تا سال 2017 تراکنش های انجام شده توسط ان اف سی به 191 میلیارد دلار در سال می رسد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/1
برچسب‌ها : ارتباطات نزدیک برد NFC (Near Field Communication) ، پرداخت با موبایل Mobile Payment

واحد خبر mobile.ir : بسیاری از صاحب نظران و تحلیل گران نگران این هستند که اگر اپل قابلیت پرداخت بدون لمس از طریق موبایل (Touchless Mobile Payment) را به تلفن های آیفون خود اضافه نکند، استفاده از این فناوری آن طور که باید و شاید در بین کاربران عمومیت پیدا نخواهد کرد. در حالی که اپل هنوز از پشتیبانی گوشی های هوشمند خود از پرداخت توسط NFC (ان اف سی یا ارتباطات نزدیک برد) در آینده صحبتی به میان نیاورده، یک شرکت تحقیقاتی با اطمینان، از پیشرفت سریع و خارق العاده استفاده از این فناوری در آینده نزدیک خبر می دهد.

شرکت تحقیقاتی "اِی بی آی ریسرچ" (ABI Research) در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد آمار و ارقامی را در مورد پیش بینی میزان تراکنش های مالی با استفاده از فناوری NFC ارائه دهده است. نظر شما را به خواندن گوشه ای از این گزارش جلب می کنیم:

«شرکت تحقیقاتی اِی بی آی ریسرچ پیش بینی می کند، پرداخت از طریق NFC از رقم 4 میلیارد دلار در سال 2012 به 191 میلیارد دلار در سال 2017 خواهد رسید، و رکورد 100 میلیارد دلار تراکنش های NFC در سال 2016 شکسته خواهد شد. پرداخت از طریق موبایل و مهمتر از آن همگرا شدن انواع گونه های پرداخت -- نظیر P2P ،Proximity و پرداخت آنلاین -- که در اسمارت فون های دارای NFC وجود خواهد داشت، شروعی برای همگرا شدن بازارهای مختلف (Market Convergence) از جمله بلیط فروشی، خرده فروشی، و حتی کنترل عبور و مرور عبورخواهد شد.»

NFC Mobile Payments

آقای "فیل سیلی" یکی از تحلیل گران اِی بی آی ریسرچ می گوید: «ما حداقل دو سال از همگرایی بازارها فاصله داریم. ما در اِی بی آی ریسرچ معتقدیم که حمل و نقل و بلیط فروشی اولین بازارهایی خواهند بود که از این همگرایی بهره خواهند برد. پیش بینی می شود تا سال 2017، 26 درصد از دستگاه هایی که NFC دارند، اپلیکیشنی برای استفاده به عنوان بلیط هم داشته باشند.»

آقای "جان دلوین" همکار آقای سیلی در اِی بی آی ریسرچ معتقد است که در حال حاضر موانع بزرگی برای بهره بردن از این روش وجود دارد اما او به آینده خوش بین خواهد ماند. آقای دلوین می گوید: «الگوهای تجارتی هنوز به وضوح مشخص نیستند و با دنیای واقعیت تطبیق داده نشده اند که بتوانند پتانسیل بازده آن را اثبات کنند.»

در ایالات متحده، گوگل والت یا همان کیف پول گوگل، گسترده ترین راه کار مورد استفاده در پرداخت موبایل با به کارگیری فناوری NFC است، اما هنوز آن طور که باید و شاید از آن استفاده نمی شود. قرار است در ماه های آینده سیستم جدیدی که از قابلیت های NFC استفاده می کند توسط ورایزون، تی موبایل ، AT&T و دیگر کمپانی های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد که "آیسیس" (Isis) نام خواهد داشت.

منبع : ABI Research


ایسام