گزارش Strategy Analytics از پرفروش‌ترین گوشی‌های‌ هوشمند در سه‌ماهه نخست 2017 در آمریکا – آیفون 7 در صدر جدول

نمایش خبر

تاریخ : 1396/2/28        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، گوشی هوشمند Smartphone ، آمار Statistics ، Apple iPhone 7 ، Apple iPhone 7 Plus ، Samsung Galaxy J3 ، Samsung Galaxy J5 2016 ، LG G6 ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، ال جی LG ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : مؤسسه تحقیقاتیStrategy Analytics در روز جمعه 12 می 2017 (22 اردیبهشت 1396)، آخرین گزارش خود را از پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌ها در سه‌ماهه نخست 2017 در آمریکا منتشر کرد. این گزارش که توسط سرویس نظارت بر مدل‌های اسمارت‌فون (SMT) در این موسسه منتشر شده، نشان می‌دهد که میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در آمریکا در این فصل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افت داشته است. به علاوه، سه گوشی پرفروش در سه‌ماهه نخست 2017، یک‌سوم فروش را در بازار آمریکا به خود اختصاص داده‌اند. از نظر حجم عرضه، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به طور مشترک در آمریکا در صدر جدول 10 اسمارت‌فون پرفروش قرار دارند؛ در عین حال برخی از مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های اپل مانند آیفون 6 اس نیز فروش نسبتا خوبی داشته‌اند.

Apple iPhone 7 Plus

اپل iPhone 7 Plus

از میان گوشی‌های سامسونگ، ، گلکسی اس7 و گلکسی اس7 اج -- پرچمداران این شرکت در سال 2016-- در کنار گلکسی جی3 نسخه 2016، در فهرست 10 گوشی پرفروش در آمریکا قرار گرفته‌اند. ال‌جی نیز با گوشی LG V20 در این سه‌ماهه پرقدرت‌تر ظاهر شده و در میان کاربران آمریکایی محبوبیت داشته است.

هر چند بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا، دومین بازار بزرگ این صنعت در جهان محسوب می‌شود، اما برای همه سازندگان عرصه‌ای بسیار مهم به شمار می‌رود؛ چرا که نفوذ موفقیت‌آمیز در این بازار می‌تواند باعث افزایش قابل توجه درآمد شرکت سازنده شود. البته نفوذ به بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا خصوصا برای شرکت‌های تازه‌کار دشوار است؛ زیرا این بازار برای تعداد محدودی از تولیدکنندگان اسمارت‌فون مانند اپل، سامسونگ و ال‌جی تثبیت شده است. مطابق تحلیل Strategy Analytics، تقریبا سه‌چهارم فروش اسمارت‌فون در آمریکا در سه‌ماهه چهارم 2016 توسط کمپانی‌های اپل، سامسونگ و ال‌جی صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین به تأثیر اندک بحران گلکسی نوت7 خصوصا در سه‌ماهه چهارم 2016 بر وضعیت سامسونگ اشاره و پیش‌بینی شده است که این کمپانی کره‌ای با عرضه پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی اس8 و گلکسی اس8 پلاس به سرعت جایگاه اولیه خود را بازپس بگیرد. البته به گفته کارشناسان Strategy Analytics، به تأخیر افتادن عرضه این دو گوشی میزان تأثیر سامسونگ را در فصل نخست 2017 محدود ساخته است؛ زیرا این گوشی‌ها عملا در 21 آوریل 2017 یعنی سه‌ماهه دوم عرضه شده‌اند. به طور معمول، سه‌ماهه‌های چهارم مهم‌ترین و پرحجم‌ترین فصل فروش اپل به شمار می‌رود؛ در حالی که سامسونگ معمولا با توجه به عرضه مدل‌های جدید سری گلکسی اس، در سه‌ماهه‌های نخست هر سال پیشتاز است. با این وجود، این شیوه متداول سامسونگ در فصل نخست 2017 محقق نشده است.

Samsung Galaxy S8

برخی تحلیلگران بر این باورند که با عرضه گوشی‌های جدید سامسونگ و اپل نشانه‌هایی از رونق دوباره در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تا پایان سال جاری میلادی مشاهده خواهد شد. پیش از این رایان ریث (Ryan Reith)-- معاون برنامه IDC در بخش بررسی فصلی بازار جهانی ابزارهای موبایلی-- در گزارش این موسسه از بازار گوشی‌های هوشمند در فصل نخست 2017 اشاره کرده بود که صنعت گوشی‌های هوشمند دچار بحران نیست و رشد شرکت‌ها همچنان قابل مشاهده است. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته بود که این صنعت در 2017 به دوران رونق خود باز خواهد گشت و نتایج مطلوب سه‌ماهه اول درستی این نظر را تصدیق می‌کند.

با این حال، اپراتورهای آمریکایی نگرانند که تقاضا برای گوشی‌های جدید کاهش یابد؛ چرا که کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر، این دستگاه‌ها را برای زمان طولانی‌تری نگاه می‌دارند. به همین دلیل تمام فعالان این صنعت، به جای قراردادهای طولانی‌مدت، برنامه‌های خرید اقساطی را در دستور کار قرار خواهند داد که از فروش یارانه‌ای گوشی توسط اپراتورها جلوگیری کرده و به مصرف‌کنندگان آگاهی بیشتری از قیمت واقعی گوشی‌های خود می‌دهد. این روند جدید تاثیری آشکار بر حد سودآوری اپراتورهای شبکه خواهد داشت.

مطابق تحلیل کارشناسان، سه‌ماهه دوم برای تولیدکنندگان گوشی هوشمند در آمریکا جالب توجه خواهد بود. در پایان این فصل می‌توان تأثیر عرضه گوشی‌های جدید سامسونگ را بر وضعیت بازار و حد سودآوری این شرکت مشاهده کرد. به علاوه می‌توان پس از گذشت این دوره به بررسی این مساله پرداخت که آیا LG G6 قادر است سهم بازار فعلی ال‌جی را حفظ کند؛ سهم بازاری که با فروش LG V20 و گوشی‌های میان‌رده سری X و K افزایش یافته است.

LG G6

LG G6

Strategy analytics در بخش دیگری از گزارش خود، آیفون 7، آیفون 7 پلاس و R9s محصول OPPO را به ترتیب، به عنوان سه اسمارت‌فون پرفروش در سه‌ماهه نخست 2017 در سراسر جهان معرفی کرده است. به گفته نیل ماوستن (Neil Mawston)، مدیر اجرایی Strategy Analytics، در این سه‌ماهه حدود 353.3 میلیون واحد اسمارت‌فون در سراسر جهان عرضه شده است و 5 مدل برتر در مجموع یک‌ششم عرضه جهانی را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

Strategy Analytics USA smartphone Market report Q1 2017

حجم عرضه و سهم بازار 5 گوشی برتر جهان در سه‌ماه اول سال 2017

در سه‌ماهه اول 2017، معادل 21.5 میلیون واحد آیفون 7 به بازار عرضه شده که 6.1 درصد از سهم بازار را در بر می‌گیرد. به گفته تحلیلگران Strategy Analytics، این گوشی هوشمند به دلیل طراحی کاربرپسند، اپ‌های پشتیبانی‌کننده¬ توسعه‌یافته و در دسترس بودن خرده‌فروشی محبوبیت زیادی داشته است. آیفون 7 پلاس نیز با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قیمت بالاتر، 4.9 درصد سهم بازار را در این سه‌ماهه به خود اختصاص داده است.

در فصل اول 2017، OPPO برابر با 8.9 میلیون واحد گوشی R9s وارد بازار کرده و این گوشی هوشمند 2.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این برند که در چین بسیار محبوب است و در هند نیز به سرعت مورد توجه قرار گرفته، در غرب عمدتا ناشناخته مانده است. گوشی پرچمدار R9s مجهز به فناوری ارتباطی 4G و دو سیم‌کارته است که از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.

Samsung Galaxy J5 2016

سامسونگ گلکسی J5 2016

گوشی‌‌های Galaxy J3 وGalaxy J5 نسخه 2016 سامسونگ، به ترتیب باداشتن 1.7 و 1.4 درصد از سهم بازار در این سه‌ماهه در مکان‌های چهارم و پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند. این گوشی‌های میان‌رده فروش خوبی در اروپا و آسیا داشته‌اند و سامسونگ را در مسیر جبران مشکلات ناشی از باتری نوت7 یاری کرده‌اند. 

منبع : Strategy Analytics


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا