گزارش HTC از سه‌ماهه سوم 2016- افزایش درآمد و تعدیل مثبت

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/8/13        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، آمار Statistics ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اچ‌تی‌سی گزارش خود را از سه‌ماهه سوم سال مالی این شرکت – منتهی به 30 سپتامبر -- در تاریخ 25 اکتبر 2016 (4 آبان 1395) منتشر کرد.

پس از ناکامی‌های اچ‌تی‌سی در سال 2015 و زیان مالی این شرکت در سه‌ماهه ابتدایی 2016، کمتر کسی گمان می‌کرد که اچ‌تی‌سی به روزهای اوج خود بازگردد. اما گزارش سه‌ماهه دوم این کمپانی، نشان از عزم راسخ اچ‌تی‌سی برای تقویت جایگاه خود در بازار داشت. حال گزارش فصل سوم، نشان از موفق بودن تلاش‌ها دارد و تاثیرات مثبت آنها را آشکار می‌سازد.

htc q3 2016 financial report

بر اساس این گزارش، عملکرد مالی کمپانی اچ‌تی‌سی طی این سه‌ماهه به شرح زیر است:

- درآمد: 22.2 میلیارد دلار جدید تایوان با حاشیه سود ناخالص 16.1 درصد

- زیان عملیاتی: 2 میلیارد دلار جدید تایوان با حاشیه سود عملیاتی 9- درصد

- زیان خالص پس از کسر مالیات: 1.8 میلیارد دلار جدید تایوان معادل 2.18- دلار جدید تایوان به ازای هر سهم

عملکرد خوب اچ‌تی‌سی باعث رشد قابل توجهی در درآمد این شرکت شده است؛ به طوری که آمار نشان‌دهنده رشد ماهانه درآمد این کمپانی به میزان 41.84 درصد و سالانه 31.35 درصد است. علاوه بر این، حاشیه سود عملیاتی این کمپانی نیز طی یک سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته و از 23.1- درصد به 9- درصد رسیده است. زیان عملیاتی اچ‌تی‌سی در فصل سوم رقمی معادل 63.30 میلیون دلار آمریکا بوده است که در مقایسه با زیان 132.92 میلیارد دلاری در سه‌ماهه دوم نشان از کاهش بیش از 50 درصدی را دارد.

google pixel and pixel xl

گوگل Pixel و Pixel XL

گزارش مالی سه‌ماهه سوم این کمپانی تایوانی، رشد پیاپی 18 درصدی نسبت به سه‌ماهه دوم و 4 درصدی را به طور سالیانه نشان می‌دهد. بخش بزرگی از این افزایش درآمد به دلیل عملکرد درخشان این کمپانی در ماه سپتامبر است.

معرفی گوشی هوشمند HTC Desire 10 pro و نسخه lifestyle (یعنی Desire 10 Lifestyle) به بازار در ماه سپتامبر یکی از دلایل افزایش درآمد اچ‌تی‌سی در این فصل است. این اسمارت‌فون‌ها در کنار طراحی جذاب، از دوربین‌هایی با وضوح بالا، کیفیت مناسب صدا و حسگر اثر انگشت با سرعت زیاد بهره می‌برند.

htc desire 10 pro

HTC Desire 10 pro

به علاوه، فروش قابل توجه هدست واقعیت مجازی HTC VIVE در نزد مصرف‌کنندگان عادی و کاربران سازمانی نیز یکی از دلایل رشد درآمد طی‌ این سه‌ماهه بوده است (HTC Vive در دو نسخه معمولی و بیزینس ارائه شده که عمده تفاوت آنها به جز موارد مرتبط با لوازم جانبی به پشتیبانی 24 ساعته در نسخه بیزینس و امکان استفاده از آن در کاربری‌های تجاری عنوان شده است). این هدست برنده سه جایزه مهم صنعتی امسال از جمله «نوآوری سال»، «ابزارِ بازی سال» و جایزه بزرگ «گجت سال» شده است.

راه‌اندازی اپ‌استور ویژه محصولات واقعیت مجازی با نام Viveport در اواخر ماه سپتامبر به منظور ارائه اپلیکیشن‌های مخصوص هدست Vive نیز گام دیگر اچ‌تی‌سی برای گسترش فعالیت‌های خود در حوزه واقعیت مجازی است که باعث افزایش درآمد این کمپانی در آینده خواهد شد.

htc vive business edition

HTC Vive نسخه بیزینس

در کنار این موارد، به گفته شرکت سازنده استقبال چشمگیر بازار از گوشی پرچمدار HTC 10 (عرضه‌شده در ماه می 2016) نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث تقویت و تثبیت جایگاه کمپانی اچ‌تی‌سی شده است.

خانم چر وانگ (Cher Wang)، مدیر عامل و رییس هیأت مدیره HTC، با اظهار خرسندی از رویکرد مثبت بازار نسبت به محصولات پرچمدار این شرکت مانند اسمارت‌فون HTC 10 و سیستم واقعیت مجازی VIVE، می‌گوید: «این [استقبال عمومی] بر تمرکز احیاشده ما روی طراحی، مهندسی و تولید صحه می‌گذارد.»

اچ‌تی‌سی به لطف همکاری با گوگل در زمینه اسمارت‌فون‌های پیکسل، آماده است که آمار فروش قدرتمندی را نیز در سه‌ماهه چهارم ارائه دهد. به‌علاوه، مشکلات پیش‌آمده برای گلکسی نوت7 و توقف تولید این گوشی هوشمند، می‌تواند فرصتی ایده‌آل در اختیار اچ‌تی‌سی قرار دهد تا با تصاحب بخشی از بازار این شرکت، فروش محصولات خود را در ماه‌های آینده بهبود بخشد.

با آن که به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی راه درازی را برای رسیدن به نقطه اوج پیش‌ِ رو دارد، اما سه‌ماهه منتهی به سپتامبر 2016، نویدبخش روزهای خوش برای آینده این کمپانی تایوانی است. اقبال گوشی‌های پیکسل با همکاری گوگل و ارائه مدل جدیدی از گوشی‌های هوشمند با نام احتمالی Ocean می‌تواند به رشد درآمد این شرکت در ماه‌های آتی کمک کند. به علاوه، سیاست‌های موثر اچ‌تی‌سی برای حمایت از صنعت واقعیت مجازی، پی‌ریزی اکوسیستم قوی در این زمینه و استقبال گسترده از هدست واقعیت مجازی نیز باعث ارتقای برند اچ‌تی‌سی خواهد شد.  

منبع : HTC