معرفی HTC Wildfire E star – یک گوشی پایین‌رده واقعی با تراشه 4 هسته‌ای، باتری3,000mAh و اندروید Go

نمایش خبر

تاریخ : 1402/5/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید گو Android Go ، HTC Wildfire E star ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : اچ‌تی‌سی که پیش‌تر نامی شناخته‌شده در دنیای موبایل به حساب می‌آمد، به تازگی و در سکوت کامل خبری از گوشی هوشمندی با نام HTC Wildfire E star برای بازارهای آفریقایی رونمایی کرده است. در حالی که سازندگان چینی گوشی‌های رده پایین خود را به تراشه‌های 8 هسته‌ای مدیاتک و کوالکام مجهز می‌کنند و باتری‌های حجیم 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ 10 یا 15 وات برای آن‌ها در نظر می‌گیرند، اسمارت‌فون رده پایین تازه اچ‌تی‌سی به یک چیپ‌ست 4 هسته‌ای از UNISOC مجهز شده و باتری آن تنها 3 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. دوربین اصلی Wildfire E star هم یک نمونه 8 مگاپیکسلی است که در مقایسه با همتایان چینی خود در این رده حرفی برای گفتن ندارد.

محصول رده پایین تازه اچ‌تی‌سی در اندازه‌های 164.8x76.5x9.2 طراحی شده و از وزن نسبتا زیاد 200 گرم برخوردار است. در چهار طرف صفحه‌نمایش این دستگاه و به ویژه در بخش پایینی حاشیه‌هایی با عرض زیاد به چشم می‌خورد و شرکت سازنده از نسبت 81 درصدی صفحه‌نمایش گوشی به بدنه آن سخن گفته است. در بخش بالایی پنل نمایشگر یک بریدگی به شکل قطره آب دیده می‌شود که دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه با گشودگی دیافراگم f/2.2 را در خود جای داده است. در کناره بالا و سمت چپ بخش پشتی، یک دوربین و یک فلش LED در قاب مستطیل شکلی چیده شده‌اند که به شکل عمودی قرار گرفته است و نشان تجاری htc نیز در مرکز بخش پشتی خودنمایی می‌کند. کاربران این گوشی برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش می‌توانند از حسگر اثر انگشت حاضر در کناره دستگاه یا تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی استفاده کنند.

صفحه‌نمایش Wildfire E star یک نمونه 6.5 اینچی LCD است که وضوح اچ‌دی پلاس معادل 1600x720 پیکسل را ارائه می‌کند و از نسبت تصویر 20:9 برخوردار است.

پردازنده دستگاه UNISOC SC9832E است که چهار هسته پردازشی A53 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز را در بر می‌گیرد و به خوبی رده گوشی را نشان می‌دهد. رم گوشی تنها 2 گیگابایت ظرفیت دارد و با یک حافظه داخلی 16 گیگابایتی همراه شده است که در صورت نیاز کاربر می‌تواند از طریق اسلات میکرو اس‌دی ترکیبی تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد. با وجود این میزان رم و حافظه داخلی، شرکت اچ‌تی‌سی به کاربران این گوشی پایین‌رده اطمینان داده که با کندی یا اختلال در اجرای برنامه‌ها مواجه نخواهند شد. بخشی از این اطمینان البته به سیستم‌عامل اندروید Go دستگاه مرتبط است که برای گوشی‌های با مشخصات پایین در نظر گرفته شده است.

لنز برآمده و بزرگی که در پشت گوشی دیده می‌شود، مربوط به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است و در پایین آن یک دوربین 0.08 مگاپیکسلی با f/2.8 دیده می‌شود. دوربین اصلی از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و قادر به ثبت ویدئوهای 1080p است.

ظرفیت باتری این گوشی تنها 3 هزار میلی‌آمپر ساعت است و از شارژری با توان 5 وات پشتیبانی می‌کند.

Wildfire E star یک گوشی دو سیم‌کارته از نوع نانو محسوب می‌شود که هر دو سیم‌کارت از ارتباطات 4G LTE پشتیبانی می‌کنند و از نظر ویژگی‌های ارتباطی به درگاه USB-C، بلوتوث 4.2، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، ارتباطات 4G، وای‌فای (در یک باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز) و ماهواره GPS برای مسیریابی مجهز شده است.

این گوشی که ظاهرا تنها در رنگ مشکی به تولید می‌رسد، به نسخه Go اندروید 12 مجهز شده است. اچ‌تی‌سی هنوز جزئیاتی درباره زمان عرضه و قیمت Wildfire E star منتشر نکرده و تنها تأکید کرده است که این محصول را همانند Wildfire E3 Lite و Wildfire E2 Play روانه بازارهای آفریقا (بدون اشاره دقیق به کشور) خواهد کرد.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا