عرضه بازی جدید شرکت راویو با نام خوک های بد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/7
برچسب‌ها : راویو Rovio ، بازی Game ، پرندگان عصبانی Angry Birds ، خوک های بد Bad Piggies ، بازی‌های اندرویدی Android Games ، بازی‌های آی او اس iOS Games

واحد خبر mobile.ir : شرکت Rovio در سال 2009 با توسعه بازی پرندگان خشمگین یا "Angry Birds" و انتشار آن توسط Chillingo تبدیل به یکی از معروف ترین و موفق ترین شرکت های سازنده بازی برای پلتفرم های موبایل شد. از آن تاریخ تا اواسط سال جاری، تمرکز اصلی شرکت Rovio بر روی بهبود و عرضه نسخه های جدید Angry Birds بوده اما به تازگی این شرکت تصمیم گرفته تا با عنوان های جدید، رقابت جدی تری را در بازار سودآور بازی های موبایل آغاز کند.

در راستای اتخاذ این تصمیم، بازی Amazing Alex در اواسط سالی جاری با سر و صدای بسیاری وارد فروشگاه های نرم افزاری شد ()، اما به دلیل پیچیدگی مراحل بازی و قابل فهم و سرگرم کننده نبودن گیم پلی برای کودکان، نتوانست به موفقیت سری Angry Birds دست یابد. در عوض این بار Rovio با عنوان جدید خود به سراغ یکی از شخصیت های معروف سری Angry Birds رفته تا بتواند کاربران میلیونی آن را با گیم پلی جدید، به خود جذب کند.

Bad Piggies یا خوک های بد که نام بازی جدید Rovio است، با سبکی بسیار سرگرم کننده تر و هیجان انگیز تر از عنوان قبلی این شرکت طراحی شده. در این بازی گیمر باید خوک های سبز رنگ را با ابزار های پیچیده به نقطه مورد نظر برساند که چندان کار ساده ای نیست.

وظیفه گیمر در بازی، ساخت این ابزار ها و هدایت آن در طول مراحل بازی است. این ابزار ها می توانند ماشین های ساده چرخ دار باشند یا وسایلی بسیار پیچیده تر شامل جت پک، موتورهای گوناگون، بالون و غیره. همچنین طبق سنت همیشگی Rovio، ستاره هایی در مراحل بازی قرار گرفته که گیمر با بدست آوردن آنها می تواند مراحل ویژه ای را باز کند.

Bad Piggies

گرافیک بازی به صورت دو بعدی طراحی شده اما رنگ آمیزی زیبا و پس زمینه های جذاب، بازی کردن را بسیار لذت بخش می کند. فیزیک بازی نیز بسیار خوب کار شده که به خصوص در هنگام طراحی ابزار های پیچیده تر و برخورد با موانع مختلف به زیبایی بازی بسیار کمک می کند.

گیم پلی بازی نیز هرچند در مراحل پایانی بسیار سخت می شود، اما جذابیت بالای بازی شما را مجبور خواهد کرد که بارها برای بدست آوردن تمام ستاره ها، مرحله را تکرار کنید. کنترل بازی نیز خوشبختانه به صورت حداقلی طراحی شده؛ بدین معنی که گیمر بعد از اتمام طراحی ماشین خوک ها، تنها باید نحوه عملکرد اجزای مختلف ماشین را کنترل کند که این بخش از طریق کنترل های زیر صفحه به سادگی انجام می گیرد.

نا گفته نماند که صداهای سرگرم کننده و گاهی اوقات طنزآمیز خوک ها نیز لذت بازی را دوچندان کرده و گیمر را حسابی غرق در بازی می کند.

به طور کلی می توان فروش بسیار خوبی را برای بازی خوک های بد دوست داشتنی پیش بینی کرد، هرچند شکست رکورد پرندگان خشمگین کمی دور از ذهن به نظر می رسد. شرکت Rovio نیز از تجربیات این چند ساله به خوبی درس گرفته و بازی طراحی کرده که نه تنها جذاب و سرگرم کننده است، بلکه دارای گیم پلی ساده و قابل فهم بوده و با صفحات کوچک لمسی نیز سازگاری دارد.

این بازی برای سیستم عامل اندروید در دو نسخه معمولی و HD به صورت مجانی (با نمایش تبلیغات) و در سیستم عامل iOS نیز با قیمت 99 سنت برای نسخه معمولی و 2.99 دلار برای نسخه HD آماده دانلود است.



ایسام