معرفی هواوی Watch GT 2 Pro ECG و دستبند هوشمند Band 6 Pro

نمایش خبر

تاریخ : 1400/5/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، دستبند هوشمند Smart Band ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی همزمان با رونمایی از خانواده پرچمداران سری P50 از دو عضو جدید در رده پوشیدنی‌های خود نیز رونمایی کرده که هر دو به‌نوعی آپدیتی برای محصولات متناظر خود در سبد کالای هواوی به‌شمار می‌روند. این دو محصول یکی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 2 Pro ECG و دیگر ورژن تازه‌ای از Huawei Band 6 موسوم به Band 6 Pro است. GT 2 Pro ECG همانطور که از نام آن مشخص است امکان خوانش نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام را داشته و ظاهرا تفاوت خاص دیگری با GT 2 Pro عادی ندارد. ویژگی تعیین‌‌کننده Band 6 Pro نیز امکان اندازه‌گیری حرارت بدن است که در شرایط پاندمی کاربردی خواهد بود.

Huawei Watch GT 2 Pro ECG

ساعت هوشمند جدید Watch GT 2 Pro ECG هواوی از لحاظ ظاهر وعملکرد به Watch GT 2 Pro سال گذشته شباهت داشته و به تفاوت مشهودی مابین آن‌ها نمی‌توان اشاره کرد. این مدل نیز بدین‌ترتیب از یک صفحه‌نمایش دایره‌ای 1.39 اینچی AMOLED با وضوحی برابر با 454×454 پیکسل بهره می‌برد ‌که تراکمی معادل 326 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند.

قطر دایره ساعت در این اسمارت‌واچ 46.7 میلی‌‌متر بوده و ضخامت آن نیز 11.4 میلی‌متر اعلام شده است که هر دو در کنار وزن 52 گرمی همانی‌ست که در Watch GT 2 Pro نیز تکرار شده بود. جنس بدنه ساعت مثل گذشته از آلیاژ تیتانیوم بوده و شیشه سافایر نیز از آن در برابر خراشیدگی‌های و صدمات (عمدتا غیر جدی) محافظت می‌کند.

مهم‌ترین قابلیت این ساعت که در نام آن منعکس شده طبیعتا به الکتروکاردیوگرام یا امکان اندازه‌گیری نوار قلب تعلق دارد؛ Watch GT 2 Pro ECG طبق اعلام شرکت سازنده، اولین دیوایس پوشیدنی هوشمند شرکت هواوی است که تأییدیه ثبت دستگاه پزشکی Class II را از اداره ملی محصولات پزشکی چین موسوم به NMPA دریافت می‌کند. یک نکته جالب در این میان اشاره به امکان تفسیر موج الکتروکاردیوگرام از سوی مرکز ملی پزشکی از راه دور چین (National Telemedicine and Internet Medical Center) که البته در حال حاضر فعال نبوده و با یک آپدیت در آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

با عبور از این قابلیت شرایط کاملا به‌ روال گذشته بوده و در این‌جا نیز از پروسسور Kirin A1 در کنار 4 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. Watch GT 2 Pro ECG از یک دکمه پاور و یک دکمه حرکت در بین منوها بهره می‌برد و شارژ وایرلس و ضد آب بودن تا فشار 5 اتمسفر (تا عمق 50 متری) نیز از دیگر قابلیت‌های آن به‌شمار می‌روند. رابط کاربری آشنای این ساعت براساس پوسته Lite OS‌ هواوی شکل گرفته که پیش از این نمونه آن را در چندین دستگاه دیگر از این سازنده مشاهده کرده بودیم.

هواوی به ظرفیت دقیق باتری در این ساعت اشاره نکرده اما یک بار شارژ این باتری را برای 12 روز کارکرد عادی و 7 روز کارکرد سنگین مناسب دانسته است. این شرکت، کارکرد عادی را با 30 دقیقه تماس در طول هفته،‌30 دقیقه پخش موسیقی در طول هفته، روشن بودن دائم سنجش ضربان قلب، 10 بار اندازه‌گیری نوار قلب در روز، 90 دقیقه ورزش در هفته با GPS‌ روشن‌،‌ دریافت 50 پیغام در روز دریافت و 20 بار روشن شدن صفحه‌نمایش در طول یک روز تعریف کرده است. در استفاده سنگین تنها برخی موارد این لیست مثل ساعت‌های ورزش (از 90 به 180 دقیقه در هر هفته) و زمان روشن بودن صفحه‌نمایش در طول روز (از 200 بار در روز به 30 دقیقه) تغییر کرده‌اند.

از میان درگاه‌های‌ ارتباطی این اسمارت‌واچ باید GPS، اتصال NFC و بلوتوث 5.1 اشاره کرد و میکروفون و اسپیکر نیز در آن حضور دارند. این ساعت از امکان دنبال کردن بیش از 100 فعالیت ورزشی مختلف برخوردار بوده و مانیتورینگ فعالیت خواب و استرس نیز در لیست امکانات آن جای دارد. برای استفاده از همه امکانات این ساعت باید آن را به یک دستگاه iOS یا یک گوشی اندرویدی متصل کرد که در اولی باید به نسخه iOS 9.0 به بالا و در دومی اندروید 5 به بالا دسترسی داشت. یک نکته جالب در این میان فعال نبودن گزینه ECG در دیوایس‌های دارای سیستم‌عامل iOS است و بدین‌ترتیب این قابلیت تنها در دستگاه‌های اندرویدی در دسترس خواهد بود.

هواوی Watch GT 2 Pro ECG در یک رنگ مشکی از 12 آگوست (21 مرداد 1400) با قیمت 3,088 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 478 دلار) به بازار چین عرضه خواهد شد.

Huawei Band 6 Pro

دستبند هوشمند Huawei Band 6 Pro در ظاهر و عملکرد تفاوتی با Band 6‌ پیشین این شرکت نداشته و در این‌جا نیز از همان صفحه‌نمایش لمسی مستطیلی‌شکل با ابعاد 1.47 اینچ و فناوری AMOLED استفاده شده که وضوحی برابر با 194×368 پیکسل دارد. طول و عرض این دستبند هوشمند 10.99×25.4×43 میلی‌متر بوده و مثل همتای غیر پروی خود، 18 گرم وزن دارد.

قابلیت‌های معمول حاضر در این ساعت شامل حسگر سنجش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، دنبال کردن سطح استرس و کیفیت خواب کاربران تغییری نداشته و حالا گزینه اندازه‌گیری حرارت بدن نیز به آن افزوده شده است. هواوی در توصیف این دستبند به امکان دنبال کردن 96 فعالیت ورزشی اشاره کرده و دوام باتری آن را نیز برای 2 هفته کافی می‌داند.

هواوی Band 6 Pro از 20 آگوست (29 مرداد 1400) با قیمت 449 یوان (نزدیک به 69 دلار آمریکا) وارد بازار چین خواهد شد.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا