رونمایی از Redmi Pad SE – تبلت ارزان‌قیمت ردمی با نمایشگر 11 اینچی و اسنپ‌دراگون 680

نمایش خبر

تاریخ : 1402/5/25        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 680 4 جی Snapdragon 680 4G ، Xiaomi Redmi Pad SE ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : برند ردمی – که از مهم‌ترین زیربرندهای شیائومی به حساب می‌آید – روز سه‌شنبه 15 آگوست 2023 (24 مرداد 1402) از یک تبلت با نام Redmi Pad SE رونمایی کرد. این محصول جدید مشخصات چندان بالایی نداشته و با یک قیمت‌گذاری رقابتی برای عرضه در بازار بین‌المللی تدارک دیده شده است. بدنه فلزی و در عین حال سبک، ال‌سی‌دی 11 اینچی، تراشه اسنپ‌دراگون 680، دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و باتری 8,000 میلی‌آمپر ساعتی مهم‌ترین مشخصات این تبلت را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید دقیقا یک روز قبل از معرفی Redmi Pad SE، شیائومی از تبلت پیشرفته Xiaomi Pad 6 Max پرده‌برداری کرد که بر خلاف Redmi Pad SE قیمت بالایی داشته و ظاهراً تنها در چین عرضه می‌شود.

تبلت Redmi Pad SE از لحاظ طراحی ظاهری تا حدی به اسمارت‌فون‌های سری Redmi Note 12 شباهت دارد. این تبلت بدنه‌ای یک تکه از آلیاژ آلومینیوم داشته و در سه رنگ ارغوانی (Lavender Purple)، خاکستری (Graphite Gray) و سبز نعنایی (Mint Green) وارد بازار خواهد شد. ناگفته نماند، این دیوایس در اندازه‌های 7.36×167.08×255.53 میلی‌متر طراحی شده و با داشتن وزنی معادل 478 گرم، یک تبلت سبک‌وزن به حساب می‌آید.

یک نمایشگر ال‌سی‌دی با نسبت تصویر 16:10 در جلوی تبلت به چشم می‌خورد. رزولوشن این نمایشگر +FHD (معادل 1200×1920 پیکسل) است که تراکم آن را به 207 پیکسل در اینچ می‌رساند. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش بین 30 تا 90 هرتز متغیر بوده و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن به 180 هرتز می‌رسد. با وجود حداکثر روشنایی نقطه‌ای نچندان بالای 400 نیتی، شرکت سازنده امکان خوانش راحت (حتی زیر نور آفتاب) را تضمین کرده است.

طبق ادعای ردمی، صفحه نمایش این تبلت با استفاده از تکنولوژی کاهش نور صفحه DC Dimming می‌تواند پرش‌های قابل رویت و حتی غیرقابل رویت نمایشگر که در دامنه 0 تا 3000 هرتز قرار می‌گیرند را حذف کند. از همین رو، این نمایشگر موفق به اخذ تأییدیه نمایشگر بدون پرش یا Flicker Free از کمپانی معتبر TÜV Rheinland شده است. تأییدیه کاهش نور آبی از نیز از سوی TÜV Rheinland برای این نمایشگر صادر شده است. ناگفته نماند به لطف قابلیت ارتقاء یافته Reading Mode 3.0، طبق ادعای شرکت سازنده کاربر در هنگام مطالعه با تبلت، حس مطالعه از روی کاغذ را خواهد داشت.

چیپ‌ست نسبتا رده‌پایین اسنپ‌دراگون 680 بخش پردازش این تبلت را راهبری می‌کند؛ همان چیپ‌ستی که سال گذشته در ساخت Redmi Note 11 به کار گرفته شده بود. این تراشه 6 نانومتری مشتمل بر چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A53 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 610 است. شرکت سازنده برای حافظه رم دستگاه گزینه‌های 4، 6 و 8 گیگابایتی (از نوع LPDDR4x) را در نظر گرفته است. اما در مورد حافظه داخلی، ظاهرا ردمی به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش قیمت نهایی، از حافظه UFS چشم‌پوشی کرده و تنها یک گزینه 128 گیگابایتی از حافظه قدیمی eMMC 5.1 را به کار گرفته است. خوشبختانه با استفاده از میکرو اس‌دی می‌توان این حافظه را تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد.

یک دوربین در پشت و یک دوربین در جلو (بدون هیچ گونه فلش LED) تمام آن چیزی‌ست که مجموعه اپتیک Redmi Pad SE را تشکیل می‌دهد. دوربین پشتی رزولوشن 8 مگاپیکسلی داشته و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار دارد. در قسمت جلویی تبلت نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است، مثل بیشتر تبلت‌ها، وقتی Redmi Pad SE را در حالت افقی نگه می‌دارید، دوربین سلفی در حاشیه قسمت بالایی خواهد بود. ناگفته نماند، هر دو دوربین دارای پیکسل‌هایی به بزرگی 1.12 میکرون بوده و می‌توانند ویدئوی 1080p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند.

یک باتری به ظرفیت 8,000 میلی‌آمپر ساعت انرژی مورد نیاز Redmi Pad SE را تأمین می‌کند. علی‌رغم ظرفیت مناسب باتری، شرکت سازنده در زمینه شارژ نیز کمی کوتاهی کرده و حداکثر توان شارژر در این تبلت به 10 وات می‌رسد. تبلت جدید ردمی فاقد حسگر اثر انگشت است، اما قابلیت تشخیص چهره در آن فعال است. لازم به ذکر است، «چهار اسپیکر بزرگ» در ساخت Redmi Pad SE به کار گرفته شده که علاوه بر پشتیبانی از دالبی آتموس، موفق به اخذ تأییدیه از Hi-Res Audio نیز شده‌اند.

سیستم‌عامل Redmi Pad SE اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی MIUI Pad 14 تا حدی ظاهر و امکانات آن را تغییر داده است. این تبلت از ارتباطات سلولی بی‌بهره بوده و هیچ سیم‌کارتی نمی‌پذیرد. به این ترتیب، اتصال تبلت به اینترنت صرفا از طریق وای-فای امکان‌پذیر خواهد بود. بلوتوث 5.0، پورت USB-C و جک هدفون سایر گزینه‌های ارتباطی این تبلت را تشکیل می‌دهند.

تبلت Redmi Pad SE در سه پیکربندی مختلف به تولید رسیده و به‌زودی وارد اروپا و برخی بازارهای دیگر می‌شود. قیمت این دیوایس در مدل‌های مختلف (با احتساب نرخ کنونی تبدیل ارز) به شرح زیر است:

- مدل پایه با پیکربندی 4GB/128GB: به قیمت 199 یورو

- مدل متوسط با پیکربندی 6GB/128GB: به قیمت 229 یورو

- مدل پیشرفته با پیکربندی 8GB/128GB: به قیمت 249 یورو


به روزرسانی - قیمت شیائومی ردمی پد اس ای در بازار ایران

تبلت شیائومی Redmi Pad SE به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت تبلت شیائومی Redmi Pad SE در ایران از 9,980,000 تومان تا 13,490,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت تبلت شیائومی Redmi Pad SE از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا