سود 7.4 میلیارد دلاری سامسونگ در سه ماهه سوم 2012

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/5
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : "سامسونگ الکترونیکس" امروز جمعه خبر داد که به خاطر فروش بالای تبلت ها و اسمارت فون های گلکسی، سود این شرکت در سه ماهه سوم سال 2012 (جولای تا سپتامبر) به 7.4 میلیارد دلار رسیده است.

طبق این آمار، درآمد سه ماهه سوم این غول سازنده وسائل الکترونیکی 52.1 تریلیون وون کره جنوبی بوده که برابر با 47.5 میلیارد دلار است. این میزان فروش نسبت به همین زمان در سه ماهه گذشته با رشد 26 درصدی روبه رو بوده است. سهم قسمت موبایل تقریباً معادل نیمی از این میزان فروش بوده، یعنی 23.9 میلیارد دلار.

بنابر گزارشی که سامسونگ منتشر کرد، فروش وسائلی که از ارتباطات LTE پشتیبانی می کنند هم در ابتدای این سه ماهه خوب بوده، اما با افزایش رقابت در تولید این وسایل، فضا برای افزایش سود شرکت محدود شده است.

Samsung Headquarters in Seoul

تصویر بالا: مقر اصلی سامسونگ در سئول

سامسونگ آمار فروش عددی اسمارت فون های خود را فاش نکرد اما تحلیل گران بر این باورند که این کمپانی در این سه ماهه تعداد 60 میلیون تلفن هوشمند در بازار به فروش رسانده اند. این درحالی است که اپل با آمار فروشی که چند ساعت قبل اعلام کرد، اظهار داشته در همین سه ماهه با درآمد 36 میلیارد دلاری از فروش 26.9 میلیون آیفون، به سود 8.2 میلیارد دلاری دست پیدا کرده است.

همچنین سامسونگ در بخش تولید پنل های صفحه نمایش هم با 19 درصد رشد نسبت به سه ماهه سال گذشته به سود یک میلیارد دلاری دست پیدا کرد.

"رابرت وای" رئیس قسمت روابط سرمایه گذاران سامسونگ می گوید که با وجود شرایط نامشخص اقتصادی در دنیا، سامسونگ باز هم به شکستن رکورد در کسب سود ادامه خواهد داد.

منبع : CNET


ایسام