معرفی Motorola Edge 50 Fusion – میان‌رده موتورولا با پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 و تأییدیه از Pantone

نمایش خبر

تاریخ : 1403/1/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 7 اس جن 2 Snapdragon 7s Gen 2 ، Motorola Edge 50 Fusion ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : اوایل آوریل 2024 موتورولا از اسمارت‌‌فونی به نام Motorola Edge 50 Pro پرده برداشت. پس از گذشت حدود دو هفته، موتورولا روز سه‌شنبه 16 آوریل 2024 (28 فروردین 1403) از دو عضو دیگر در این خانواده با نام‌های Edge 50 Ultra و Edge 50 Fusion رونمایی کرد. Edge 50 Ultra پیشرفته‌ترین مدل در این سری بوده و در مطلبی جداگانه به معرفی آن پرداخته شده است. در این مطلب خبری سعی داریم به معرفی مشخصات و امکانات Edge 50 Fusion بپردازیم که نسبت به دو مدل دیگر این سری، اقتصادی‌تر است. جالب است بدانید، طبق ادعای موتورولا Edge 50 Fusion نخستین اسمارت‌فونی‌ست که دوربین و نمایشگر آن از سوی کمپانی آمریکایی Pantone تأیید اعتبار شده است.

از لحاظ طراحی، با گوشی هوشمند زیبایی روبرو هستیم. Motorola Edge 50 Fusion در سه رنگ صورتی (Hot Pink)، آبی روشن (Marshmallow Blue) و آبی تیره (Forest Blue) به تولید رسیده است. قسمت پشتی در مدل صورتی بافتی مشابه جیر گیاهی داشته و در مدل آبی روشن بافتی مشابه چرم گیاهی را شاهد هستیم. در صورتی که در ساخت مدل آبی تیره از پلاستیکی به نام PMMA (پلی متیل متاکریلات) با بافتی نرم و مات استفاده شده است. این دیوایس با درجه حفاظت IP68 مقاومت بالایی را در برابر آب و گرد و خاک از خود نشان می‌دهد. ناگفته نماند، این محصول در اندازه‌های 7.9×73.1×161.9 میلی‌متر طراحی شده و 174.9 گرم وزن دارد.

نمایشگر 6.7 اینچی گوشی از نوع pOLED بوده و نسبت تصویر 20:9 دارد. این نمایشگر از طرفین دارای انحنا بوده و از این رو شرکت سازنده نام Endless Edge Display را برای آن انتخاب کرده است. این پنل 10 بیتی – که 92 درصد از سطح رویی بدنه را تشکیل داده – رزولوشن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) داشته و تراکم آن بالغ بر 395 پیکسل در اینچ است. این نمایشگر طیف DCI-P3 را به طور 100 درصد پوشش داده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن بالغ بر 1600 نیت است. صفحه این گوشی در هر ثانیه 144 بار به‌روزرسانی شده و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن در حالت گیمینگ به 360 هرتز نیز می‌رسد. ناگفته نماند، شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 محافظ این نمایشگر خواهد بود.

تراشه Snapdragon 7s Gen 2 امور پردازشی این گوشی را بر عهده دارد. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده – شامل چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.95 گیگاهرتزی بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 710 است. (به گفته برخی منابع، مدل‌هایی که در آمریکای لاتین به فروش می‌رسند، به تراشه Snapdragon 6 Gen 1 مجهز شده و نرخ به‌روزرسانی نمایشگر آنها 120 هرتز است) لازم به ذکر است، 12 گیگابایت حافظه RAM (از نوع LPDDR5) و 256 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.2) به این دیوایس اختصاص یافته‌اند.

چیزی تحت عنوان ماژول دوربین در Edge 50 Fusion وجود نداشته و لنزهای دوربین در برآمدگی بالا سمت چپ قسمت پشتی – که با بدنه یک‌پارچه است – جای گرفته‌اند. دوربین اصلی گوشی 50 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی f/1.88 قرار گرفته است. این دوربین – که از سنسور LYT700C (محصول سونی) تشکیل شده – به لرزه‌گیر اپتیکال مجهز است. از جمله امکانات این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حالت شب، پانوراما، حالت ماکرو، تایم-لپس، عکاسی با افکت‌های Tilt-Shift و Spot Colour، حالت حرفه‌ای، ضبط ویدئوی همزمان با دوربین‌های عقب و جلو، ضبط ویدئوی UHD با سرعت 30 فریم در ثانیه و ضبط ویدئوی اسلوموشن با وضوح FHD و سرعت 120 فریم در ثانیه.

در کنار دوربین اصلی، علاوه بر فلش LED، یک دوربین اولتراواید به وضوح 13 مگاپیکسل و ضریب اف 2.2 به چشم می‌خورد. این دوربین – که دارای میدان دید 120 درجه است – همزمان نقش دوربین ماکرو را نیز ایفا کرده و طبق ادعای شرکت سازنده از طریق آن می‌توان تا 4 برابر بیشتر به سوژه عکاسی نزدیک شد. درون حفره بالای نمایشگر هم یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به گشودگی f/2.45 تعبیه شده است. با توجه به ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل، انتظار می‌رود این دوربین عملکرد مناسبی در محیط‌های کم‌نور داشته باشد.

همان طور که گفته شد، علاوه بر نمایشگر، دوربین Edge 50 Fusion نیز از سوی کمپانی Pantone تأیید اعتبار شده است. این بدان معناست که مجموعه دوربین این گوشی می‌تواند رنگ‌ها (اعم از رنگ اجسام و پوست بدن) را همان طور که در دنیای واقعی دیده می‌شوند، برداشت کند. گفتنی‌ست، هوش مصنوعی نیز به کمک مجموعه دوربین آمده و می‌تواند در کارکردهایی مثل تنظیم سرعت شاتر، مدیریت ردیابی فوکوس خودکار و همچنین بهینه‌سازی هایلایت‌ها، سایه‌ها و رنگ‌ها نقش‌آفرینی کند. برخی دیگر از ابزارهای ویرایشی گوگل (مبتنی بر هوش مصنوعی) از جمله Magic Editor ،Magic Eraser و Photo Unblur نیز در این گوشی فعالند.

باتری گوشی یک نمونه 5,000 میلی‌آمپر ساعتی است که از استاندارد شارژ سریع 68 واتی – موسوم به TurboPower – بهره می‌برد. این باتری در صورت استفاده متعارف عمری بیش از 30 ساعت داشته و طبق ادعای موتورولا، تنها با 15 دقیقه شارژ کردن، جوابگوی یک روز استفاده خواهد بود. گفتنی‌ست، حسگر اثر انگشت گوشی درون نمایشگر آن قرار داشته و علاوه بر آن، می‌توان با قابلیت تشخیص چهره (Face Unlock) نیز گوشی را قفل‌گشایی کرد. اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی-آتموس از دیگر مشخصات سخت‌افزاری Edge 50 Fusion برشمرده شده‌اند.

سیستم‌عامل اندروید 14 به همراه رابط کاربری اختصاصی My UX، بخش نرم‌افزاری Edge 50 Fusion را تشکیل می‌دهند. شرکت سازنده، آپدیت نرم‌افزاری تا 2 سال و آپدیت امنیتی تا 3 سال را برای این دیوایس تضمین کرده است. قابلیت امنیتی ThinkShield نیز در این گوشی فعال است.

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری کاربردی در این گوشی Smart Connect نام دارد. به لطف این ویژگی، اکوسیستم‌های موتورولا و لنوو با هم ادغام شده و کاربر می‌تواند از تجربه چند-دیوایسی به صورت کاملا روان و یکپارچه بهره‌مند شود. به عبارت دقیق‌تر، برقراری تماس، ارسال پیام و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین دیوایس‌های موتورولا و لنوو (اعم از لپ‌تاپ، تبلت و اسمارت‌فون) امکان‌پذیر خواهد بود. انتقال محتوای نمایشی گوشی به نمایشگرهای بزرگ‌تر (مثل تلویزیون) و همچنین استفاده از دوربین Edge 50 Fusion به عنوان وب‌کم PC از دیگر امکانات نرم‌افزاری این گوشی به حساب می‌آیند.

اسمارت‌فون Edge 50 Fusion دو سیم‌کارت می‌پذیرد: یک سیم‌کارت نانو و یک سیم‌کارت الکترونیکی یا eSIM. این محصول یک گوشی نسل پنجمی بوده و از طیف زیر 6 گیگاهرتزی شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند. وای-فای دو فرکانسی، NFC، بلوتوث 5.2، پورت USB-C و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای سایر گزینه‌های ارتباطی این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه Motorola Edge 50 Fusion ذکر نشده، اما به گفته برخی منابع این محصول طی هفته‌های آتی وارد بازارهای اروپا، آسیا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه خواهد شد. قیمت این دیوایس نیز هنوز از سوی موتورولا مشخص نشده، اما برخی منابع قیمت آن را از 349 تا 399 یورو برآورد کرده‌اند.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا