معرفی Oppo Pad Neo – تبلت جدید اوپو با تراشه Helio G99 و ال‌سی‌دی 11.4 اینچی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/10/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، هلیو جی 99 Helio G99 ، Oppo Pad Neo ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : برند وان‌پلاس اوایل اکتبر سال گذشته میلادی از تبلتی به نام OnePlus Pad Go برای بازار هند رونمایی کرد. پس از گذشت یک ماه، اوپو همین تبلت را (با اعمال چند تغییر جزئی) تحت عنوان Oppo Pad Air2 برای مشتریان چینی خود عرضه کرد. حال روز سه‌شنبه 16 ژانویه 2024 (26 دی 1402) باخبر شدیم اوپو قصد دارد این تبلت را برای بار سوم این بار با نام Oppo Pad Neo برای بازار مالزی به تولید برساند. ال‌سی‌دی 11.4 اینچی، تراشه Helio G99، تا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و جلو و باتری 8,000 میلی‌آمپر ساعتی از جمله مهم‌ترین مشخصات این تبلت به شمار می‌رود. در ادامه، با معرفی این دیوایس جدید ما را همراهی کنید.

تبلت Oppo Pad Neo تنها در رنگ خاکستری به تولید می‌رسد. جنس قسمت پشتی ظاهرا از پلاستیک بوده و از دو بافت مات و براق تشکیل شده که ترکیب آنها، زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند. بخش براق – که تقریبا یک چهارم پنل پشتی را تشکیل می‌دهد – به شکل نواری‌ست که لنز دوربین را نیز در خود جای داده است. نمایشگر تبلت انحنایی ندارد، اما خمیدگی لبه‌های تبلت در تصاویر مشهود است. ناگفته نماند، این دستگاه در اندازه‌های 6.89×188.04×255.12 میلی‌متر طراحی شده و حدود 538 گرم وزن دارد.

نمایشگر 11.4 اینچی این تبلت – که شرکت سازنده نام تجاری ReadFit را بر آن نهاده – از پنل‌های LCD (با فناوری LTPS) ساخته شده است. رزولوشن صفحه نمایش 1720×2408 پیکسل بوده که اوپو از آن با عنوان 2.4K یاد می‌کند و تراکم 260 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد. نمایشگر تبلت حاشیه‌های نسبتا زیادی دارد، تا جایی که نسبت صفحه به بدنه آن 86.4 درصد اعلام شده است. گفتنی‌ست، این پنل 10 بیتی نسبت تصویر 7:5 داشته و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 400 نیت می‌رسد.

نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر 180 هرتز بوده و در هر ثانیه 90 بار به‌روزرسانی می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، میزان نور آبی زیان‌آور در این نمایشگر به زیر 40 درصد رسیده است. همچنین، به لطف سنسور اختصاصی دمای رنگ و قابلیت نرم‌افزاری موسوم به Bedtime Mode، نور نمایشگر متناسب با محیط اطراف و ساعت زیستی بدن تنظیم می‌شود تا کاربر ضمن تجربه بصری راحت‌تر، خواب بهتری را نیز تجربه کند. لازم به ذکر است، این نمایشگر موفق به اخذ تأییدیه مراقبت از چشم (Full Care Display 2.0) و تأییدیه سازگاری با ساعت زیستی (Circadian Friendly) از کمپانی TÜV Rheinland شده است.

اوپو چیپ‌ست Helio G99 مدیاتک را برای Pad Neo در نظر گرفته است. این تراشه – که با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده – دارای دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. تبلت Pad Neo در دو ورژن وای-فای و LTE به تولید می‌رسد که به‌ترتیب از 6 و 8 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4X) برخوردارند. در هر دو مدل 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 در دسترس است که از طریق میکرو اس‌دی می‌توان آن را ارتقاء داد.

در پشت تبلت یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 و میدان دید 78 درجه به چشم می‌خورد. از جمله امکانات این دوربین می‌توان به عکاسی تایم-لپس، حالت پانوراما، استیکر و اسکنر متن اشاره کرد. این دوربین از لرزه‌گیر الکترونیکی (EIS) بهره‌مند بوده و می‌تواند ویدئوی 1080p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. دوربینی با همین مشخصات در جلوی دستگاه به عنوان دوربین سلفی کار گذاشته شده است، منتهی با چند تغییر جزئی، از جمله اینکه دوربین جلو فاقد لرزه‌گیر الکترونیکی بوده و به جای استیکر و اسکنر متن، از حالت پرتره بهره می‌برد.

انرژی مورد نیاز Pad Neo توسط یک باتری حجیم به ظرفیت 8,000 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود. با ذخیره کامل این باتری می‌توانید 40 ساعت موزیک پخش کرده و یا 14.5 ساعت ویدئو تماشا کنید. این باتری از استاندارد شارژ سریع 33 واتی موسوم به SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده 4 اسپیکر را برای این تبلت تدارک دیده است. این اسپیکرها دارای حفره صوتی 8cc برای «صدای فوق بلند» بوده و دارای تأییدیه از دالبی آتموس و Hi-Res Audio هستند. لازم به ذکر است، Pad Neo فاقد حسگر اثر انگشت بوده و احراز هویت بیولوژیک کاربر صرفا از طریق قابلیت تشخیص چهره انجام می‌شود.

سیستم‌عامل Pad Neo اندروید 13 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری ColorOS 13.2 توسعه یافته است. این رابط کاربری امکانات جالبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به Auto Connect اشاره کرد. به موجب این ویژگی، چنان‌چه تبلت Pad Neo در مجاورت یک گوشی هوشمند (مجهز به ColorOS 13.1 یا بالاتر) قرار بگیرد، به طور خودکار به آن متصل خواهد شد. همچنین، پس از اتصال تبلت به گوشی، تبلت به‌راحتی می‌تواند از شبکه اینترنت گوشی استفاده کند که به گفته اوپو، جایگزین مناسبی برای هات‌اسپات خواهد بود.

از جمله مهم‌ترین امکانات ارتباطی Pad Neo می‌توان به وای-فای 5، بلوتوث 5.2، پورت USB-C و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای اشاره کرد. همان طور که گفته شد، این تبلت در مدل سیم‌کارت‌خور مجهز به شبکه LTE نیز به تولید خواهد رسید. ناگفته نماند، برای سهولت کار با این تبلت، یک کیس نگه‌دارنده موسوم به Smart Case نیز تدارک دیده شده که البته جزو وسایل جانبی بوده و جداگانه به فروش می‌رسد.

فروش تبلت Oppo Pad Neo در مالزی آغاز شده است. مدل فقط وای-فای این تبلت با پیکربندی 6GB/128GB به تولید رسیده و به قیمت 1,199 رینگیت مالزی به فروش می‌رسد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 254 دلار آمریکا. ورژن LTE این تبلت (با پیکربندی 8GB/128GB) نیز 1,399 رینگیت (296 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا