MWC 2011: معرفی یک گوشی با قابلیت های سه بعدی توسط ال جی - LG Optimus 3D

نمایش خبر

تاریخ : 1389/11/25
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، مانع اختلاف منظر Parallax Barrier ، سه بعدی 3D ، گوشی موبایل Mobile Phone ، LG Optimus 3D P920 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی کره ای ال جی نیز همانند رقبای خود حضوری جدی در کنگره جهانی موبایل 2011 دارد. این کمپانی دو برگ برنده خود را در شهر بارسلون رو نمود: تبلت Optimus Pad و گوشی Optimus 3D. با معرفی این دو محصول شاید بتوان گفت که ال جی نبرد وسایل الکترونیک را به سمت بعد سوم سوق داده است چرا که هر دوی این وسایل الکترونیکی به قابلیت های 3 بعدی مجهزند.

در این مطلب به معرفی گوشی Optimus 3D ال جی خواهیم پرداخت.

LG Optimus 3D

همانطور که از نام این گوشی مشخص است بزرگترین وجه تمایز آن با اکثر گوشی های هوشمند قابلیت های سه بعدی این گوشی است. البته شاید این وجه تمایز با رونق گیری استفاده از فناوری های سه بعدی در گوشی های هوشمند در آینده نزدیک کمرنگ تر گردد. لازم به ذکر است که پیش از این گوشی W960 AMOLED 3D سامسونگ نیز با صفحه نمایش سه بعدی به بازار عرضه شده بود (برای مقایسه مشخصات فنی این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

گوشی Optimus 3D از دوربین 5 مگاپیکسلی دوگانه در پشت خود بهره می گیرد که وظیفه تصویر برداری استریوسکوپیک (Stereoscopic) را بر عهده دارد. صفحه نمایش 4.3 اینچی این گوشی نیز قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی را بدون نیاز به عینک دارد. برای این منظور از فناوری Parallax Barrier (مانع اختلاف منظر) استفاده شده است. در این فناوری همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است از یک سطح دارای شکاف های عمودی برای ایجاد اختلاف منظر در دید چشم سمت راست و چشم سمت چپ استفاده می شود. بدین ترتیب نیمی از پیکسل ها توسط چشم راست و نیمی دیگر توسط چشم چپ دیده می شوند. کنترل نرم افزاری همراه با سخت افزار ویژه امکان نمایش تصاویر متفاوت برای پیکسل های قابل مشاهده توسط هر یک از چشم ها را فراهم می آورد و مغز با دریافت تصاویر متفاوت توسط چشم چپ و راست برداشتی سه بعدی از تصویر نمایش داده شده خواهد داشت.

Parallax Barrier

تصویر بالا: استفاده از مانع اختلاف منظر (Parallax Barrier) برای ایجاد دید متفاوت در دو چشم

کاربر با انتخاب کلید ویژه 3D که در کناره گوشی تعبیه شده می تواند از واسط کاربر سه بعدی نیز بر روی این گوشی استفاده نماید. 5 برنامه اختصاصی سه بعدی شامل برنامه های دوربین، گالری، برنامه ها و بازی ها، یوتیوب سه بعدی و راهنمای سه بعدی از واسط کاربر سه بعدی استفاده می کنند.

پس از تصویر برداری سه بعدی، کاربر می تواند این تصاویر را از طریق اتصال HDMI 1.4 به تلویزیون ها و مانیتورهای سه بعدی منتقل نماید. این تصاویر با محصولات دارای گواهی DLNA سازگار است. همچنین امکان ارسال مستقیم فیلم های سه بعدی تهیه شده به کانال سه بعدی یوتیوب بر روی این گوشی فراهم شده است.

LG Optimus 3D

فیلمبرداری سه بعدی این گوشی محدود به رزولوشن 720p است در حالی که تصویر برداری دو بعدی می تواند با رزولوشن HD کامل صورت گیرد.

در جلوی گوشی Optimus 3D نیز یک دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری و کنفرانس های ویدیویی تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی های گوشی Optimus 3D بهره گیری از پردازنده دو هسته ای 1 گیگاهرتزی OMAP4 ساخت کمپانی تگزاس اینسترومنتز و معماری دو کاناله با حافظه دوگانه است. ال جی این سه پیکربندی ویژه را  Tri-Dual Configuration  نامگذاری نموده است (Dual-Core, Dual Channel and Dual Memory Architecture). گوشی Optimus 3D به یک حافظه داخلی 8 گیگابایتی و 512 مگابایت RAM مجهز است. این گوشی از کارت حافظه micoSD تا ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می کند.

LG Optimus 3D

در آینده شاهد استفاده روزافزون از فناوری سه بعدی در بسیاری از وسایل الکترونیکی منجمله تلویزیون ها، کنسول های بازی، گوشی های موبایل، تبلت ها، لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی خواهیم بود و این ویژگی احتمالاً به یکی از ویژگی های متداول این وسایل بدل خواهد شد. یقیناً کمپانی ال جی به حضور خود در جمع پیشگامان این فناوری افتخار خواهد کرد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا