گزارس Kantar از 50 برند برتر چین: هواوی در بین سه برند اصلی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/2/25
برچسب‌ها : آمار Statistics ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : مجموعه تحلیل بازار کانتار در همکاری با گوگل به‌تازگی لیستی از 50 برند برتر کشور چین را منتشر کرده که در آن نام شرکت هواوی در بین سه شرکت اصلی حاضر در این لیست به چشم می‌خورد. این لیست که «Top 50 Chinese Brand Builders» یا 50 سازنده برتر برند چینی نامیده می‌شود برخلاف نمونه‌های مشابه از تأثیرگذاری یک شرکت روی کاربران و مشتریان آن در مقیاس جهانی به‌عنوان عامل طبقه‌بندی استفاده کرده که فاکتور ارزشمندتری در مقایسه با میزان سرمایه و درآمدزایی یک شرکت به‌نظر می‌رسد. نکته مهم دیگر این گزارش توجه به زمان تنظیم آن یعنی در میانه همه‌گیری کروناست که به‌نوعی به پیشرفت برندهای چینی در این اوضاع سخت اشاره می‌کند.

در این آمار برای مشخص شدن نوع نگاه کاربران غیر چینی نسبت به برندهای داخلی چین از روشی چهار مرحله‌ای استفاده شده و با تکیه بر داده‌های آماری آنلاین شرکت گوگل بر بررسی همه جوانب و افزایش دقت تأکید شده است. در Kantar BrandZ بیش از چهار میلیون کاربر از سرتاسر جهان مورد پوشش قرار گرفته و با استفاده از مجموعه‌ای متشکل از 18 هزار برند فعال در 512 بخش صنعتی مختلف و 50 مارکت گوناگون، نمای کلی قابل اتکایی با نیم نگاهی به آینده در اختیار کاربران قرار گرفته می‌شود. به‌عنوان یک نمونه قابل ذکر باید به عملکرد این مجموعه در سال جاری میلادی اشاره کرد که در آن جدا از داده‌های مرتبط با 7 بازار توسعه‌یافته شامل ایالات متحده آمریکا، ژاپن، انگلستان، فرانسه، آلمان، استرالیا و اسپانیا، اطلاعات ارزشمندی از چهار مارکت در حال رشد و توسعه شامل هند،‌ مکزیک، بزریل و اندونزی نیز در محاسبات و بررسی‌های این شرکت مورد تحلیل قرار گرفته‌اند.

از روندهای فعلی قابل اشاره در مورد برندهای چینی جدا از تلاش برای پیشرفت همه جانبه در بازارهای عمده جهانی، باید به پیشرفت‌های روزافزون در بازارهای رو به رشدی همچون اندونزی و هند اشاره کرد که در سال‌های اخیر شاهد حضور برندهای چینی متعددی در حوزه‌های گوناگون بوده‌اند. در لیست منتشر شده از سوی Kantar مقام نخست به شرکت علی بابا (Alibaba Group) تعلق دارد و پس از شرکت بایت‌دنس (ByteDance)، نام کمپانی هواوی (Huawei) به چشم می‌خورد.

این جایگاه هواوی با نیم‌نگاهی به مشکلات ناشی از شیوع ویرس کرونا از یک سو و محدودیت‌های تجاری ایجاد شده بر سر راه این شرکت در یکی دو سال گذشته از عملکرد قابل تحسین این مجموعه حکایت دارد که همچنان به روند مثبت خود ادامه می‌دهد. هواوی پیش از این نیز در موفق به حضور در بین صد کمپانی تأثیرگذار و برتر مجله تایم در سال 2021 شده بود.



ایسام