معرفی تبلت مخصوص بازی Lenovo Legion Tab – همان Legion Y700 (2023) در راه بازارهای جهانی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/12/23        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 8 پلاس جن 1 Snapdragon 8+ Gen 1 ، بازی Game ، لنوو Lenovo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی لنوو از سال 2020 میلادی با معرفی Legion Phone Duel وارد دنیای محصولات مخصوص بازی شد. این شرکت در سال 2022 و 2023 میلادی از دو تبلت گیمینگ پیشرفته رونمایی کرده است که هر دو Lenovo Legion Y700 نام دارند و تنها در کشور چین عرضه شده‌اند. لنوو حالا در روز چهارشنبه 13 مارس 2024 (23 اسفند 1402) از معرفی یک تبلت مخصوص بازی پرچم‌دار با نام Lenovo Legion Tab خبر داده است که نسخه تغییر نام‌یافته Lenovo Legion Y700 (2023) محسوب می‌شود و قرار است تا پایان ماه جاری میلادی در بازارهای جهانی از جمله اروپا، آفریقا و خاور میانه ارائه شود.

Lenovo Legion Tab بر خلاف نسخه چینی که در دو رنگ آبی و خاکستری طراحی شده بود، تنها در یک رنگ خاکستری (Storm Grey) تولید می‌شود. ضخامت این تبلت نسبت به مدل چینی تغییری نداشته و همان 7.6 میلی‌متر است، اما وزن آن از 348 گرم به 350 گرم افزایش یافته است. بدنه و فریم این تبلت هم با 208.54 میلی‌متر طول و 129.46 میلی‌متر عرض، از فلز ساخته شده است.

محصول تازه همانند همتای چینی خود از یک صفحه‌نمایش 8.8 اینچی IPS LCD بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این تبلت شاید نسبت به سایر تبلت‌ها کوچک‌تر به نظر برسد، اما با توجه به کاربری آن برای بازی، این اندازه صفحه‌نمایش کنترل دستگاه را در مقایسه با تبلت‌های بزرگ‌تر راحت‌تر می‌سازد. علاوه بر این، شرکت چینی Legion Tab را با وضوح +QHD (معادل 2,560x1,600 پیکسل)، نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز و ویژگی PureSight ارائه کرده که به بهبود تجربه بصری، افزایش وضوح و بالا بردن نرخ به‌روزرسانی پنل نمایشگر هنگام بازی کمک می‌کند. صفحه‌نمایش دستگاه 98 درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 500 نیت می‌رسد.

چیپ‌ست دستگاه بدون تغییر نسبت به نسخه چینی، همان تراشه 4 نانومتری Snapdragon 8+ Gen 1 است. این پلتفرم موبایلی اگر چه قدرتمندترین و جدیدترین پردازنده حال حاضر بازار محسوب نمی‌شود، اما از ویژگی‌هایی در حد محصولات پرچم‌دار برخوردار است و شرکت سازنده در کنار آن سیستم خنک‌کننده Legion ColdFront را به عنوان راهکاری برای کنترل حرارت دستگاه در نظر گرفته است. در حالی که نسخه چینی این تبلت در دو پیکربندی رم و حافظه داخلی 12GB/256GB و 16GB/512GB ارائه می‌شد، مدل بین‌المللی آن تنها در یک چیدمان حافظه 12GB/256GB با امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا 1 ترابایت دیگر به کمک کارت میکرو اس‌دی عرضه می‌شود.

ظرفیت باتری تبلت تغییری نسبت به نسخه چینی نداشته و همچنان 6,550 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌توان آن را با یک شارژر 45 واتی از طریق درگاه USB-C و با کمک فناوریQuick Charge 3.0 شارژ کرد. همچنین امکان bypass charging برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه برای این تبلت در نظر گرفته شده است.

از آنجا که تبلت‌ها عموما برای ثبت تصویر یا فیلم‌برداری به کار نمی‌روند، از دوربین آنها نمی‌توان انتظار چندانی داشت. دوربین اصلی این تبلت هم یک نمونه 13 مگاپیکسلی است که یک واحد ماکروی 2 مگاپیکسلی همراه با فلش LED در کنار آن قرار دارد. همچنین شرکت سازنده یک ماژول 8 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین سلفی Legion Tab در نظر گرفته است.

به گفته کارشناسانی که امکان کار با نسخه چینی یعنی Legion Tab Y700 را داشته‌اند، بازی‌های PUGB Mobile با نرخ 90 فریم در ثانیه و Genshin Impact با سرعت 60 فریم در ثانیه به راحتی روی این تبلت اجرا شده‌اند و بر این اساس، به نظر می‌رسد محصول تازه می‌تواند با Boosteroid (پلتفرم ابری گیمینگ برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها) نیز عملکرد مناسبی داشته باشد. لنوو همچنین برای ارتقاء تجربه بازی در Legion Tab آن را به یک سیستم یکپارچه برای ارائه بازخورد لرزشی مجهز کرده و دو اسپیکر استریو با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos برای آن در نظر گرفته است.

شرکت چینی همچنین امکان اتصال ماوس، صفحه‌کلید و همچنین کنترلرهایی را برای این تبلت در نظر گرفته که می‌توان از آن همانند یک رایانه شخصی استفاده کرد.

سیستم‌عامل Legion Tab همانند همتای چینی آن، اندروید 13 است و منابع خبری از احتمال به‌روزرسانی آن به اندروید 14 و 15 در کنار ارائه آپدیت‌های امنیتی تا سال 2028 میلادی نیز سخن گفته‌اند. این تبلت از نظر امکانات ارتباطی به وای‌فای 6E، بلوتوث 5.3 و یک درگاه USB-C دیگر با تکنولوژی DisplayPort 1.4 برای اتصال مانیتور خارجی مجهز شده است.

همان طور که اشاره شد، تبلت اندرویدی مخصوص بازی لنوو از اواخر مارس 2024 در بازار اروپا، خاور میانه و آفریقا و آسیا در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت و قیمت آن در اروپا 599 یورو اعلام شده است.

منبع : Lenovo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا