معرفی quatix 5 – اسمارت‌واچ دریانوردی گارمین

نمایش خبر

تاریخ : 1396/2/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، گارمین Garmin ، Garmin Quatix 5

واحد خبر mobile.ir : کمپانی گارمین در روز سه‌شنبه 9 می 2017 (19 اردیبهشت 1396) در وب‌سایت خبری خود از تولید ساعت هوشمند جدیدی به نام quatix 5 خبر داد. این اسمارت‌واچ دریایی مجهز به GPS، به طور اختصاصی برای زندگی روی آب طراحی شده است. این ساعت هوشمند با برقراری اتصال جامع به چارت‌پلاترهای گارمین و سایر دیوایس‌های الکترونیکی دریایی (سازگار با quatix 5)، امکاناتی چون حالت autopilot (یا در اصطلاح "خودران")، نمایشگر چندمنظوره از راه دور برای نشان‌دار کردن waypointها، استریم کردن انواع داده‌ها (از جمله سرعت، عمق، دما و باد)، دستیار مسابقات قایقرانی و ... را برای کاربر فراهم می‌کند (waypoint، نقطه‌ای با مختصات جغرافیایی مشخص است که کاربر آن را نام‌گذاری و نشان‌دار کرده و برای مراجعه به آن از GPS استفاده می‌کند).

Introducing Garmin Quatix 5 Marine GPS Smartwatch

علاوه بر مجموعه ویژگی‌های پیش‌فرضی که مخصوص محیط‌های دریایی است، quatix 5 در بر دارنده پروفایل‌های ورزش‌های آبی و خاکی از جمله دو، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا، پاروزنی، پدل‌بوردینگ و ... است.

طبق ادعای گارمین، quatix 5 با برخورداری از عمر طولانی‌تر باتری، ردیاب فعالیت‌های روزانه، نوتیفیکیشن‌های هوشمند و تکنولوژی اندازه‌گیری ضربان قلب از مچ دست (موسوم به Garmin Elevate)، می‌تواند 7 روز هفته و 24 ساعته به مچ دست بسته شده و به‌راحتی در آب و خشکی استفاده شود. حاشیه پیرامونی، دکمه‌ها و قاب پشتی quatix 5 – که نسبت به مدل‌های قبلی این ساعت، فشرده‌تر شده – از جنس استیل ضدزنگ بوده و طراحی محکم و بادوام و در عین حال خوش‌ساختی دارد و لذا طوری طراحی شده تا محیط خشن دریا را تحمل کند. قطر این اسمارت‌واچ 47 میلی‌متر بوده و به لطف بندهای جدید QuickFit – که فلزی، چرمی و سیلیکونی هستند – کاربران می‌توانند بدون هیچ ابزاری و تنها در عرض چند ثانیه، بند ساعت خود را عوض کنند.

Introducing Garmin Quatix 5 Marine GPS Smartwatch

دن بارتل (Dan Bartel)، معاون فروش جهانی محصولات مصرفی گارمین، در رابطه با quatix 5 می‌گوید: «از ماهی‌گیرانی که به دنبال نولماهی یا ماهی خاردار هستند، تا قایقرانان کانو، کایاک و قایقرانان قایق‌های بادبانی و موتوری بزرگ [می‌توانند از این ساعت استفاده کنند. به همه می‌گوییم که] quatix 5 برای زندگی روی آب طراحی شده است. به گفته وی، این ساعت هوشمند جدید، امکانات و طراحی سری ساعت‌های fenix 5 را با قابلیت‌های قایقرانی، ماهیگیری، گشت‌زنی آبی و کشتی‌رانی ترکیب کرده و پیشرفته‌ترین اسمارت‌واچ همه‌ منظوره دریایی در بازار را ارائه نموده است.

زمانی که quatix 5 به سایر دیوایس‌های گارمین که در قایق یا کشتی هستند متصل می‌شود، می‌تواند داده‌های مبتنی بر استاندارد ارتباطی NMEA 2000 را استریم کرده و بدین وسیله اطلاعات مهمی از قبیل داده‌های مربوط به سرعت، عمق، دما، باد و ... را – صرف‌نظر از اینکه کاربر در کجای قایق یا کشتی قرار دارد – در اختیار وی قرار دهد. به‌علاوه، زمانی که quatix 5 با GHC 20 (واحد کنترل اتوپایلت، محصول گارمین) اتصال برقرار می‌کند، این توانایی را خواهد داشت تا با انجام تسک‌هایی مثل تغییر جهت حرکت، حفظ جهت حرکت در مسیر مناسب، هدایت قایق به مسیرهای فعال در GPS و آغاز الگوهای مسیریابی، حالت اتوپایلت را در کنترل خود در آورد و به کاربر این امکان را بدهد که حتی وقتی در کنار سکان حضور ندارد، بتواند کنترل قایق را حفظ کند.

گارمین مدعی است که ایجاد و ذخیره یک نقطه در مسیر (اصطلاحا waypoint) در quatix 5 راحت‌تر از قبل شده، به این شکل که کاربر – از هر کجای قایق یا کشتی – می‌تواند تنها با لمس یک دکمه، waypoint مورد نظر خود را از راه دور در چارت‌پلاتری که به ساعت اتصال دارد، نشان‌دار نماید. همچنین، به لطف وجود اپلیکیشن FUSION-Link Lite در quatix 5 (به صورت پیش‌فرض)، کاربر می‌تواند کنترل سیستم تفریحی قایق را نیز در دست بگیرد. گفتنی است این اپلیکیشن می‌تواند اسپیکرهای StereoActive و مدل‌های استریوی مجهز به ANT را (در صورت اتصال) کنترل کند.

Introducing Garmin Quatix 5 Marine GPS Smartwatch

ساعت هوشمند quatix 5 – که به طور اختصاصی برای کار در محیط‌های آبی طراحی شده – می‌تواند داده‌های به‌روزرسانی‌شده مربوط به جزر و مد را (که برای ناحیه‌ای که دریانوردان در آن هستند، دانلود شده)، از طریق یک اسمارت‌فون در اختیار آنان قرار داده و به مدت 7 روز به این داده‌ها دسترسی داشته باشد. این اسمارت‌واچ به قابلیت هشدار لنگر مجهز بوده و می‌تواند کاربران را از شل شدن لنگر و حرکت احتمالی قایق یا کشتی، مطلع سازد. همچنین، می‌تواند طول مورد نیاز برای طناب لنگر را محاسبه کرده و به کاربر بگوید لنگر را تا چه عمقی به آب بیندازد. برای ماهیگیری، دو قابلیت "تایمر رقابت" و "ثبت تعداد ماهی‌های گرفته‌شده" در این ساعت پیش‌بینی شده‌اند تا هم آمار ماهی‌های صید شده را به کاربر بدهند و هم او را از زمان باقی‌مانده تا قبل از بازگشت به وزن‌کشی باخبر کنند. این ساعت در زمینه مسابقات قایقرانی نیز سودمند بوده و می‌تواند در انجام حرکت‌های زیگ‌زاگ به قایقران کمک کند، تایمر شمارش معکوس مسابقه را به وی نشان دهد و مواردی چون فاصله تا خط آغاز و مقدار زمانی که می‌توان تلف کرد را به وی یادآوری کند.

Introducing Garmin Quatix 5 Marine GPS Smartwatch

طبق ادعای گارمین، quatix 5 تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم بوده و نمایشگر رنگی آن، با برخورداری از نور پس‌زمینه LED، در زیر نور خورشید نیز قابل خواندن بوده و عملا داده‌ها در هر شرایط روشنایی قابل مشاهده خواهند بود. وجود آنتن همه‌جهته EXO (از جنس استیل ضدزنگ) و مسیریاب GPS بسیار حساس – که از GLONASS هم پشتیبانی می‌کند – باعث شده تا quatix 5، در مقایسه با دیوایس‌هایی که فقط به GPS مجهزند، بهتر بتواند در محیط‌های چالش‌برانگیز، مسیریابی کند. بسته به نوع تنظیمات انجام‌شده، باتری ساعت quatix 5 به طور متوسط، در حالت GPS حدود 24 ساعت، در حالت UltraTrac نزدیک به 60 ساعت و در حالت اسمارت‌واچ 2 هفته دوام می‌آورد.

علاوه‌ بر قابلیت‌های دریانوردی و امکانات مربوط به ورزش‌های حرفه‌ای، افراد غیرحرفه‌ای هم می‌توانند quatix 5 را به عنوان یک ساعت معمولی و برای ثبت میزان فعالیت‌های روزانه خود، به کار گیرند. مثل سایر ساعت‌های هوشمند، quatix 5 با اتصال به اینترنت از امکانات متنوعی برخوردار شده و در صورت متصل شدن (یا در اصطلاح pair شدن) به یک اسمارت‌فون سازگار، کاربر می‌تواند نوتیفیکیشن‌های مربوط به تماس، پیام و ایمیل را روی صفحه ساعت مشاهده کند. گفتنی است، quatix 5 با پلتفرم Connect IQ سازگار است. این پلتفرم برای توسعه‌دهندگانی غیر از توسعه‌دهندگان گارمین در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند برای پوشیدنی‌های سازگار گارمین محتوا تولید کنند. در این صورت، کاربران قادر خواهند بود تا ساعت هوشمند خود را با اپلیکیشن‌ها، ویجت‌ها، فیلدهای داده و واچ‌فیس‌های متنوع، شخصی‌سازی کنند.

Introducing Garmin Quatix 5 Marine GPS Smartwatch

انتظار می‌رود ساعت جدید گارمین در ماه ژوئن و در 2 نسخه وارد بازار شود: quatix 5 و quatix 5 Sapphire، که نسخه دوم – همانطور که از نامش مشخص است – دارای یک لنز کریستالی ضدخش از جنس یاقوت کبود (به انگلیسی sapphire) بوده و علاوه بر یک بند ساخته‌شده از استیل ضد زنگ، از بند سیلیکونی آبی رنگ با برند QuickFit نیز برخوردار است. این نسخه، به وای-فای مجهز است و کاربران می‌توانند برای آپلود اتوماتیک در Garmin Connect، به شبکه اینترنت منزل خود متصل شوند. قیمت نسخه sapphire از سوی گارمین، 849.99 دلار اعلام شده است. نسخه معمولی quatix 5 نیز تنها یک بند سیلیکونی آبی رنگ با برند QuickFit داشته و 599.99 دلار قیمت‌گذاری شده است. 

منبع : Garmin


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا