نزاع قانونی میان اپل و سامسونگ با طرح دادخواست های جدید همچنان ادامه دارد

نمایش خبر

تاریخ : 1390/10/28
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی های غول پیکر اپل و سامسونگ همچنان به نزاع قانونی خود در حوزه مالکیت معنوی و اختراعات ادامه می دهند.

کمپانی اپل در روز 17 ژانویه 2012 (27 دی 1390) بار دیگر دو شکایت قانونی را بر علیه کمپانی سامسونگ تنظیم و تقدیم دادگاه ناحیه ای دوسلدورف آلمان نمود.

Peter Schuetz سخنگوی دادگاه در گفتگویی تلفنی با بلومبرگ اعلام نمود که اپل در یکی از این شکایات 10 مدل گوشی هوشمند سامسونگ را هدف قرار داده و این گوشی ها را ناقض حقوق طراحی اپل برشمرده است. اپل همچنین در شکایت دیگر خود 5 تبلت سامسونگ را مورد حمله قرار داده است. اپل با ادعای کپی برداری سامسونگ از محصولات این کمپانی خواهان منع فروش گوشی های هوشمند و تبلت های مورد اشاره در آلمان و برخی کشورهای دیگر است.

نزدیک به 5 ماه پیش دادگاهی در آلمان بصورت موقت فروش تبلت Galaxy Tab 10.1 را در اروپا ممنوع اعلام نمود () که البته این حکم تنها بصورت موقت در آلمان به اجرا درآمد. سامسونگ در پاسخ، با تغییر دادن قاب این تبلت و محل قرارگیری بلندگوها تبلتی با نام Galaxy Tab 10.1N را معرفی نمود.

ماه گذشته نیز قاضی دادگاهی در آلمان اعلام نمود که پیروزی اپل در جلوگیری از فروش تبلت Galaxy Tab 10.1N سامسونگ بعید به نظر می رسد. همچنین در حکمی که در روز 2 دسامبر 2011 (11 آذر 1390) توسط قاضی دادگاه ناحیه ای سان خوزه آمریکا صادر گردید دادخواست اپل برای متوقف شدن فروش گوشی های هوشمند و تبلت های گالاکسی سامسونگ در آمریکا مردود اعلام شد ().

iPad 2 Wi-Fi 3G vs. Galaxy Tab 10.1

تصویر بالا: تبلت آی پد 2 اپل (سمت  راست) در مقابل تبلت اندرویدی Galaxy Tab 10.1 سامسونگ (سمت چپ) - اپل مدعیست سامسونگ از طراحی های محصولات اپل بطور غیر قانونی تقلید نموده است

از سوی دیگر سامسونگ نیز درخواستی قانونی را در آمریکا تقدیم دادگاه ناحیه ای کالیفرنیا نموده و در آن خواستار دریافت مستنداتی در مورد جزئیات قرارداد میان اپل و کوالکام شده است. کوالکام برخی چیپ ست ها و رادیوهای تعدادی از محصولات اپل را تهیه می کند. کوالکام بر اساس قراردادی که با سامسونگ دارد می تواند از برخی از حق اختراعات این کمپانی بهره برد و اپل مدعیست قراردادهای اپل با کوالکام پوشش دهنده حق اختراعاتی است که سامسونگ گوشی های آیفون و تبلت های آی پد را ناقض آنها می داند.

بدین ترتیب سامسونگ امید دارد در میان مستندات قراردادهای میان اپل و کوالکام روزنه هایی برای نقض ادعای اپل بیابد و در این صورت این قراردادها را ضمیمه شکایات خود بر علیه اپل در آلمان، ژاپن، ایتالیا، هلند، انگلستان، استرالیا، فرانسه و کره نماید.

به نظر می رسد نزاع میان اپل و سامسونگ به جنگی فرسایشی بدل شده که توان بسیاری را از هر دو کمپانی در دادگاه ها تلف خواهد کرد. شاید رسیدن به تفاهمی دوجانبه و رقابت در خارج از دادگاه ها بهترین گزینه برای هردوی آنها باشد.

منبع : Bloomberg


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا