سهم هریک از نسخه‌های اندروید در دسامبر 2015

نمایش خبر

تاریخ : 1394/9/23        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : سیستم عامل Operating System ، اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ،

واحد خبر mobile.ir :  با گذشت دو ماه از عرضه Nexus 5X و Nexus 6P و ورود اندروید 6.0 --به نام اندروید Marshmallow-- به سایر دستگاه‌های Nexus مانند Nexus 6، نسخه ششم سیستم عامل متعلق به گوگل طبق گزارش جدیدا منتشر شده اکنون در 0.5 درصد دستگاه‌های اندرویدی موجود است. با توجه به این که اندروید 6.0 هنوز به بیشتر گوشی‌های جدید اندرویدی راه پیدا نکرده است، انتظار نمی‌رود تا چند ماه آینده افزایش چشم‌گیری در سهم دستگاه‌های مجهز به اندروید Marshmallow مشاهده شود. کاهش سهم محبوب‌ترین نسخه اندروید --یعنی اندروید 4.4 یا KitKat-- نیز همچنان ادامه دارد. به طوری که سهم این نسخه از 37.8 درصد در ماه نوامبر به 36.6 درصد در ماه دسامبر 2015 کاهش یافته است.

مهم‌ترین دلیل این امر افزایش سهم اندروید Lollipop به 29.6 درصد محسوب می‌شود. لازم به ذکر است این ارقام از طریق بررسی بازدید‌های کاربران از Google Play در بازه یک هفته‌ای منتهی به 7 دسامبر 2015 (16 آذر 1394) به دست آمده‌اند.

android distribution numbers on december 2015

طبق اخبار منتشر شده سرعت گسترش Marshmallow در هفته اول پس از انتشار نسبت به سرعت گسترش Lollipop در سال گذشته (پس از عرضه آن) بیشتر بوده است اما با این حال 0.5 درصد سهم قابل قبولی محسوب نمی‌شود.در سوی دیگر اوضاع رقیب اصلی گوگل یعنی اپل در این زمینه بسیار مناسب‌تر است جایی‌که طبق گزارشات واصله در حال حاضر 70 درصد از دستگاه‌های iOS موجود در بازار به iOS 9 مجهز هستند. ظاهرا هنوز هم مشکل همیشگی یعنی فاصله زمانی زیاد بین انتشار جدیدترین نسخه اندروید تا راهیابی آن به گوشی‌های جدید وجود دارد. یکی از دلایل این امر دخیل بودن 3 عامل --یعنی گوگل، سازنده گوشی و اپراتور-- در نسخه اندروید محسوب می‌شود. البته کاربران دستگاه‌های متعلق به گوگل --یعنی دستگاه‌های Nexus-- معمولا با فاصله زمانی کمی به‌روزترین نسخه سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند.

گفتنی است انتظار می‌رود با فرارسیدن تعطیلات سال نوی میلادی و با عرضه دستگاه‌های جدید مجهز به اندروید 6.0 سهم این نسخه افزایش یابد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا