آینده سیستم عامل بلک بری از زبان مدیر عامل این شرکت

نمایش خبر

تاریخ : 1391/4/26
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، BlackBerry OS 10 ، BlackBerry OS ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : سیستم عامل بلک‌بری که تا چند سال گذشته درصد قابل توجهی از بازار اسمارت فون ها به خصوص در قاره آمریکا را در دست داشته، اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته و موفقیت سیستم عامل‌های اندروید و iOS، باعث شده تا این روز ها کمتر کسی به سراغ خرید اسمارت فون های مبتنی بر این سیستم عامل برود.

اما این پایان راه برای بلک‌بری و شرکت RIM نیست، بلکه این شرکت قصد دارد تا در آینده نزدیک، سیستم عامل جدیدی عرضه کرده و دوباره به صحنه رقابت اسمارت فون ها برگردد. در همین خصوص نیز وب سایت TechCrunch با مدیر عامل این شرکت Thorsten Heins مصاحبه ای ترتیب داده و در خصوص آینده و وضعیت کنونی این شرکت سؤالاتی پرسیده است.

ابتدا مصاحبه گر TechCrunch درباره برنامه های کنونی این شرکت پرسیده و اینکه در حال حاضر شرکت RIM برای مشتریان و کاربران محصولات بلک‌بری چه می‌کند؟ در جواب Heins به این نکته اشاره کرده که اکنون همچنان تعداد زیادی از کاربران سیستم عامل بلک‌بری -- به خصوص در مناطق آسیا- اقیانوسیه -- نسخه 4 سیستم این سیستم عامل را اجرا می‌کنند و این شرکت قصد دارد تا این دسته از کاربران را تشویق به بروز رسانی سیستم عامل بلک‌بری به نسخه 7 کند.

Thorsten Heins

مدیر عامل شرکت RIM آقای Thorsten Heins

البته Heins به تمرکز RIM روی توسعه سیستم عامل BlackBerry 10 نیز اشاره کرده و بیان داشت که این سیستم عامل در سه ماهه اول سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. وی در خصوص این سیستم عامل عنوان نمود که اسمارت فون های جدید این شرکت، مانند گذشته مبتنی بر صفحه کلید فیزیکی QWERTY نخواهند بود بلکه این شرکت قصد دارد تا با سیستم عامل جدید BlackBerry 10، وارد دنیای اسمارت فون های تمام لمسی شود و این اسمارت فون ها نه تنها برای کاربران بیزنسی و تجاری مناسب خواهد بود، بلکه با بهبود قابیلت های مالتی مدیا، سرگرمی و غیره کاربران معمولی نیز تجربه مناسبی از این اسمارت فون ها خواهند داشت.

در ادامه مصاحبه گر TechCrunch، در خصوص زمان بندی این شرکت برای عرضه سیستم عامل BlackBerry 10 و نتایج منفی این دیرکرد با وجود شایعاتی مبنی بر عرضه آی پد مینی می‌پرسد که در جواب، Heins به شایعه بودن این مسائل تاکید می‌کند اما این موضوع را نیز می پذیرد که هرچند تأخیر در عرضه BlackBerry 10 تأثیرات منفی را به همراه خواهد داشت، اما RIM می‌خواهد تا این سیستم عامل فوق‌العاده بوده و بهترین رابط کاربری را داشته باشد.

Blackberry 10

مصاحبه گر TechCrunch همچنین در مورد طرفداران بلک‌بری پرسیده و از Heins می‌خواهد تا به این دسته از کاربران وفادار جمله ای دلگرم کننده بگوید، که Heins چنین پاسخ می‌دهد « ما به کامیاب ساختن افرادی که از بلک بری استفاده می کنند ادامه خواهیم داد.» سیستم عامل و محصولات بلک‌بری در گذشته به کاربران این امکان را داده تا زندگی خود را به شکل مناسبی مدیریت کنند و با عرضه BlackBerry 10 این موضوع وارد مرحله کاملاً جدیدی می‌شود.

در آخر نیز TechCrunch از Heins می‌پرسد که آیا او به صورت مخفیانه با خود اسمارت فون سامسونگ گلکسی نکسوس دارد یا خیر؟ او نیز می‌گوید که من همیشه تلاش می‌کنم تا با صنعت[اسمارت فون ها و تبلت ها] در تماس باشم و بدانم که ما دقیقاً به چه سمتی در حال حرکت هستیم.

Blackberry Bold 9900

تصویر BlackBerry Bold Touch 9900 یکی از پیشرفته ترین اسمارت فون های بلک بری

ظاهراً مدیر عامل RIM در خصوص موفقیت BlackBerry 10 کاملاً خوش‌بین است که البته این امری طبیعی بوده، اما این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که این شرکت از روز های اوج خود فاصله زیادی گرفته و تا کنون نیز در بازار اسمارت فون های لمسی تجربه موفقی نداشته. همچنین جدای از این‌ها، بلک‌بری حتی در موفق‌ترین دوران خود تنها بازار های آمریکا، کانادا و بخش محدودی از اروپا را در اختیار داشته و این شرکت در بقیه کشور ها طرفداران چندانی ندارد. به همین دلایل نیز تا عرضه این سیستم عامل و مشاهده نتایج فروش، نمی‌توان در خصوص موفقیت یا شکست این سیستم عامل نظری داد.
 

منبع : TechCrunch


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا