طبق دستور دادگاه، اپل باید جزئیات توافق خود با اچ تی سی را به سامسونگ ارائه دهد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/9/3
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : اگر تصور می‌کنید که اختلافات اپل و سامسونگ بعد از حکم جریمه 1 میلیارد دلاری دادگاه به نفع اپل، به پایان رسیده است، سخت در اشتباهید. چرا که در روز های گذشته و بخصوص بعد از توافق دو شرکت اچ تی سی و اپل بر سر حق اختراع های مورد اختلاف، طعنه زنی ها و منازعات لفظی بین دو شرکت بیشتر نیز شده است. حتی به نظر می رسد با یک داستان بی سر و ته مواجهیم که توسط برخی افراد ساخته شده تا این دو شرکت -- که اتفاقاً دو بازیگر اصلی دنیای فناوری نیز هستند -- را روی تیتر اول اخبار روزنامه ها، مجلات و وب سایت ها نگاه داشته و باعث افزایش آمار فروش محصولاتشان شود.

اما قضاوت در این مورد بسیار پیچیده است، پس اجازه دهید تنها به اصل موضوع بپردازیم. داستان از آنجا آغاز می شود که شرکت های اپل و اچ تی سی بر سر حق اختراع های محصولات خود با یکدیگر دچار اختلاف می شوند. اما برخلاف آنچه که بسیاری از شروع اختلافات این دو شرکت انتظار داشتند، موضوع اصلاً به پیچیدگی و جنگ های کلامی و دادگاهی ختم نشده، بلکه دو شرکت با یک توافق ساده موضوع را به سادگی حل کرده و پشت سر می گذارند.

Apple Logo

اما ظاهراً موضوع اختلافات سامسونگ و اپل ریشه ای عمیق تر از آنچه که تصور می شد داشته، به نحوی که اکنون در رابطه اچ تی سی و اپل نیز حضور شرکت سامسونگ دیده می شود. شرکت سامسونگ بر این عقیده است که در جریان توافق دو شرکت مذکور، موضوعاتی مطرح شده که به طور حتم به برخی از پتنت های دادگاه اپل-سامسونگ نیز مربوط می شود.

همچنین برخی از کارشناسان حقوقی معتقدند که موضوعات مطرح شده در جریان اختلافات اچ تی سی-اپل می تواند کمک بسزایی به سامسونگ در جهت ایجاد ممنوعیت فروش محصولات اپل و یا دریافت غرامت از این شرکت، کند. در همین راستا نیز دادگاه روز چهارشنبه به اپل دستور تهیه یک کپی شامل جزئیات توافق بین دو شرکت اچ تی سی-اپل داده است که باید در اسرع وقت حاضر شود.

Apple VS Samsung

سامسونگ به تازگی شکایت جدیدی را بر علیه محصولات اپل در تعدادی از کشور ها آغاز کرده که شامل آخرین محصولات این شرکت از جمله آیپاد تاچ نسل پنجم، آی پد مینی و آی پد نسل چهارم می شود. به همین دلیل نیز منتشر شدن اطلاعات توافق اچ تی سی-اپل -- که تا کنون محرمانه مانده است -- می تواند برای موفقیت این شرکت کره ای در دادگاه های پیش رو حائز اهمیت باشد.

منبع : Reuters


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا