IHS Markit: ال‌جی بزرگ‌ترین تأمین‌کننده پنل‌های OLED برای اسمارت‌واچ در سال 2017

نمایش خبر

تاریخ : 1397/4/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، صفحه نمایش Display ، OLED ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : طبق یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی IHS Markit، در سال گذشته میلادی، بیشترین سهم از بازار جهانی نمایشگرهای AMOLED مخصوص ساعت‌های هوشمند، از آن ال‌جی بوده است. یک روز پس از گزارش IHS Markit، خبرگزاری کره‌ای BusinessKorea در روز سه‌شنبه 10 جولای 2018 (19 تیر 1397) با درج خبری به همین مضمون، جزییات آن را در وب‌سایت خود منتشر کرد. طبق یافته‌های اخیر، طی سال 2017 میلادی، ال‌جی با عرضه 10.64 میلیون پنل نمایشگر AMOLED برای اسمارت‌واچ‌ها، 41.4 درصد از سهم این بازار را در اختیار گرفته و رتبه نخست را به نام خود ثبت کرده است. پس از ال‌جی، رقیب دیرینه‌اش سامسونگ، با عرضه 8.95 میلیون پنل و کسب 34.8 درصد از سهم بازار جهانی، در رتبه دوم قرار گرفته است.

IHS Markit Global Smartwatch Panel Market Report

رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب متعلق است به Everdisplay Optronics (با 4.17 میلیون پنل، سهم 16.2 درصد)، AUO (با 1.47 میلیون پنل، سهم 5.7 درصد) و BOE (با 380 هزار پنل، سهم 1.5 درصد). مؤسسه IHS Markit، برتری ال‌جی در این حوزه را به تأمین پنل‌های اپل‌واچ از سوی این شرکت کره‌ای، نسبت می‌دهد. جالب است بدانید مهم‌ترین تأمین‌کنندگان نمایشگرهای اپل‌واچ، ال‌جی و سامسونگ هستند، به طوری که سال گذشته در مجموع 14.75 میلیون پنل اسمارت‌واچ OLED از سوی این دو شرکت به اپل فروخته شده که بیش از 70 درصد این پنل‌ها، ساخت ال‌جی بوده است.

اپل هیچ‌گاه در گزارش‌های مالی خود جزییات آمار فروش اپل‌واچ را فاش نکرده و عملکرد این دسته از محصولات خود را همواره با استفاده از عباراتی مبهم تحسین کرده است. اما به اذعان کارشناسان و مؤسسه‌های تحلیل بازار، اپل در حال حاضر بیشترین سهم را از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند در اختیار داشته و بعید است تا سال 2022 هیچ شرکتی بتواند در این زمینه از آن پیشی بگیرد. مطمئنا محبوبیت آیفون، در موفقیت فروش اپل‌واچ بی‌تأثیر نبوده، ولی اپل در رقابت با سایر برندها به این نتیجه رسیده که از وابستگی اپل‌واچ به آیفون بکاهد. افزودن قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE به یک مدل از اپل‌واچ سری 3 در همین راستا بوده است.

کمپانی LG Display مدت مدیدی‌ست که با اپل همکاری داشته، اما به جز تأمین نمایشگرهای OLED برای اپل‌واچ، عمده دادوستد این کمپانی با اپل به تأمین پنل‌های LCD برای محصولاتی چون آی‌پد مربوط بوده و می‌توان گفت اکثر ظرفیت تولید این کمپانی در بخش LCD سرمایه‌گذاری شده است. اما شنیده‌ها حاکی از آنند که این شرایط ممکن است در سال 2018 دستخوش تغییر شود.

Apple iPhone 2018 Series Rumor Pictures

تصاویر احتمالی از سه آیفون اپل در سال 2018

طبق منابع صنعتی، احتمال دارد آیفون جدید اپل – که قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی شود – به پنل‌های OLED ال‌جی مجهز باشد. حتی برخی از این منابع در ماه گذشته، تعداد پنل‌های OLED ال‌جی برای استفاده در آیفون را بین 2 تا 4 میلیون یا 3 تا 5 میلیون پنل تخمین زده بودند. البته ال‌جی در رابطه با این شایعات هنوز اظهار نظری نکرده است.

گفته می‌شود اپل در حال حاضر روی تولید 2 آیفون با نمایشگر OLED کار می‌کند؛ یکی نسخه به روزرسانی‌شده مدل 5.8 اینچی و دیگری یک دیوایس کاملا جدید 6.5 اینچی که گاهی اوقات با تعبیر "آیفون X پلاس" از آن یاد می‌شود. پیش‌بینی می‌شود آیفون 5.8 اینچی بین 800 تا 900 دلار و آیفون X پلاس بین 900 تا 1000 دلار قیمت داشته باشند. ناگفته نماند، علاوه بر 2 مدل فوق – که از نمایشگرهای OLED برخوردار خواهند بود – اپل ظاهرا قصد دارد یک آیفون 6.1 اینچی را نیز با نمایشگر LCD به تولید برساند. قیمت این مدل – که پیش‌بینی می‌شود پرفروش‌ترین آیفون باشد – بین 600 تا 700 دلار برآورد شده است. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا