مایکروسافت قیمت، ماه عرضه و طول عمر باطری تبلت سرفیس پرو خود را مشخص نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/9/10
برچسب‌ها : ویندوز 8 Windows 8 ، سرفیس Surface ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : یک ماه و اندی پیش در روز 26 اکتبر 2012 (5 آبان 1391) نسخه مجهز به Windows RT تبلت سرفیس مایکروسافت -- ملقب به Surface RT -- با حداقل قیمت 499 دلار به بازار عرضه شد. اما بسیاری از علاقه مندان تبلت های سرفیس منتظر ورود نسخه مجهز به Windows 8 Pro تبلت سرفیس -- که به آن Surface Pro هم گفته می شود -- به بازار بودند تا بتوانند از تمامی برنامه های متداول ویندوز بر روی آن بهره برده و حتی به جای لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ خود از آن استفاده کنند.

اینک مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود اعلام نموده که تبلت Surface Pro در ماه ژانویه سال 2013 (یعنی اواسط دی ماه به بعد) به بازار عرضه می شود. طبق اعلام مایکروسافت قیمت نسخه 64 گیگابایتی این تبلت 899 دلار و قیمت نسخه 128 گیگابایتی آن 999 دلار خواهد بود.

Microsoft Surface with Windows 8 Pro

هرچند همراه با این تبلت یک قلم (Stylus) نیز به کاربر داده می شود اما اگر خواهان داشتن تاچ کاور (Touch Cover) یا تایپ کاور (Type Cover) این تبلت هستید، بیش از 100 دلار دیگر نیز باید پرداخت کنید.

Microsoft Surface with Windows 8 Pro

تبلت Surface Pro از نظر طراحی ظاهری و جنس بدنه شباهت های بسیاری با Surface RT دارد، اما برخی تفاوت های اساسی نیز میان این دو مشاهده می شود. Surface Pro از پردازنده Core i5 اینتل بهره می گیرد (در مقابل پردازنده مبتنی بر معماری ARM در Surface RT) و به همین دلیل تمامی برنامه های متداول ویندوز بر روی آن اجرا می شود. صفحه نمایش این تبلت نیز رزولوشنی 1920x1080 پیکسلی دارد (در مقابل رزولوشن 1366x768 پیکسل.)

Microsoft Surface with Windows 8 Pro

دارا بودن قلم (Stylus)، بهره گیری از USB 3.0 (در مقابل USB 2.0)، مجهز بودن به 4 گیگابایت RAM (در مقابل 2 گیگابایت RAM) و بهره گیری از Mini DisplayPort با رزولوشن 2560x1080 (در مقابل پورت HD Video) تعدادی از تفاوت های دیگر تبلت سرفیس مجهز به ویندوز 8 پرو در مقابل تبلت سرفیس مجهز به ویندوز آر تی است.

در نقطه مقابل، Surface RT علاوه بر دارا بودن قیمتی به مراتب پائینتر از Surface Pro نقطه قوت دیگری نیز دارد و آن طول عمر بالاتر باطری این تبلت است. زمان کار با تبلت Surface RT با یک بار شارژ کامل چیزی در حدود 8 تا 9 ساعت است. اما بنا به گفته مایکروسافت در توئیت اخیر گروه سرفیس این شرکت، طول عمر باطری سرفیس مجهز به ویندوز 8 پرو در حدود نصف نسخه مجهز به ویندوز آر تی است. یعنی تنها 4 تا 4 و نیم ساعت.

Microsoft Surface Twitter

بدیهیست که این کاهش به دلیل رزولوشن بالاتر صفحه نمایش و استفاده از پردازنده پر مصرف تر اینتل در مقابل پردازنده مبتنی بر معماری ARM است. اما شاید این زمان برای استفاده بدون نیاز به شارژ مجدد برای بسیاری از کاربران کم باشد و نقطه ضعف بزرگی در مقابل تبلت آی پد اپل -- که 10 ساعت طول عمر باطری دارد -- و بسیاری از تبلت های اندرویدی محسوب گردد.

منبع : Microsoft TechNet


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا