، پیشاپیش مبارکتون باشه انتخاب فوق العاده ای کردید ولی موقع خرید به هیچ وجه زیر بار خرید نسخه 8 هسته ای نرید. نسخه ی 4 هسته ای یکم سخت پیدا میشه ولی شما این سختی رو اول خریدتون به جون بخرید که بعدا دیگه به دردسر داغ کردن گوشی و لگ زدنش نیوفتید.
موفق باشید - ایگید ایلقار

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1393/2/3 دوستان کسی از موجودی نسخه ی 4 هسته ای اسنپدراگون این گوشی تو بازار ایران خبری داره ؟
اگر 4 هسته ایش تو بازار هست، تفاوت قیمتش با نسخه ی 8 هسته ایش چقدره ؟
4 هسته ایش عین نوت 3 مشکل قفل منطقه ای داره و باید دنبال سفارش امارات بگردیم ؟
ممنون میشم اگه کسی اطلاعی داره جواب بده.
باتشکر...
موارد 1 تا 23 از مجموع 23 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا