معرفی 5S Plus ،Fenix 5 Plus و 5X Plus - اسمارت‌واچ‌های به‌روزرسانی‌شده گارمین

نمایش خبر

تاریخ : 1397/4/1        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، گارمین Garmin

واحد خبر mobile.ir : آخرین ساعت‌های هوشمند گارمین در سری Fenix – شامل 5S ،Fenix 5 و 5X – تقریبا تمام سنسورها و امکانات موجود در اسمارت‌واچ‌های پیشرفته مخصوص تناسب اندام را دارا بودند، به جز چند مورد. به عنوان مثال، هیچ‌یک از این ساعت‌ها از قابلیت پرداخت بدون تماس پشتیبانی نکرده و حافظه‌ای هم برای ذخیره‌سازی موسیقی نداشتند. به همین دلیل، اندکی پس از به‌روزرسانی ساعت هوشمند Vivoactive 3، شرکت گارمین تصمیم گرفت سری ساعت‌های هوشمند Fenix 5 را نیز به‌روزرسانی کند. در همین راستا، کمپانی آمریکایی گارمین روز دوشنبه 18 ژوئن 2018 (28 خرداد 1397) از سه اسمارت‌واچ جدید در این سری با نام‌های Fenix 5S Plus ،Fenix 5 Plus و Fenix 5X Plus رونمایی کرد. در ادامه بیشتر با مشخصات این ساعت‌ها آشنا می‌شویم.

Introducing Garmin Fenix 5 Plus Series Smartwatches

این اسمارت‌واچ‌های جدید، از لحاظ ابعاد بدنه نسبت به مدل‌های پارسال خود تغییری نکرده‌اند؛ Fenix 5S Plus – کوچک‌ترین عضو این خانواده – بدنه‌ای 42 میلی‌متری دارد (البته نمایشگر 1.2 اینچی در این ساعت، 20 درصد نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر شده است). بدنه Fenix 5 Plus اندازه‌ای برابر با 47 میلی‌متر داشته و Fenix 5X Plus نیز با بدنه‌ای 51 میلی‌متری، بزرگ‌ترین اسمارت‌واچ در این سری محسوب می‌شود. با توجه به تغییر نکردن ابعاد ساعت‌ها، بندهایی که گارمین سال گذشته با نام QuickFit عرضه کرده بود، با این ساعت‌های جدید سازگار خواهند بود. به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاصی می‌توان بندهای سیلیکونی را با بندهای چرمی یا تیتانیومی تعویض کرد. گفتنی‌ست، چند رنگ جدید – از جمله آبی، نارنجی و رنگی موسوم به seafoam (کف دریا) – نیز به رنگ‌بندی مجموعه بند‌های QuickFit اضافه شده است.

قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و تمام امکانات هوشمند ارتباطی سری Fenix 5، در هر سه اسمارت‌واچ جدید گارمین نیز برقرار است. بدیهی‌ست پسوند "پلاس" در نام‌گذاری ساعت‌های جدید گارمین نشان می‌دهد این دیوایس‌های جدید، به طور کامل ارتقا نیافته و به نوعی تکرار مدل‌های قبلی هستند، که چند ویژگی جدید به آنها اضافه شده است.:

• Garmin Pay: ساعت‌های جدید از سامانه پرداخت بدون تماس گارمین، موسوم به Garmin Pay پشتیبانی می‌کنند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند بدون همراه داشتن پول نقد و کارت‌های بانکی و اعتباری، پرداخت‌های خود را به‌راحتی و از مچ دست انجام دهد (البته به شرطی که بانک کاربر با گارمین طرف قرارداد باشد).

• حافظه برای ذخیره موسیقی: در ساعت‌های جدید امکان ذخیره‌سازی حدود 500 ترانه روی خود دیوایس‌ها فراهم شده است. برای این کار می‌توانید آهنگ‌ها را مستقیما از کامپیوتر به ساعت انتقال داده و یا پلی‌لیست‌های خود را از برخی سرویس‌های استریم موسیقی – مثل iHeartRadio، Deezer و ... – دانلود کنید (برای این کار ابتدا باید در طرح premium یا پولی یکی از این سرویس‌ها عضو شوید). حال تنها چیزی که نیاز دارید، یک هدفون مجهز به بلوتوث است تا با اتصال آن به ساعت، بتوانید به راحتی موسیقی را از اسمارت‌واچ خود پخش کنید.

• پشتیبانی از سامانه ناوبری "گالیله": مدل‌های سری Fenix 5 که سال قبل عرضه شدند، همگی به GPS مجهز بودند، اما اسمارت‌واچ‌های به‌روزرسانی شده، با بهره‌مندی از دریافت ماهواره‌ای چندشبکه‌ای، علاوه بر GPS از سامانه ناوبری گالیله (ساخته شده توسط اتحادیه اروپا و سازمان فضایی اروپا) نیز پشتیبانی می‌کنند. به گفته گارمین، این ویژگی مخصوصا در موقعیت‌های چالش‌برانگیزی مثل دره‌های عمیق و محیط‌های شهری – که امکان دیدن آسمان وجود ندارد – به کار می‌آید.

• نقشه‌های تمام رنگی: سال گذشته، تنها Fenix 5X از نقشه‌های توپوگرافی تمام رنگی برخوردار بود، اما ورژن‌های به‌روزرسانی شده امسال، هر سه از این ویژگی بهره می‌برند. با استفاده از این نقشه‌ها، عمل مسیریابی و ردیابی موقعیت بسیار آسان خواهد بود. همچنین، پس از انتخاب مبدأ و مقصد روی نقشه، مسیرهای ممکن برای رفت و برگشت به دوندگان یا دوچرخه‌سواران پیشنهاد می‌شود تا به میل خود یکی را انتخاب کنند. جالب است بدانید قابلیت Trendline نیز در هر سه ساعت هوشمند فعال بوده و کاربر می‌تواند با استفاده از تجربه به اشتراک گذاشته شده توسط سایر کاربران، به میزان محبوبیت یک مسیر پی ببرد. وقتی کاربر متوجه شود چندین نفر قبلا از یک مسیر به سلامت عبور کرده و آن را تأیید می‌نمایند، با اطمینان خاطر بیشتری آن را انتخاب می‌کند.

• Pulse Oximeter: ساعت هوشمند Fenix 5X Plus، نخستین دیوایس شرکت گارمین خواهد بود که می‌تواند سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند. این قابلیت Pulse Oximeter نام داشته و عمدتا در فعالیت‌هایی که در ارتفاعات بالا انجام می‌شود به کار می‌آید. همچنین، به کمک آن، فرد می‌تواند به این نکته پی ببرد که تمرین‌های مختلف چگونه بر اشباع شدن اکسیژن خون تأثیر می‌گذارند. البته طبق گفته شرکت سازنده، Fenix 5x Plus یک وسیله پزشکی نبوده و به منظور تشخیص یا مانیتور کردن هیچ عارضه‌ای ساخته نشده است.

Introducing Garmin Fenix 5 Plus Series Smartwatches

با توجه به سازگاری هر سه ساعت با کیت توسعه نرم‌افزار Connect IQ، کاربران می‌توانند ساعت خود را با ویجت‌ها، میدان‌های داده، واچ ‌فیس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف شخصی‌سازی کنند. بدیهی‌ست در صورت جفت شدن اسمارت‌واچ‌ها با گوشی هوشمند، کاربر می‌تواند نوتیفیکیشن‌های تمام تماس‌ها، پیامک‌ها و ای‌میل‌ها را روی ساعت خود مشاهده کند.

از لحاظ جنس بدنه، هر سه اسمارت‌واچ جدید گارمین در دو ورژن تولید می‌شوند؛ یک مدل با بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ با پوششی از PVD و بندی سیلیکونی و مدل دیگر، که کمی سبک‌تر بوده و بدنه و بند آن از جنس تیتانیوم هستند. مثل مدل‌های پارسال، در اینجا نیز شاهد یک نمایشگر LED – با نام تجاری Chroma – مجهز به قابلیت خوانش زیر نور آفتاب هستیم. مقاومت در برابر آب تا عمق صد متری نیز از دیگر امکانات این ساعت‌ها به شمار می‌رود.

Introducing Garmin Fenix 5 Plus Series Smartwatches

باتری ساعت هوشمند Fenix 5S Plus تا 7 روز و در صورت روشن بودن GPS یا حالت موسیقی تا 4 ساعت دوام خواهد داشت. این مقادیر در Fenix 5 Plus به ترتیب برابر با 10 روز و 8 ساعت اعلام شده است. اما Fenix 5X Plus، قوی‌ترین باتری را دارد، به طوری که در حالت معمولی تا 20 روز و در حالت GPS و پخش موسیقی تا 13 ساعت دوام خواهد داشت. البته کاربران با بهره‌گیری از حالت صرفه‌جویی انرژی – تحت عنوان UltraTrac – می‌توانند عمر باتری را افزایش دهند.

Introducing Garmin Fenix 5 Plus Series Smartwatches

هر سه ساعت هوشمند جدید از سه‌ماهه دوم سال 2018 عرضه خواهند شد. نحوه قیمت‌گذاری این سه دیوایس، به این ترتیب است: Fenix 5S Plus معادل 699.99 دلار (نسخه یاقوت کبود 799.99 دلار)، Fenix 5 Plus برابر با 699.99 دلار (نسخه یاقوت کبود 749.99 دلار) و نهایتا Fenix 5X Plus که با قیمت 1,149.99 دلار وارد بازار خواهد شد. 

منبع : Garmin


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا