باز هم گسترش محاسبات ابری - گوگل بزودی Google Docs را بر روی بستر اندروید و تبلت iPad ارائه می کند

نمایش خبر

تاریخ : 1389/6/30
برچسب‌ها : گوگل Google ، اپل Apple ، اندروید Android ، آی پد iPad ، Google Docs ، رایانش ابری (محاسبات ابری) Cloud Computing

واحد خبر mobile.ir : شاید محاسبات ابری یا به عبارتی رایانش ابری (Cloud Computing) را بتوان مهمترین فناوری تأثیرگذار بر روی فناوری اطلاعات در سال 2010 و سال های آتی دانست.

استفاده از قدرت اینترنت و سرویس های مبتنی بر این بستر که دسترسی به منابع فناوری اطلاعات در زمان تقاضا و بر اساس میزان تقاضای کاربر را به گونه‌ای انعطاف پذیر و مقیاس پذیر از راه اینترنت به کاربر تحویل می دهد اساس رایانش ابری را تشکیل می دهد.

در محاسبات ابری درست همانند سرویس های همگانی آب، برق و تلفن دیگر نیازی نیست که همه چیز بصورت محلی در کنار شما باشد. بطور مثال در مورد برق شما نیازی ندارید که مولد برق را در کنار خود داشته باشید بلکه سرویس برق را از سرویس دهنده آن دریافت می کنید. در محاسبات ابری نیز نیازی نیست که شما همه برنامه ها و منابع محاسباتی را بر روی دستگاه خود داشته باشید. کافیست سرویس آنرا از سرویس دهنده مناسب دریافت دارید.

Cloud Computing

تصویر بالا: رایانش ابری (محاسبات ابری) و سرویس دهندگان مطرح این عرصه

چندیست محاسبات ابری راه خود را به بستر موبایل و رایانه های دستی نیز باز نموده است. هرچند قدرت پردازنده و منابع گوشی های موبایل هر روز رو به فزونی است اما با استفاده از محاسبات ابری کاربر می تواند برنامه ها و سرویس های بسیار گسترده تری را دریافت نماید.

کمپانی گوگل در سمینار Google Atmospher که در ارتباط با فناوری محاسبات ابری در شهر پاریس برگزار گردید خبر از عرضه مجموعه Google Docs بر روی سیستم عامل اندروید و تبلت iPad اپل ظرف چند هفته آینده داد.

Google Docs / Google Apps

تصویر بالا: Google Docs در میان سرویس Google Apps

Google Docs که می توان آنرا یکی از سرویس های فراگیر محاسبات ابری گوگل دانست یکی از مجموعه برنامه های سرویس Google Apps است. Google Docs امکان ویرایش انواع مستندات -- نظیر نامه های اداری، صفحات گسترده و مستندات نمایشی (presentations) -- را از طریق وب -- حتی بصورت گروهی-- فراهم می آورد. بنا به گفته گوگل هم اکنون بیش از 3 میلیون واحد تجاری و بیش از 30 میلیون کاربر از خدمات Google Apps استفاده می کنند و عرضه Google Docs بر روی بسترهای جدید -- مثل بستر اندروید گوگل و iOS اپل -- می تواند برای این کاربران بسیار سودمند باشد.

با عرضه Google Docs بر روی بستر اندروید، گوگل به تکمیل سرویس های خود بر روی سیستم عامل ساخته شده توسط خودش می پردازد و اگر گوگل خدمات Google Docs را بصورت رایگان بر روی تبلت iPad اپل و یا دیگر دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS ارائه نماید زنگ خطر برای اپل که مجموعه برنامه های iWork خود را به فروش می رساند به صدا در خواهد آمد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا